Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2014, 11:38   #21
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Ik heb vorige week eens het dossier van de commissie pensioenen doorgenomen meerbepaald het gedeelte over de ambtenaren. Men heeft oa eens de historiek van het ambtenarenpensioen toegelicht. Daar komt oa uit dat het betere ambtenarenpensioen in de tijd werd ingesteld en voorgesteld als een uitgesteld loon, een ambtenaar verdiende nl stukken minder dan de privé. Nu heeft men met de commissie eens gekeken in hoeverre dit nu nog opgaat maw verdient de ambtenaar tijdens zijn carriere minder. En wat heeft deze commissie vastgesteld dat van de ambtenaren alleen de hoogste ambtenaren, categorie A genoemd een loon heeft comform de privélonen. De categorieën B, C(waar toe ik behoor) en D verdienen hun ganse carriere gemiddeld 15 % minder dan in de privé. Ambtenaren hebben ook GEEN groepsverzekering, krijgen GEEN maaltijdcheques, op het werk GEEN GRATIS KOFFIE EN FRUITMANDEN. Maw, de commissie kwam tot de conclusie dat het pensioen van de ambtenaren B, C EN D zeker niet te hoog is en nog altijd de classificatie uitgesteld loon mag krijgen. 1 Van de commissieleden is Alexander Decroo en die kan je toch maar moeilijk pro-ambtenaren noemen dus denk ik dat we het rapport als redelijk correct mogen beschouwen.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2014, 11:42   #22
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Boooooooooooooooring!
ik vind het geniaal dat iemand de discriminatie tussen stelsels durft aankaarten. Jawel. Er zijn zo tientallen discriminaties tussen alle systemen en ze mogen volgens mij juridisch allemaal eens uitgespit worden. Dus op dit vlak vind ik het we leen interessant debat dat je discriminaties tussen stelsels wilt wegwerken.

IK zeg niet dat het omhoog of omlaag moet, maar de discriminatie moet weg. En daar kun je alleen maar zeggen proficiat met dit doctoraat

Laatst gewijzigd door brother paul : 25 juni 2014 om 11:43.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2014, 11:45   #23
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Zet een team van wetenschappers en techneuten aan de slag met de vraag: "Hoeveel kan de staat écht besparen ?" en ik wil zien wat er uit de bus komt.....

Dan is t kot te klein.... Als Zwitserland het kan doen met een belasting op arbeid van 6% waarom hier dan niet in België? Ik kan nog geloven dat Zwitserland een heel ander land is maar niet zo héél véél anders dan België....
Oud 25 juni 2014, 11:53   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Ik heb vorige week eens het dossier van de commissie pensioenen doorgenomen meerbepaald het gedeelte over de ambtenaren. Men heeft oa eens de historiek van het ambtenarenpensioen toegelicht. Daar komt oa uit dat het betere ambtenarenpensioen in de tijd werd ingesteld en voorgesteld als een uitgesteld loon, een ambtenaar verdiende nl stukken minder dan de privé. Nu heeft men met de commissie eens gekeken in hoeverre dit nu nog opgaat maw verdient de ambtenaar tijdens zijn carriere minder. En wat heeft deze commissie vastgesteld dat van de ambtenaren alleen de hoogste ambtenaren, categorie A genoemd een loon heeft comform de privélonen. De categorieën B, C(waar toe ik behoor) en D verdienen hun ganse carriere gemiddeld 15 % minder dan in de privé. Ambtenaren hebben ook GEEN groepsverzekering, krijgen GEEN maaltijdcheques, op het werk GEEN GRATIS KOFFIE EN FRUITMANDEN. Maw, de commissie kwam tot de conclusie dat het pensioen van de ambtenaren B, C EN D zeker niet te hoog is en nog altijd de classificatie uitgesteld loon mag krijgen. 1 Van de commissieleden is Alexander Decroo en die kan je toch maar moeilijk pro-ambtenaren noemen dus denk ik dat we het rapport als redelijk correct mogen beschouwen.

Hmm... is dat zo het grote verschil die gratis koffie ?

1° Het verschil gaat over 'gewerkte en gepresteerde uren/dagen/maanden/jaren' privé - ambtenarij. Het verschil bedraagt dus 3-5jaar minder werken...

