![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Klinkt misschien baanbrekend in België, maar zo bijzonder is dat niet. Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vermoed ook dat geen enkele Nederlander met zijn caravan via Duitsland gaat tuffen en xxx EUR meer benzine gaat opstoken om dat vignet te vermijden. Idem voor de vrachtwagens uit het Noorden & Oosten die naar Calais moeten. Er zou ook een zekere rechtvaardigheid in de maatregel steken, want die vrachtwagens beschadigen het meest onze wegeninfrastructuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waarom het zo moeilijk maken: verhoog gewoon de accijns op brandstof met 500 %.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Als 100% elektrisch rijder kan ik het alleen maar volmondig eens zijn met dit voorstel. "Maar is er wel een maatschappelijk draagvlak voor?", zullen velen zich nu laten ontvallen, vrees ik...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Ik heb zelf geen auto aangezien ik niet woon/werk in België, maar in de toekomst zou dat kunnen veranderen.
Kan er iemand mij een realistisch beeld geven van de kosten van een auto? De aankoopprijs buiten beschouwing gelaten aangezien 1ste hands of 2de hands aan de koper zelf ligt. Maar dan.. Verzekeringen. Voor jonge twintigers kost dat meer dan 1000 euro per jaar aangezien het een risicogroep is voor verzekeringskantoren. Hoe veel winst die kantoren maken op die groep, dat zou ik graag willen weten. Wat kost verzekering (verplicht) voor pakweg iemand van 35? Benzine.. Laat ons veronderstellen dat iemand dagelijks 2x 30km naar zijn werk rijdt. Met 50 euro/ week zijn benzinekosten niet betaald. En het is niet vanzelfsprekend dat elke werkgever kilometervergoeding geeft. Wat vergeet ik nog in de kosten? Wegentaks, onderhoud, parkeerkosten? Ik denk dat je beter een modale verdiener kunt zijn die op een steenworp van zijn werk woont, dan iemand met een mooi salaris die ver weg woont en voor de kosten moet opdraaien Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 6 augustus 2014 om 15:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Voor een belasting is er nooit een maatschappelijk draagvlak....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij vergeet eenvoudigweg dat het hier enkel gaat om het geld en dat hij met zijn elektrisch geval er vroeger eerder dan laat ook aan zal moeten geloven. Trouwens een kilometerheffing betaal je ook met je elektrisch geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() En wat is een "elektrisch geval"???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 7 augustus 2014 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk komt dat wonder met een bijhorend prijskaartje.
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Accijns 500% alleen in België dan? Transitverkeer ga je daar niet mee treffen, die tanken dan in het buitenland.
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu moet ik toegeven, 'k zou het liever gedaan hebben via een kickstarter.
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar je moet dat natuurlijk zelf weten, die paar dagen dat je het echt niet veilig acht, kan je nog steeds de auto of het OV nemen. Door te fietsen verbeter je overigens je weerstand en algehele gezondheid waardoor je minder vaak afwezig bent door ziekte op het werk. Zweten is hoegenaamd geen probleem mits het dragen van aangepaste, ademende kledij. U bevestigd hier een beetje het cliché van de bekrompen Belg die oordeelt op basis voor vooroordelen zonder enige kennis van zaken. Maar goed, u bent nog jong en onervaren, het is u dan ook vergeven.
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Alleen Noorwegen, Denemarken, de UK en Italië zitten er duidelijk boven. (in Noorwegen en Italië zijn alle brandstoffen duur maar diesel is ook daar beterkoop dan benzine) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |