![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We zien wel...
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() En hoe gaat dat gaan met de beker? Heeft iemand hier een idee voor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vooraleer er zo'n Benelux-competitie komt (waar ik wel voorstander van ben) moeten we in Vlaanderen/Belgie eerst eens èchte voetbalstadions gaan bouwen. Wat voetbalinfrastructuur betreft zijn we echt een derdewereldland. Geen ènkel stadion in Belgie kan tippen aan de Amsterdam Arena, Kuip, enz. Zelfs het zogezegde gerenoveerde Koning Boudewijnstadion is een lachertje: geen businessseats, tribunes te ver van het veld, niet gebouwd met moderne materialen (een afschuwelijk platen dak) enz...
Het enige lichtpuntje in de duisternis is het nieuwe stadion van AA Gent. Eindelijk eens een hedendaags uitziend stadion: ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Wat een mooi stadion, hé! BUFFALO BUFFALO AA GENT!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Als den Tobback het geld dat hij van Brussel wil afnemen aan Leuven zou geven, kunnen we hier ook een groot voetbalstadion neerzetten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
4 CL 3 UB - nummers 1, 2 en 3 (Spanje, Engeland en Italië) 3 CL 3 UB - nummers 4, 5 en 6 (Duitsland, Frankrijk en Portugal) 2 CL 4 UB - nummers 7 en 8 (Griekenland en Nederland) 2 CL 2 UB - nummers 9 t/m 15 (Tsjechië, Schotland, Turkije, België, Zwitserland, Oekraïne en Noorwegen) Nu hebben Nederland en België dus samen 4 Champions' League-plaatsen en 6 UEFA-bekerplaatsen (maar voor hoelang nog?), bij een gezamenlijke competitie zal dat maximaal 4 CL-plaatsen en 3 UB-plaatsen worden. Citaat:
Laatst gewijzigd door Dimitri : 30 september 2004 om 13:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu nog in de Champions league geraken! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Partijlid
|
![]() "Wat een mooi stadion, hé! BUFFALO BUFFALO AA GENT!!!"
Mooi stadion, jammer dat het bijna nooit vol zal zitten, en ALS er al volk zit zullen het vnl. Gentenaars zijn - "de Maaax"... |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Burger
|
![]() Dat AA Gent eerst eens van z'n schulden probeert af te geraken !
Er zou moeten een grondige renovatie komen van de voetbalstadia hier in België ... Maar der zijn belangrijker zaken zeker dan 100 mil uit te geven aan voetbal
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Vreemdeling
|
![]() Het stadion van Genk is ook niet verkeer hoor! Verder vallen mij de stadions van Brugge (vooral Brugge met de ijsbaan) en Anderlecht tegen! Had toch wel gedacht dat die wat groter waren...
Maar een Beneliga of Benelux competitie is goed voor beide landen. Het niveau van de competitie gaat omhoog, want de kleintjes gaan een divisie lager. Daardoor zullen de stadions voller zitten (meer sfeer ook) en komen er meer inkomsten. Verder heb je ook nog eens dat je beide afzetgebieden (16 PLUS 10 miljoen ipv apart) samensmelt, waardoor het voor sponsoren ook aantrekkelijker wordt, want je bereikt meer mensen. Ook zullen de tv-rechten door dit alles in waarde stijgen. Spelen met kerst en oud en nieuw is helemaal niet verkeerd, want juist in de feestdagen hebben mensen vrij en geven ze geld uit, waarom dan de stadions dicht doen. De play-offs vind ik niets! In 2 wedstrijden kan je dan een heel seizoen van 34 wedstrijden weggooien! Beter dat de UEFA en hopelijke de Nederlandse politiek hier iets aan gaan doen. Over die Europese coefficienten. Ik denk niet dat je NL en B mag optellen om tot het juiste aantal te komen. Het zal eerder een gemiddelde zijn. Dit betekent voor de eerste paar jaar een achteruitgang, maar als het eenmaal begint te draaien, moet de Beneliga toch een stuk sterker kunnen zijn dan de Portugese of Griekse competitie? Ik ben er als Nederlander erg voor, net als onze bondscoach Marco van Basten, en die heeft er toch wel verstand van. Hopelijk kan hij Johan Cruijff overhalen of zijn mening er over te geven, meestal gebeurd het dan meteen! ![]() Zoeken jullie trouwens nog een (falende) trainer? Ronald Koeman heb ik in de aanbieding! ![]() ![]() BENELIGA IS DE TOEKOMST! ![]() Vind ik trouwens meteen een mooi logo! Mooi aandenken aan Euro 2000. Beter dat er ook nog een keer een WK in ONS land komt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||