Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2014, 14:01   #21
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla Bekijk bericht
Baerts uiteenzetting gaat over de diabolisering van Israel in Europa. Hij beschrijft dat dit te wijten is aan een totaal pacifisme en narcisme van de Europeanen. Over Gazanen, al dan niet zot, als zelfverklaarde winnaar en de reden hiertoe wordt met geen woord gerept .
Het artikel is duidelijk te hoog gegrepen voor u, u heb er niets van begrepen.
Maar probeer toch ietwat uw aanmatigende toon en uw ingebeelde morele superioriteit in toom te houden.

Nogmaals, voor de laatste keer, ik blijf er van overtuigd dat niemand zo dom is om niet te beseffen wat ik stel: ofwel zijn de Gazanen zot, ofwel schept de Europese media een vals beeld van de situatie.

En met een vals beeld scheppen, heb ik het natuurlijk over, jawel, het diaboliseren van Israël, waarover het artikel van Baert nou net gaat.
Hij legt haarfijn uit waarom Israël wordt gediaboliseert.

U zegt dat dit diaboliseren niet gebeurt.
Ik zeg van wel, Baert heeft gelijk.
Ofwel zijn de Gazanen toch collectief zot.
Of een combinatie van beiden, zoals gesteld het meest waarschijnlijk.
Godsdienstwaanzin is een vreselijke ziekte.

Allé, nu laat ik u met uw hautain flegma met rust.
Ik ga het geen vier keer proberen duidelijk maken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 15:05   #22
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

[quote=Nierika;7306154]

En met een vals beeld scheppen, heb ik het natuurlijk over, jawel, het diaboliseren van Israël, waarover het artikel van Baert nou net gaat.

QUOTE]

Hij legt 'haarfijn uit' wat?? Dat is het net, hij legt het NIET haarfijn uit. Het is allemaal vaag gespeculeer over de zogezegde motieven van de Europeanen. Ik, in elk geval, herken mij niet in die pseudo psychologische analyse, en blijkbaar zijn er vele mensen in andere werelddelen die het ook niet veel sympathie hebben voor de agressieve politiek van Israel.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 15:07   #23
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Nogmaals, voor de laatste keer, ik blijf er van overtuigd dat niemand zo dom is om niet te beseffen wat ik stel: ofwel zijn de Gazanen zot, ofwel schept de Europese media een vals beeld van de situatie.

Ofwel zijn de Gazanen toch collectief zot.
Of een combinatie van beiden, zoals gesteld het meest waarschijnlijk.
Godsdienstwaanzin is een vreselijke ziekte.
Neen u hoeft geen 5de keer hetzelfde te herhalen, wat het 'zot' gedrag van Gazanen te maken heeft met Europa's diabolisering van Israel (Baert) blijft mij een compleet raadsel.
piazzolla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 18:35   #24
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Hij legt 'haarfijn uit' wat?? Dat is het net, hij legt het NIET haarfijn uit. Het is allemaal vaag gespeculeer over de zogezegde motieven van de Europeanen. Ik, in elk geval, herken mij niet in die pseudo psychologische analyse, en blijkbaar zijn er vele mensen in andere werelddelen die het ook niet veel sympathie hebben voor de agressieve politiek van Israel.
Dat u niet begrijpt wat hij uitlegt, kan ik niet verhelpen.
Ik zou me er alvast niet te druk in maken.
Raast u nog maar wat over het agressieve Israël.
Lekker simpel, en scoort u altijd mee.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 29 augustus 2014 om 18:37.
Oud 29 augustus 2014, 18:38   #25
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla Bekijk bericht
Neen u hoeft geen 5de keer hetzelfde te herhalen, wat het 'zot' gedrag van Gazanen te maken heeft met Europa's diabolisering van Israel (Baert) blijft mij een compleet raadsel.
Niets van aantrekken.
Vanavond Familie op TV, enjoy!

Oud 29 augustus 2014, 23:09   #26
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Niets van aantrekken.
Uw neerbuigende ridiculiserende houding is schaamteloos. Dit forum is om te discussiëren, niet om mensen uit te lachen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 12:31   #27
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
Joden haten Palestijnen, of Arabieren bij uitbreiding.

Sinds het bestaan van Israel doet het niets anders dan palestijnen discrimineren, deporteren, martelen, en verbranden.
Arabieren vermoordden de Joden al lang voor Israël bestond maar dat weten mo de pedofeetaanhangers weer niet blijkbaar
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 12:32   #28
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets van aantrekken.
2x
Oud 3 september 2014, 09:43   #29
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odhaviing Bekijk bericht
De Europeaan haat de joden niet, men heeft het in het algemeen niet zo voor slachtpartijen, zoals daar door Israël (lees: Israël en niet de joden) ter plekke wordt veroorzaakt. Er is al zo vaak gepoogd om dialoog te verkrijgen en zelfs de kleinste tegemoetkoming is te veel voor Israël.

