Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2004, 23:00   #21
Bruno232
Banneling

Bruno232's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Uitstekend idee, maar ik hou mijn hart vast over welk deel van de Benelux dat uiteindelijk "non" zal zeggen.
Ik geloof dat Club Brugge indertijd tegen was (Standard niet)
Bruno232 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2004, 23:16   #22
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

We zien wel...
Oud 30 september 2004, 09:11   #23
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

En hoe gaat dat gaan met de beker? Heeft iemand hier een idee voor?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2004, 09:15   #24
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Vooraleer er zo'n Benelux-competitie komt (waar ik wel voorstander van ben) moeten we in Vlaanderen/Belgie eerst eens èchte voetbalstadions gaan bouwen. Wat voetbalinfrastructuur betreft zijn we echt een derdewereldland. Geen ènkel stadion in Belgie kan tippen aan de Amsterdam Arena, Kuip, enz. Zelfs het zogezegde gerenoveerde Koning Boudewijnstadion is een lachertje: geen businessseats, tribunes te ver van het veld, niet gebouwd met moderne materialen (een afschuwelijk platen dak) enz...

Het enige lichtpuntje in de duisternis is het nieuwe stadion van AA Gent. Eindelijk eens een hedendaags uitziend stadion:

Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2004, 09:46   #25
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Wat een mooi stadion, hé! BUFFALO BUFFALO AA GENT!!!
Oud 30 september 2004, 11:46   #26
Bruno232
Banneling

Bruno232's schermafbeelding

Standaard

Als den Tobback het geld dat hij van Brussel wil afnemen aan Leuven zou geven, kunnen we hier ook een groot voetbalstadion neerzetten
Bruno232 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2004, 11:55   #27
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno232
Als den Tobback het geld dat hij van Brussel wil afnemen aan Leuven zou geven, kunnen we hier ook een groot voetbalstadion neerzetten
Voor wat hebben jullie een groot voetbalstadion nodig? 8)
Oud 30 september 2004, 13:23   #28
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rroloff
Hoeveel plaatsen voor de Europese Liga der Kampioenen ("champions league") zijn er dan te vergeven in de nieuwe BeNeLiga? Eevenveel als in de oude belgische en nederlandse competities tezamen? Of minder?
Nederland en België hebben samen waarschijnlijk evenveel punten als de grote voetballanden van Europa. De verdeling is nu als volgt:
4 CL 3 UB - nummers 1, 2 en 3 (Spanje, Engeland en Italië)
3 CL 3 UB - nummers 4, 5 en 6 (Duitsland, Frankrijk en Portugal)
2 CL 4 UB - nummers 7 en 8 (Griekenland en Nederland)
2 CL 2 UB - nummers 9 t/m 15 (Tsjechië, Schotland, Turkije, België, Zwitserland, Oekraïne en Noorwegen)

Nu hebben Nederland en België dus samen 4 Champions' League-plaatsen en 6 UEFA-bekerplaatsen (maar voor hoelang nog?), bij een gezamenlijke competitie zal dat maximaal 4 CL-plaatsen en 3 UB-plaatsen worden.

Citaat:
Eigenlijk vind ik het wel een leuk idee. Maar of men in Belgie erg op Feyenoord- en Ajax-supporters zit te wachten betwijfel ik.
Men zit misschien wel te wachten op volle stadions, want daar ontbreekt het momenteel vaak aan in België. Dan zijn wedstrijden tegen Ajax, Feyenoord en PSV toch een stuk uitdagender dan tegen Bergen, Charleroi of La Louvière lijkt me.

Laatst gewijzigd door Dimitri : 30 september 2004 om 13:32.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2004, 13:26   #29
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Het enige lichtpuntje in de duisternis is het nieuwe stadion van AA Gent. Eindelijk eens een hedendaags uitziend stadion:
Ziet er mooi uit, Zeno! Wat wordt de capaciteit?
Oud 30 september 2004, 14:32   #30
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Ziet er mooi uit, Zeno! Wat wordt de capaciteit?
totale kostprijs100 miljoen eurocapaciteit20.000 zitplaatsenbusiness-seats & skyboxen1.000 �* 1.200 business-seats20 skyboxen (12 plaatsen/skybox)parkeerplaatsen1.500 parkeerplaatsen op wedstrijddagen, 2.000 parkeerplaatsen op weekdagenverdeling oppervlakte (83.300 m²)grootschalige kleinhandel: max. 12.000 m²logistiek, distributie, opslag: 14.000 m³megadancing: 2.000 m²zakenhotel met bijhorende ruimte voor meetings, congressen: 10.000 m²ruimte voor KAA Gent zelf: 11.300 m²zuivere kantoren: max. 10.000 m²kantoorachtigen: max. 24.000 m²

