Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2004, 16:38   #21
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ja, dat is dan voor u de periode vóór het stenen tijdperk , zeker?
Hoe? En ik die dacht dat jullie altijd beweerden dat Vlaanderen pas na België ontstaan was.
Oud 25 september 2004, 16:41   #22
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Kan u eens aantonen dat separatisme de DHL-crisis wel kan oplossen. Dat is nu al bijna een week dat ik die vraag stel zonder antwoord te krijgen. Zit je vast?
Vreemd... Ik dacht dat ik exact dezelfde vraag had gesteld in een ander onderwerp ivm unitarisme, want u beweert wel dat uw model het kan oplossen (ik beweer nergens zo iets).

U kan blijkbaar niet antwoorden en probeert dan maar de rollen om te keren. Ja tarara!

Hoe kan unitarisme dat nu oplossen? Veel succes, Bruno heeft er ook al zijn tanden op stuk gebeten!
Oud 25 september 2004, 17:25   #23
Bruno232
Banneling

Bruno232's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Yep, dat begint nu te werken. we zijn nog maar net de vakantie uit en België kraakt weer in zijn voegen. Ik ben optimistisch, maar verwacht wel niet te veel. Ik zie Leterme nog buigen.
Dit conflict is een conflict dat enkel in een staatsbestel zonder normenhiërarchie mogelijk is. Het Belgisch staats'model' kraakt inderdaad in al haar voegen, en de breuklijn niet tussen het Vlaams en het Waals Gewest. Wat verwacht u dat écolo voor nachtvluchten is (zolang dat niet het geval is, kan er geen akkoord worden bereikt, wars van wat cdh doet)? Zou het Vlaamse Agalev, zo ze in eender welke regering zitten zou wel voor nachtvluchten zijn?
Zelfs Brigitte Grouwels, staatssecretaris voor CD&V te Brussel verklaarde dat wat haar betreft méér nachtvluchten onaanvaardbaar waren.
Bruno232 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2004, 17:37   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno232
Dit conflict is een conflict dat enkel in een staatsbestel zonder normenhiërarchie mogelijk is. Het Belgisch staats'model' kraakt inderdaad in al haar voegen, en de breuklijn niet tussen het Vlaams en het Waals Gewest.
Het Waals Gewest is helemaal niet betrokken in de DHL-zaak.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2004, 17:38   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno232
Zelfs Brigitte Grouwels, staatssecretaris voor CD&V te Brussel verklaarde dat wat haar betreft méér nachtvluchten onaanvaardbaar waren.
En daarmee staat ze alleen. Of heeft de CD&V of de Brusselse fractie soms haar bijgetreden?

Neen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2004, 18:24   #26
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
Deze belgicistische krokodil dreigt ermee dat de VLD zich terugtrekt uit de Vlaamse regering indien de federale regering valt. Daarmee werden de oude en nooit afgezworen naam van zijn partij, Pest Voor Vlaanderen, en hun allezsverslindende drang naar de macht herbevestigd. Daarmee zijn ze de "waardige" opvolger van de vroegere CVP.
En wat een sterk Vlaams front leek te kunnen en zullen worden, is bij deze weer gedecimeerd. Vanaf nu gaan we weer lekker plat op de buik voor Wallonië .
De luizenbaard Decroo heeft altijd al een groot bakkes gehad. Laten we aannemen dat gelukkig niet de gehele VLD er zo over denkt. Vlaanderen kan best een zelfstandige Europese lidstaat worden omdat het DHL-dossier voor mij aantoont dat federalisme niet langer werkbaar is en het terugkeer naar het unitarisme is al helemaal uit den boze. Dit heeft men 173 jaar geprobeerd maar uiteindelijk komt men steeds in hetzelfde schuitje terecht. Vlaanderen Onafhankelijk, géén andere keuze al heb ik er ooit nog héél anders over gedacht!!!
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2004, 21:09   #27
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
Deze belgicistische krokodil dreigt ermee dat de VLD zich terugtrekt uit de Vlaamse regering indien de federale regering valt. Daarmee werden de oude en nooit afgezworen naam van zijn partij, Pest Voor Vlaanderen, en hun allezsverslindende drang naar de macht herbevestigd. Daarmee zijn ze de "waardige" opvolger van de vroegere CVP.
En wat een sterk Vlaams front leek te kunnen en zullen worden, is bij deze weer gedecimeerd. Vanaf nu gaan we weer lekker plat op de buik voor Wallonië .
Lang leve meneer De Croo.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2004, 21:25   #28
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik zou eerder zeggen dat de Vlaams-nationale ideologie op sterven na dood is. Niemand gelooft nog in confederalisme, laat staan separatisme.

