![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Partijlid
|
![]() It is incredible what is happening right know in Ukraine and the world with it. I am still surprised that so little people know or even want to know the whole story:
1. The contract between Ukraine and Russia comes to an end some time ago 2. Janoekovytsj starts looking to EU, USA and Russia to make a new deal 3. The EU comes with a proposal, but Russia states that if Ukraine takes some deals with the EU, they have to take the full deal (including gas) 4. Janoekovytsj fears to lose the possibility of cheap Russian gas and shifts to make a deal with Russia 5. Janoekovytsj declines the EU proposal 6. The EU is outraged by statement 7. Only a few days later protests rise in Ukraine 8. EU representatives come to support the protests 9. The protests escalate 10. Janoekovytsj gives in and allows to have new elections and agrees with the protesters on every term 11. Immediately thereafter shooting starts (from unclear sources who shot who to start) (seem to be started with unknown snipers) 12. Janoekovytsj flees, fearing for his life 13. A leaked phonecall between the US Assistant Secretary of State Victoria Nuland refering to the EU using "F** the EU", and the US ambassador in Ukraine in regard of who they will place into power in Ukraine. 14. A new, EU backed government is placed into power, giving power to someone with banking background and a extreme right-fascist group Svoboda (please take a sneak preview on the wiki page of this group... 15. IMMEDIATLY after the inauguration, contracts are signed between the EU and Ukraine, content unknown (to the public) 16. Riots start in the Russian parts of Ukraine, based on the statement that they do not wish to be governed by fascists (source of the "good Russian" against "bad fascist" statement) 17. Riots lead to a reclaiming of the krim by Russia 18. ... If it is still not clear that the USA and the EU started this mess which they now try to blame on Russia... Although Russia is of course not an angle, people need to start to be a little bit more critical in regard to western policy. The EU and USA try to annex Ukraine to limit Russian power, risking to wake up the bear. Opening Ukraine to western powers destroys the Russian access to an effective naval base, reducing its nuclear range, limits its power to control gas supply and provides the USA with a new border for their rocket shield. This may start a new arms race, if not already started. While Russia is mainly a state-driven society, our parts are mainly company driven(neo-liberal) If I look to the whole story, there is some truth in the Russian propaganda which claims the aggressiveness of rising fascism (right wing extremists) in the west. Even in Belgium this shift is clearly visible and pushes our society from a moderate liberal "more or less good for everyone state" to an aristocratic state (good for a few) Once again Europe faces the treat it faced during the period of 1929-1940, with exactly the same protagonists, the same unwillingness to see, the same rhetoric but other victims and beliefs... If we, Europe, let this happen again, we are truly unworthy to be called humans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Partijlid
|
![]() Ik h
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Partijlid
|
![]() ik dacht dat ik alleen stond met die redenering en soms zelfs dat ik spoken zag.
Ik ben blij te zien dat nog mensen ogen hebben en zien, oren hebben en horen. Mag ik u verder een boek aanraden van Rik Coolsaet: de wereld van morgen. Dit zal u ongetwijfeld zeer sterk interesseren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Momenteel is in elk geval de SP nog bereid ook de hand in eigen boezem te steken:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Partijlid
|
![]() Dat is dan één van de weinige kritieken die naar voor komen.
Op Belgische krantenfora heb ik al meermaals meegemaakt dat dergelijke kritische opmerkingen simpelweg niet werden gepost. Als ik dan zie hoe onze VRT reageerde op de aantijgen van de fascistische partij die de EU in Oekraïne aan de macht had gezet, dacht ik onmiddellijk terug aan de sovjet tijd in Rusland, waar men eerst even de situatie schets en dan een uitleg geeft die deels waarheid bevat, en dan aanvult dat dit niet zo extreem moet gezien worden... Mijn nekharen kwamen toen even overeind: Al eens de details van Svoboda gezien? Sindsdien ben ik echter wel op mijn hoede. Als men nu al zo ver durft gaan, wat zal dat dan zijn binnen 5 jaar? Blijkbaar is het enkel een probleem voor de kritische burger. Jammer genoeg een burger die wel mag spreken maar niet wordt gehoord (zie ook de situatie Israël) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Geldt dit ook voor de doorsnee aan SP stemmers? De indruk dat de SP en SP stemmers meestal vrij kritisch zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=nWT5HM_NMlI
Zo hoor je het eens van een andere kant, Loud and Clear. (met dank aan Vanguard) Laatst gewijzigd door cor : 31 juli 2014 om 15:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Sancties tegen Rusland die ons wel eens meer zouden kunnen kosten dan Rusland zelf??
Weet dan nog goed dat het Europa is die de sancties neemt en daaronder lijdt. Maar wie er het meeste baat bij heeft is natuurlijk de VS die zelf nu geen 'sancties' neemt. Kan iemand mij trouwens zeggen wat Rusland ONS aandoet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zielig gaat het er in de EU inderdaad aan toe...nu zelfs Duitsland niet meer nee durft zeggen tegen sancties. Waar zo'n vliegtuigramp niet allemaal goed voor is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Misschien moet je je opinie vormen op basis van informatie, niet op basis van vooroordelen? Een grote stap. Succes ermee. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() De post 1989 wereldorde waarin alle macht in de wereld bij één land lag, eindelijk (het heeft veel te lang geduurd) is er een land die hiertegen in opstand komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Partijlid
|
![]() Blij om te horen dat er toch nog échte journalisten zijn. Ik pleit echter schuldig om onvoldoende info te hebben ontvangen over stukken door JB over dit onderwerp. Kan je me in de goede richting sturen?
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daar komt het inderdaad op neer, Rusland verstoort de mondiale hegemonie van de VS. Dat de VS zich hiertegen weert als een duivel in een wijwatervat is niet meer dan logisch, dat de EU zich als nuttige idioot laat gebruiken is dan weer bijzonder zielig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vond het optreden van Jan Balliauw in Terzake een paar dagen terug juist erbarmelijk subjectief. En dat tongetje door de lippen toen hij zei dat Rusland loog terwijl hij goed weet dat er geen onafhankelijk onderzoek gebeurd is.... Maar ja. Zet daar een echt eerlijk journalist en die komt maar 1 keer op TV. We mogen al tevreden zijn met iemand die de schijn wat ophoudt.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 juli 2014 om 21:56. |
![]() |
![]() |