Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 21 september 2004, 14:30   #21
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian

Een zomerproject rond Pablo Neruda? Nee, bedankt.

Pablo Neruda was niet alleen een begenadigd schrijver en dichter maar een communistisch beroepsagitator en het boegbeeld van het meest bloederige totalitaire systeem uit de recente politieke geschiedenis (het Stalinisme, dat 20 miljoen slachtoffers maakte!)
De herdenkingsprogramma's aangeboden in dit zomerproject zijn een duidelijk politiek initiatief. Achter het Pablo Neruda Platform gaan een aantal linkse en marxistische organisaties schuil. Het kan niet dat dergelijke "culturele progamma's" betaald worden met overheidsgeld.

Wee de dag dat het Vlaams Blok de culturele programmatie mag bepalen en we met zijn allen naar de zoveelste Cyriel Verschaeve-herdenking worden getrommeld...

Bron: http://www.neruda.be/neruda/artikel....2046&rubriek=1
Mag ik er na deze linkse frustratiekramp van uitgaan dat Praetorian ervoor pleit om de herdenking van Cyriel Verschaeve te subsidieren?
Waarom geen subsidies voor een L Degrelle museum?
Neen?
Censuur dus...

Waarom ben ik nu weer niet verwonderd door de zoveelste linkse cultuurfraude?
Wie was de minister van cultuur weer die bepaalde boeken uit de Vlaamse bibliotheken heeft gehaald omdat daar de geschiedenis met een niet linkse bril op was geschreven?
Wie was het die een kwade brief heeft geschreven naar de BBC om de documentaire over Congo te laten stopzetten?
Wie is erin geslaagd om toch het gevoeligste gedeelte uit dezelfde documentaire te laten knippen voor binnenlands gebruik?
Wie is erin geslaagd om sommige thema's zoals migratie totaal onbespreekbaar te maken en de vaststelling van de aperte mistoestanden als racisme te labelen?
Wie is erin geslaagd om door rechtbanken studies als degelijk te laten katalogeren maar in dezelfde zin het gebruik ervan in een politiek debat, waarvoor ze tenslotte waren bedoeld, te laten veroordelen?

Onnozele linkie winkies toch.

Vorige week hoor ik nog een journalist naar eigen indoctrinatieverblinding fulmineren naar het Blok-taalgerbruik, namelijk de Ali-Baba's.
Kijken deze journalisten niet naar CNN?
Ali-baba is de uitdrukking die de IRAKI'S (de gewone bevolking) zelf gebruiken en waarmee ze de plunderaars van tijdens en na de oorlog bedoelen.
Fieseler is offline  
Oud 21 september 2004, 14:31   #22
gek genoeg
Vreemdeling

Standaard

Fantasietjes van gefrustreerde commies.
Ik ben eens benieuwd of die commies bereid zijn een Solzhenitsyn-project te ondersteunen...
gek genoeg is offline  
Oud 21 september 2004, 15:37   #23
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

1. @ Betweter: Ik zal het anders formuleren: Je bent zeer positief over de schrijvers op de Vlaamse sectie, maar hier breek je tegelijk 1 van hen af op een ander forum. Ik heb dan sterk mijn twijfels in hoeverre jij betrouwbaar bent voor eender welke politieke zaak. Kennelijk ben jij zo opportunistisch genoeg wanneer er profijt uit te halen valt. Zulks personen hadden we al in het verleden genoeg op het forum.
2. Neruda is wereldliteratuur, ongeacht zijn politieke voorkeur. Ik vind het zeer egoïstisch om kunst af te schrijven, gewoonweg omdat bepaalde personen niet capabel zijn het te snappen. Je kan dat evengoed zeggen over het kapitool in Rome, wat uiterst belachelijk is. Wanneer dit gebeurt, en kunst is een dure aangelegenheid, noem ik dat een censuur ten opzichte van academici en meerwaardezoekers. Het stenen tijdperk is dan ook met die mentaliteit niet ver verwijderd.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 21 september 2004 om 15:38.
Praetorian is offline  
Oud 21 september 2004, 15:41   #24
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

[quote=Praetorian]1. @ Betweter: Ik zal het anders formuleren: Je bent zeer positief over de schrijvers op de Vlaamse sectie, maar hier breek je tegelijk 1 van hen af op een ander forum. Ik heb dan sterk mijn twijfels in hoeverre jij betrouwbaar bent voor eender welke politieke zaak. Kennelijk ben jij zo opportunistisch genoeg wanneer er profijt uit te halen valt. Zulks personen hadden we al in het verleden genoeg op het forum.
QUOTE]

