![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Rien de knots zelfs (tot nu toe) !!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik bedoel maar, heel die zever rond de snelheid is er gekomen sinds de oliecrisis van 1975. En jaarlijks komen daar maar chauffeurs bij die niet kunnen rijden. Als ik in de auto stap bij iemand weet ik binnen de 5 minuten of ie kan rijden of niet. En dat heeft dan niets met zijn snelheid te maken. Of uwe vriend kan rijden of niet kan ik niet zeggen, maar louter afgaan of zeggen dat hij niet kan rijden omdat hij de belachelijke snelheidsbeperkingen niet respecteert is verkeerd. Heeft hij met het rijgedrag dat je beschrijft veel ongelukken ? Neen, dan kan hij rijden en weet hij waar zijn grenzen liggen. Veel mensen zou men nog geen 90km/h op een snelweg mogen laten rijden. |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat focussen op snelheidscontroles is een obsessie geworden van de overheid, en niet alleen in Belgie. Tijd dat daar eens een aktie tegen komt. Dat de autofabrikanten maar eens een auto maken waarvan de snelheid begrensd is tot pakweg 120km/h. Niemand behalve jij gaat die dan kopen. Bewijs dat het gros van de mensen zich niet scharen achter die snelheidsbeperkingen. |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Inderdaad. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Banneling
|
Het is idd. doordat de snelheidsbeperkingen op een bepaalde plaats geen zin hebben dat de mensen er geen rekening mee houden en meer op het gevoel rijden. Hoe dikwijls gebeurt het niet dat ergens wegwerkzaamheden al lang voorbij zijn en men nog steeds de signalisatie niet weggenomen heeft ?
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
OOK @ Johan Daelemans:
Citaat:
hoe ga je dan reageren op zulke ?? Citaat:
Wel , die persoon ziet bijna enkel het eigen standpunt (ook op de weg) !! Ook rijdt meestal (TE) dicht achter een ander !! Inhalen waar het niet mag , zelfs in gevaarlijke situaties !! Desnoods zonder pinken inhalen !! Of , wanneer die te voet is , oversteken wanneer rood !! Schuin de baan oversteken !! Maakt die een opmerking als: Ja maar , ik zie ze komen !! 2 Keer heeft die zo bijna onder bus gelopen !! Die vindt zichzelf wel stoer , regels om op te schijten !! Onthoudt dit: Elke boete is een nutteloze gespendeerde uitgave !! Maar ja , als het u dat waard is , prima zo !! Als ik die daarover aanspreek , ik ben dan een zagevent !! Waar ze een 30km zone wil invoeren ====> 50 in de bebouwde kom 70 op de gewestwegen 120 snelweg / dubbelbaan , wanneer toegelaten Vertrek wat vroeger , dan kan je rustiger rijden !! Citaat:
Wel , mij best , met alle gevolgen van dien: geen verzekering meer voor zulke , ALLE onkosten voor de schuldige !!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|||
|
|
|
|
|
#30 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Versta je Duits ? Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 september 2014 om 23:53. |
|||
|
|
|
|
|
#31 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Ik vind echter anderzijds genoeg bewijzen dat het alles een regelrechte komedie is en dat men U|en mij zand in de ogen strooit als men u wijsmaakt dat men over uw veilgheid bezorgd is. Waarom geeft men geen levenslang rijverbod aan diegenen die dronken achter het stuur plaats nemen ? Nee, het is al sedert lang altijd hetzelfde: automobilistje pesten. Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De geldende snelheidsbeperkingen zijn dan ook eerder arbitrair en bieden geen enkele garantie op veiligheid. Een veel groter probleem is bvb het aantal mensen dat de spiegels niet gebruikt of denkt dat het gebruik van de richtingaanwijzer betekent dat ze voorrang hebben. Dat en natuurlijk de grote hordes zwakke weggebruikers die denken dat ze altijd en overal voorrang hebben.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Onzin, daar snelheidsbeperkingen nooit een garantie zijn op veiligheid. Wel wordt die "garantie" uitgeoefend door de automobilist die zich aan die snelheidsbeperkingen houdt. De bepalingen moeten opgevolgd worden. Daarom is het ook nodig dat de overheid de pakkans heel hoog houdt of op dat niveau brengt.
|
|
|
|
|
|
#34 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is simpel breng de snelheidsbeperkingen op het niveau van de V85 en tenminste 85 % houdt zich eraan zelfs zonder snelheidscontroles.
Citaat:
Is de snelheidslimiet de V85 aangepast zorgt dat voor het minste ongevallen. Tot V90 wil ik niet gaan want dat zou nog iets minder ongevallen geven, dus oorzakelijk verband van een ongeval, anderzijds moet men ook rekening houden met de eventuele ongevalgevolgen, daarmee is V85 OK Ik geef gratis een paar duidelijke tekeninkjes daarmee men het begrijpt. Citaat:
![]() Of ook: Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 24 september 2014 om 16:34. |
|||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Schepen
|
Oei, Jan. DAT noem ik nu eens een voorbeeld van hoe men zijn stellingen onderbouwt, zie.
Ge kunt nog héél veel leren van Micele. |
|
|
|
|
|
#36 | |
|
|
Citaat:
Anderen (en ze zijn met zeer velen) plaatsen daar serieuze vraagtekens bij. Wie bepaalt welk bord waar staat? Geplaatst na een grondige studie of door een gefrustreerde Jan van den Berghe, voor een rechter ze hebben beide evenveel waarde. Niet echt bevorderlijk voor de geloofwaardigheid van het hele flitsverhaal. Ik heb echt de indruk dat een chauffeur die weet wat hij doet dikwijls in een lach schiet bij vele snelheidsbeperkingen die kwistig, te pas en te onpas, ons landschap ontsieren. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 25 september 2014 om 19:44. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, dat denk ik niet. Daar ben ik zeker van: als immers iedereen zich aan de voorgeschreven snelheidsbeperkingen houdt, zijn we al een stapje dichter. Als iedereen die "daar serieuze vraagtekens bij plaatst", ondertussen de beperkingen met voeten treedt, ontstaat er bijkomende onveiligheid.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hier beschrijft u mooi het probleem van een aantal Belgische automobilisten: zij menen te kunnen bepalen of een bepaalde maximumsnelheid al dan niet toepasbaar is. Zij wensen niet de borden en richtlijnen te volgen, maar doen gewoon hun zin.
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
|
Citaat:
En die mensen rijden ook vaak trager dan uw almachtige borden toelaten, ook met datzelfde gezond verstand. |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
|
Citaat:
Waarom zou iemand de beperkingen met de voeten treden? Ook al zet die vraagtekens bij de wildgroei en vaak onzin van vele snelheidsbeperkingen. Als ik de borden max. 30km/u die ik om 12 uur s'nachts tegenkom mag losschroeven en naar het oud metaal mag brengen ben ik morgen een rijk man. |
|
|
|
|