Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2014, 19:07   #21
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Bij die is het zowat maandelijkse kost Telkens ik met die meerijd ,
ik heb die nog NOOIT zich aan de limiet weten houden !!
Geduld heeft/kent die niet !! Als je ergens bent bv een optreden ,
die is het beu , vertrekken , want die wil ergens anders !!
Op een gewone rijbaan:
Snelheid: 70km/u ==> wordt 80/95 - tot soms 100 op rechte stukken !!
Snelheid: 50km/u ==> wordt 60/70 - tot heel soms 80 !!
Snelweg:
Snelheid: 120km/u ==> 140/150
Of wanneer met 70km/u limiet ==> 100 wanneer geen auto's of file !!
Ooit bij wegenwerken , limiet was 70 , die reed 120km/u !!
Reden , de baan was breed genoeg !!

Ik heb ooit destijds met een aangetrouwde neef van me meegereden ,
163km/u in de bebouwde kom , toen ik uitstapte , riep ik , saluut !!
Ik liet die dus stoppen , en nam de autobus !!!!
Dan heeft die toch al tientallen auto ongevallen gehad?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2014, 01:30   #22
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dan heeft die toch al tientallen auto ongevallen gehad?
Rien de knots zelfs (tot nu toe) !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2014, 03:34   #23
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Een kennis van me heeft ook DIT JAAR weer ,
alvast 23 snelheidsboetes ontvangen ,
gegarandeerd dat er dus nog volgen , die is dus hardleers !!
Die zegt dat ge aan de wet het diarree moet hebben !!
Hij bepaalt zelf wel hoe hard ge moogt rijden !!
Die ziet dus enkel ZIJN standpunt of zicht op de baan ;
stel een baan , waar je 70 mag rijden (zelfs een dubbel baan) ,
knalt die tot 130 , wanneer mogelijk !!
Een tijd terug op zo'n dubbel baan , met 70 limiet ,
het regende , nat (glad) wegdek , rijdt die 100 ,
en haalt de trage zakken zondermeer in !!
Als ik die daar op wijs , en die dan zeg:
"Wat met de bewoners op die baan ??"
"Ik wil nog niet dood !!!!"
Nou , geen antwoord , of wel zoiets van ,
"70 is voor bompa's !!" , of , "vertrouw je me niet ??"
Of , deze auto is er gene om 20 mee te rijden !! (??)
Ik vraag me af waar die z'n verstand of besef zit ?!?!
Ik vind dat ze zulke hun rijbewijs zelfs mogen afpakken !!
Ofwel definitief of bv 5 jaar rijverbod ,
daarna les + herexamen , bij een 2de keer ,
rijbewijs definitief de vuilbak in & saluut !!!!
Vraag ik die of die met mij een keer met de bus wil nemen ,
holaaaaa , da' duurt te lang , of dat is o.a. voor bomma's !! (??)
Of zelfs dat het voor mensen is die niet beter weten !!
Zegt die ook , mocht die geen rijbewijs (meer) hebben ,
en die zou ergens (dringend) naartoe moeten ,
en die zou er met het Openbaar Vervoer of fiets kunnen geraken ,
da's dan dikke pech , die blijft dan maar thuis !!
Ik rijd met die persoon enkel nog mee wanneer die zich
aan de limiet houdt , en btw , afstand houden kent die ook niet !!
My kind of guy. Ik was vroeger ook zo toen ik autoreed. Nooit ongelukken gehad en enkel af en toe een boete, maar wel zelden een voor te hard rijden. Ik was nl. "uitgerust" en wist wel waar mocht en kon gevlamd worden. En 70 is idd. voor bompa's. De keren dat ik nu nog autorijd hou ik me eerlijk gezegd op een autostrade ook zelden aan de 120km/h. Gewoonlijk zo'n 130-140, en op de vrije plekken 160-180, wel niet continu en ook nooit met passagiers die rond mijn oren zagen om het wat trager te doen.