Dank U, DHL !
Integendeel. Het koor roept nu luider en luider. Wie nog geloofde in redelijkheid bij de zuiderbuur weet nu dat met die mensen niets aan te vangen is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2004, 21:26   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Lang leve meneer De Croo.
't is goed, 't is goe. hij zal ne keer in de volgende Dag Allemaal staan. Schrijft dan meteen ook een lezersbrief "ik vind dat meneer de croo dat heel goe doet"

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 25 september 2004, 21:28   #30
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Integendeel. Het koor roept nu luider en luider. Wie nog geloofde in redelijkheid bij de zuiderbuur weet nu dat met die mensen niets aan te vangen is.
Wat voor een idiote commentaar is dat nu? Iedereen ziet dat het federalisme onze economie lamlegt. Maak België nu unitair, voor het te laat is en we een Europees derdewereldland worden.
Oud 25 september 2004, 21:35   #31
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat voor een idiote commentaar is dat nu? Iedereen ziet dat het federalisme onze economie lamlegt. Maak België nu unitair, voor het te laat is en we een Europees derdewereldland worden.
Wallonië en Brussel parasiteren ons al naar de bedelstaf. Als er iets de economie platlegt en de werkgelegenheid vermoordt dan is dat de geldhonger van onze staat en die is er omdat Wallonië en Brussel nog steeds enorm ver boven hun stand leven. Een unitair belziekske zou in de eerste plaats betekend hebben dat DHL zelfs niet moest proberen !

derdewereldland : Vlaanderen nooit... maar na een splitsing wordt wallonië dat wel omdat ze nooit leerden zelfbedruipend te zijn maar altijd jammerend en scheldend op ons werk hebben geleefd.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 25 september 2004, 21:39   #32
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En bij een onafhankelijk Vlaanderen zou het verstoten Brussel ook maar één "vlaamse" (nacht)vlucht over haar grondgebied laten vliegen?
Oud 26 september 2004, 08:22   #33
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat voor een idiote commentaar is dat nu? Iedereen ziet dat het federalisme onze economie lamlegt en unitarisme geen oplossing is. Maak Vlaanderen nu onafhankelijk, voor het te laat is en we een Europees derdewereldland worden.

* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2004, 08:23   #34
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En bij een onafhankelijk Vlaanderen zou het verstoten Brussel ook maar één "vlaamse" (nacht)vlucht over haar grondgebied laten vliegen?
Aangezien wij Zaventem hebben, en de centjes, zie ik daar nog wel ruime onderhandelingsmogelijkheden. 8)
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2004, 07:04   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oorspronkelijk bericht door Jazeker
Citaat:

Citaat:
Lees eens wat Vlaamse kranten, Patriot want ik heb de indruk dat jij er alleen de Franstalige op naslaat.

De krantencommentaren van vandaag liegen er niet om.

Niet dat wij niet al langer dan vandaag doorhebben dat de BUBbels nooit negatieve commentaar geven op de Franstalige Belgen en hun anti-solidaire gedrag tegenover hun Vlaamse geldschieters...

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 september 2004 om 07:14.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2004, 07:42   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Helaba... niet zo snel!
Ben jij niet blij dat de PVV weer zijn ware gelaat laat zien aan Vlaanderen?
Daarenboven wordt Leterme en co nogmaals geconfronteerd met het feit dat het Blok dan eigenijk oncontournable wordt.

