Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 september 2004, 11:28   #21
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Beste Betweter, ik ben geen N-VA meer, dus u hoeft niet te zwijgen. Meer nog: spui gerust uw kritiek, want dat doe ik ook.

Bovendien, een slip of the tongue komt niet in een partijpublicatie, zeker niet als in de Nederlandstalige folders het tegenovergestelde staat, dat heet kiezersbedrog.

Uw reactie spreekt overigens die van Guderian en Radicaal tegen, die zeggen dat het VB inderdaad niet flamingantisch is in Brussel, en daar nog verdomme fier over zijn ook. Die bovendien toegeven -zij het niet met zoveel woorden, maar bij gebrek aan een definitie van nationalisme weten we genoeg- dat rechtsextremisme belangrijker is dan dat flamingantisme, dat men in Vlaanderen wél volmondig beleid en waarmee men stemmen trekt bij naïeve Vlaamsgezinden.

Dit onderwerp was verhelderend om te zien waar de prioriteiten liggen en nogmaals te beseffen dat het Vlaams Blok mijn partij niet is en nooit zal zijn.

Ik weet genoeg. Bedankt daarvoor.
Oud 26 september 2004, 11:34   #22
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Beste Betweter, ik ben geen N-VA meer, dus u hoeft niet te zwijgen. Meer nog: spui gerust uw kritiek, want dat doe ik ook.

Bovendien, een slip of the tongue komt niet in een partijpublicatie, zeker niet als in de Nederlandstalige folders het tegenovergestelde staat, dat heet kiezersbedrog.

Uw reactie spreekt overigens die van Guderian en Radicaal tegen, die zeggen dat het VB inderdaad niet flamingantisch is in Brussel, en daar nog verdomme fier over zijn ook. Die bovendien toegeven -zij het niet met zoveel woorden, maar bij gebrek aan een definitie van nationalisme weten we genoeg- dat rechtsextremisme belangrijker is dan dat flamingantisme, dat men in Vlaanderen wél volmondig beleid en waarmee men stemmen trekt bij naïeve Vlaamsgezinden.

Dit onderwerp was verhelderend om te zien waar de prioriteiten liggen en nogmaals te beseffen dat het Vlaams Blok mijn partij niet is en nooit zal zijn.

Ik weet genoeg. Bedankt daarvoor.
Ik spreek niet namens Koenraad of Radicaal, maar namens mezelf. Voor een officiële uitleg moet je bij het Vlaams Blok zelf zijn. En zoals je zelf weet, is er in een officiële partijpublicatie nooit gezegd dat het VB in Brussel niet de Vlaamse kaart trekt.
Dat Arckens dit zegt is zijn probleem, het Vlaams Blok gaat daar niet mee akkoord.

Ik vind je eigenlijk nogal hypocriet. Als aanhanger van Sauwens kom je hier wat zeveren over een quote van Arckens, terwijl jouw partij en idool zelf niets anders doet, en dan nog in het kwadraat.

Trouwens, weet Sauwens dat je hie rin andere topics staat te fulmineren tegen SDC-herdenkingen e.d. Ik meen me ineens zoiets te herinneren van enkele jaren geleden.

Ik denk dat je intellectueel genoeg bent om een duidelijk beeld te schetsen van waar het VB voor staat. Dat je dit afweegt tegen een persoonlijke mening van twee forummers vind ik nogal triest. Van jou had ik toch meer inschattingsvermogen verwacht.
Oud 26 september 2004, 12:22   #23
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
En zoals je zelf weet, is er in een officiële partijpublicatie nooit gezegd dat het VB in Brussel niet de Vlaamse kaart trekt.
Dat Arckens dit zegt is zijn probleem, het Vlaams Blok gaat daar niet mee akkoord.
Allez allez, nog een beetje liegen ook? Vérités Bruxelloises is een officiële Vlaamb Blok partijpublicatie.
Oud 26 september 2004, 13:17   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez allez, nog een beetje liegen ook? Vérités Bruxelloises is een officiële Vlaamb Blok partijpublicatie.
Neen, dat is het niet. U vergist zich schromelijk. Wel is het een tijdschrift dat door een VB'er wordt uitgegeven en zich speciaal richt tot de Franstaligen. De VU is Johan Demol.

