Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2014, 15:43   #21
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niettemin een effectief middel.
Het uitmoorden van politieke tegenstanders was in de Sovjet-Unie ook een effectief middel. Wat zijt ge met een effectief middel als het doel niet deugt?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2014, 16:16   #22
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Gisteren maakte ik het volgende mee. Mijn auto wou niet meer starten na een paar maanden niet gebruikt te zijn geweest. Ik bel naar de Nissan workshop en die willen wel iemand sturen voor de batterij aan gang te krijgen. 200 Bolivianos (20 Euro) zou me dat kosten werd gezegd. Dat was duurder dan ik verwacht had, maar ze moeten dan ook een kwartier rijden om hier te geraken. Eens de technicus hier herkende die me van het ongeluk een paar jaren geleden waarbij ons huis instorte en mijn zoon overleed. Dat is toen op het nieuws geweest. Ik kom het vaker tegen dat mensen zich dat herinneren. Op een minuut of zo is mijn auto gestart en kan wat stationair draaien om de batterij op te laden. Ik vraag hem hoeveel dat het zal kosten en vertel hem dat men me langs de telefoon 200 gezegd had en dat ik dat toch wat duur vond. De man reageert met "Ik ga u daar niets voor vragen". Als ik vraag waarom dat men me langs de telefoon dat bedrag zei antwoordde hij "Waarschijnlijk dachten ze dat het om een rijke gringo ging." Ik gaf hem 20 Bolivianos "voor zijn refresco" en hij zei dat hij dat zou delen met zijn collega's.

Daarna begon hij het verhaal van zijn jeugd te doen. Hoe zijn vader sloeg en dronk totdat hij op een dag thuis kwam met de boodschap "Vanaf nu gaan we naar de kerk", en hoe dat zijn redding geweest is. Hij sprak nog wat over God en op een moment zei hij "Als er een God bestaat moet er ook een duivel bestaan". Ik ging er niet op in, maar ik vroeg me af waarom sommige mensen dit zo evident vinden. Ik nam me voor iets te schrijven over een 'Duivelloze God'. Als het er ooit van komt.

Of de "Helloze Hemel" zo men wil.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 september 2014 om 16:23.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2014, 22:37   #23
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Ik heb het wat moeilijk met het concept 'de hel' waar je heen zou gaan indien je je in het leven gedraagt volgens wat beschouwd wordt als zijnde 'het kwade'.

Kan mij iemand haarfijn uitleggen hoe dit ineenzit met duivels en zo?
Mijn ongelovige zelf zou graag weten hoe het nu zit.
Laten we ons eerst beperken tot de info over de hel in het eerste evangelie en bezien of deze evangelist er een heldere kijk op had. Zoeken met het trefwoord hel levert 0 treffers want de NB gebruikt voor hel het woord Gehenna. Dit woord komt 6 maal voor

1. Matteüs 5,22

En ik zeg zelfs: ieder die in woede tegen zijn broeder of zuster tekeergaat, zal zich moeten verantwoorden voor het gerecht. Wie tegen hen “Nietsnut!” zegt, zal zich moeten verantwoorden voor het Sanhedrin. Wie “Dwaas!” zegt, zal voor het vuur van de Gehenna komen te staan.

2. Matteüs 5,29

Als je rechteroog je op de verkeerde weg brengt, ruk het dan uit en werp het weg. Je kunt immers beter een van je lichaamsdelen verliezen dan dat heel je lichaam in de Gehenna geworpen wordt.

3. Matteüs 5,30

En als je rechterhand je op de verkeerde weg brengt, hak hem dan af en werp hem weg. Je kunt immers beter een van je lichaamsdelen verliezen dan dat heel je lichaam naar de Gehenna gaat.

4. Matteüs 10,28

Wees niet bang voor hen die wel het lichaam maar niet de ziel kunnen doden. Wees liever bang voor hem die in staat is én ziel én lichaam om te laten komen in de Gehenna.

5. Matteüs 18,9

Brengt je oog je op de verkeerde weg, ruk het dan uit en werp het weg: je kunt beter met één oog het leven binnengaan dan in het bezit van twee ogen in het vuur van de Gehenna geworpen worden.

6. Matteüs 23,33

Slangen zijn jullie, addergebroed, hoe denken jullie te kunnen ontkomen aan een veroordeling tot de Gehenna?

Betreffende 10,28 moet opgemerkt worden dat de grondtekst stelt dat ziel en lichaam gedood worden in Gehenna. Met het trefwoord vuur zijn er nog 7 relevante treffers.

1. Matteüs 3,10

De bijl ligt al aan de wortel van de boom: iedere boom die geen goede vrucht draagt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen.

2. Matteüs 3,11

Ik doop jullie met water ten teken van jullie nieuwe leven, maar na mij komt iemand die meer vermag dan ik; ik ben zelfs niet goed genoeg om zijn sandalen voor hem te dragen. Hij zal jullie dopen met de heilige Geest en met vuur;

3. Matteüs 3,12

hij houdt de wan in zijn hand, hij zal zijn dorsvloer reinigen en zijn graan in de schuur bijeenbrengen, maar het kaf zal hij verbranden in onblusbaar vuur.’