Nogmaals, wara zeg ik dat.
Oud 21 september 2004, 15:43   #25
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

[quote=Betweter]
Citaat:
1. @ Betweter: Ik zal het anders formuleren: Je bent zeer positief over de schrijvers op de Vlaamse sectie, maar hier breek je tegelijk 1 van hen af op een ander forum. Ik heb dan sterk mijn twijfels in hoeverre jij betrouwbaar bent voor eender welke politieke zaak. Kennelijk ben jij zo opportunistisch genoeg wanneer er profijt uit te halen valt. Zulks personen hadden we al in het verleden genoeg op het forum.
QUOTE]

Nogmaals, wara zeg ik dat.
[size=5]Betweter[/size] vbmenu_register("postmenu_5536", true);
babycoon

Dank u

Op 't eerste zicht staat Polinco enkele treden hoger qua niveau dan politics.be
Oud 21 september 2004, 16:19   #26
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

@Praetorian: Ik vind dit zeer ongepast van dat gemeenteraadslid van het VB in Schoten. Dit duidt op ware cultuurbarbaarsheid.

Je moet wel opletten met ononderbouwde generalisaties.

Verder: chapeau om toch te proberen die Blokkertjes en w/e weer eens eindeloos te weerleggen.
StevenNr1 is offline  
Oud 21 september 2004, 18:13   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Laat het mij zo samenvatten :

Voorpost vraag subsidie voor De Clerq herdenking : reactie : geen belastingsgeld voor die zwartzak.
Iemand vraagt subsidie voor Neruda herdenking : reactie : geen belastingsgeld voor die rode zak.

twee maal een juiste reactie volgens mij. maar ja wie zenne kik weer he ..
Een tegendradigaard met verstand?
Oud 21 september 2004, 18:17   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk dan nog eens een tweede keer en dan wat beter dan de eerste keer.

Maar ik geloof wel dat communisten door de band nogal trots zijn op het elitaire niveau van hun eigen volk.
Oud 21 september 2004, 18:27   #29
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zonder cultuur is een beschaving gedoemd om te verdwijnen.
Ik ben blij dat u het ermee eens bent dat we dan ook dringend onze westerse beschaving dienen te beschermen ipv ze kapot te laten gaan aan de 'multicultuur'
Rr00ttt is offline  
Oud 21 september 2004, 18:51   #30
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Ik ben blij dat u het ermee eens bent dat we dan ook dringend onze westerse beschaving dienen te beschermen ipv ze kapot te laten gaan aan de 'multicultuur'
Een skinhead-cultuur in de plaats ???????
Pietje is offline  
Oud 21 september 2004, 20:38   #31
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Laat het mij zo samenvatten :

Voorpost vraag subsidie voor De Clerq herdenking : reactie : geen belastingsgeld voor die zwartzak.
Iemand vraagt subsidie voor Neruda herdenking : reactie : geen belastingsgeld voor die rode zak.

twee maal een juiste reactie volgens mij. maar ja wie zenne kik weer he ..
slechte samenvatting, SDC wordt herdacht omwille van zijn politiek werk, meewerken met de nazi's dus, en heeft cultureel nougabollen verwezenlijkt. Neruda was een groot schrijver en dichter, die ook nog communist was. Hij wordt herdacht omwille van zijn literair werk. Het VB kan zijn politieke overtuiging niet rieken of zien en wil hem dus ook cultureel monddood maken. Want daar zit 'm het verschil. ik kan als linkse best de muziek van Wagner pruimen, omdat zijn artistiek werk hoger staat dan zijn antisemitisme.

Gevaarlijk spel trouwens, de kaalslag in de wereldcultuur zal ongezien zijn . Exit alles van JP Sartre, Camus, Sjostakovich, Charlie Chaplin (jawel), Frieda Kahlo, Yves Montand, Andre Bretton, Picasso. exit ook de werken van Eric Hobsbaum, van SJ Gould, van Einstein. verboden de werken van Sergei Eisenstein... en die drie puntjes hebben betrrekking op nog heel veel mensen.

driewerf

Laatst gewijzigd door driewerf : 21 september 2004 om 20:41.
driewerf is offline  
Oud 21 september 2004, 20:46   #32
driewerf

Standaard

Een zomerproject rond Pablo Neruda? Nee, bedankt.