Voor Brussel geeft het Vlaams Blok aparte tijdschriften uit die steeds tweetalig zijn. Dat zijn de VB-tijdschriften voor de Brusselse gemeenten. Niet echter Vérités Bruxelloises.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 26 september 2004, 14:36   #25
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Als er de dag van vandaag al vrijmoedig en openlijk over separatisme, Vlaamse onafhankelijkheid,... kan gediscussieerd worden, dan is dit, volgens mij toch, de verdienste van het VB.
Het is zeer verbazend dat jonge intelligente Vlaamsgezinden het pc discours dat het VB een nazistisch en racistisch zootje is, klakkeloos accepteren.
Niet beseffend dat dit het resultaat is van een door een Belgische kliek (achter de schermen) georchestreerde mediatieke beschadigingscampanje.
Natuurlijk zijn er nostalgische elementen zoals de Dietsland-strevers (en wss ook wel VL bloed en bodem adepten) bij de sympathisanten, maar de 1 miljoen kiezers zijn gewone mensen - mss wat minder conventioneler. En dat is verdienstelijk.
De veroordeling van het VB is niets anders dan een afrekenen, een repressie (een vierde maal in de Belgische geschiedenis, begonnen met de liquidatie van de Vlaamse orangisten) van wat je in een enigszins oubollig taalgebruik Vlaamse vrijheid strijders zou kunnen noemen.
Treurig dat er Vlaamsgezinden, Vlaamse nationalisten - whatever the name - zijn die hier in de val lopen van de profiterende klasse van het corrupte, artificiële en immorele Belgische "vaderland".
Oud 26 september 2004, 15:53   #26
eniotna
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dat er franstaligen voor ons stemmen? Simpel, die mensen kunnen leven met dat Vlaanderen Onafhankelijk-voorstel
Nee. Het komt omdat zij het niet weten. In haar franstalige brochures spreekt het VB niet over haar wil om een onafhankelijk Vlaanderen met Brussel als hoofdstad. Das ook kiesbedrog.
eniotna is offline  
Oud 26 september 2004, 16:01   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniotna
Nee. Het komt omdat zij het niet weten. In haar franstalige brochures spreekt het VB niet over haar wil om een onafhankelijk Vlaanderen met Brussel als hoofdstad. Das ook kiesbedrog.
Er zijn geen Franstalige brochures. Er zijn wel tweetalige brochures. Hiermee toont u gewoon aan dat u hoegenaamd niet weet wat er in die brochures nu juist staat.
Oud 26 september 2004, 16:07   #28
Shelob
Vreemdeling

Shelob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Er zijn geen Franstalige brochures. Er zijn wel tweetalige brochures. Hiermee toont u gewoon aan dat u hoegenaamd niet weet wat er in die brochures nu juist staat.
Tweetalige brochures die in Brussel werden bedeelt? Waarom dan niet hun affiches tweetalig? Ik zag vaak en vooral in de noordstad enkel franstalige affiches van het blok ophangen...
Shelob is offline  
Oud 26 september 2004, 16:29   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shelob
Tweetalige brochures die in Brussel werden bedeelt? Waarom dan niet hun affiches tweetalig? Ik zag vaak en vooral in de noordstad enkel franstalige affiches van het blok ophangen...
Grote affiches zijn eentalig. Raamaffiches zijn tweetalig, aan beide zijden bedrukt waarbij dus de persoon die ze ophangt zelf de taalversie kan kiezen. Brochures zijn altijd tweetalig. Zo eenvoudig zit het in elkaar.
Oud 26 september 2004, 16:33   #30
Tantist

Standaard

Citaat:
Neen, dat is het niet. U vergist zich schromelijk. Wel is het een tijdschrift dat door een VB'er wordt uitgegeven en zich speciaal richt tot de Franstaligen. De VU is Johan Demol.

Voor Brussel geeft het Vlaams Blok aparte tijdschriften uit die steeds tweetalig zijn. Dat zijn de VB-tijdschriften voor de Brusselse gemeenten. Niet echter Vérités Bruxelloises.
En jij vindt dat normaal? Men profileert zich naar de kiezer toe zowel als Vlaamsgezind als niet-Vlaamsgezind, afhankelijk van zijn taal.

Heeft het Vlaams Blok al geageert tegen Vérités Bruxelloises, of keurt men het stiekem goed en kan Pilatus zijn handen in onschuld wassen?
Oud 26 september 2004, 16:35   #31
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Als er de dag van vandaag al vrijmoedig en openlijk over separatisme, Vlaamse onafhankelijkheid,... kan gediscussieerd worden, dan is dit, volgens mij toch, de verdienste van het VB.
Dat is volkomen naast de kwestie...

Citaat:
Het is zeer verbazend dat jonge intelligente Vlaamsgezinden het pc discours dat het VB een nazistisch en racistisch zootje is, klakkeloos accepteren.
Hoe moeten we het anders interpreteren als het Vlaams Blok van zichzelf zegt dat ze in Brussel de Vlaamse kaart niet trekt? Wat blijft er dan nog over van het programma? Juist ja...
Oud 26 september 2004, 16:36   #32
eniotna
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Het maakt niet uit of het nu tweetalige of franstalige brochures zijn. Er staat niet hetzelfde in het Frans dan in het Nederlands.