2° het verschil gaat over 'voordelen in natura via onkostenvergoedingen' versus ' voordelen in natura belast als voordeel in natura'
Ambtenaren zijn heel creatief in allerlei voordelen te verkrijgen gaande van bvb het politicorps en hun premiestelsel voor overuren. Of van spoorweg en premiestelsel. Of de post en hun premies.
Maar andere voordelen bvb bij gezondheidszorgen zijn, sociale secretariaten en verhoogde terugbetaling op remgeld als zogenaamde groepsverzekering... dit stelsel bestaat voor grote groepen zoals spoorweg, nmbs, depost, nationalebank, politie... dus dat is echt wel de meeste stelsels hebben een bijkomende terugbetaling bovenop hun normale opleg
Ze krijgen dan misschien geen maaltijdcheques, maar een pak van die groepen gaan gratis gaan eten in bedrijfsrestaurants.... en dat telt toch ook aan voor dezelfde waarde als die zes euro ?
Ze krijgen misschien geen auto, maar een heel pak van die ambtenaren rijden naar huis met een dienstwagen ??? En waarom moeten die dan geen voordeel in natura betalen op die dienstwagen
Ze krijgen da jawel een gratis treinabonnement... Wat volgens mij defacto als voordeel in natura zou moeten gerekend worden...
Ze krijgen jawel faciliteiten als creshes op hun werk, douches op hun werk, fietsvergoeding, of spreken we eens van de rimpeldagen vanaf 40jaar, en de uitgestelde ziektedagen die ze cumuleren. Of kunnen we eens spreken van de vervroegde in pensioenstellling die echt wel 4-7jaar vroeger is dan de privé, dit op basis van het feit dat een ambtenaar door zijn werkzekerheid zogenaamd nooit kan doppen... (net alsof dat leuk is om 3 jaar aan de ndop te zitten met een minimumloon)

Nee jongen, je moet het TOTALE concept bekijken en de TOTALITEIT corrigeren en geen halve werken doen
Oud 25 juni 2014, 12:06   #25
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
De vraag is natuurlijk ook wie je verplicht heeft om ambtenaar te worden en een loon te aanvaarden dat 15% onder de marktnorm ligt. De meesten halen dan uiteraard meteen aan dat ze dit deden voor het latere pensioen. Dat is natuurlijk onzin. Als je 20 jaar bent dan kijk je daar niet naar. Het feit is dat de meesten dat deden omwille van de werkzekerheid, het vele verlof en het vermijden van stress. Wel, dan moet er maar aanvaard worden dat zoiets zijn weerslag heeft op het loon.

Kijk het is simpel, door consequent 15% te weinig te betalen, schuift de staat deze schuld door naar volgende generaties door het pensioenstelsel onbetaalbaar te maken. Dat is misdadig, maar daar zegt nooit iemand iets van. FEIT is dat de ambtenarenpensioenen niet houdbaar zijn ondanks de leugens die VDL en co ons proberen op te spelden. Ambtenaren horen dat niet graag, maar het is een realiteit waar ze toch ooit mee geconfronteerd gaan worden. Dan gaat er gereageerd worden op de zetelende regering terwijl de echte schuldigen voor de catastrofe gezocht moeten worden bij vorige regeringen en volksverlakkers zoals VDL.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 25 juni 2014 om 12:11.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2014, 22:30   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sedert kort worden de laatste 5 jaren v.d. loopbaan vervangen door de laatse 10 jaren wat een relatieve vermindering v.d. pensioenen v.d. ambtenaren inhoudt.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 07:16   #27
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De vraag is natuurlijk ook wie je verplicht heeft om ambtenaar te worden en een loon te aanvaarden dat 15% onder de marktnorm ligt. De meesten halen dan uiteraard meteen aan dat ze dit deden voor het latere pensioen. Dat is natuurlijk onzin. Als je 20 jaar bent dan kijk je daar niet naar. Het feit is dat de meesten dat deden omwille van de werkzekerheid, het vele verlof en het vermijden van stress. Wel, dan moet er maar aanvaard worden dat zoiets zijn weerslag heeft op het loon.