Ik bedoel maar, heel die zever rond de snelheid is er gekomen sinds de oliecrisis van 1975. En jaarlijks komen daar maar chauffeurs bij die niet kunnen rijden. Als ik in de auto stap bij iemand weet ik binnen de 5 minuten of ie kan rijden of niet. En dat heeft dan niets met zijn snelheid te maken. Of uwe vriend kan rijden of niet kan ik niet zeggen, maar louter afgaan of zeggen dat hij niet kan rijden omdat hij de belachelijke snelheidsbeperkingen niet respecteert is verkeerd. Heeft hij met het rijgedrag dat je beschrijft veel ongelukken ? Neen, dan kan hij rijden en weet hij waar zijn grenzen liggen. Veel mensen zou men nog geen 90km/h op een snelweg mogen laten rijden.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2014, 03:47   #24
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Men kan hardrijders niet genoeg straffen. Laat ze maar dokken tot ze het leren. Ik heb er geen enkele vorm van medelijden mee.
Het gaat over het principe. Er worden nu eenmaal wetten gestemd waar de meeste mensen tegen zijn. Micele heeft al tot vervelens toe met alle mogelijke bewijzen, die ge dan maar eens moet lezen, uit de doeken gedaan dat er in het geheel geen oorzakelijk verband is tussen het aantal ongelukken en de snelheid. Zijt gij nu te dom of wilt ge dat niet lezen. Het is niet omdat gij niet kunt rijden dat ge dan maar moet vinden dat iedereen achter U moet blijven met een slakkengangetje.

Dat focussen op snelheidscontroles is een obsessie geworden van de overheid, en niet alleen in Belgie. Tijd dat daar eens een aktie tegen komt.

Dat de autofabrikanten maar eens een auto maken waarvan de snelheid begrensd is tot pakweg 120km/h. Niemand behalve jij gaat die dan kopen. Bewijs dat het gros van de mensen zich niet scharen achter die snelheidsbeperkingen.
Oud 23 september 2014, 07:35   #25
lohabra
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Het gaat over het principe. Er worden nu eenmaal wetten gestemd waar de meeste mensen tegen zijn. Micele heeft al tot vervelens toe met alle mogelijke bewijzen, die ge dan maar eens moet lezen, uit de doeken gedaan dat er in het geheel geen oorzakelijk verband is tussen het aantal ongelukken en de snelheid. Zijt gij nu te dom of wilt ge dat niet lezen.
My guess: beide !

Citaat:
Het is niet omdat gij niet kunt rijden dat ge dan maar moet vinden dat iedereen achter U moet blijven met een slakkengangetje.
Inderdaad.
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2014, 07:41   #26
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
wat is een 'laatje' eigenlijk?
Het is een laadje laden....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2014, 17:48   #27
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is een hardrijder?
Het is idd. doordat de snelheidsbeperkingen op een bepaalde plaats geen zin hebben dat de mensen er geen rekening mee houden en meer op het gevoel rijden. Hoe dikwijls gebeurt het niet dat ergens wegwerkzaamheden al lang voorbij zijn en men nog steeds de signalisatie niet weggenomen heeft ?
Oud 23 september 2014, 20:14   #28
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Rien de knots zelfs (tot nu toe) !!
Tiens....Dan lijkt het wel dat die het toch veel beter doet dan een hoop anderen die zich aan de snelheidsregels houden.
Oud 23 september 2014, 23:10   #29
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

OOK @ Johan Daelemans:
Citaat:
My kind of guy. Ik was vroeger ook zo toen ik autoreed. Nooit ongelukken gehad en enkel af en toe een boete, maar wel zelden een voor te hard rijden. Ik was nl. "uitgerust" en wist wel waar mocht en kon gevlamd worden.
Totdat zo iemand uw kind of partner of (schoon)ouders neermaait ,
hoe ga je dan reageren op zulke ??

