![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nogmaals, voor de laatste keer, ik blijf er van overtuigd dat niemand zo dom is om niet te beseffen wat ik stel: ofwel zijn de Gazanen zot, ofwel schept de Europese media een vals beeld van de situatie. En met een vals beeld scheppen, heb ik het natuurlijk over, jawel, het diaboliseren van Israël, waarover het artikel van Baert nou net gaat. Hij legt haarfijn uit waarom Israël wordt gediaboliseert. U zegt dat dit diaboliseren niet gebeurt. Ik zeg van wel, Baert heeft gelijk. Ofwel zijn de Gazanen toch collectief zot. Of een combinatie van beiden, zoals gesteld het meest waarschijnlijk. Godsdienstwaanzin is een vreselijke ziekte. Allé, nu laat ik u met uw hautain flegma met rust. Ik ga het geen vier keer proberen duidelijk maken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Nierika;7306154]
En met een vals beeld scheppen, heb ik het natuurlijk over, jawel, het diaboliseren van Israël, waarover het artikel van Baert nou net gaat. Hij legt haarfijn uit waarom Israël wordt gediaboliseert. U zegt dat dit diaboliseren niet gebeurt. Ik zeg van wel, Baert heeft gelijk. QUOTE] Hij legt 'haarfijn uit' wat?? Dat is het net, hij legt het NIET haarfijn uit. Het is allemaal vaag gespeculeer over de zogezegde motieven van de Europeanen. Ik, in elk geval, herken mij niet in die pseudo psychologische analyse, en blijkbaar zijn er vele mensen in andere werelddelen die het ook niet veel sympathie hebben voor de agressieve politiek van Israel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zou me er alvast niet te druk in maken. Raast u nog maar wat over het agressieve Israël. Lekker simpel, en scoort u altijd mee.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 29 augustus 2014 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vanavond Familie op TV, enjoy!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2x
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Israel doet niks anders dan goed werk verrichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja, de linkSSen en de christenen haten Israel. What's new? Citaat:
Waar zijn de tijden gebleven dat de joden als schapen ter slachting gingen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoezo veronderstelde bezetting ? enig idee hoe veel Israelische militairen er dagelijks actief zijn om de bezetting gaande te houden? Israel noemt het trouwens zelf ook bezetting. https://www.youtube.com/watch?v=MRQNKyjKHm0 kijk maar, niemand spreekt hem tegen. Het idee dat dit alles niets met de bezetting te maken heeft is wel erg dom. Zelfs in Israel zijn mensen met die visie zeldzaam, zeer zeldzaam.
![]() |
![]() |
#32 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is geen bezetting, en ja, er was een dreiging een halve eeuwe geleden, en nu ook, en ook al de tijd er tussen in. Israel werd aangevallen in '48, '67, '73, dat zijn de grootste oorlogen, en dan nog een aantal kleinere, zoals de Libanon oorlogen, de gaza oorlogen, dus dreigingen volop van alle kanten de hele tijd, niet alleen meer dan een halve eeuw geleden. Citaat:
En hier is de Israelische onderminister van buitenlandse zaken, die er wel tegen in gaat en even uitlegt hoe het nou wel zit: https://www.youtube.com/watch?featur...&v=nc9imoJWgPI Citaat:
Iedereen met twee werkende hersencellen die snapt dat de veronderstelde "bezetting" er dus niks mee te maken heeft maar dat het gewoon een godsdienstoorlog is, omdat de islam zijn volgelingen voorschrijft dat alle joden apen en varkens zijn die allemaal uitgemoord moeten worden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat dit een waarschuwing zijn !
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ondertussen werd een nieuwe land grab aangekondigd. Ongetwijfeld bedoeld om een vreedzame oplossing in de hand te werken, want niks toont de goodwill van Israël beter aan dan provocaties achterwege laten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Judea en Samaria zijn ISRAELISCH gebied, en Israel doet daar mee wat het wil. Wen er maar aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aldus u en enkele andere extremistische fundamentalisten. Dat er van bezetting sprake is staat vast, dat is niet eens discutabel
Citaat:
Er zijn zo veel landen die bedreigd zijn in de afgelopen eeuw, niets bijzonders. -Er is geen conflict meer met bv Egypte. -De Palestijnen van nu kunnen op geen enkele wijze nog verantwoordelijk zijn voor die oude conflicten. - De kans te sterven bij een val van de trap is voor een burger in Israel groter dan de kans om te komen door Palestijnse geweld. - Als ik moet kiezen tussen een week Israel of een Week Gaza dan zou u mij adviseren om naar Gaza te gaan omdat de dreiging in Israel veel groter is Citaat:
-Er zitten in de Palestijnse gebieden geen 200 miljoen Arabieren. -De Palestijnen zijn geen vertegenwoordigers van de hele Arabische wereld. -Er bestaat geen ander land ter wereld dat zo intens gesteund word door de veruit de grootste macht op aarde, EN TOCH BEWEERT U DOODLEUK DAT DE DREIGING VOOR ISRAEL ENORM IS.leg dat maar eens een keer uit. Citaat:
U laat een strijdende partij de status van een gebied laten bepalen, terwijl juist zij de laatste zijn die dat kunnen doen.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |