![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voor. Ik weet dat als er zo'n systeem komt ik zelf voorzichtiger zal zijn in het verkeer dus is dat zeker niet slecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Probleem is dat het alleen zal gebruikt worden om nog meer te flitsen en te controleren, en zo nog minder aandacht besteden aan andere criminaliteit.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
BTW verhogen e.d. !! De boetes 10x verhogen !!!! Sommige brokkenmakers of hardrijders zijn hardleers !!!! Ik ken er zelf die voldoende boetes krijgen , en blijven gas geven , zijn ze pissig telkens ze boetes ontvangen !! Zij vinden dat de snelheid omhoog moet , omdat zij dat ZO vinden !!!!Excuses als: "Ja maar , op deze baan kan je gerust 90 ipv 70" !! Of waar bv werken op snelweg , 70km/h toegestaan , 130 of meer , want in sommige gevallen de baan is breed genoeg , want .... 70km/h is verdomd traag !!!! Wel , ze zien de situatie enkel vanuit hun standpunt !! Ik vind zulke niet bekwaam om een rijbewijs te hebben !!!! Awel , misschien extreem , maar .... Zeker in geval van onder invloed en/of TE snel rijden !!!! 1) Rijbewijs inleveren + zware boete + rijles volgen + examen !! 2) Betrappen ze u daarna weeral onder invloed + eventueel TE snel , rijbewijs definitief inleveren + zware boete en desnoods (tot levenslang) bak , naargelang de situatie !!!! Mocht u toch vrijkomen , geen rijbewijs meer mogelijk !!!! 3) Betrappen ze u zonder rijbewijs , (1) & (2) , zware boete + in geval van 1 & u bent nuchter: 5 jaar rijverbod - mits medische goedkeuring weer rijles + examen volgen + in geval van 2 , tot levenslang bak , naargelang de situatie !!!! Ook het voertuig welke u dan bestuurt ==> in beslag name !!!! 4) U bent schuldige in een (dodelijk) ongeval + u bent onder invloed en/of TE snel , - Definitief GEEN rijbewijs meer mogelijk - tot levenslang bak , naargelang de situatie - zware boetes - schadevergoeding aan de slachtoffers betalen Bij nuchter en enkel TE snel: 1 , zware boete (desnoods gebaseerd op het inkomen) 2 , zware boete + rijbewijs 2 weken inleveren 3 , zware boete + rijbewijs inleveren + rijscholing + rijexamen !! 4 , zware boete + rijbewijs & auto inleveren 5 , zware boete + rijbewijs & auto inleveren + bak (tot max.2 jaar) 6 , wordt je betrapt zonder rijbewijs geldend vanaf (2/3/4/5) , - auto inleveren + 5 jaar rijverbod (2) - auto inleveren (3) - geen rijbewijs meer mogelijk (3/4) - bak , tot max. 4 jaar (4/5) !!!! 7 , betrapt zonder rijbewijs + schuldige (dodelijk) ongeval - geen rijbewijs meer mogelijk - eventueel (4/5) wanneer nuchter !!!! - schadevergoeding aan de slachtoffers betalen
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor oudjes die hun auto enkel op zondag buitenhalen om 300 meter verder de kerkdienst bij te wonen, of voor de handelsvertegenwoordiger die beroepsmatig 60.000 Km per jaar rijdt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vermoed voor de handelsvertegenwoordiger, die iedereen die zich aan de snelheidsbeperking houd, toch absoluut wil voorbijsteken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De punten zouden 10 jaar blijven staan. Indien men voor onnozelheden punten gaat uitdelen gaat er vanaf de leeftijd van pakweg 30 jaar bijna niemand meer met de auto mogen rijden. En dat is toch een prachtige manier om minder wagens op de weg te hebben.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doen die hun werk tegenwoordig niet relatief meer met electronische middelen allerhande ? Ernstiger nu: het rijbewijs met punten moet er vooral komen voor die chauffeurs die een groter risico vertonen om mensen overhoop te rijden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij daar een ernstige link van kan geven, dan verdwijn ik hier voor 7 dagen en 7 nachten van dit forum. Ik vrees evenwel dat jij hier maar wat geblaas aan het verkopen zijt. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 7 dagen en nachten komen er aan, maar ik wil ze u wel kwijtschelden.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben voor, maar die arbitraire wachttijd voordat een punt wordt kwijtgescholden mag naar mijn mening gerust aangepast worden.
