Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2004, 17:45   #21
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Ik klaag aan dat onze samenleving verziekt is door de vreemdelingeninvasie, ik klaag aan dat het verderbestaan van mijn mijn volk en cultuur in gevaar is, ik klaag aan dat we gekoloniseerd worden door de de islam. Volgens mij heel terecht. Ik ben niet van plan te buigen voor de linkse dictatuur, ik blijf waar ik ben.
Nu je toch over de islamkolonisatie begint. Ik heb me door een paar boeken gelezen de laatste tijd. Ik heb daar nergens in gelezen over jouw zogenoemde uitbreidingsmethodes van de Islam...
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2004, 18:09   #22
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Nu je toch over de islamkolonisatie begint. Ik heb me door een paar boeken gelezen de laatste tijd. Ik heb daar nergens in gelezen over jouw zogenoemde uitbreidingsmethodes van de Islam...
Heb je de koran ondertussen al gelezen?

Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 29 september 2004 om 18:09.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2004, 18:18   #23
Weisse Wolf
Minister

Standaard

De islam is niet alleen een absolutistische, schriftuurlijke godsdienst, maar een etnisch-demografisch sociaal en politiek expansionisme met een uitgeschreven strategie en veroveringstactiek. Het is een geopolitiek en geo-etnisch neokolonialisme met paupers. Het is evenals het Amerikaanse neoliberalisme een globaliserende ideologie en als zodanig evenzo de vijand van de nationale welvaartsstaat en de Europese eenwording.

Het verdeelt de wereld in tweeën: tegenover de islamitische gemeenschap (Umma) staat het vijandelijke gebied der ongelovigen (Dar el-Harb). Er is slecht solidariteit met medegelovigen (Dar el-Islam) en om tactische redenen een tijdelijke samenwerking met ongelovigen mogelijk, zolang die nog in de meerderbeid zijn of over meer machtsmiddelen beschikken (Dar el-Suhl). De Hidzjra, de uittocht van Mekka naar Medina, waarmee in 622 de islamitische jaartelling begint, is een missionair veroveringsbegrip waardoor tot op heden elke Europese integratie-politiek tot mislukken is gedoemd.
De Islam is een heimelijke veenbrand, die plotseling kan uitslaan als zij voldoende macht in handen heeft gekregen. De Islam heeft niets gemeenschappelijks met het Europese gedachtengoed, geen Faust; het behelst de totale ontkenning van humanisme, het wordt gekenmerkt door stringente sociale gedragsregels en religieuze voorschriften zonder enige zelfreflectie, het staat geen kritiek toe, het importeert een theocratische vermenging met politiek en onderwijs, en staat afwijzend tegenover vrije kunstexpressie en wetenschapsbeoefening. Het is religieus verpakt revanchisme tegen de voormalige kolonisatoren van de Dar-el-Islam.

Strijd tegen ongelovigen, joden en christenen.

Hier volgt slechts een kleine selectie uit vele soortgelijke strofen, uit de koran waarop verder commentaar overbodig is.

2.191En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.

4.75Laten derhalve zij die hun tegenwoordig leven voor hun leven in het hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

4.91Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij Hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

4.100En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast;

4.101Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u

4.104En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk.

5.33De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet.

8.12Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

8.13Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet.

8.17Gij doodde hen niet, doch Allah was het, Die hen doodde. (Het gevaarlijke karakter van deze tekst werd gedemonstreerd door de ouders van de moordenaar die Rene Steegman dood sloeg. Hoewel analfabeet wisten zij wel deze tekst aan te halen.)

8.65O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen. (Bij 10 % van de bevolking begint het gevecht ook hier)

9.5Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.

9.20Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van Allah strijden, hebben in de ogen van Allah de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.

9.29Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

9.111Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van Allah en zij doden en worden gedood - een onfeilbare belofte in de Thora en het Evangelie en de Koran. (Dat staat in geen enkel evangelie)

48.29Mohammed is de boodschapper van Allah. En zij, die met hem zijn, zijn hard tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkander.

48.18Voorzeker, Allah had aan de gelovigen welgevallen, toen zij u onder de boom trouw zwoeren en Hij wist wat in hun hart was en Hij zond op hen kalmte neder en Hij beloonde hen met een spoedige overwinning.

48.19En een grote buit die zij konden bemachtigen. En Allah is Almachtig, Alwijs;

48.20Allah heeft u een grote buit beloofd die gij moogt nemen en Hij heeft u deze voorlopig gegeven en heeft de handen der vijanden van u weerhouden opdat het een teken moge zijn voor de gelovigen en dat Hij u op het rechte pad moge leiden.

Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 29 september 2004 om 18:21.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2004, 18:28   #24
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je de koran ondertussen al gelezen?
Als atheïst kan ik de moed niet opbrengen om me daar helemaal door te slaan;
Daar waar de bijbel ruimte laat voor morele waarden, daar draait de koran in hoofdzaak vooral om de - en deze indruk had ik echt wel - grootsheid van god en de logische wegcijfering van het individu die hiermee gepaard gaat. Nu, wie ben ik om dit te zeggen, daar ik maar enkele flarden vluchtig doorlopen heb, maar dit is gewoon mijn indruk. Ik kan fout zitten.

Ik stel me ook nog de vraag: Is het de moeite om de koran in zijn geheel door te nemen? Als je het mij vraagt staat om de vijf bladzijden hetzelfde in andere woorden?

Heb vooral de berichten/waarschuwingen aan de ongelovigen gelezen etc.
Ik geef toe, soms had ik wel de indruk dat het vijandig overkwam maar ik ben er van overtuigd dat de gematigde moslim dit kan relativeren en in zijn context kan interpreteren.
Ik las ook positieve dingen aangaande armoede, de joden en christenen( meen ik me toch te herinneren, kan ook fout zitten ), naastenliefde en ga zo maar door.

Algemeen beschouwd vind ik dat de bijbel een stuk meer waarden bijbrengt en de koran maar weinig aan de verbeelding overlaat en teveel aandacht besteeds aan het goddelijke.
Oud 30 september 2004, 08:20   #25
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
The best of Nijntje?
Oud 30 september 2004, 15:57   #26
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
The best of Nijntje?
Waarschijnlijk geschreven door een linkie-winkie...
Oud 30 september 2004, 16:06   #27
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik klaag aan dat onze samenleving verziekt is door de vreemdelingeninvasie, ik klaag aan dat het verderbestaan van mijn mijn volk en cultuur in gevaar is, ik klaag aan dat we gekoloniseerd worden door de de islam. Volgens mij heel terecht. Ik ben niet van plan te buigen voor de linkse dictatuur, ik blijf waar ik ben.
volledig akkoord !
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !!
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2004, 19:28   #28
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door odinkontakt
volledig akkoord !
Even een rechtzetting, wanneer ik gisteren sprak over fascistisch links had ik niet over u maar over onze vriend hierboven.
Radicale groeten
Wolf
Oud 30 september 2004, 19:35   #29
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Even een rechtzetting, wanneer ik gisteren sprak over fascistisch links had ik niet over u maar over onze vriend hierboven.
Radicale groeten
Wolf
Je wordt bedankt!
Oud 30 september 2004, 19:39   #30
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Radicale groeten
Wolf
--laten doen wolf ! wederkerige radicale groeten
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !!
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2004, 19:45   #31
Musketo
Banneling

Standaard

Wolf, ik vind het onbegrijpelijk dat jij, iemand die volgens mij meestal wel een punt ziet maar het licht niet , je een beetje gaat verbroederen met de nazi's van dit forum...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be