PS
Troost u:
Als IS zo verder doet, zal u vroeg of laat wel sympathie krijgen voor uw bloeddorst.
Ongetwijfeld zal Israël daar dan toch nog eens goed werk verrichten.
Bs'd

Israel doet niks anders dan goed werk verrichten.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2014, 11:53   #30
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
Als een staat als israel zulke oorlogsmisdaden pleegt is de europese kritiek eigenlijk nog een lachertje.

dit komt eveneens uit je link:
Een aantal Zuid-Amerikaanse landen heeft de diplomatieke betrekkingen met Israël verbroken:
In Zuid-Afrika was er onlangs het grootste protest plaats sinds het einde van de Apartheid
Desmond Tutu die oproept tot een boycot van Israël.
Native Americans laten van zich horen.
Een paar honderd holocaustoverlevers stellen ernstige vragen bij de richting die Israël uitgaat.
Christelijke kerken in de Verenigde Staten desinvesteren.
Bs'd

Tja, de linkSSen en de christenen haten Israel. What's new?

Citaat:
De Israëlische vredesbeweging zelf, en de talloze orthodoxe joden die de zionistische politiek een aanfluiting van het judaïsme vinden.
Zelfs in Japan is er protest tegen de agressie van de Israëlische staat.
Het is toch wel schofterig dat ze zichzelf verdedigen als ze met duizenden raketten bestookt worden....

Waar zijn de tijden gebleven dat de joden als schapen ter slachting gingen?

Citaat:
Verder is het
mij een raadsel hoe de auteur van het stuk kan voorbijgaan aan het feit
dat de Israëlische bezetting de kern is van het hele probleem.
Het is mij een raadsel dat je niet snapt dat er voor de veronderstelde "bezetting" ook de ene oorlog na de andere was. Het heeft dus niks met de bezetting te maken, maar het gaat om het bestaan van Israel en de joden.

Citaat:
Voor de
jaren tachtig bestond Hamas niet.
Nee, toen werd Israel aangevallen door de PLO, Hezbollah, Egypte, Jordanie, Syrie, Libanon, Irak, enz enz.

Citaat:
Men zou kunnen stellen dat de
systematische schending van de mensenrechten door de Israëlische staat
Hamas in het leven heeft geroepen. Haat en geweld leiden helaas vaak tot
haat en geweld. Niet dat ik enige affiniteit voel met Hamas.
Dat kunnen we dus niet stellen.

Citaat:
Israël
is ook geen democratisch land, zoals de heer Baert stelt, dat bewijst
alleen dat hij of oogkleppen op heeft, of slecht geïnformeerd is. Een
staat die democratisch is bezet geen ander land, toch niet om er
permanent te blijven.
Israel bezet geen ander land.

Citaat:
En verder zou ik de heer Baert willen aanraden
eens wat rapporten van Amnesty International over Israël en de bezette
Palestijnse gebieden te raadplegen, misschien dat hij dan zijn mening
wat zou bijstellen. Maar allicht behoort Amnesty International tot die
zogenaamde intelligentsia, die de weg is kwijt geraakt.
AI, net als de VN, besteedt onevenredig veel tijd aan het demoniseren van Israel, net als jij, en alle jodenhaters.
Oud 4 september 2014, 02:30   #31
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is mij een raadsel dat je niet snapt dat er voor de veronderstelde "bezetting" ook de ene oorlog na de andere was. Het heeft dus niks met de bezetting te maken, maar het gaat om het bestaan van Israel en de joden.
Kortom , teren op dreiging van meer dan een halve eeuw geleden, en de bezetting negeren.
Hoezo veronderstelde bezetting ? enig idee hoe veel Israelische militairen er dagelijks actief zijn om de bezetting gaande te houden?
Israel noemt het trouwens zelf ook bezetting.

https://www.youtube.com/watch?v=MRQNKyjKHm0

kijk maar, niemand spreekt hem tegen.

Het idee dat dit alles niets met de bezetting te maken heeft is wel erg dom. Zelfs in Israel zijn mensen met die visie zeldzaam, zeer zeldzaam.
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2014, 04:41   #32
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Kortom , teren op dreiging van meer dan een halve eeuw geleden, en de bezetting negeren.
Bs'd

Er is geen bezetting, en ja, er was een dreiging een halve eeuwe geleden, en nu ook, en ook al de tijd er tussen in. Israel werd aangevallen in '48, '67, '73, dat zijn de grootste oorlogen, en dan nog een aantal kleinere, zoals de Libanon oorlogen, de gaza oorlogen, dus dreigingen volop van alle kanten de hele tijd, niet alleen meer dan een halve eeuw geleden.

Citaat:
Hoezo veronderstelde bezetting ? enig idee hoe veel Israelische militairen er dagelijks actief zijn om de bezetting gaande te houden?
Israel noemt het trouwens zelf ook bezetting.

https://www.youtube.com/watch?v=MRQNKyjKHm0

kijk maar, niemand spreekt hem tegen.
Heb je enig idee hoeveel Israelische militairen er nodig zijn om 6 miljoen joden te verdedigen tegen 200 miljoen arabieren die Israel willen vernieitigen en alle joden willen uitmoorden?

En hier is de Israelische onderminister van buitenlandse zaken, die er wel tegen in gaat en even uitlegt hoe het nou wel zit: https://www.youtube.com/watch?featur...&v=nc9imoJWgPI

Citaat:
Het idee dat dit alles niets met de bezetting te maken heeft is wel erg dom. Zelfs in Israel zijn mensen met die visie zeldzaam, zeer zeldzaam.
Het simpele feit dat het niets met een veronderstelde "bezetting" te maken heeft blijkt uit het feit dat er voor die "bezetting" al heel veel moordaanslagen waren op de Israelische burgerbevolking en uitroeiingsoorlogen van de arabieren tegen Israel.

Iedereen met twee werkende hersencellen die snapt dat de veronderstelde "bezetting" er dus niks mee te maken heeft maar dat het gewoon een godsdienstoorlog is, omdat de islam zijn volgelingen voorschrijft dat alle joden apen en varkens zijn die allemaal uitgemoord moeten worden.
Oud 4 september 2014, 05:17   #33
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd
Heb je enig idee hoeveel Israelische militairen er nodig zijn om 6 miljoen joden te verdedigen...
Holocaust ontkennen is strafbaar in o.a. 't belgenland. Op deze site ook bestraft met een permaban.
Laat dit een waarschuwing zijn !
Oud 4 september 2014, 05:54   #34
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ondertussen werd een nieuwe land grab aangekondigd. Ongetwijfeld bedoeld om een vreedzame oplossing in de hand te werken, want niks toont de goodwill van Israël beter aan dan provocaties achterwege laten.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2014, 18:59   #35
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
Ondertussen werd een nieuwe land grab aangekondigd. Ongetwijfeld bedoeld om een vreedzame oplossing in de hand te werken, want niks toont de goodwill van Israël beter aan dan provocaties achterwege laten.
Bs'd

Judea en Samaria zijn ISRAELISCH gebied, en Israel doet daar mee wat het wil.

Wen er maar aan.
Oud 4 september 2014, 19:04   #36
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Holocaust ontkennen is strafbaar in o.a. 't belgenland. Op deze site ook bestraft met een permaban.
Laat dit een waarschuwing zijn !
Bs'd

Hoe kom je op 't zotte idee dat ik de holocaust ontken??

Er wonen 6 miljoen joden in Israel.
Oud 4 september 2014, 19:58   #37
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Er is geen bezetting,
Aldus u en enkele andere extremistische fundamentalisten. Dat er van bezetting sprake is staat vast, dat is niet eens discutabel

Citaat:
en ja, er was een dreiging een halve eeuwe geleden, en nu ook, en ook al de tijd er tussen in. Israel werd aangevallen in '48, '67, '73, dat zijn de grootste oorlogen, en dan nog een aantal kleinere, zoals de Libanon oorlogen, de gaza oorlogen, dus dreigingen volop van alle kanten de hele tijd, niet alleen meer dan een halve eeuw geleden.
Precies dat bedoel ik, het eindeloos blijven teren op oude conflicten.
Er zijn zo veel landen die bedreigd zijn in de afgelopen eeuw, niets bijzonders.

-Er is geen conflict meer met bv Egypte.

-De Palestijnen van nu kunnen op geen enkele wijze nog verantwoordelijk zijn voor die oude conflicten.

- De kans te sterven bij een val van de trap is voor een burger in Israel groter dan de kans om te komen door Palestijnse geweld.

- Als ik moet kiezen tussen een week Israel of een Week Gaza dan zou u mij adviseren om naar Gaza te gaan omdat de dreiging in Israel veel groter is

Citaat:
Heb je enig idee hoeveel Israelische militairen er nodig zijn om 6 miljoen joden te verdedigen tegen 200 miljoen arabieren die Israel willen vernieitigen en alle joden willen uitmoorden?
Onzin scenario, bij voorbaat al slachtoffer spelen.
-Er zitten in de Palestijnse gebieden geen 200 miljoen Arabieren.

-De Palestijnen zijn geen vertegenwoordigers van de hele Arabische wereld.

-Er bestaat geen ander land ter wereld dat zo intens gesteund word door de veruit de grootste macht op aarde, EN TOCH BEWEERT U DOODLEUK DAT DE DREIGING VOOR ISRAEL ENORM IS.leg dat maar eens een keer uit.

Citaat:
En hier is de Israelische onderminister van buitenlandse zaken, die er wel tegen in gaat en even uitlegt hoe het nou wel zit: https://www.youtube.com/watch?featur...&v=nc9imoJWgPI
Sharon was prime minister ! maar wat hij zegt is ook niet relevant bij de bepaling of het gebied bezet is, daar hebben we de VN voor. De westbank is bezet gebied voor alle landen ter wereld, inclusief de VS.
U laat een strijdende partij de status van een gebied laten bepalen, terwijl juist zij de laatste zijn die dat kunnen doen.
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2014, 21:16   #38
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat er van bezetting sprake is staat vast, dat is niet eens discutabel

ik wacht al maanden op een voorbeeldje van zo'n bezet plaatsje maar jij geeft niet thuis dus ben je gewoon onzin aan het vertellen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be