![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom geen subsidies voor een L Degrelle museum? Neen? Censuur dus... Waarom ben ik nu weer niet verwonderd door de zoveelste linkse cultuurfraude? Wie was de minister van cultuur weer die bepaalde boeken uit de Vlaamse bibliotheken heeft gehaald omdat daar de geschiedenis met een niet linkse bril op was geschreven? Wie was het die een kwade brief heeft geschreven naar de BBC om de documentaire over Congo te laten stopzetten? Wie is erin geslaagd om toch het gevoeligste gedeelte uit dezelfde documentaire te laten knippen voor binnenlands gebruik? Wie is erin geslaagd om sommige thema's zoals migratie totaal onbespreekbaar te maken en de vaststelling van de aperte mistoestanden als racisme te labelen? Wie is erin geslaagd om door rechtbanken studies als degelijk te laten katalogeren maar in dezelfde zin het gebruik ervan in een politiek debat, waarvoor ze tenslotte waren bedoeld, te laten veroordelen? Onnozele linkie winkies toch. ![]() Vorige week hoor ik nog een journalist naar eigen indoctrinatieverblinding fulmineren naar het Blok-taalgerbruik, namelijk de Ali-Baba's. Kijken deze journalisten niet naar CNN? Ali-baba is de uitdrukking die de IRAKI'S (de gewone bevolking) zelf gebruiken en waarmee ze de plunderaars van tijdens en na de oorlog bedoelen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Vreemdeling
|
![]() Fantasietjes van gefrustreerde commies.
Ik ben eens benieuwd of die commies bereid zijn een Solzhenitsyn-project te ondersteunen... |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() 1. @ Betweter: Ik zal het anders formuleren: Je bent zeer positief over de schrijvers op de Vlaamse sectie, maar hier breek je tegelijk 1 van hen af op een ander forum. Ik heb dan sterk mijn twijfels in hoeverre jij betrouwbaar bent voor eender welke politieke zaak. Kennelijk ben jij zo opportunistisch genoeg wanneer er profijt uit te halen valt. Zulks personen hadden we al in het verleden genoeg op het forum.
2. Neruda is wereldliteratuur, ongeacht zijn politieke voorkeur. Ik vind het zeer egoïstisch om kunst af te schrijven, gewoonweg omdat bepaalde personen niet capabel zijn het te snappen. Je kan dat evengoed zeggen over het kapitool in Rome, wat uiterst belachelijk is. Wanneer dit gebeurt, en kunst is een dure aangelegenheid, noem ik dat een censuur ten opzichte van academici en meerwaardezoekers. Het stenen tijdperk is dan ook met die mentaliteit niet ver verwijderd. Laatst gewijzigd door Praetorian : 21 september 2004 om 15:38. |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() [quote=Praetorian]1. @ Betweter: Ik zal het anders formuleren: Je bent zeer positief over de schrijvers op de Vlaamse sectie, maar hier breek je tegelijk 1 van hen af op een ander forum. Ik heb dan sterk mijn twijfels in hoeverre jij betrouwbaar bent voor eender welke politieke zaak. Kennelijk ben jij zo opportunistisch genoeg wanneer er profijt uit te halen valt. Zulks personen hadden we al in het verleden genoeg op het forum.
QUOTE] Nogmaals, wara zeg ik dat.
![]() |
#25 | |
|
![]() [quote=Betweter]
Citaat:
babycoon Geregistreerd op: Aug 2004 Berichten: 7 ![]() Dank u ![]() Op 't eerste zicht staat Polinco enkele treden hoger qua niveau dan politics.be |
|
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() @Praetorian: Ik vind dit zeer ongepast van dat gemeenteraadslid van het VB in Schoten. Dit duidt op ware cultuurbarbaarsheid.
Je moet wel opletten met ononderbouwde generalisaties. Verder: chapeau om toch te proberen die Blokkertjes en w/e weer eens eindeloos te weerleggen. |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik geloof wel dat communisten door de band nogal trots zijn op het elitaire niveau van hun eigen volk.
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Gevaarlijk spel trouwens, de kaalslag in de wereldcultuur zal ongezien zijn . Exit alles van JP Sartre, Camus, Sjostakovich, Charlie Chaplin (jawel), Frieda Kahlo, Yves Montand, Andre Bretton, Picasso. exit ook de werken van Eric Hobsbaum, van SJ Gould, van Einstein. verboden de werken van Sergei Eisenstein... en die drie puntjes hebben betrrekking op nog heel veel mensen. driewerf
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 21 september 2004 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Een zomerproject rond Pablo Neruda? Nee, bedankt.
Pablo Neruda was niet alleen een begenadigd schrijver en dichter maar een communistisch beroepsagitator en het boegbeeld van het meest bloederige totalitaire systeem uit de recente politieke geschiedenis (het Stalinisme, dat 20 miljoen slachtoffers maakte!) De herdenkingsprogramma's aangeboden in dit zomerproject zijn een duidelijk politiek initiatief. Achter het Pablo Neruda Platform gaan een aantal linkse en marxistische organisaties schuil. Het kan niet dat dergelijke "culturele progamma's" betaald worden met overheidsgeld. pardon? het boegbeeld van het communisme? Marx, Engels, Lenin, Trotski (of Stalin) onttroond? door Neruda? Tss, die blokkertjes voelen zich ook snel bedreigd zeg. Ik heb nooit geweten dat er op 1 mei op het Rode Plein een portret vazn Neruda werd meegedragen. driewerf
#33 | |
|
![]() Citaat:
driewerf
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 21 september 2004 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Alsof links cultuur niet zou vermengen met politiek ! Of hebben zij nooit op basis ban politieke voorkeuren mensen in hun carrière geschaad ?? (Soetkin Collier, de Strangers, ...)
|
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Praetorian : 21 september 2004 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() *off topic*
Driewerf, toevallig fan van Paustovskij? |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb zijn reeks onlangs gekocht, er is zelfs een vereniging in Antwerpen die zijn nalatenschap tracht te laten overleven. Je kan het kopen bij de Arbeiderspers, Maarten 't Hart noemde het een regelrechte openbaring. Ook Vrij Nederland en NRC Handelsblad waren zeer opgetogen Titels: Begin van een onbekend tijdperk De tijd van de grote verwachtingen Onrustige jeugd Boek der omzwervingen Verre jaren http://www.nnbh.com/basis.php?words=Paustovskij Ik raad het je echt aan, ik heb de indruk dat je een beetje weghebt van een Ruslandkenner. |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |