![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Discriminatie is toch bij wet verboden ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afbreken. De meeste kerken liggen in de woonzone. De gronden kunnen beter aangewend worden voor bijvoorbeeld sociale woningbouw.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een stad als Brugge of Gent kan je een eenvoudig 19e eeuws arbeidershuis niet (zomaar) afbreken, laat staan dat je een geklasseerd monument als een kerk tegen de vlakte zou kunnen gooien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Letterlijk genomen , ALLES is wel discriminerend !!
Maar ok , openbaar: Een gelovige mag wel kakken op niet- of andersgelovige , maar andersom ....
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn weten mag u evenveel en in alle vrijheid kritiek geven. Waar haalt u het vandaan dat u als niet- of andersgelovige uw mond zou moeten houden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat doet de kerkfabriek dan? Wel de lusten, maar niet de lasten?
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vele gelovige zouden toch graag anders zien , of ben ik verkeerd ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 29 juni 2014 om 22:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles kan. Die "klassering" is ook maar een stukje papier.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Deze bewuste kerk is naast een school gelegen waar er constant parkeerproblemen zijn. In deze kerk wonen nog maximaal zo'n 20 mensen per week een dienst bij (eucharistievieringen zijn er al lang afgeschaft). Wat mij betreft, kan men deze kerk dus beter ten dienste van de naastgelegen school stellen, bv. voor buitenschoolse kinderopvang, of ze slopen er een grote parking aanleggen. Bovendien zijn onderhoud en renovatie van 6 �* 7 kerken in gemeentes met ca. 25.000 inwoners toch echt niet meer verantwoord? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Miauw!;7217281]Dit type kerken, waarvan er 13 in een dozijn gaan: toch echt "lelijk"?/QUOTE]
Nogmaals, de subjectieve notie "schoonheid" komt helemaal niet aan bod bij monumentenzorg. De een kan gotiek misschien afschuwelijk vinden; een ander barok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Miauw!;7217281]Dit type kerken, waarvan er 13 in een dozijn gaan: toch echt "lelijk"?/QUOTE]
Nogmaals, de subjectieve notie "schoonheid" komt helemaal niet aan bod bij monumentenzorg. De een kan gotiek misschien afschuwelijk vinden; een ander barok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik neem aan van wel. Als de inwonende moeder van meneer pastoor bv. aangepast meubilair zoals een traplift of een inloopbad nodig heeft, is het de gemeenschap die ervoor opdraait, niét de kerkfabriek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijk heb ik problemen met hetgeen ze in die kerkgebouwen verkondigen tijdens een dienst !!
Ook met de afbeeldingen van hun "leiders" heb ik dit zo !!
![]() |
![]() |