Nu nog in de Champions league geraken!
Oud 30 september 2004, 15:02   #31
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno232
Voor die vierdeklassers zeker ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2004, 15:21   #32
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Anderlecht bah...dan heb nog liever dat het Ajax wordt. De dietse kampioen moet een nederlandstalige zijn.
is brussel dan toch niet vlaams
Oud 30 september 2004, 15:31   #33
Raf C
Partijlid

Standaard

"Wat een mooi stadion, hé! BUFFALO BUFFALO AA GENT!!!"

Mooi stadion, jammer dat het bijna nooit vol zal zitten, en ALS er al volk zit zullen het vnl. Gentenaars zijn - "de Maaax"...
Raf C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2004, 16:04   #34
Dimitri

Standaard

Citaat:
totale kostprijs100 miljoen eurocapaciteit20.000 zitplaatsenbusiness-seats & skyboxen1.000 �* 1.200 business-seats20 skyboxen (12 plaatsen/skybox)parkeerplaatsen1.500 parkeerplaatsen op wedstrijddagen, 2.000 parkeerplaatsen op weekdagenverdeling oppervlakte (83.300 m²)grootschalige kleinhandel: max. 12.000 m²logistiek, distributie, opslag: 14.000 m³megadancing: 2.000 m²zakenhotel met bijhorende ruimte voor meetings, congressen: 10.000 m²ruimte voor KAA Gent zelf: 11.300 m²zuivere kantoren: max. 10.000 m²kantoorachtigen: max. 24.000 m²

Nu nog in de Champions league geraken!
20.000 plaatsen is heel wat. Ik weet niet hoe sterk AA Gent is, maar met zo'n stadion kun je prima Europees voetbal spelen. Nu maar hopen dat het nieuwe stadion ook meer toeschouwers aantrekt. In Amsterdam en Arnhem was dat de eerste jaren wel het geval. Maar ja, tegenwoordig heeft bijna elke eredivisionist in Nederland een nieuw of gerenoveerd stadion, dus is het niet zo bijzonder meer. In ieder geval zullen de competitiewedstrijden wel aantrekkelijker worden om te bezoeken als de slechtste Belgische clubs verruild worden voor de beste Nederlandse.
Oud 30 september 2004, 16:14   #35
PieterN
Burger

PieterN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PieterN
Standaard

Dat AA Gent eerst eens van z'n schulden probeert af te geraken !

Er zou moeten een grondige renovatie komen van de voetbalstadia hier in België ... Maar der zijn belangrijker zaken zeker dan 100 mil uit te geven aan
voetbal
Oud 30 september 2004, 17:58   #36
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Voor wat hebben jullie een groot voetbalstadion nodig? 8)
Voor al die BUB leden in te stoppen
Oud 30 september 2004, 19:20   #37
Vossie
Vreemdeling

Standaard

Het stadion van Genk is ook niet verkeer hoor! Verder vallen mij de stadions van Brugge (vooral Brugge met de ijsbaan) en Anderlecht tegen! Had toch wel gedacht dat die wat groter waren...
Maar een Beneliga of Benelux competitie is goed voor beide landen. Het niveau van de competitie gaat omhoog, want de kleintjes gaan een divisie lager. Daardoor zullen de stadions voller zitten (meer sfeer ook) en komen er meer inkomsten. Verder heb je ook nog eens dat je beide afzetgebieden (16 PLUS 10 miljoen ipv apart) samensmelt, waardoor het voor sponsoren ook aantrekkelijker wordt, want je bereikt meer mensen. Ook zullen de tv-rechten door dit alles in waarde stijgen. Spelen met kerst en oud en nieuw is helemaal niet verkeerd, want juist in de feestdagen hebben mensen vrij en geven ze geld uit, waarom dan de stadions dicht doen. De play-offs vind ik niets! In 2 wedstrijden kan je dan een heel seizoen van 34 wedstrijden weggooien! Beter dat de UEFA en hopelijke de Nederlandse politiek hier iets aan gaan doen.
Over die Europese coefficienten. Ik denk niet dat je NL en B mag optellen om tot het juiste aantal te komen. Het zal eerder een gemiddelde zijn. Dit betekent voor de eerste paar jaar een achteruitgang, maar als het eenmaal begint te draaien, moet de Beneliga toch een stuk sterker kunnen zijn dan de Portugese of Griekse competitie?
Ik ben er als Nederlander erg voor, net als onze bondscoach Marco van Basten, en die heeft er toch wel verstand van. Hopelijk kan hij Johan Cruijff overhalen of zijn mening er over te geven, meestal gebeurd het dan meteen!
Zoeken jullie trouwens nog een (falende) trainer? Ronald Koeman heb ik in de aanbieding!