Leg mij eens uit waarom Paul Arku overgestapt is naar de FN.
eniotna is offline  
Oud 26 september 2004, 16:41   #33
Shelob
Vreemdeling

Shelob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grote affiches zijn eentalig. Raamaffiches zijn tweetalig, aan beide zijden bedrukt waarbij dus de persoon die ze ophangt zelf de taalversie kan kiezen. Brochures zijn altijd tweetalig. Zo eenvoudig zit het in elkaar.
Wat is dan het standpunt van uw partij? Ik zag reeds 'Vlaanderen Vlaams' en dan 'Brussel tweetalig!' of iets in die aard? Het VB kan dus in Brussel geen communautaire problemen aankaarten in het frans aangezien de franstalige brusselaars geen baat hebben daarbij...gaat dit enkel om het 'vreemdelingenprobleem' dan? Dat is dan een levend bewijs dat het FN de campagne van het VB in Brussel ten volle gesteund heeft...
Shelob is offline  
Oud 26 september 2004, 16:41   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En jij vindt dat normaal? Men profileert zich naar de kiezer toe zowel als Vlaamsgezind als niet-Vlaamsgezind, afhankelijk van zijn taal.
Dat is niet zo. In de tweetalige uitgaven van het VB te Brussel staan dezelfde artikelen.

Zoals al gezegd zijn slechts de grote affiches eentalig. Maar het betreft hier dezelfde slogans als in het Vlaams Gewest.
Oud 26 september 2004, 16:43   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft het Vlaams Blok al geageert tegen Vérités Bruxelloises, of keurt men het stiekem goed en kan Pilatus zijn handen in onschuld wassen?
Waarom zouden we moeten reageren tegen dat tijdschrift? Ik zie het probleem niet. Dat tijdschrift wordt uitgegeven door Johan Demol en is in het bijzonder gericht naar zijn, hoofdzakelijk Franstalige achterban.
Oud 26 september 2004, 16:43   #36
Tantist

Standaard

Citaat:
Dat is niet zo. In de tweetalige uitgaven van het VB te Brussel staan dezelfde artikelen.

Zoals al gezegd zijn slechts de grote affiches eentalig. Maar het betreft hier dezelfde slogans als in het Vlaams Gewest.
Je hebt het belangrijkste in mijn bericht overgeslagen. Heeft het Vlaams Blok afstand genomen van dit, of heeft ze -zwijgen is toestemmen- laten geschieden?
Oud 26 september 2004, 16:47   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shelob
Wat is dan het standpunt van uw partij? Ik zag reeds 'Vlaanderen Vlaams' en dan 'Brussel tweetalig!' of iets in die aard? Het VB kan dus in Brussel geen communautaire problemen aankaarten in het frans aangezien de franstalige brusselaars geen baat hebben daarbij...gaat dit enkel om het 'vreemdelingenprobleem' dan? Dat is dan een levend bewijs dat het FN de campagne van het VB in Brussel ten volle gesteund heeft...
In het Frans kaart het VB dezelfde zaken aan als in het Nederlands. U kunt gerust een VB-tijdschrift door een van de Brusselse VB-afdelingen opvragen. Daar zult u zien dat het tijdschrift netjes in twee kolommen is verdeeld. Aan de ene kant het artikel in het Nederlands, aan de andere kant hetzelfde artikel in Franse vertaling.

Wat Brussel betreft, is daar op een speciaal colloquium over nagedacht. De teksten kan men nog steeds vinden op:

http://www.vlaamsbelang.org/colloquiumbeiv.html

Veel leesgenot alvast!
Oud 26 september 2004, 16:48   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt het belangrijkste in mijn bericht overgeslagen. Heeft het Vlaams Blok afstand genomen van dit, of heeft ze -zwijgen is toestemmen- laten geschieden?
Ik heb niets overgeslagen. Er staat letterlijk: "Waarom zouden we moeten reageren tegen dat tijdschrift? Ik zie het probleem niet."

Johan Demol geeft een tijdschrift uit, speciaal gericht naar zijn Franstalige achterban. 't Lijkt me heel normaal dat dit dan ook in het Frans gebeurt.

Ik zou hoegenaamd niet weten waarom we daar tegen zouden moeten ageren. U soms?
Oud 26 september 2004, 16:49   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het maakt niet uit of het nu tweetalige of franstalige brochures zijn. Er staat niet hetzelfde in het Frans dan in het Nederlands.
Toch wel, beste leugenaar.

Of kunt u mij één Franstalige en één Nederlandstalige brochure inscannen waarin iets anders staat? Aan u het woord.
Oud 26 september 2004, 16:51   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg mij eens uit waarom Paul Arku overgestapt is naar de FN.
Geen idee. Ik ken de man niet, dus weet ik hoegenaamd niet wat zijn beweegredenen waren.

Maar ik kende tot voor kort wel Patrick Sessler heel goed. Toen ik hem laatst ontmoette, wist hij me te vertellen dat hij naar het FN was overgestapt omdat het Vlaams Blok in Brussel TE VLAAMS is. Vooral Johan Demol wees hij met de vinger.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be