Pablo Neruda was niet alleen een begenadigd schrijver en dichter maar een communistisch beroepsagitator en het boegbeeld van het meest bloederige totalitaire systeem uit de recente politieke geschiedenis (het Stalinisme, dat 20 miljoen slachtoffers maakte!)
De herdenkingsprogramma's aangeboden in dit zomerproject zijn een duidelijk politiek initiatief. Achter het Pablo Neruda Platform gaan een aantal linkse en marxistische organisaties schuil. Het kan niet dat dergelijke "culturele progamma's" betaald worden met overheidsgeld.

pardon? het boegbeeld van het communisme? Marx, Engels, Lenin, Trotski (of Stalin) onttroond? door Neruda? Tss, die blokkertjes voelen zich ook snel bedreigd zeg. Ik heb nooit geweten dat er op 1 mei op het Rode Plein een portret vazn Neruda werd meegedragen.

driewerf
driewerf is offline  
Oud 21 september 2004, 20:50   #33
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik zie anders ook niet echt censuur. Enkel een terechte opmerking over het feit dat dit gesubsidieerd wordt.
de censuur zit 'm erin dat er subsidies geweigerd worden, niet omwille van de literaire qualiteiten van nneruda, maar omwille van zijn politieke overtuiging.

driewerf

Laatst gewijzigd door driewerf : 21 september 2004 om 21:25.
driewerf is offline  
Oud 21 september 2004, 21:30   #34
PAJOT
Banneling

Standaard

Alsof links cultuur niet zou vermengen met politiek ! Of hebben zij nooit op basis ban politieke voorkeuren mensen in hun carrière geschaad ?? (Soetkin Collier, de Strangers, ...)
PAJOT is offline  
Oud 21 september 2004, 21:46   #35
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Alsof links cultuur niet zou vermengen met politiek ! Of hebben zij nooit op basis ban politieke voorkeuren mensen in hun carrière geschaad ?? (Soetkin Collier, de Strangers, ...)
Ik spreek wel over wereldliteratuur, niet over 1 of ander vergankelijk massaconsumptieproduct.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 21 september 2004 om 21:46.
Praetorian is offline  
Oud 21 september 2004, 21:48   #36
Praetorian

Standaard

*off topic*

Driewerf, toevallig fan van Paustovskij?
Oud 21 september 2004, 22:00   #37
driewerf

Standaard

Citaat:
*off topic*

Driewerf, toevallig fan van Paustovskij?
nee, eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. even in google opgezocht, maar de resultaten maakten mij niet veel wijzer. mis ik iets?
driewerf is offline  
Oud 21 september 2004, 22:01   #38
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik spreek wel over wereldliteratuur, niet over 1 of ander vergankelijk massaconsumptieproduct.
Dus dat is geen censuur volgens u ??
PAJOT is offline  
Oud 21 september 2004, 22:08   #39
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
nee, eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. even in google opgezocht, maar de resultaten maakten mij niet veel wijzer. mis ik iets?
Konstantin Paustovskij schreef over de laatste jaren van het tsarenrijk en de opkomst van de Sovjets. Het zijn wel microhistoria over het leven van de doodnormale mensen, geschreven op een romantische manier. Verwacht je dan ook niet aan keiharde expressionistische taferelen, hij grijpt terug naar de aloude Russische traditie.

Ik heb zijn reeks onlangs gekocht, er is zelfs een vereniging in Antwerpen die zijn nalatenschap tracht te laten overleven.

Je kan het kopen bij de Arbeiderspers, Maarten 't Hart noemde het een regelrechte openbaring. Ook Vrij Nederland en NRC Handelsblad waren zeer opgetogen

Titels:

Begin van een onbekend tijdperk
De tijd van de grote verwachtingen
Onrustige jeugd
Boek der omzwervingen
Verre jaren

http://www.nnbh.com/basis.php?words=Paustovskij

Ik raad het je echt aan, ik heb de indruk dat je een beetje weghebt van een Ruslandkenner.
Oud 21 september 2004, 22:12   #40
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=5]Betweter[/size] vbmenu_register("postmenu_5536", true);
babycoon

Dank u

Ja én? Wat heeft dat met u te maken?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be