BENELIGA IS DE TOEKOMST!

Vind ik trouwens meteen een mooi logo! Mooi aandenken aan Euro 2000. Beter dat er ook nog een keer een WK in ONS land komt!
Vossie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2004, 19:21   #38
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
20.000 plaatsen is heel wat. Ik weet niet hoe sterk AA Gent is, maar met zo'n stadion kun je prima Europees voetbal spelen. Nu maar hopen dat het nieuwe stadion ook meer toeschouwers aantrekt. In Amsterdam en Arnhem was dat de eerste jaren wel het geval. Maar ja, tegenwoordig heeft bijna elke eredivisionist in Nederland een nieuw of gerenoveerd stadion, dus is het niet zo bijzonder meer. In ieder geval zullen de competitiewedstrijden wel aantrekkelijker worden om te bezoeken als de slechtste Belgische clubs verruild worden voor de beste Nederlandse.
Ik denk dat Gent qua stad te vergelijken is met Arnhem of Nijmegen - qua ploeg is het waarschijnlijk iets minder, omdat in Vlaanderen de eerste-klasseclubs wat dichter op elkaar zitten. Oost-Vlaanderen heeft er nu drie: AA Gent, Sporting Lokeren (de club schrijver dezes) en SK Beveren (twee uit het Waasland - waar blijft de fusie? - nvOssaert). Vroeger was er ook nog Eendracht Aalst, terwijl de Antwerpse en Brusselse clubs, en ook Club en Cercle niet ver af zijn.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2004, 19:43   #39
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Voor al die BUB leden in te stoppen
Nee nee, het ging over een groot voetbalstadion.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2004, 20:29   #40
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vossie
Spelen met kerst en oud en nieuw is helemaal niet verkeerd, want juist in de feestdagen hebben mensen vrij en geven ze geld uit, waarom dan de stadions dicht doen.
Grote kans op afgelastingen vanwege de weersomstandigheden, het kost veel menskracht van politie en begeleiders bij risicowedstrijden, die nog duurder is omdat het vakantie is, de belangstelling zal toch niet al te groot zijn omdat veel mensen op vakantie zijn en/of andere dingen aan hun hoofd hebben, en of mensen zin hebben om na de dure feestdagen ook nog een duur kaartje te kopen om twee keer drie kwartier in de kou te mógen zitten lijkt me niet bewezen.
Citaat:
De play-offs vind ik niets! In 2 wedstrijden kan je dan een heel seizoen van 34 wedstrijden weggooien! Beter dat de UEFA en hopelijke de Nederlandse politiek hier iets aan gaan doen.
Ik denk dat de politiek eerder het spelen in de kerstvakantie zal tegenhouden, gezien de hoge kosten, dan het spelen van play-offs. Maar ook die lijken me niks.

Citaat:
Over die Europese coefficienten. Ik denk niet dat je NL en B mag optellen om tot het juiste aantal te komen. Het zal eerder een gemiddelde zijn. Dit betekent voor de eerste paar jaar een achteruitgang, maar als het eenmaal begint te draaien, moet de Beneliga toch een stuk sterker kunnen zijn dan de Portugese of Griekse competitie?
De coëfficiënten zijn gebaseerd op de gezamenlijke prestaties van de clubs. Het gaat dus niet om een gemiddelde, maar om een puntenaantal. Meer clubs betekent meer punten. Vandaar dat de Beneliga bij de start een relatief hoog aantal kwalificatieplaatsen zal bieden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be