Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2014, 11:47   #21
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wacht even!

"deze" kinderen zijn wel evengoed kinderen van haar, als kinderen waarvan de vader gekend is.

Een alternatief voor vrouwen is uiteraard dat ze gewoon een leuke man uitzoeken, deze even netjes verleiden tijdens haar ovulatie en dan nadien afkomen met : ik ben zwanger van JOUW kind, gelieve maandelijks alimentatie te betalen.

Dat vind je dan beter? In ieder geval komt de medische wereld daar dan helemaal niet tussen. Wat de eventuele onvruchtbare echtgenoot daarvan vind zijn dan maar een ander paar mouwen.
Het kind komt er niet om het kind (kiezen uit een brochure, maar puur omdat sommige vrouwen kost wat kost een dikke buik willen.

We zullen later wel zien, eerst mijn kinderwens...
Oud 17 augustus 2014, 11:51   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Het kind komt er niet om het kind (kiezen uit een brochure, maar puur omdat sommige vrouwen kost wat kost een dikke buik willen.

We zullen later wel zien, eerst mijn kinderwens...
Het mag je verbazen, maar onze genen zorgen er dus weldegelijk voor dat er een kinderwens ontstaat. Zonder die drang (die vroeger sexdrang heette, waarna kinderen automatisch kwamen, maar die nu blijkbaar "egoismedrang" heet) zouden we ons dus niet voortplanten en uitsterven.

Nu ja...

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 11:53   #23
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het mag je verbazen, maar onze genen zorgen er dus weldegelijk voor dat er een kinderwens ontstaat. Zonder die drang (die vroeger sexdrang heette, waarna kinderen automatisch kwamen, maar die nu blijkbaar "egoismedrang" heet) zouden we ons dus niet voortplanten en uitsterven.

Nu ja...
Circe, het is beter dat ik nu zwijg, we zien elkaar wel in een andere draad.

Het is zondag, geniet ervan.
Oud 17 augustus 2014, 12:18   #24
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
De kinderwens is puur egoïsme.

Het geluk van deze kinderen kan nooit gegarandeerd worden.

Dat de medische wereld hieraan meewerkt is in mijn ogen onbegrijpelijk.
(geld?)

En ik wil me niet te fel roeren in deze supergevoelige draad, het is al erg genoeg en onnodig iemand kwetsen wil ik niet.
Ik ben het hier volledig met je eens. We zitten nu al met bijna 7 miljard op deze aardkloot. Er wordt meestal gekweekt met andere motieven dan het geluk van het kind prioritair te stellen. En dat vind ik uiterst zielig aan de mens.

Ik heb deze maand een studentenjob als kassierster in een supermarkt. En ik kan je vertellen wat ik daar al gezien heb. Heb zeker al een aantal hoogzwangere vrouwen tegengekomen die bakken alcohol en pakjes sigaretten naar buiten zeulden. Het was niet om aan te zien. 'Arm baby'tje', denk ik dan.

Nog iets anders: mijn nicht is nog niet zo lang geleden bevallen van een tweeling. Nu ja, het zou eigenlijk een tweeling geweest moeten zijn, maar enkel één kind overleefde het. En weet je wat ze achteraf tegen haar zeiden om het rouwproces lichter te maken? Dat ze zo snel mogelijk opnieuw zwanger moest worden. Hallucinant gewoon. Alsof dat ene dode kindje niet van enig belang was.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 17 augustus 2014 om 12:20.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 16:57   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Ik ben het hier volledig met je eens. We zitten nu al met bijna 7 miljard op deze aardkloot. Er wordt meestal gekweekt met andere motieven dan het geluk van het kind prioritair te stellen. En dat vind ik uiterst zielig aan de mens.

Ik heb deze maand een studentenjob als kassierster in een supermarkt. En ik kan je vertellen wat ik daar al gezien heb. Heb zeker al een aantal hoogzwangere vrouwen tegengekomen die bakken alcohol en pakjes sigaretten naar buiten zeulden. Het was niet om aan te zien. 'Arm baby'tje', denk ik dan.

