Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2004, 17:12   #1
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard Verzuurde allahtonen

[font=Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Zo'n 7% van de bevolking in Maastricht bestaat uit niet-Westerse allochtonen en hoewel de integratieproblemen nog niet de pan zijn uitgerezen zoals in de Randstad loopt het ook hier af en toe spaak. Tijdens een stadsdebat over de multiculturele samenleving in Maastricht werd er geklaagd of het een lieve lust was. Voornamelijk door allochtonen, die zich maar niet begrepen en geaccepteerd voelen. Een vrouw uit Iran klaagt dat ze het Maastrichtse dialect niet begrijpt en de gesprekken in de pauze op het werk niet kan volgen. Beste mevrouw, als u zo nodig die gesprekken van uw collega's wil afluisteren zult u toch echt het dialect moeten leren want ze gaan geen ondertiteling voor u regelen. Een jongeman uit Somalië stoort zich aan het feit dat de slager hem bij voorbaat in het dialect aanspreekt. "Ze zien toch dat ik zwart ben!" roept de Somaliër verontwaardigd uit alsof 'ie een handicap heeft waar niemand rekening mee wil houden. Straks gaat 'ie nog demonstreren in Den Haag omdat de slager het lef had om hem als moslim zijnde een stukje varkensvlees aan te bieden.[/size][/font]

[font=Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Een 36-jarige man uit Marokko hoort mensen in de bus klagen over Turken en Marokkanen. Hij denkt dat de angst voor moslims sinds 11 september is gegroeid? Goh, zou het? Wie weet is de angst voor moslims sinds 11 maart nog wel harder gegroeid. Of sinds de slachtpartij in Beslan. Of sinds er nog niet zo lang geleden in Nederland Islamitische terroristen zijn opgepakt. Als je begrip voor jouw problemen eist mag je ook wel even begrip tonen voor de reële angst van autochtone Nederlanders voor aanslagen door Islamitische terroristen en extremistische moslims in Nederland die de samenleving willen ontwrichten. Het Maastrichtse PvdA-raadslid Yilmaz Kanca voelt zich vaak ter verantwoording geroepen op een manier alsof iedere moslim het antwoord op alle wereldproblemen moet hebben. Nee, Yilmaz, dat hoeft helemaal niet hoewel moslims met hun Koran in de hand pretenderen dat de Islam wel alle antwoorden heeft. Dat mensen zich afvragen hoe het kan dat overal ter wereld moslims uit naam van de Islam aanslagen plegen en extremistische uitspraken doen terwijl moslims als jij volhouden dat terroristen niks met de Islam te maken hebben is niet meer dan normaal. Het roept grote twijfel op, want blijkbaar zijn moslims zeer verdeeld over de vraag hoe ze brave moslims moeten zijn. Hoe moeten naieve kaaskoppen in hemelsnaam het onderscheid maken tussen een extremist en een gematigd exemplaar als ze allemaal uit hetzelfde boek citeren. En aangezien wij ons in tegenstelling tot moslims zoals jij wel in de Islam verdiepen en concluderen dat terreur onderdeel uitmaakt van dat 'mooie geloof' van je wordt het steeds moeilijker om ons zoet te houden met goedkope one-liners als 'Islam is vrede'.[/size][/font]

[font=Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Een andere Somaliër, Sido, klaagt dat je met een hoofddoekje op niet hoeft te gaan solliciteren want geen werkgever die je aanneemt. Heb je de Albert Heyn al geprobeerd, Sido? En anders loop je even naar zo'n links gedachtenclubje als de Commissie Gelijke Behandeling, die krijgen je nog in een peniskoker achter de kassa bij de Bart Smit. Ook is het voor de arme Sido onmogelijk om met een Oosters gewaad door de straten van Maastricht te lopen, want iedereen kijkt hem na. Ga eens met een vrouw in Somalië praten, die worden ook nagekeken als ze er anders bijlopen dan de norm voorschrijft. Sterker nog, die kunnen niet eens meer normaal winkelen zoals jij want ze worden aan hun haren naar de dichtsbijzijnde Islamitische rechtbank gesleept als ze geen hoofddoek dragen. Als je niet wil dat mensen in Nederland naar je kijken moet je niet in opvallende gewaden door de winkelstraat banjeren, want dan vraag je er gewoon zelf om. Anders kweek je maar wat meer zelfvertrouwen, dan kunnen die blikken je ook niks schelen.[/size][/font]

