Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2003, 22:40   #21
Nom@d
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Die absurde uitleg met functies voor een mes is om de procesgeilheid van de Amerikanen tegen te gaan. Ze zijn daar in staat je als messenfabrikant aan te klagen (én het proces te winnen) als je bijvoorbeeld niet vermeld hebt dat een mes niet dient om ogen uit te steken.
Ik heb (niet uit eerste hand) een paar jaar geleden eens gehoord over een vrouw die een proces heeft gewonnen tegen een microgolfovenmerk. Ze had haar kat erin gestopt, want op de gebruiksaanwijziging stond nergens vermeld dat dat niet kon.
inderdaad dit verhaal van die vrouw met haar kat heb ik ook gelezen .
ze heeft de kat er in gestopt om ze de drogen na een goede wasbeurt.
maar of ze er een zaak van heeft gemaakt betwijfel ik .
Nom@d is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2003, 20:07   #22
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nomad
inderdaad dit verhaal van die vrouw met haar kat heb ik ook gelezen .
ze heeft de kat er in gestopt om ze de drogen na een goede wasbeurt.
maar of ze er een zaak van heeft gemaakt betwijfel ik .
Dit is een klassieker onder de 'urban legends (broodje aap)

De procesgeilheid in de USA lijkt echter een feit.
Oud 26 februari 2003, 20:09   #23
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos

een goed socioloog, d�*t is waar dit forum nood aan heeft...
Ik zal het niet zijn ==>7/20
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2003, 23:07   #24
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

[quote="democratsteveIk heb ook lang dat onbehaaglijke gevoel, zo van: er is iets op til.
Volgens insiders is de wereldwijde spanning die er vandaag heerst, urgenter dan toen de koude oorlog op z'n hoogtepunt was..[/quote]

De koude oorlog was nog omschreven. Bush en zijn kruisvaarders hebben nu de oorlog verklaard aan alles en iedereen dat de belangen van de VS zou in de weg staan . Nu is het Irak, morgen is Europa aan de beurt!
michr.oscoop=chr.wouters
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2003, 13:33   #25
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Wat u omschrijft als procesgeilheid zit echt dieper in de cultuur. Er zijn honderden voorbeelden van domme rechtszaken, maar dit is maar een deel van de mentaliteit.

Zo heb ik enkele jaren geleden heb ik voor de INS (immigratiedienst) nog een papier ondertekend waarin ik ondermeer beloofde de president van de Verenigde Staten niet te gaan vermoorden.

Door mijn lokale vrienden wordt dit vaak omschreven als de 'cover-your-ass culture'. Het is inderdaad zo dat deze cultuur stevig beinvloed is door de advocatenwereld. Het is echter niet zo dat dit zich beperkt tot disclaimers. Het is niet ongezien dat mensen waarschuwen voor dingen waarvan je weet dat de kans dat het gaat gebeuren zeer klein is.

Dat dit als overdreven overkomt naar buitenstaanders toe kan ik best begrijpen.

Om u gerust te stellen: Het merendeel van de Amerikanen zelf vinden dat best ook wel belachelijk. Er is trouwens over de laatste tien jaar een klimaat ontstaan van moderatie tegen dit cultuurgegeven. Het Amerikaanse gerecht is zeer zwaar gebaseerd op vorige uitspraken en de rechtshoven beginnen meer en meer billijke uitspraken te doen. Op termijn lijdt dit tot betere uitspraken met minder absurde compensaties.

Zoals u wellicht weet is de gezondheidszorg een beetje anders in de Verenigde Staten. In de laatste State of the Union speech had Bush het hierover. Hij zou graag de gezondsheidszorg terug betaalbaar maken en zou graag de gezondheidszorg terug naar de arts brengen. Hij wil het vooral meer betaalbaar maken door een komaf te maken met absurde rechtszaken tegen artsen. Probeer u maar eens te verzekeren als arts in de Verenigde Staten en u weet dat dit een groot deel van het gezondheidszorgbudget opslorpt.

In het kort dus: Als je de Amrikaanse cultuur een beetje kent, zijn de uitspraken over de tanker die ontplofte zeker niet zo hallucinant als ze lijken voor een buitenstaander.
Oud 27 februari 2003, 13:35   #26
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Ooit al eens een Amerikaanse disclaimer gezien? Bij mijn keukenmes stak een papiertje dat mij vanalles uitlegde, bijvoorbeeld dat ik het mes niet op mijn kinderen mocht gebruiken.
Dat meent ge niet?? Als die Amerikanen dan op bezoek komen in Europa en ze kopen een mes.. wie weet wat er dan allemaal gebeurt omwille van het ontbreken van een disclaimer.
Ik meen dat wel. Let wel op: Niet op kinderen gebruiken, over volwassenen zeggen ze niets.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be