Nog iets anders: mijn nicht is nog niet zo lang geleden bevallen van een tweeling. Nu ja, het zou eigenlijk een tweeling geweest moeten zijn, maar enkel één kind overleefde het. En weet je wat ze achteraf tegen haar zeiden om het rouwproces lichter te maken? Dat ze zo snel mogelijk opnieuw zwanger moest worden. Hallucinant gewoon. Alsof dat ene dode kindje niet van enig belang was.

Er lopen inderdaad teveel mensen rond op deze aardkloot.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 17:01   #26
kameleon
Minister

Standaard

Er lopen al te veel van die kutkinderen rond. Ik doneer niets.
Oud 17 augustus 2014, 17:01   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Er lopen al te veel van die kutkinderen rond. Ik doneer niets.
Laat het maar niet uit de hand lopen!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 17:10   #28
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:

Nu ja...
Bijtjes vliegen naar de mooiste bloemen want die hebben de beste nectar. Lelijke zieke bloemen schrikken af. Stuifmeel wordt dankzij de bijtjes uitgewisseld tussen de mooiste bloemen, die zaad gaan vormen en zorgen voor nageslacht.

Heel dat donorgedoe is vooral een dikke commerce voor de ziekenhuizen.
Oud 17 augustus 2014, 17:10   #29
Guinevere
Banneling

Standaard

"Gratis ende voor niets" andermans kinderen op de wereld zetten, onderhouden en opvoeden moet het toppunt van onzelfzuchtigheid zijn. Of is het waanzin?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 18:43   #30
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er is een schrijnend tekort aan sperma! Wel enkel voor 50 euro onkosten, maar kom, een klein efforreke toch?
zoals schoof zegt,
mijn donatie komt vers vh vat, enige kost is een douche en ontbijt, evtl een kilometervergoeding
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 18:46   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
zoals schoof zegt,
mijn donatie komt vers vh vat, enige kost is een douche en ontbijt, evtl een kilometervergoeding
zoals ik al even aanstipte: opletten geblazen in zulke gevallen. De alimentatieplicht loert steeds om de hoek bij gratis niet-anonieme spermadonatie!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 17 augustus 2014, 20:37   #32
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Ik denk er niet aan om sperma te doneren.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 20:44   #33
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
"Gratis ende voor niets" andermans kinderen op de wereld zetten, onderhouden en opvoeden moet het toppunt van onzelfzuchtigheid zijn. Of is het waanzin?
Ik zou mij eerder vragen stellen bij de verantwoordelijkheidszin van de oorspronkelijke ouders, maar ja, dat zal ik wel weer zijn, nietwaar.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 21:24   #34
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kinderwens is puur egoïsme.

Het geluk van deze kinderen kan nooit gegarandeerd worden.

Dat de medische wereld hieraan meewerkt is in mijn ogen onbegrijpelijk.
(geld?)

En ik wil me niet te fel roeren in deze supergevoelige draad, het is al erg genoeg en onnodig iemand kwetsen wil ik niet.
anderzijds zijn er een heleboel ongelukkige kinderen die nochtans via de "natuurlijke weg" ter wereld kwamen ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2014, 21:30   #35
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik vind adoptie een mooiere keuze dan u te laten bezwangeren met donorsperma.

50 euro is bovendien niet echt de moeite om u naar een spermabank te begeven en daar nog eens een papiermolen in te vullen met de meest intieme vragen.
adoptie vind ik ook beter, maar ja, niet iedereen passeert de selectie daarvoor ... ik bvb. hoewel ik zelf geadopteerd ben, zal als semi-werkzoekende binnenkort waarschijnlijk parttime poetsvrouw niet in aanmerking komen hiervoor ... dus tja, als ik een kind wil dan zal ik wel beroep moeten doen op een spermabank, ik zie me namelijk geen one-night stand ofzo doen met alle risico's op std's dat dit met zich meebrengt ...
Oud 17 augustus 2014, 21:30   #36
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
anderzijds zijn er een heleboel ongelukkige kinderen die nochtans via de "natuurlijke weg" ter wereld kwamen ...
Waarvan een groot deel kan geholpen worden door adoptie. Dus waarom extra kinderen maken?
Oud 17 augustus 2014, 21:38   #37
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Waarvan een groot deel kan geholpen worden door adoptie. Dus waarom extra kinderen maken?
omdat adopteren niet voor iedereen toegankelijk is .... en omdat niet iedereen die in aanmerking zou kunnen komen voor adoptie automatisch zin heeft om een kind dat niet een deel van z'n "genen" heeft op te voeden ...
Oud 17 augustus 2014, 23:58   #38
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Archibald
Alleen als ze het inplanten bij moslima's; ... misschien dat op termijn het verstand bij dat volk wat naar omhoog gaat.
ik betwijfel of die kaffer-sperma MOGEN hebben... maar ze mogen wel scheiden als ze denken dat vrouwlief niet vruchtbaar is.
Citaat:
ik betwijfel of die kaffer-sperma MOGEN hebben... maar ze mogen wel scheiden als ze denken dat vrouwlief niet vruchtbaar is.
Bij aanwezigheid van sperma zouden die vrouwen "onrein" zijn en worden ze gestenigd.

Ongelofelijk dat een narcistische psychopaat zoals Mohammed, dit soort waanzinnig geweld weet uit te lokken bij volwassen mensen
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 15:01   #39
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Ik stel me vaak de vraag of het wel 'etisch' verantwoord is dat donorsperma (of beter gezegd: hun donoren) zulke strenge controles dient te ondergaan aangaande ziektes en afwijkingen, terwijl in het 'normale' leven de meest zieke mens 'zomaar' een kind kan maken. Net zoals voor adoptie: de procedure doorworstelen als potentiële ouders is vaak moeilijker en duurt soms langer dan een universiteitsstudie, terwijl in het 'normale leven' de grootste incompetente idioot voor nageslacht mag zorgen.

Los daarvan ben ik wel van oordeel dat adoptie- en donorkinderen steeds het recht hebben hun biologische vader/moeder te leren kennen, tenzij ze bijvoorbeeld te vondeling zijn gelegd, dan wordt het vaak een moeilijke onderneming. Iedereen heeft recht op zijn roots !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 15:03   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik stel me vaak de vraag of het wel 'etisch' verantwoord is dat donorsperma (of beter gezegd: hun donoren) zulke strenge controles dient te ondergaan aangaande ziektes en afwijkingen, terwijl in het 'normale' leven de meest zieke mens 'zomaar' een kind kan maken. Net zoals voor adoptie: de procedure doorworstelen als potentiële ouders is vaak moeilijker en duurt soms langer dan een universiteitsstudie, terwijl in het 'normale leven' de grootste incompetente idioot voor nageslacht mag zorgen.

Los daarvan ben ik wel van oordeel dat adoptie- en donorkinderen steeds het recht hebben hun biologische vader/moeder te leren kennen, tenzij ze bijvoorbeeld te vondeling zijn gelegd, dan wordt het vaak een moeilijke onderneming. Iedereen heeft recht op zijn roots !
a) de sperma-vraagster wil natuurlijk wel gezond sperma en geen genetische overdraagbare ziekte doorgeven aan het toekomstige kind.
b) bij een niet-anonieme vader kan men dit netjes uit vrije wil onderzoeken indien er twijfel zou zijn. Of heeft U liever dat U zich niet laat onderzoeken terwijl je bewust bent van het feit dat je veel kans maakt op het produceren van doodzieke kinderen?
c) de wet is ondertussen aangepast (net omwille van genetische overdraagbare ziektes) zodat de kinderen die informatie kunnen opvragen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be