Kijk het is simpel, door consequent 15% te weinig te betalen, schuift de staat deze schuld door naar volgende generaties door het pensioenstelsel onbetaalbaar te maken. Dat is misdadig, maar daar zegt nooit iemand iets van. FEIT is dat de ambtenarenpensioenen niet houdbaar zijn ondanks de leugens die VDL en co ons proberen op te spelden. Ambtenaren horen dat niet graag, maar het is een realiteit waar ze toch ooit mee geconfronteerd gaan worden. Dan gaat er gereageerd worden op de zetelende regering terwijl de echte schuldigen voor de catastrofe gezocht moeten worden bij vorige regeringen en volksverlakkers zoals VDL.
En d�*t is inderdaad de kern van de zaak..... Niet de ambtenarij (hoewel, de hogere kaders zorgen zéééééér goed voor zichzelf) treft schuld, maar de politiekers, je weet wel, 'de verkozenen des volks'...... Dus in plaats van hier telkens te kakken op de ambtenaren zou er beter gekakt worden op de wèrkelijke schuldiglen.......
(en ik ben er zeker van dat de ambtenaren door diezelfde schurken ooit wel in 't zak zullen worden gezet wegens 'het kan niet anders', terwijl ze aan zichzelf nog maar eens de zoveelste snoepjes zullen uitdelen)

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 26 juni 2014 om 07:17.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 08:42   #28
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
En d�*t is inderdaad de kern van de zaak..... Niet de ambtenarij (hoewel, de hogere kaders zorgen zéééééér goed voor zichzelf) treft schuld, maar de politiekers, je weet wel, 'de verkozenen des volks'...... Dus in plaats van hier telkens te kakken op de ambtenaren zou er beter gekakt worden op de wèrkelijke schuldiglen.......
(en ik ben er zeker van dat de ambtenaren door diezelfde schurken ooit wel in 't zak zullen worden gezet wegens 'het kan niet anders', terwijl ze aan zichzelf nog maar eens de zoveelste snoepjes zullen uitdelen)
uiteraard is dat de politiek, al is het maar dat de politiek zichzelf ook die hoge pensioeninkomsten toekent
Oud 26 juni 2014, 08:47   #29
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Kunt U zeggen wat voor ambtenaar gij zijt (fod, vlaams, provincie, parastatale, ...) , uw diploma's, uw huidige funktie en in welk bedrijf of sector u het dubbele kunt verdienen (wordt u in dat bedrijf benoemd voor het leven?).
Btw, wat vinden uw vrouw en kinderen ervan dat U hun in relatieve armoede onderdompeld?!! Dit moet voor hen toch ondraaglijk zijn !!
Ja, inderdaad dat is een opoffering. Het enige voordeel is het hogere pensioen, dat sommigen nu ook willen afpakken, en werkzekerheid. Ik heb jarenlang 500 euro vakantiegeld en 500 euro eindejaarspremie ontvangen. In de privé was dat MAAL 10. Reken dat eens uit op een volledige loopbaan. Waarom deze verschillen, demonen? Waarom klaagt u deze verschillen ook niet aan? Wat met groepsverzekeringen (extra legale voordelen) voor een beter pensioen in de privé, die meebetaald worden door de belastingbetaler (worden afgetrokken als bedrijfsonkosten)? Werknemers in de privé ontvangen dan bij de aanvang van hun pensioen gemiddeld 150.000 euro.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 26 juni 2014 om 08:56.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 11:15   #30
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ik heb jarenlang 500 euro vakantiegeld en 500 euro eindejaarspremie ontvangen. In de privé was dat MAAL 10.
Mijnheer, de dagen dat ik verlof heb (minstens de helft minder dan ambtenaren!) krijg ik geen loon. Het jaar erop in juni krijg ik die dagen betaald ; dit noemt men "vakantiegeld". U krijgt elke verlofdag uw loon doorbetaald, ik begrijp niet waarom U klaagt want U krijgt nog suplementair 500 Euro om niets te doen!!. Ik wil dadelijk ruilen met U nl 36 betaalde verlofdagen (ik heb er 20) en 2 extra feestdagen. Leraren hebben zelfs 3 maanden extra betaald verlof tov ons!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 11:49   #31
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, inderdaad dat is een opoffering. Het enige voordeel is het hogere pensioen, dat sommigen nu ook willen afpakken, en werkzekerheid. Ik heb jarenlang 500 euro vakantiegeld en 500 euro eindejaarspremie ontvangen. In de privé was dat MAAL 10. Reken dat eens uit op een volledige loopbaan. Waarom deze verschillen, demonen? Waarom klaagt u deze verschillen ook niet aan? Wat met groepsverzekeringen (extra legale voordelen) voor een beter pensioen in de privé, die meebetaald worden door de belastingbetaler (worden afgetrokken als bedrijfsonkosten)? Werknemers in de privé ontvangen dan bij de aanvang van hun pensioen gemiddeld 150.000 euro.
heeft dat belang als het budget er niet is ?
Ik beloof u een pensioen van 10.000euro per maand, plus gratis gezondheidszorg, plus gratis rusthuis, plus gratis vervoer, plus gratis energie, plus gratis voedsel. Wat moet je nog meer hebben ???
EN jawel voor alle ambtenaren beloof ik dat. Dus ik ben diegene die dat belooft, moet ik de belofte realiseren, of diegene die land die toevallig dit frauduleus contract met u afgesloten heeft ?
Oud 26 juni 2014, 11:57   #32
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja Wat met groepsverzekeringen (extra legale voordelen) voor een beter pensioen in de privé, die meebetaald worden door de belastingbetaler (worden afgetrokken als bedrijfsonkosten)?
De pensioencommissie pleit ook voor de beperking van de fiscale aftrekbaarheid van gestorte bijdragen in de derde pijler, het individuele pensioensparen. Daar geeft ze opnieuw blijk van een selectief geheugen. Want de fiscale subsidie van het pensioensparen is een compensatie voor het plafonneren van het wettelijk pensioen: wie in 2013 bruto meer verdiende dan 52.760 euro, blijft boven dat bedrag bijdragen aan de sociale zekerheid, maar bouwt geen bijkomende pensioenrechten meer op.

