Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2004, 08:25   #21
Luddo
Minister

Standaard

Als de Brusselaars nu bij de pinken zijn dan stellen ze hoge financiële eisen voor de goedkeuring van die spreiding over Brussel. Van den Stief krijgen ze dan maar de helft (proficiat Stief!) en dan hebben ze nog het dubbele van dat waar ze recht op hebben. Zo werkt dat! De Stief heeft alleen een voorzet gegeven om de Brusselaars hun goedkeuring rijkelijk te laten verzilveren. Hou dat maar eens in de gaten en zeg dat de Luddo het voorspeld heeft

Laatst gewijzigd door Luddo : 26 september 2004 om 08:29.
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2004, 12:03   #22
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Aha, Timmeke is dus iemand die van unitarist aan intelligentie heeft gewonnen en nu separatist is...
Tantist...

Half de jaren '90 heb ik ooit met de toenmalige antwerpse voorzitter van UNIE Pierre Meysman pamfletten uitgedeeld voor het behoud van België. Zoals u weet was UNIE een rechts-nationale Belgicistische formatie o.l.v Escada Alain(nu de voorzitter van het Katholiek-fundi groepje Belgique et Chrétienne) en lid van het Front National. Voor de rest was ik niet erg actief in de politieke scène. In 1999 werd ik blijkbaar terug gecontacteerd door een zekere Wilfried Sermeus mij vragend om lid te worden van de E.D.B (Eendracht der belgië) dit heb ik afgewezen omwille van men desintresse in de politiek, sindsdien ben ik niet méér politiek actief geweest tot begin 2003 waar ik interesse had in de standpunten van het Liberaal Appel, altijd sympathisant nooit lid geweest maar het was wel de partij die in 2003 tijdens de parlementsverkiezingen men stem kreeg. Na het teleurstellende verkiezingsresultaat wéér politiek dakloos. Nu ik heb altijd gelooft in de Belgische eenheid,eerst en vooral omwille dat ik een aantal goede Waalse vrienden had, ook vanwege de grote van dit land(opsplitsen zou zinloos zijn) en men afkeer van het Vlaams Blok. Laten we wel zeggen dat ik nooit unitarist ben geweest en altijd voor het federale model heb gestaan. Een aantal maanden geleden twijfelde ik terug om mij bij een politiek partij aan te sluiten, namelijk het rechtse FNB maar aangezien die volledig franstalig zijn en niet de minste interesse tonen in het aantrekken van vlaamse leden is men mening stilaan gewijzigd of het nog wel nut heeft ee land als belgie te verdedigen. Ik ga binnekort trouwens een woning zoeken juist over de grens in Nederland en aangezien ik daar véél vertoef ben ik gevallen voor de Nederlandse charmes en ook de perikelen rond het DHL-dossier waarbij de Brusselaars en de Waalse PS alles blokkeren denk ik dat België een absolute verloren zaak is en dat het beter is dat ieder ze'n eigen weg uitgaat. Vlaanderen liefst bij Nederland met Amsterdam als hoofdstad zo staan we sterker in de E.U.

Hopende u daar wat mee geïnformeerd te hebben
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be