Citaat:
En 70 is idd. voor bompa's. De keren dat ik nu nog autorijd hou ik me eerlijk gezegd op een autostrade ook zelden aan de 120km/h. Gewoonlijk zo'n 130-140, en op de vrije plekken 160-180, wel niet continu en ook nooit met passagiers die rond mijn oren zagen om het wat trager te doen.
Tot ge zelf de bompaleeftijd bereikt ....

Wel , die persoon ziet bijna enkel het eigen standpunt (ook op de weg) !!
Ook rijdt meestal (TE) dicht achter een ander !!
Inhalen waar het niet mag , zelfs in gevaarlijke situaties !!
Desnoods zonder pinken inhalen !!

Of , wanneer die te voet is , oversteken wanneer rood !!
Schuin de baan oversteken !!
Maakt die een opmerking als: Ja maar , ik zie ze komen !!
2 Keer heeft die zo bijna onder bus gelopen !!
Die vindt zichzelf wel stoer , regels om op te schijten !!

Onthoudt dit:
Elke boete is een nutteloze gespendeerde uitgave !!
Maar ja , als het u dat waard is , prima zo !!
Als ik die daarover aanspreek , ik ben dan een zagevent !!

Waar ze een 30km zone wil invoeren ====>
50 in de bebouwde kom
70 op de gewestwegen
120 snelweg / dubbelbaan , wanneer toegelaten
Vertrek wat vroeger , dan kan je rustiger rijden !!

Citaat:
Ik bedoel maar, heel die zever rond de snelheid is er gekomen sinds de oliecrisis van 1975. En jaarlijks komen daar maar chauffeurs bij die niet kunnen rijden. Als ik in de auto stap bij iemand weet ik binnen de 5 minuten of ie kan rijden of niet. En dat heeft dan niets met zijn snelheid te maken. Of uwe vriend kan rijden of niet kan ik niet zeggen, maar louter afgaan of zeggen dat hij niet kan rijden omdat hij de belachelijke snelheidsbeperkingen niet respecteert is verkeerd. Heeft hij met het rijgedrag dat je beschrijft veel ongelukken ? Neen, dan kan hij rijden en weet hij waar zijn grenzen liggen. Veel mensen zou men nog geen 90km/h op een snelweg mogen laten rijden.
Zelf de verkeersregels bepalen ?? Waar gaat dat eindigen ??
Wel , mij best , met alle gevolgen van dien:
geen verzekering meer voor zulke , ALLE onkosten voor de schuldige !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2014, 23:23   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
50 in de bebouwde kom
70 op de gewestwegen
85 % van de personenwagenbestuurders = V85 heeft lak aan jouw absurde limieten, objectieve metingen BIVV 2003- 2004-2005

Citaat:
http://www.fcvv.be/Docs/Groups/FCVV%...heid%20DEF.pdf p 9 (tabel V85 onderaan p. 9)

2.4. Gedrag van de weggebruikers

Het BIVV ontwikkelde in 2002 een methodologie voor de uitvoering van snelheidsmetingen.
Het gaat hier om objectieve metingen die moeten toelaten de door de Staten-Generaal voorgestelde indicatoren (gemiddelde snelheid, v85, percentage voertuigen dat de snelheidslimiet met meer dan 10km/u overschrijdt) te meten.
...

V85

Doelstelling SGVV (personenwagens): v85 niet hoger dan snelheidslimiet + 5km/u in 2008.

Snelheidslimiet v85 2003 v85 2004 v85 2005 Verschil met limiet
30 km/u 47 km/u 44 km/u 43 km/u + 13 km/u
50 km/u 65 km/u 62 km/u 61 km/u + 11 km/u
70 km/u 89 km/u 91 km/u 86 km/u + 16 km/u
90 km/u 109 km/u 102 km/u 102 km/u + 12 km/u
120 km/u Geen meetresultaten beschikbaar

De v85 wordt wel eens beschouwd als een indicator voor de acceptatiegraad voor bepaalde snelheidslimieten. In principe zouden dan enkel bewuste snelheidovertreders sneller mogen rijden dan de v85 .

