![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Varkensvlees tussen halal-fret leggen in warenhuizen is | |||
er over, want .. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 40,00% |
aanvaardbaar als actie, want .. |
![]() ![]() ![]() |
21 | 60,00% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat dacht ik ook. En aangezien er al genoeg miserie is met ons eten mag er wel eens een duidelijkheid over deze zaken zijn. 't Is niet omdat ze in Antwerpen nu ook al illegale slachtingen willen houden in de slachterijen dat het daarom allemaal wel wettelijk is...
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 6 juli 2014 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Wel manta, als jij perse honden wil slachten of verkopen, begin er aan.
Doorloop de hele administratieve mallemolen en procedures en hoop dat er er een afzetmarkt is. Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 juli 2014 om 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Halaltoestanden horen net als hondenvlees niet in de winkels. Er zijn nu eenmaal wetten op voedselveiligheid, dierenwelzijn en ander... Ook privé-ondernemingen moeten dus controle krijgen (en regels)... Als LIDL zonder problemen zaken mag verkopen die niet wettelijk zijn mag iedereen dat... 't Zal schoon worden...
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bekijk anders die verhelderende video maar eens: https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
http://www.halalchoices.com.au video: https://www.youtube.com/watch?v=W0gFoP6gY0A
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de lokale Carrefour Market zie ik soms halal liggen maar het heeft weinig succes. Doorgaans moeten ze het afprijzen. In de grotere steden waar in sommige wijken het moeilijk is nog een niet halal beenhouwer te vinden hebben de moslims meer vertrouwen in hun moslim beenhouwer vermoed ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een 45 minuten durende video op vijf minuten tijd helemaal gezien? dat is flink.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, toch als er aan de wettelijke slachtvoorwaarden wordt voldaan. Ik vermoed echter sterk dat honden hier onder geen voorwaarden mogen "geslacht" worden.
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waar is halal in orde met de wetten op voedselveiligheid? Dierenwelzijn? Hygiëne?
Zelfs op 't vlak van eerlijke concurrentie zit dat scheef...
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat voor een gedacht hebt gij van burgerlijke vrijheden zeg ?? Zijt gij familie van de president van Noord-Korea ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoe is't dan met de houdbaarheidsdatum na die jaren?
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zit toch geen verplichting op ? Aan de ene kant zegt ge dat ik mijn mening niet mag uiten, omtrent die halal, en aan de andere kant zegt ge dat ik zou moeten spreken, omtrent die koosjeren boel. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Halalvlees is net als hondenvlees niet in orde met die wetgeving. De enige uitzondering die dit toelaat zijn pseudowetten die niets te maken hebben met de veiligheid van de consument of het welzijn van dieren. belgum geeft met deze uitzonderingen het teken dat een imaginaire god boven de belgumse wet staat.
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad. Staat het beleid van de onderneming U niet aan, shop er dan niet.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Onverdoofd slachten is voor mij onaanvaardbaar en ik weiger dan ook zaken te doen met personen die dit wél aanvaardbaar vinden.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |