![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Banneling
|
Dit in tegenstelling tot de kudde die slaafs volgt wat hen gezegd wordt? Op die manier kan je iedereen om de tuin leiden, en wie iets durft zeggen is dan radicaal. Handig voor diegenen die de bevolking belazeren, ze komen tot een consensus hoe ze de bevolking gaan misleiden, met welk recht doen ze dat?
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
@tandem
Zij misleiden niet, ze verkondigen hun visie op recht en waarheid. |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als het compromis is : je dochter of je zoon dood? Dan waag ik het er toch op met geweld te voorkomen dat één van hen gedood wordt. Over welk onrecht heeft U het hier? Word ons dan geen onrecht aangedaan? Leeft u op een andere planeet? Of is uw perspectief te vernauwd? Ik heb daar een goede thee voor piero. Iedereen zou zoiets gratis ter beschikking moeten krijgen, GRATIS. Geen charlatans |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
Dat is tenminste integer, ik ken politiekers die het ene zeggen en het andere doen, dat is veel minder integer. Bij de ene weet je wat je kan verwachten, bij de andere moet je constant op je hoede zijn of je trapt in z'n vallen. Geef mij die integere dan maar, wat niet wil zeggen dat je z'n mening moet delen.
Laatst gewijzigd door tandem : 6 september 2014 om 08:09. |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is geen kwestie van compromissen meer. Het is tijd voor een transparant beleid. Wij weten niet wat zich afgelopen jaren in Irak heeft afgespeeld en er rondom. Onze leiders liegen erover, evenals over Oekraïne en Rusland. We are suckered in. We moeten geen compromis sluiten, maar recht van antwoord eisen. De waarheid, en niets minder nemen ! Als men ons de waarheid representeert, zullen wij snel iets anders kiezen. En om de waarheid verdraaid te blijven vertonen, zullen ze alles doen. Zelf oorlog over ons heen roepen, mensenbloed. De waarheid is het minste, niet waar? |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zoals altijd is interpretatie en nuancering belangrijk, het is één zaak om een wiskundig bewijs te leveren dat we het volledige schuldencomplex kunnen herleiden tot nihil op een louter technische manier, het is een ander om dit correct te integreren, dit is een zaak van aandacht, ontvankelijkheid, inlevingsvermogen en bewustwording. Op dit punt komen we in aanraking met het menselijke groeipotentieel, de graden van behoeftebevrediging en perceptievelden. Het niet maatschappelijk (h)erkennen van deze groeifases kan leiden tot de meest absurde scheeftrekkingen wat zich kan uiten in verzet, frustratie, regressie, een gevoel van onderdrukking, opstand, machtsspelletjes, complotten … en erger, zelfs oorlogen kunnen hieruit voortvloeien. Anders gezegd, naargelang de individuele en collectief culturele ontwikkeling dienen we elke stelling en/of mening te plaatsen in het toepasselijke perceptieveld om dan een strategie te bedenken om ze te verzoenen en/of synchroniseren. Op deze manier ontstaat er niet één strategie maar een waaier aan mogelijkheden die per situatie anders kunnen/mogen zijn, we dienen dan ook alert te blijven en alle ‘scharniermomenten’ in deze groei volwaardig te (h)erkennen. Laatst gewijzigd door tandem : 6 september 2014 om 09:36. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Banneling
|
Maar we moeten toch eerst weten waarmee we ons verzoenen?
En dat ten volle begrijpen. Zouden wij ons nog willen verzoenen als we de magnitude begrijpen van de oorlogsmisdaden, fraude, corruptie? Ik denk het niet Tandem. Wrok zal het antwoord niet zijn, maar een verzoening laat enkel de deur open voor een volgende gijzeling. Ik stel voor dat leiders bereid moeten zijn te sterven voor wat ze prediken. Geef de gehele Bush administration, Rotschields, Rockefellars dus een AK47 en stuurt ze naar Irak. Laatst gewijzigd door Peche : 6 september 2014 om 09:44. |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Beetje deugdelijk bestuur, meer heb je niet nodig. Ik weet het, het zal weer niet van deze wereld zijn om het eenvoudig en transparant te maken, wie zit er dan gevangen in z'n dogmatische denken? Laatst gewijzigd door tandem : 6 september 2014 om 12:30. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
|
Citaat:
Het betreft niet een bepaalde politieke kwestie. Het verdedigen van gezinsleden tegen geweld is een natuurlijke reflex bij mens en dier. Daarvoor hoeft men geen idee voor een politieke stellingname te ontwikkelen; zulk gedrag kan men niet radicaal noemen. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
@tandem
Het gaat hier niet om 'het onrecht dat ons wordt aangedaan' of 'de keuze tussen je zoon dood of je dochter' volgens @Peche. |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als wij niet snel onze overtuigingen overboord gooien om een consensus te bekomen zal de holocaust niets zijn in vergelijking met wat komen gaat. En ik vraag het me nog steeds af, hoeveel miljoenen doden vielen er al voor de overtuiging van enkelingen die de wereld hervormen naar hun ideaal? Israël bv? Zouden we onszelf dan niet meer schaakmat zetten als we nu op dit moment een wereldmunt invoeren? Of zouden we die pas na de volgende holocaust bij vrede invoeren? Of gaan we de holocaust voorkomen met leiders die ons een wereldmunt aanpraten te onttronen? |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Banneling
|
Piero, U sprak over radicalen. Wie zijn de radicalen?
Stel een bom fluit uw dorp binnen en ge komt thuis om uw kinderen onder het ruim te vinden. Kan jij je zoiets inbeelden? Dat is nochtans dagelijkse realiteit. Jij kan je dat niet inbeelden en spreekt van radicalen. Je ziet de radicalen wel, maar zie je ook wat hen radicaal maakt? Als ik in Irak moest wonen en daar stromen Amerikaanse tanks binnen die zich heel stoer in uniform voelen, ga ik ook geen slingers met hartjes ophangen om hen te verwelkomen. En dat is nu net het verschil met Oosterlingen en Westerlingen. Oosterlingen hebben meer eendracht onder het volk en zoeken geen schuil bij hun leiders. Die handhaven al millennia het oog om oog tand om tand principe. Wij keren de linkerwang maar laten een ander wel de knopjes bedienen. Submissive! |
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
@Peche, aan zulke radicalen refereer ik in mijn openingspost, hoewel dezen soldaten en politieagenten en hun leiders als doelwit kozen en geen kinderen. Overigens, een radicaal heeft niet altijd granaten nodig. Ook een mes en een videocamera kunnen volstaan.
Uw theorie over de oorzaak van radicalisme komt mij bekend voor. De Palestijnse zelfmoordaanslagen werden op dit forum getypeerd als 'wanhoopsdaden', feitelijk een natuurlijke reflex, zoals hierboven genoemd en geen resultaat van een idee met een wereldbeschouwing. Laatst gewijzigd door Piero : 8 september 2014 om 07:17. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Banneling
|
Wat is het verschil met een kamikazi en een bom?
Vallen toch doden? Of doet het er voor U toe wie er dood valt? |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Banneling
|
De vraag is eigenlijk of er ons inderdaad onrecht wordt aangedaan, wat denk je zelf? Iets diepgaander, in hoeverre doen we onszelf onrecht aan door ons te vereenzelvigen met een aantal ideeën/geloof. Met 'geloof' bedoel ik niet de traditionele 'religie' maar het simplistisch conformeren aan een maatschappelijk systeem.
Laatst gewijzigd door tandem : 8 september 2014 om 07:40. |
|
|
|
|
|
#38 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 8 september 2014 om 08:53. |
||
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als je een kikker in kokend water smijt, zal hij er onmiddellijk uitspringen omwille van de schok, heel spectaculair met veel media aandacht. Er is ook een ander soort radicalisme, de kikkers worden dan eerst in het water gelegd waarna het water wordt opgewarmd, de kikkers zullen dan sterven (cfr killing us softly). Dit laatste is wat er nu in zogeheten welvaartstaten gebeurt, iets waarvan we ons niet eens bewust zijn. Welke vorm van 'radicalisme' vind je het leukst? Laatst gewijzigd door tandem : 8 september 2014 om 09:01. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Banneling
|
Je hebt gelijk Tandem, ik was die reset erbij vergeten.
Na de reset is het inderdaad wel beter klinken. Maar hoor ik anderen die het effectief willen doorvoeren er niet bij vermelden. Dat maakt het natuurlijk ook gevaarlijk. Als we via zo'n wereldmunt alles zien duurder worden als toen bij de euro ... Wij zijn inderdaad de kikker die ze op lage temperatuur opwarmen, sommige zeggen "amai da wordt hier ineens warm." en den andere zegt "Ik ga er een dutje van doen!" En ik vraag mij af: hoe geraken we eruit? |
|
|
|