4. Matteüs 7,19

Elke boom die geen goede vruchten draagt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen.

5. Matteüs 13,40

Zoals het onkruid bijeengebonden wordt en in het vuur verbrand, zo zal het gaan bij de voltooiing van deze wereld:

6. Matteüs 18,8

En als je hand of je voet je op de verkeerde weg brengt, hak hem dan af en werp hem weg: je kunt beter verminkt of kreupel het leven binnengaan dan in het bezit van twee handen of twee voeten in het eeuwigbrandend vuur geworpen worden.

7. Matteüs 25,41

Daarop zal hij ook de groep aan zijn linkerzijde toespreken: “Jullie zijn vervloekt, verdwijn uit mijn ogen naar het eeuwige vuur dat bestemd is voor de duivel en zijn engelen.
De duivel zal dus met degenen die hij misleid heeft in Gehenna worden geworpen. Het katholieke dogma dat de duivel de hel opstookt klopt dus niet.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2014, 22:44   #24
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Jezus Christus.......

Laatst gewijzigd door Wapper : 19 september 2014 om 22:44.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2014, 23:56   #25
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht

7. Matteüs 25,41

Daarop zal hij ook de groep aan zijn linkerzijde toespreken: “Jullie zijn vervloekt, verdwijn uit mijn ogen naar het eeuwige vuur dat bestemd is voor de duivel en zijn engelen. [/indent]
De duivel zal dus met degenen die hij misleid heeft in Gehenna worden geworpen. Het katholieke dogma dat de duivel de hel opstookt klopt dus niet.
Had ik het niet gedacht ? Linkiewinkies addergebroed gaan allemaal naar de hel.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 08:56   #26
microwezen
Parlementsvoorzitter

microwezen's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Had ik het niet gedacht ? Linkiewinkies addergebroed gaan allemaal naar de hel.
Maar alle rechter 'lichaamsonderdelen' dienen afgehakt/uitgerukt en weggeworpen te worden
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 18:20   #27
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Waarom haat jij God of Satan?
Waarom zou je er van moeten houden ??
Waarom zou je er voor moeten beven ??
Waarom zou je er van moeten genieten ??
Waarom zou je er in moeten geloven ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 17:58   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Jezus Christus.......
De jonge schrijnwerker uit Nazarea?

Ik heb hem goed gekend.
Oud 21 september 2014, 18:38   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rodent Bekijk bericht
Ik zijn zus Maria.
Maria Van Bahia?
Oud 22 september 2014, 15:59   #30
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

In de hemel is er zelfs geen bier, en de muziek is er nogal saai... Wie wilt er trouwens een eeuwigheid bestaan met de eeuwige schrik iets "verkeerds" te denken dat ons rechtstreeks naar de ... Hel zou sturen.

Neen, geef mij maar de Hel, het is er tenminste goed warm, goede muziek, drank, vrouwen, allé, alles erop en eraan.
Oud 22 september 2014, 16:11   #31
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen, geef mij maar de Hel, het is er tenminste goed warm, goede muziek, drank, vrouwen, allé, alles erop en eraan.
Het islamitisch paradijs dus
Oud 22 september 2014, 16:15   #32
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

De hel - wat is het nut ervan?

De bedoeling van het uitvindsel hel is om de mensen schrik aan te jagen en onder controle te houden. Menselijke uitvinding dus.
Oud 22 september 2014, 16:25   #33
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Het islamitisch paradijs dus
Het zou mij verbazen dat er Duvelkes geschonken worden in het islamitisch paradijs. Dat paradijs is trouwens al even saai als die van de Christenen, wat ook logisch is, e is namelijk dezelfde.

Bêêkes dus.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 22 september 2014 om 16:26.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 16:32   #34
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Volgens die opvatting leef ik dus in de hel, want ik ken geen god, en ik voel er ook geen in mijn nabijheid.
Al bij al dus geen slechte toestand, als je het mij vraagt.
Voor sommigen hier is dit forum is het alleszins het vagevuur.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 september 2014 om 16:34.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2014, 01:40   #35
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
In de hemel is er zelfs geen bier, en de muziek is er nogal saai... Wie wilt er trouwens een eeuwigheid bestaan met de eeuwige schrik iets "verkeerds" te denken dat ons rechtstreeks naar de ... Hel zou sturen.

Linkiewinkies en moslimpamperaars gaan sowieso naar de hel, daar moogt ge donder op zeggen. Gematigde moslims die er als het ware ingeluisd zijn gaan naar het vagevuur.

En natuurlijk, maar dat is iets anders. Ge denkt ge al volledig als uw breinloze vriendjes: Als ge de status van eeuwigheid en onsterfelijkheid zult hebben na uw dood zit ge ofwel in de hemel, in het vagevuur of in de hel en dan valt er dus al helemaal niets meer te denken of niet denken of zelfs verkeerd te denken. die periode is dus over. Dus uwe zin "Wie wilt er trouwens een eeuwigheid bestaan met de eeuwige schrik iets "verkeerds" te denken dat ons rechtstreeks naar de ... Hel zou sturen." is een complete contradictio in terminis.