De commissie adviseert een aantal langetermijnafspraken tussen de burger en de overheid op de schop te nemen en contractbreuk te plegen, bijvoorbeeld door de belasting op het aanvullend sparen in de tweede pensioenpijler (de groepsverzekering) te verhogen.

Werkgevers en werknemers zetten in die pijler al jaren een deel van het loon opzij om een pensioenkapitaal op te bouwen ('de privésector krijgt de laagste pensioenen van de Westerse wereld!), in de wetenschap dat dit kapitaal bij de opname wordt belast tegen een tarief van 10, 16,5, 18 of 20 procent, afhankelijk van de leeftijd. Maar de pensioencommissie zegt: "Doordat geen rekening wordt gehouden met de omvang van de kapitalen, is er een onvoldoende herverdelend effect. Een progressieve invulling naargelang van de leeftijd én de omvang van de kapitalen is dus aan te bevelen.

"Zo'n belastingverhoging aan het einde van de rit is een belasting met terugwerkende kracht op de inspanningen die de privésector levert om zelf voor een eigen pensioen te zorgen. Het komt neer op contractbreuk, om de woorden 'nationalisatie' en 'confiscatie van private pensioenreserves' niet in de mond te nemen. Dat signaal mag de overheid niet uitsturen in kwesties zoals de betaalbaarheid van de pensioenen, die het moeten hebben van een aanpak op de heel lange termijn, waarbij de rechtszekerheid van groot belang is. Wie gaat nog sparen als de overheid misschien jeukende vingers krijgt om de vruchten aan het einde van de rit mee te graaien? Wie wil nog mier spelen, als de geleverde inspanningen worden platgetrapt om de krekels te voeden?De dreiging van een belastingverhoging kan mensen ertoe aanzetten vervroegd met pensioen te gaan.

http://trends.knack.be/economie/bele...on-261097.html

Laatst gewijzigd door demonen : 26 juni 2014 om 11:57.
Oud 26 juni 2014, 11:59   #33
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ik neem uiteraard de ambtenaren niks kwalijk. Het systeem is er, dus je moet wel gek zijn om er niet van te profiteren als je beslist om voor de staat te gaan werken. Het probleem is wel dat er heel wat ambtenaren geloven dat hun systeem houdbaar is en ze zich bedrogen zullen voelen wanneer het onvermijdelijke gebeurt en dan zal het hek van de dam zijn. Dan zullen de vakbondsleiders iedereen mobiliseren en op straat brengen, terwijl ook de vaksbondsafgevaardigden perfect op de hoogte zijn van de onhoudbaarheid.

Dus neen, de ambtenaren zijn niet verantwoordelijk voor de situatie, maar dit land gaat op zijn kop gezet worden wanneer er aan het pensioen gemorreld wordt. Kijk maar naar wat ze aan het doen zijn bij Belgocontrol omwille van het pensioen. De gevolgen zijn niet te overzien wanneer de ambtenarij geraakt wordt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 12:09   #34
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
5000 euro vakantiegeld, fors salaris hebt gij.