De ‘realistische’ doelstelling van de SGVV wordt voorlopig in geen enkele snelheidscategorie gehaald.
LOL

Versta je Duits ?

Citaat:
Wenn die gesellschaftliche Werthaltung Zeit- und Umweltkosten hoch ansetzt, dann liegen die optimalen Geschwindigkeiten bei rund 60 km/h im Ortsgebiet, rund 100 km/h auf Freilandstraßen und etwa 150 km/h auf Autobahnen.

http://www.ots.at/presseaussendung/O...he-tempolimits

Als men aan de maatschappelijke waarde tijd- en milieukosten grote waarde hecht, dan zijn de optimale snelheden ongeveer 60 km/uur in de bebouwde gebieden, 100 km/h op de landelijke wegen en ongeveer 150 km/uur op autosnelwegen.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 september 2014 om 23:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2014, 02:57   #31
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
50 in de bebouwde kom
70 op de gewestwegen
Waar gaat dat eindigen ? Vroeger was het 70 in de bebouwde kom. Dan werd het 60. Dan werd het 50. De volgende stap is 40km/h omdat er inderdaad meer en meer onbekwamen een rijbewijs krijgen. Het brengt dik op aan vadertje staat, maar terzelfdertijd wil hij de zwakken beschermen en bij die laatsten een wit voetje halen.
Citaat:
Zelf de verkeersregels bepalen ?? Waar gaat dat eindigen ??
De verkeersregels zijn niet verantwoord en worden door een bende onbekwamen opgesteld, zie de comments van Micele.

Ik vind echter anderzijds genoeg bewijzen dat het alles een regelrechte komedie is en dat men U|en mij zand in de ogen strooit als men u wijsmaakt dat men over uw veilgheid bezorgd is.

Waarom geeft men geen levenslang rijverbod aan diegenen die dronken achter het stuur plaats nemen ? Nee, het is al sedert lang altijd hetzelfde: automobilistje pesten.

Citaat:
Totdat zo iemand uw kind of partner of (schoon)ouders neermaait, hoe ga je dan reageren op zulke ??
Dat is erg natuurlijk, maar er is wel een verschil tussen de schuld dan op die persoon te steken omdat hij bvb 65 reed ipv 50, ipv bvb de oorzaak te steken in het feit dat die persoon misschien overstak bij een rood licht. Nee nu word er altijd gekeken naar de overdreven snelheid, zelfs als die verwaarloosbaar hoger ligt dan wat toegelaten is.

Citaat:
Ook rijdt meestal (TE) dicht achter een ander !!
Inhalen waar het niet mag , zelfs in gevaarlijke situaties !!
Desnoods zonder pinken inhalen !!
Zo'n zaken zijn in mijn ogen even onverantwoord. Ik zou zoiets nooit doen en ik hou ook altijd afstand. Als uw vriend te dicht achter een andere wagen rijd zal hem dat vroeger of later wel een ongeluk kosten.
Oud 24 september 2014, 12:27   #32
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens....Dan lijkt het wel dat die het toch veel beter doet dan een hoop anderen die zich aan de snelheidsregels houden.
De geldende snelheidsbeperkingen zijn dan ook eerder arbitrair en bieden geen enkele garantie op veiligheid. Een veel groter probleem is bvb het aantal mensen dat de spiegels niet gebruikt of denkt dat het gebruik van de richtingaanwijzer betekent dat ze voorrang hebben. Dat en natuurlijk de grote hordes zwakke weggebruikers die denken dat ze altijd en overal voorrang hebben.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2014, 13:50   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
De geldende snelheidsbeperkingen zijn dan ook eerder arbitrair en bieden geen enkele garantie op veiligheid.
Onzin, daar snelheidsbeperkingen nooit een garantie zijn op veiligheid. Wel wordt die "garantie" uitgeoefend door de automobilist die zich aan die snelheidsbeperkingen houdt. De bepalingen moeten opgevolgd worden. Daarom is het ook nodig dat de overheid de pakkans heel hoog houdt of op dat niveau brengt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2014, 16:06   #34
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Het is simpel breng de snelheidsbeperkingen op het niveau van de V85 en tenminste 85 % houdt zich eraan zelfs zonder snelheidscontroles.