Als ge verkeerd wilt denken, zoals ge hier al altijd gedaan hebt zijt ge goed op weg naar de hel. Uwe naam Bad Attila is in elk geval al goed.
Oud 23 september 2014, 01:44   #36
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Maar alle rechter 'lichaamsonderdelen' dienen afgehakt/uitgerukt en weggeworpen te worden
Dat zegde gij, maar dat vind ik nergens terug. En gij zijt gene god denk ik.
Oud 23 september 2014, 08:37   #37
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Linkiewinkies en moslimpamperaars gaan sowieso naar de hel, daar moogt ge donder op zeggen. Gematigde moslims die er als het ware ingeluisd zijn gaan naar het vagevuur.
Oei, als rechtse ga ik naar de hemel? Tjû....

Citaat:
En natuurlijk, maar dat is iets anders. Ge denkt ge al volledig als uw breinloze vriendjes: Als ge de status van eeuwigheid en onsterfelijkheid zult hebben na uw dood zit ge ofwel in de hemel, in het vagevuur of in de hel en dan valt er dus al helemaal niets meer te denken of niet denken of zelfs verkeerd te denken. die periode is dus over. Dus uwe zin "Wie wilt er trouwens een eeuwigheid bestaan met de eeuwige schrik iets "verkeerds" te denken dat ons rechtstreeks naar de ... Hel zou sturen." is een complete contradictio in terminis.
Ik heb met mijn goede vriend Satan nog onlangs gesproken over al die gasten die uit de Hemel donderen omdat zij daar een stommiteit hebben gedaan. Hij is daar kapot van het lachen van. Of wat dacht je, dat de Val der Engelen afgelopen is?

Citaat:
Als ge verkeerd wilt denken, zoals ge hier al altijd gedaan hebt zijt ge goed op weg naar de hel. Uwe naam Bad Attila is in elk geval al goed.
Dank u!
Oud 23 september 2014, 20:00   #38
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
Nee, de straf voor iemand die ongelovig is, die niet om de hel of hemel bekommerd is, is net d�*t.

En voorzeker, Wij hebben velen van de Djin's en de mensen voor de Hel geschapen. Zij bezitten harten waarmee zij niet begrijpen en zij bezitten ogen waarmee zij niet zien en zij bezitten oren waarmee zij niet horen, zij zijn degenen die als het vee zijn. Zij dwalen zelfs nog erger. Zij zijn degenen die de achtelozen zijn. De H.Q. 7:179

U stelt trouwens een verkeerde, iets of wat arrogante, vraag aan uw medemens om verder op te discussiëren. Het brengt de mensen enkel op een dwaalspoor, weg van de essentie. Hoe meer ze over het "nut van de hel" beginnen praten, hoe meer ze de hel van zich gaan afzetten en er niet meer om bekommerd zijn. U zou beter vragen: waarvoor dient de hel? En dat antwoord kun je meermaals in God's openbaringen terug vinden.

Moge God ons allen beschermen.
Ik geloof oprecht dat de koran het boek van de duivel zelf is.
Bovendien is het bijzonder te noemen dat een hogere macht zich veelvuldig aan het joodse volk geopenbaard heeft, (OT en NT) daarna meer dan 600 jaar zich niet laten horen heeft, om dan te besluiten dat wat hij eerder openbaarde niet goed genoeg meer was, en degenen die dat geloofden gestraft dienden te worden.
Dit wijst op een typische duivelstreek, zich te vermommen als een boodschapper van God en haat te prediken.
Geen zoon, boodschapper van God, noch God zelf zou een nog eens niet vruchtbaar meisje nemen.
De geschriften uit uw haatboek zijn te verwerpelijk om te beschouwen.
De de duivel de hele regio in zijn macht heeft wordt dagdagelijks bewezen.
Hij heeft de oprechten, de gelovigen van God verslaafd tot de zwarte brij die hij uit die grond laat vloeien om hun zielen te stelen, hij heeft de bewoners van de grond de zijnen gemaakt; meedogenloos zullen zij gestraft worden, zielloos zullen zij rondzwerven in het hiernamaals, vruchteloos zoekend naar hun buit.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2014, 21:58   #39
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Hij heeft de oprechten, de gelovigen van God verslaafd tot de zwarte brij die hij uit die grond laat vloeien om hun zielen te stelen, hij heeft de bewoners van de grond de zijnen gemaakt; meedogenloos zullen zij gestraft worden, zielloos zullen zij rondzwerven in het hiernamaals, vruchteloos zoekend naar hun buit.
Tegen uw bevlogen wartaal is geen profeet opgewassen!
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2014, 04:43   #40
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oei, als rechtse ga ik naar de hemel? Tjû....
En lezen kunt ge ook al niet zoals de meeste van uw moslimvriendjes trouwens. ten eerst zijt ge geen rechtse, en ten tweede heb ik nergens gezegd dat alle rechtsen naar de hemel gaan. Maar ne rechtse die ne linkse bestrijd die gaat natuurlijk naar de hemel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be