[font=Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Gastspreker Cees Grimbergen schetst hoe in de grote steden in de Randstad een groep Marokkaanse en Turkse jongeren is ontstaan die vanuit 'een cocktail van godsdienstige invloeden' in toenemende mate haat tegen de Nederlandse samenleving uitdraagt. Als voorbeeld noemt hij de van terreurplannen verdachte Samir A. Het relaas leidt tot ergernis. Op de tribune stoort de jeugdige Mimoum zich aan de uitspraken van de bekende presentator. ,,Net zo min als Cees Grimbergen verantwoordelijk is voor de aanslag van Volkert van der G. zijn alle moslims verantwoordelijk voor Samir A.'', roept hij onder instemmend gejoel. Helaas voor Mimoun ben je als moslim wel verantwoordelijk voor het feit dat je in dezelfde teksten gelooft die moslims als Samir tot hun misdaden drijven. Als moslim ben je nu eenmaal een potentieel gevaar voor niet-moslims, die conclusie is puur gebaseerd op wat de Islam jou als moslim voorschrijft. Moslims als Samir nemen het misschien wat serieuzer dan Mimoun, maar wie garandeert me dat Mimoun morgen niet de weg van Samir volgt en de Koran naar de letter gaat volgen? Trouwens, als je had opgelet was je misschien opgevallen dat men niet alleen Volkert van der G. van de moord op Pim beschuldigd maar ook bepaalde politici en journalisten die ernstig hebben bijgedragen aan het klimaat waarin de moord kon gebeuren.[/size][/font]

[font=Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De mevrouw uit Iran benadrukt dat onbekend ook onbemind maakt. Nederlanders moeten zich volgens haar verdiepen in de culturen van hun nieuwe medelanders. Als je met de normen en waarden van de ander vertrouwd bent, verdwijnen vooroordelen, zo betoogt ze. Even afgezien van het feit dat allochtonen zich eerst maar eens moeten verdiepen in de Nederlandse cultuur en zich moeten aanpassen, geven we haar betoog weinig kans. Hoe meer Nederlanders te weten komen over de Islam, hoe meer we het verafschuwen. Buitenlanders die teleurgesteld zijn in Nederland en de intolerante kaaskoppen staat het overigens geheel vrij om rechtsomkeert te maken. De grens staat nog altijd open, ook naar buiten toe.[/size][/font]

http://www.gunzilla.net/

Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 27 september 2004 om 17:12.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2004, 21:51   #2
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat: "De mevrouw uit Iran benadrukt dat onbekend ook onbemind maakt. Nederlanders moeten zich volgens haar verdiepen in de culturen van hun nieuwe medelanders. Als je met de normen en waarden van de ander vertrouwd bent, verdwijnen vooroordelen, zo betoogt ze. "

En dan zijn zij de eerstedie klagen dat ze in "hun" nieuwe land niemand verstaan want men spreekt er het streekdialect. Leer het dan !!

Die allochtonen zijn in België de nieuwe franstaligen: iedereen moet zich maar aan hun aanpassen, omgekeerd niet.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2004, 21:58   #3
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het niet meer dan normaal dat je iemand wiens moedertaal niet Nederlands is, niet gaat aanspreken in één of ander dialect...
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2004, 22:04   #4
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Ik vind het niet meer dan normaal dat je iemand wiens moedertaal niet Nederlands is, niet gaat aanspreken in één of ander dialect...
Die spreek je best aan in hun eigen taal?

Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 27 september 2004 om 22:05.
Oud 28 september 2004, 12:01   #5
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Die spreek je best aan in hun eigen taal?
Als ik met een waal spreek die zijn best doet om nederlands te spreken, ga ik ook moeite doen om verstaanbaar te zijn, en dan ga ik niet "plat" vlaams praten.

Wat ze zeggen over "verdiepen in hun cultuur" houdt ook steek, hoewel dat van beide kanten moet komen.

Maw er zullen wel allochtonen overdrijven in hun verzuchtingen, maar voor een groot deel hebben ze gelijk.
Oud 28 september 2004, 13:27   #6
DenDuvel
Vreemdeling

DenDuvel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En al die handelaars moeten dat natuurlijk maar ruiken dat hun moedertaal niet Nederlands is he. Er zijn ook gekleurde personen die er al hun leven lang wonen en dus wel Nederlands speken. Wat nu?
DenDuvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 13:51   #7
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel
En al die handelaars moeten dat natuurlijk maar ruiken dat hun moedertaal niet Nederlands is he. Er zijn ook gekleurde personen die er al hun leven lang wonen en dus wel Nederlands speken. Wat nu?
Natuurlijk kunnen ze dat niet, daar moet die persoon dan maar durven zeggen dat hij het niet begrijpt. Ik doe dat ook als een waal in Vilvoorde komt wonen en mij aanspreekt.
Oud 28 september 2004, 16:51   #8
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Als ik met een waal spreek die zijn best doet om nederlands te spreken, ga ik ook moeite doen om verstaanbaar te zijn, en dan ga ik niet "plat" vlaams praten.

Wat ze zeggen over "verdiepen in hun cultuur" houdt ook steek, hoewel dat van beide kanten moet komen.