Citaat:
http://wiki.infopolitie.nl/index.php/V85

De V85

Begrip in de verkeerskunde. De maximale snelheid die door 85% van de weggebruikers op een weg wordt gereden. De overige 15 % overschrijdt de V85-waarde. In de verkeerskunde wordt aangenomen dat de V85-waarde symbool staat voor de weginrichting.

Bij klachten over snelheid wordt bij metingen veelal gebruik gemaakt van de V85. Indien de V85 (vrijwel) overeenkomt met de ter plaatse vastgestelde maximumsnelheid, heeft de wegbeheerder gezorgd voor een snelheidsregime, dat overeenkomt met de inrichting van de weg, 85% van de weggebruikers houdt zich aan de snelheid.

Met name bij de beslissing om snelheidscontroles te houden op 30- en 60 km/h-wegen wordt gekeken naar de V85. Indien de V85 de vastgestelde maximumsnelheid ruim overschrijdt, correspondeert de inrichting van de weg niet met het snelheidsregime en zal de wegbeheerder maatregelen moeten nemen om snelheid en inrichting met elkaar in overeenstemming te brengen door aanpassing van de infrastructuur of het nemen van snelheidsremmende maatregelen, zoals de aanleg van drempels. Uiteraard kan ook de maximumsnelheid worden aangepast.

Voorbeeld

Bij een V85-waarde van 54 km/h rijdt dus 85% van de weggebruikers 54 km/h of zachter. 15% van de weggebruikers rijdt 54 km/h of harder.
Absurd lage snelheidsbeperkingen -die afwijken van de V85- dus met amper draagvlak zijn nefast voor de verkeersveiligheid, studies in overvloed.
Is de snelheidslimiet de V85 aangepast zorgt dat voor het minste ongevallen.
Tot V90 wil ik niet gaan want dat zou nog iets minder ongevallen geven, dus oorzakelijk verband van een ongeval, anderzijds moet men ook rekening houden met de eventuele ongevalgevolgen, daarmee is V85 OK

Ik geef gratis een paar duidelijke tekeninkjes daarmee men het begrijpt.
Citaat:
http://www.hwysafety.com/BHSPI_Setti...CDC_060223.htm

Setting Speed Limits: Yesterday, Today and Tomorrow
Presented CTCDC Meeting 02/23/2006

Federal Highway Administration
Report No. FHWA/RD-85/096 Technical Summary, "Synthesis of Speed Zoning Practice" which states:
"Based on the best available evidence, the speed limit should be set at the speed driven by 85 to 90 percent of the free-moving vehicles rounded up to the next 5 mph increment. This method results in speed limits that are not only acceptable to a majority of the motorists, but also fall within the speed range where accident risk is lowest.”

“No other factors need to be considered since they are reflected in the drivers speed choice.”

The following FHWA chart, which accompanied this summary, shows the reasonable and safe speed to be up to 16 miles per hour over the average speed. Most speed limits are posted below the average speed.

...]

All the charts and slides here are from FHWA studies or Speed Limit Workshops, and ALL dramatically illustrate the disparity between public policy and widely held myths about the safety effects of speed and the actual research findings on best practice for setting speed limits and relative risk.