Een groepsverzekering van 150 000 euro ? Welke fantastische groepsverzekeraar hebt gij in gedachten ? Doe eerder 50-60k euro voor een volledige loopbaan voor een normale bediende. De gegarandeerde rentes liggen nu tussen 2 en 2.5 %.

Met die 50-60k spring ge niet echt ver als ge maar een netto pensioen van 1300-1400 hebt.

Voor mij mag een groepsverzekering verdwijnen, en alle statuten gelijkgetrokken worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 12:22   #35
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
5000 euro vakantiegeld, fors salaris hebt gij.

Een groepsverzekering van 150 000 euro ? Welke fantastische groepsverzekeraar hebt gij in gedachten ? Doe eerder 50-60k euro voor een volledige loopbaan voor een normale bediende. De gegarandeerde rentes liggen nu tussen 2 en 2.5 %.

Met die 50-60k spring ge niet echt ver als ge maar een netto pensioen van 1300-1400 hebt.

Voor mij mag een groepsverzekering verdwijnen, en alle statuten gelijkgetrokken worden.
Als sommigen beweren dat een ambtenaar gemiddeld 6000 euro pensioen heeft per maand .....

Stop eens met jullie gezeik. De privé heeft voordelen en de ambtenarij ook. Het gaat niet op om de voordelen van de privé te behouden en de ambtenaren van hun iets hoger pensioen te beroven. Ik heb nooit een dikke wagen onder mijn gat gekregen of gratis reisjes of korting gehad bij de werkgever. Nooit profijt gehad van een groepsverzekering die door de werkgever betaald werd / wordt (in feite door de belastingbetaler, ook de ambtenaar dus). Vroeger werd ik uitgelachen omdat ik bij de overheid ging werken en werd bestempeld als een sukkelaar: ik verdiende een pak minder geld. Waarom zijn jullie dan geen ambtenaar geworden?
Oud 26 juni 2014, 13:50   #36
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Stop eens met jullie gezeik. De privé heeft voordelen en de ambtenarij ook.

Het personeel dat zijn job verliest door het faillissement van Neckermann.com, het postorderbedrijf dat ondertussen een doorstart maakte, zal geen wedde krijgen voor de maand juni. Dat vernam Bart Leybaert (BBTK) vandaag van de curatoren.
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...dde-juni.dhtml
Oud 26 juni 2014, 13:53   #37
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Als sommigen beweren dat een ambtenaar gemiddeld 6000 euro pensioen heeft per maand .....
U liegt!
Niemand heeft op dit forum ooit beweerd dat ambtenaren GEMIDDELD 6.000 Euro/maand pensioen krijgen.
Die 6.200 Euro/maand is het max pensioen voor vastbenoemde ambtenaren!

59% heeft totaal geen idee wat ze als pensioen mogen verwachten. Opvallend is dat de meeste mensen hun toekomstige pensioen flink overschatten. Een zelfstandigenpensioen schatten ze op 912 euro. Het gemiddelde is 758 euro. Een loontrekkende verwacht 1.192 euro. Het gemiddelde is 1.077 euro. Alleen ambtenaren onderschatten hun pensioen. Ze verwachten 1.547 euro maar krijgen gemiddeld 2.273 euro.

http://www.humo.be/humo-archief/2411...ensioenenquete

Laatst gewijzigd door demonen : 26 juni 2014 om 13:53.
Oud 26 juni 2014, 13:55   #38
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben daar voorstander van; net zoals ik voorstander ben van verworven rechten.
"Verworven rechten" wat een grap.
Van zodra de jongeren (waarvan 'wij' als oudere generatie hun toekomst hebben verprutst ) het voor het zeggen krijgen kunnen "wij" onze verworven rechten op onze buik schrijven.
En dat is maar goed ook.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 13:57   #39
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Stop eens met jullie gezeik. De privé heeft voordelen
Noem er zo eens een paar.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 14:10   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit profijt gehad van een groepsverzekering die door de werkgever betaald werd / wordt (in feite door de belastingbetaler, ook de ambtenaar dus).
op welke manier denkt U dat de belastingbetaler de groepsverzekering die door de werkgever betaald wordt, betaalt?

Of bedoelt U dat de werkgever géén belastingen betaalt op de premies voor de groepsverzekering?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be