Iets in de trant van na x jaar of x aantal km zonder overtredingen, zodat het eerlijker verloopt voor de mensen die constant op de baan zijn.
![]() |
#33 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is misschien met een reden...
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bij mijn weten controleren "de Belgen" pakweg 95 % enkel op snelheid, dus moesten ze iets overnemen van D zal het zeker iets zijn dat niet op de begroting weegt in tijden van geld zoeken bij de burger... ![]() In Nederland bvb zijn 2/3 van de snelheidsboete-innames overtredingen tot 10 kmh te snel(+ marge). En snelheidsovertredingen maken daar > 80 % uit van alle verkeersboete-kassa... # ik zal het nog eens doen in het Nederlands: vergelijk die boetes maar met * onze onmiddelijke inningen ...vanaf 50 € ... Citaat:
Duits voorbeeld, kwijtscheldingstermijn: - gewone overtredingen bvb tem 20 kmh te snel + 3 kmh marge GEEN strafpunten. 1.- 2,5 jaar voor 1 strafpunt per 1 per zware overtreding. 2.- voor de zeer zware overtredingen dus 2 punten per overtreding is dit 5 jaar 3.- enkel de allerzwaarste straffen waar men eensklaps 3 punten voor 1 overtreding krijgt verdwijnen pas na 10 jaar. Gemakkelijk te onthouden: - 1 -> 2,5 j - 2 -> 5 j - 3 -> 10 j Staat hier alles te lezen (maar blijkbaar hebben jullie geen (software) "vertaler" ?): http://www.bussgeld-info.de/
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 september 2014 om 10:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(voor alle duidelijkheid: je krijgt daar een kapitaal van 12 punten, die je dan kwijt kan spelen ...) Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 september 2014 om 14:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"de punten" worden "sommige punten" en "voor onnozelheden punten gaan uitdelen" worden "de allerzwaarste sancties van drie Duitse punten ineens". kom kom ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 september 2014 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Wordt nog plezant in een land als België, waar de verkeersinfrastructuur dusdanig ineenzit dat het quasi onmogelijk is om niet in overtreding te rijden.
![]() Een auto wordt op die manier natuurlijk pas écht onbetaalbaar voor het gros van de mensen (en zeker voor jongeren, waarvan verondersteld wordt dat ze een rijbewijs hebben wanneer ze gaan solliciteren). |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van mij mogen ze het D-systeem overnemen als ze de algemene 100 kmh-limiet buiten de bebouwde kom overnemen.
![]() Want in traag-Vlaanderen is de algemene "officieuse" limiet eerder 70 kmh geworden, dus -duidelijk- buiten bebouwde kom ipv de officiële 90 kmh volgens artikel 11. Vandaag nog een langere rit in het rustige Limburg gemaakt, ze maken er een sport van de 70 kmh van de lichte lintbebouwing gewoon door te trekken tot op de brede wegen kilometerslang door niemandsland. Google view heeft actuele foto´s. ![]() Steenweg naar As Maasmechelen, Flanders Street View - Aug. 2013 groot beeld: https://www.google.nl/maps/@51.00106...!2e0!5s2009-04 tja met (onderbord 4,5 km lang) oppassen voor overstekend wild... klik je het datalink aan linsboven(met klokje) zie je dat in april 2009 die weg 90 kmh had (of geen 70-C43) - nog zo eentje, foto 2009 niemandsland Limburg toen nog algemeen 90 kmh: Europalaan, Dilsen-Stokkem, Vlaams Gewest Street View - jun. 2009 4 jaar later, augustus 2013: https://www.google.be/maps/@51.03871...s2009-06?hl=nl ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 september 2014 om 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat U overduidelijk het aantal mensen onderschat dat voor zijn job op de baan zit. Maar als U morgen een verzekering nodig hebt, of U wil producten hebben, dan zal U er misschien zelf voor mogen rijden. En dan hoop ik dat U punten gaat scoren, want ze zullen op U zitten loeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sedert een jaar of tien ook met de moto. Eén keer hebben ze me liggen gehad: 50 euro boete omdat ik 57 per uur reed. Ik moet wel zeggen: ik rij nooit ofte nooit met meer dan twee pinten of met meer dan één Duvel in mijn lijf. Dus die ene keer dat ze me deden blazen, was ook ok. .
|
![]() |
![]() |