En wat hebben we geleerd... LOL

Of ook:

Citaat:
http://www.sense.bc.ca/research.htm

Speed variance and crash risk

This graph shows that crash risk is minimized for those drivers travelling 10-15 km/h over the average speed. (Average speeds in BC are almost always over posted speeds.) Contrary to popular belief, there are more crashes at slower speeds than at faster speeds.

Raw speed and crash risk are not directly related, however, there is a U-shaped relationship which shows few fast drivers involved in crashes, and many more slow drivers involved in crashes.1

References and Footnotes
1 Sources (partial list):
D. Solomon, "Accidents on Main Rural Highways Related to Speed, Driver and Vehicle," Bureau of Public Roads, July 1964.
J. A. Cirillo, "Interstate System Accident Research Study II, Interim Report II," Public Roads, vol. 35, no. 3, August 1968.
David L. Harkey, et. al., "Assessment of Current Speed Zoning Criteria," Transportation Research Record, no. 1281, 1990.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 september 2014 om 16:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2014, 17:28   #35
lohabra
Schepen

Standaard

Oei, Jan. DAT noem ik nu eens een voorbeeld van hoe men zijn stellingen onderbouwt, zie.

Ge kunt nog héél veel leren van Micele.
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 19:44   #36
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Wel wordt die "garantie" uitgeoefend door de automobilist die zich aan die snelheidsbeperkingen houdt.
Dat denkt u.
Anderen (en ze zijn met zeer velen) plaatsen daar serieuze vraagtekens bij.

Wie bepaalt welk bord waar staat?
Geplaatst na een grondige studie of door een gefrustreerde Jan van den Berghe,
voor een rechter ze hebben beide evenveel waarde. Niet echt bevorderlijk voor de geloofwaardigheid van het hele flitsverhaal.

Ik heb echt de indruk dat een chauffeur die weet wat hij doet dikwijls in een lach schiet bij vele snelheidsbeperkingen die kwistig, te pas en te onpas, ons landschap ontsieren.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 25 september 2014 om 19:44.
Oud 25 september 2014, 19:52   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat denkt u.
Anderen (en ze zijn met zeer velen) plaatsen daar serieuze vraagtekens bij.
Neen, dat denk ik niet. Daar ben ik zeker van: als immers iedereen zich aan de voorgeschreven snelheidsbeperkingen houdt, zijn we al een stapje dichter. Als iedereen die "daar serieuze vraagtekens bij plaatst", ondertussen de beperkingen met voeten treedt, ontstaat er bijkomende onveiligheid.
Oud 25 september 2014, 19:54   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb echt de indruk dat een chauffeur die weet wat hij doet dikwijls in een lach schiet bij vele snelheidsbeperkingen die kwistig, te pas en te onpas, ons landschap ontsieren.
Hier beschrijft u mooi het probleem van een aantal Belgische automobilisten: zij menen te kunnen bepalen of een bepaalde maximumsnelheid al dan niet toepasbaar is. Zij wensen niet de borden en richtlijnen te volgen, maar doen gewoon hun zin.
Oud 25 september 2014, 20:02   #39
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Zij wensen niet de borden en richtlijnen te volgen, maar doen gewoon hun zin.
Ja, en 99% kunnen dat perfect. Dat noemt men gezond verstand.
En die mensen rijden ook vaak trager dan uw almachtige borden toelaten, ook met datzelfde gezond verstand.
Oud 25 september 2014, 20:07   #40
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
"daar serieuze vraagtekens bij plaatst", ondertussen de beperkingen met voeten treedt, ontstaat er bijkomende onveiligheid.
Daar gaat u opnieuw veel te ver in uw veronderstelling.
Waarom zou iemand de beperkingen met de voeten treden? Ook al zet die vraagtekens bij de wildgroei en vaak onzin van vele snelheidsbeperkingen.

Als ik de borden max. 30km/u die ik om 12 uur s'nachts tegenkom mag losschroeven en naar het oud metaal mag brengen ben ik morgen een rijk man.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be