![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beste Betweter, ik ben geen N-VA meer, dus u hoeft niet te zwijgen. Meer nog: spui gerust uw kritiek, want dat doe ik ook.
Bovendien, een slip of the tongue komt niet in een partijpublicatie, zeker niet als in de Nederlandstalige folders het tegenovergestelde staat, dat heet kiezersbedrog. Uw reactie spreekt overigens die van Guderian en Radicaal tegen, die zeggen dat het VB inderdaad niet flamingantisch is in Brussel, en daar nog verdomme fier over zijn ook. Die bovendien toegeven -zij het niet met zoveel woorden, maar bij gebrek aan een definitie van nationalisme weten we genoeg- dat rechtsextremisme belangrijker is dan dat flamingantisme, dat men in Vlaanderen wél volmondig beleid en waarmee men stemmen trekt bij naïeve Vlaamsgezinden. Dit onderwerp was verhelderend om te zien waar de prioriteiten liggen en nogmaals te beseffen dat het Vlaams Blok mijn partij niet is en nooit zal zijn. Ik weet genoeg. Bedankt daarvoor.
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat Arckens dit zegt is zijn probleem, het Vlaams Blok gaat daar niet mee akkoord. Ik vind je eigenlijk nogal hypocriet. Als aanhanger van Sauwens kom je hier wat zeveren over een quote van Arckens, terwijl jouw partij en idool zelf niets anders doet, en dan nog in het kwadraat. Trouwens, weet Sauwens dat je hie rin andere topics staat te fulmineren tegen SDC-herdenkingen e.d. Ik meen me ineens zoiets te herinneren van enkele jaren geleden. Ik denk dat je intellectueel genoeg bent om een duidelijk beeld te schetsen van waar het VB voor staat. Dat je dit afweegt tegen een persoonlijke mening van twee forummers vind ik nogal triest. Van jou had ik toch meer inschattingsvermogen verwacht.
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor Brussel geeft het Vlaams Blok aparte tijdschriften uit die steeds tweetalig zijn. Dat zijn de VB-tijdschriften voor de Brusselse gemeenten. Niet echter Vérités Bruxelloises. |
|
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Als er de dag van vandaag al vrijmoedig en openlijk over separatisme, Vlaamse onafhankelijkheid,... kan gediscussieerd worden, dan is dit, volgens mij toch, de verdienste van het VB.
Het is zeer verbazend dat jonge intelligente Vlaamsgezinden het pc discours dat het VB een nazistisch en racistisch zootje is, klakkeloos accepteren. Niet beseffend dat dit het resultaat is van een door een Belgische kliek (achter de schermen) georchestreerde mediatieke beschadigingscampanje. Natuurlijk zijn er nostalgische elementen zoals de Dietsland-strevers (en wss ook wel VL bloed en bodem adepten) bij de sympathisanten, maar de 1 miljoen kiezers zijn gewone mensen - mss wat minder conventioneler. En dat is verdienstelijk. De veroordeling van het VB is niets anders dan een afrekenen, een repressie (een vierde maal in de Belgische geschiedenis, begonnen met de liquidatie van de Vlaamse orangisten) van wat je in een enigszins oubollig taalgebruik Vlaamse vrijheid strijders zou kunnen noemen. Treurig dat er Vlaamsgezinden, Vlaamse nationalisten - whatever the name - zijn die hier in de val lopen van de profiterende klasse van het corrupte, artificiële en immorele Belgische "vaderland".
#26 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Heeft het Vlaams Blok al geageert tegen Vérités Bruxelloises, of keurt men het stiekem goed en kan Pilatus zijn handen in onschuld wassen?
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#32 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Leg mij eens uit waarom Paul Arku overgestapt is naar de FN. |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals al gezegd zijn slechts de grote affiches eentalig. Maar het betreft hier dezelfde slogans als in het Vlaams Gewest. |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Brussel betreft, is daar op een speciaal colloquium over nagedacht. De teksten kan men nog steeds vinden op: http://www.vlaamsbelang.org/colloquiumbeiv.html Veel leesgenot alvast! |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Johan Demol geeft een tijdschrift uit, speciaal gericht naar zijn Franstalige achterban. 't Lijkt me heel normaal dat dit dan ook in het Frans gebeurt. Ik zou hoegenaamd niet weten waarom we daar tegen zouden moeten ageren. U soms? |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of kunt u mij één Franstalige en één Nederlandstalige brochure inscannen waarin iets anders staat? Aan u het woord. |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik kende tot voor kort wel Patrick Sessler heel goed. Toen ik hem laatst ontmoette, wist hij me te vertellen dat hij naar het FN was overgestapt omdat het Vlaams Blok in Brussel TE VLAAMS is. Vooral Johan Demol wees hij met de vinger. |
|
![]() |