Herinner U het voorstel van Frank, Filip en Gerolf om met de CD&V- NVA een minderheidsregering te formeren?
Gisterenavond heeft SStevaert gedreigd met Brussel zonder geld te zetten!?

[font=Arial Black]Hoe zat dat met dat bewuste confliktmodel?????[/font]
Volgens mij wisten Stevaert en Co dit weekend reeds de uitslag van de VTM enquette, ...

Ik viel bekanst op mijn gat toen ik las/hoorde dat hij die uitspraak gedaan had, ik dacht tjiens heeft hij zijn hersenen teruggevonden onder zijn tapkast, of...

Gisteravond werd me plots alles duidelijk, ... ze hebben gezien dat er serieuse problemen van hun infantiel gedrag aan het komen zijn. Vandaar die statement. Het begint hun te dagen dat het volk het niet meer pikt...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2004, 07:47   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Ik vraag mij af waarmee de VLD eigenlijk bezig is?

Als zij dit dreigement gaan waarmaken heb je twee mogelijke situaties (zeker als groen het been stijf houdt en niet tot de regering wil deelnemen en eigenlijk heb ik ze liever niet in de regering).

Ofwel wordt de VLD compleet teruggeslagen tot waar ze thuishoort: een klein oppositiepartijtje en dan is het te zien naar wie de verloren VLD-stemmen gaan. De CD&V of de sp.a? dan is op dat vlak nog geen probleem voor de regeringsvorming omdat die twee, eventueel met hun kartelpartners een meerderheid kunnen vormen. Als de verloren VLD-stemmen naar het Vlaams Blok gaan, kom je automatisch bij het tweede scenario.

Als alles bij het oude blijft of de VLD-stemmen naar het Blok gaan, wordt deze partij incontournable in de regeringsvorming, dus moet je het Vlaams Blok toelaten in de regering. Want ik neem aan dat de VLD dan ook weigert toe te treden tot de Vlaamse regering.
Nu, deze situatie is de nachtmerrie voor de traditionele partijen, want dan blijkt nu dat alle moeite die in het cordon sanitaire kroop de afgelopen jaren tevergeefs is geweest.

Mijn vraag is nu. Neemt De Croo zijn verantwoordelijkheid als hij de oorzaak is van de terugval van de VLD en raken we eindelijk van dit monster af?
Neemt de VLD - of PVV - haar verantwoordelijkheid voor het succes van het Vlaams Blok?
Of gaan ze zoals vanouds weer alles afschuiven op de kiezer die zogezegd niet weet wat zijn stem aanricht?

Wordt ongetwijfeld vervolgd...
Stel u volgend scenario even voor, :

Het vlaas blok als grootste partij maar een cordon dat in stand blijft...

En een minderheidsregering van het blok...
Oud 27 september 2004, 08:22   #38
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou eerder zeggen dat de Vlaams-nationale ideologie op sterven na dood is. Niemand gelooft nog in confederalisme, laat staan separatisme.

Dank U, DHL !
Die van B(L)UB gaan het ook nooit snappen, hé. We zullen er later nog véél grappen over kunnen maken

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2004, 08:23   #39
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Yep, dat begint nu te werken. we zijn nog maar net de vakantie uit en België kraakt weer in zijn voegen. Ik ben optimistisch, maar verwacht wel niet te veel. Ik zie Leterme nog buigen.
En net zoals Verhofstadt van langs achter brutaal gepakt worden door Di Rupo! Het zal hem duur te staan komen, geloof me!

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2004, 10:29   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik er u even op wijzen dat we momenteel al het ontwikkelingsgebied bezuiden de taalgrens continue spijzen met voedsel en onderwijsprogramma's, Maar om er zelf niet onderdoor te draaien, zijn we genoodzaakt, die hulp fel te verminderen. Uw waalse vrienden zullen dus ofwel zelf moeten gaan werken voor hune tartine ofwel moeten gaan aankloppen bij organisaties zoals daar zijn de wereldbank, Unicef, artsen zonder grenzen enz...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be