Maw er zullen wel allochtonen overdrijven in hun verzuchtingen, maar voor een groot deel hebben ze gelijk.
Moesten allochtonen eens wat meer interesse vertonen in het volk met wie ze "samenleven", het dialect zou geen probleem zijn. Als men zich afsluit van andere gemeenschappen brengt dat natuurlijk bijkomende problemen met zich mee.
Oud 28 september 2004, 17:18   #9
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Moesten allochtonen eens wat meer interesse vertonen in het volk met wie ze "samenleven", het dialect zou geen probleem zijn. Als men zich afsluit van andere gemeenschappen brengt dat natuurlijk bijkomende problemen met zich mee.
Ga jij dan maar eens bv. een Russisch dialect onder de knie krijgen he. Ik ben benieuwd. Ook niet te vergeten dat Nederlands op zich al moeilijk en ingewikkeld genoeg is. Vooral die vervelende dt's he, wolf.

Belgen moeten zelf maar eens moeite doen om hun taal te verbeteren. Op VTM lopen er haast geen vlaamse programma's meer zonder ondertitels. Nu kan je je vragen gaan stellen bij het gemiddelde niveau van VTM maar het spreekt toch voor zich, me dunkt.
Als de mensen al niet meer de moeite kunnen opbrengen om AN te praten, en dat kunnen ze bijna allemaal, tegen een persoon die dat vereist, dan is het ver gekomen.
Oud 28 september 2004, 21:18   #10
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Ga jij dan maar eens bv. een Russisch dialect onder de knie krijgen he. Ik ben benieuwd. Ook niet te vergeten dat Nederlands op zich al moeilijk en ingewikkeld genoeg is. Vooral die vervelende dt's he, wolf.

Belgen moeten zelf maar eens moeite doen om hun taal te verbeteren. Op VTM lopen er haast geen vlaamse programma's meer zonder ondertitels. Nu kan je je vragen gaan stellen bij het gemiddelde niveau van VTM maar het spreekt toch voor zich, me dunkt.
Als de mensen al niet meer de moeite kunnen opbrengen om AN te praten, en dat kunnen ze bijna allemaal, tegen een persoon die dat vereist, dan is het ver gekomen.
Aan de hoeveelste generatie vreemdelingen zijn we nu toe, de vierde? En nog hebben ze problemen met de taal, zelfs dialecten zouden geen probleem meer mogen zijn. Maar ja, wannneer men zich liever terugtrekt in zijn getto waar we men Arabisch kan spreken...
Laten we maar eens vlug werk maken van die assimilatie en het verwijderen van ongewenste individuen uit onze samenleving.
Repressie!
Oud 28 september 2004, 21:21   #11
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan de hoeveelste generatie vreemdelingen zijn we nu toe, de vierde? En nog hebben ze problemen met de taal, zelfs dialecten zouden geen probleem meer mogen zijn. Maar ja, wannneer men zich liever terugtrekt in zijn getto waar we men Arabisch kan spreken...
Laten we maar eens vlug werk maken van die assimilatie en het verwijderen van ongewenste individuen uit onze samenleving.
Repressie!
Wie zegt dat die klagende allochtoon van de vierde generatie was?
Oud 28 september 2004, 21:25   #12
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat die klagende allochtoon van de vierde generatie was?
En die klagen niet zeker? Het zijn nog de ergste.
Oud 28 september 2004, 21:35   #13
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
En die klagen niet zeker? Het zijn nog de ergste.
Gelijk dat die mensen klagen als ze over dezelfde kam geschoren worden als de profiteurs.
Oud 28 september 2004, 21:45   #14
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Gelijk dat die mensen klagen als ze over dezelfde kam geschoren worden als de profiteurs.
Waarom denk je dat ze hier blijven? Als het hier dan toch zo slecht is, waarom blijven ze dan?
Oud 28 september 2004, 22:25   #15
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat ze hier blijven? Als het hier dan toch zo slecht is, waarom blijven ze dan?
Omdat ze hier misschien geboren zijn... omdat hier hun familie/vrienden wonen...
Oud 28 september 2004, 22:33   #16
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Omdat ze hier misschien geboren zijn... omdat hier hun familie/vrienden wonen...
De affiniteit met ons land druipt er zo vanaf.
Oud 28 september 2004, 22:34   #17
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
De affiniteit met ons land druipt er zo vanaf.
Daar ga ik me niet over uitlaten maar dan nog. Die mensen zijn hier geboren. Niks aan te doen.
Oud 28 september 2004, 22:39   #18
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Daar ga ik me niet over uitlaten maar dan nog. Die mensen zijn hier geboren. Niks aan te doen.
Dan maar wachten tot het hele zootje met donderend geraas in elkaar stort, ik ben er klaar voor.
Oud 29 september 2004, 06:06   #19
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik hoor u ook alleen maar klagen, wat doet gij hier nog? De grenzen zijn open he vriend.
Oud 29 september 2004, 16:44   #20
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Ik hoor u ook alleen maar klagen, wat doet gij hier nog? De grenzen zijn open he vriend.
Ik klaag aan dat onze samenleving verziekt is door de vreemdelingeninvasie, ik klaag aan dat het verderbestaan van mijn mijn volk en cultuur in gevaar is, ik klaag aan dat we gekoloniseerd worden door de de islam. Volgens mij heel terecht. Ik ben niet van plan te buigen voor de linkse dictatuur, ik blijf waar ik ben.

Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 29 september 2004 om 16:46.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be