![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het filmpje waarvan sprake is een goed voorbeeld van de spanningen binnen Iran tussen "conservatieven" en "modernisten". Maar in tegenstelling tot wat jij beweert, zijn er ook binnen de modernisten Moslims, die gewoon een andere Islam willen dan diegene die hen opgelegd wordt. Een modern Iran zal waarschijnlijk nog steeds steunen op de Islam, maar misschien niet diegene die velen voor ogen hebben.
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zou nog eens een VS president moeten opstaan om de relaties met Iran terug te normalizeren, zoals Nixon in 1972 deed met zijn bezoek aan China. Ondanks de ayatolla's is Iran een veel stabieler en moderner land dan al de andere moslim-puinhopen daar in de buurt. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In Iran worden homo's opgehangen. Een seriemoordenaar die beweerde dat Allah hem had ingefluisterd om prostituees te vermoorden (alleenstaande vrouwen die door de grote armoede verplicht waren zich te prostitueren om hun kinderen te voeden) werd vrijgesproken, maar achteraf toch opgehangen omdat bleek dat ie de vrouwen alvorens te vermoorden, ook nog had gepenetreerd. En neen, tot grote verontwaardiging lijkt dat allemaal niet te leiden. Treffender kan de onjuistheid van jouw en Bad Atilla's standpunt niet geïllustreerd worden , dunkt me. Maar laten we vooral verder gaan met doen alsof de realiteit er niet is.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze hebben mak schuld bekend, en ze krijgen geen enkele steun in eigen land. Het is geen Pussy Riot hoor. "Spanningen"... tsss... ![]()
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spijtig.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die gasten, die "mak schuld hebben bekend", dat zijn waarschijnlijk ook lafaards.
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb enorm veel talenten, maar helaas ben ik geen waarzegger. Spijtig, ik zou anders al lang miljardair zijn.
![]()
#29 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah bon? Als ik morgen zeg dat Anderlecht misschien tegen Dortmund in de Champions League zal winnen, maar dat ik niet kan zeggen hoe dat zal gaan, dan is dat gewoon loze nonsens?
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 19 september 2014 om 08:32. |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neemt niet weg dat Iraniërs inderdaad een intelligent volk zijn. Spijtig dat de Islam alles, zoals altijd, naar de kloten helpt.
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 19 september 2014 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iran is een mooi land.
De VS zijn op buitenlands beleid, als het islam landen betreft, kleine onbekwame kinderen. "wij willen met de moslimlanden een coalitie tegen IS, maar we praten niet met stout Iran". ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bij een uitspraak als degene jij deed zou je toch over een boel achtergrondinformatie moeten beschikken om zoiets te beweren, ook al gebruik je het woordje "misschien". Anders is het inderdaad loze nonsens. Maar goed ik vroeg het uit interesse, omdat het leek of je iets interresants wist te vertellen. Ik heb me klaarblijkelijk erg vergist. |
|
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weinigen zullen dat tegenspreken ; onwaarschijnlijk mooie vrouwen ook (een grootoom van me was groothandelaar in Perzische tapijten, en die ging beroepshalve zo'n drietal keer per jaar naar ginder. Massa's foto's heb ik gezien. Maar toen die baardapen in 1979 aan de macht kwamen, is dat uiteraard gestopt)
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom hebben ze Khomeini dan in 1979 terug naar ginder gehaald ??
#36 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Want wat zou het antwoord kunnen zijn? - zal Iran modern worden (daarmee bedoel ik, een echte democratie, met respect voor mensenrechten, vrijheid, enz.) ? Dat is een mogelijkheid gezien de politieke, sociologische, economische en culturele realiteit in het Iran van vandaag, en ook de recente geschiedenis van het land - als Iran modern wordt, hoe zal dat gebeuren? alle scenario's zijn mogelijk, van een revolutie (zoals in 2009) tot een geleidelijk proces van democratisering (zoals in veel West-Europese landen) van een ineenstorting van het systeem (zoals de Sovjet-Unie), tot een vreedzame overdracht van macht (zoals in Spanja na Franco) . Op dit ogenblik kan niemand dus zeggen hoe het zal lopen. Dus is mijn vraag, waarover wens je echt te discussiëren?
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Bon, eerlijk is eerlijk, het kan altijd misgaan voor die vrouwen... ![]()
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar dan zonder dat sluier-gedoe. Veel met echte "filmster-allures", kortgerokt en met diepe décolletés.
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, in dictaturen met een zedenpolitie moet je soms inventief zijn, hé...
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als ik van jouw was zou ik emigreren
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |