Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet Vlaanderen een STAAT worden in Europa ?
Ja, 6 miljoen inwoners zijn dit waard ! 52 76,47%
Neen, liever onderdeel van onbestuurbaar monarchietje ! 16 23,53%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2004, 21:35   #21
samdale
Vreemdeling

samdale's schermafbeelding

Standaard

zo'n vicieuze 'enquete' is eeen goed vorbeeld van democratie '�* la blok': of zijn we er voor of wel zijn we er voor. slim hoor
Oud 28 september 2004, 21:49   #22
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
In het diepe zuiden van Frankrijk sprak men voor zover ik weet inderdaad Catalaans.
tiens tiens we leren bij
je hebt gelijk
Oud 29 september 2004, 01:48   #23
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10

jij leeft in je eigen wereldje he

soit, dit lijkt me een overbodige discussie, de EU is juist een centralisatie-project
deelstaten als lidstaat aanvaarden lijkt mij dan ook niet "in the spirit" van de EU-gedachte
ha ja, k'leef inderdaad in mijn eigen wereldje, het wereldje dat ze REALITEIT noemen, en waar je iedere dag moet knokken om brood op de plank te krijgen om te overleven en je kinderen te laten studeren en waar er NIET met geld mag gesmost worden wegens "te zuur verdiend"...... eigenlijk wil ik alléén maar duidelijk maken dat de vlaming een beetje meer chauvinistisch zou moeten ingesteld zijn en wat méér eigendunk mogen ten toon spreiden want wij zijn verdorie géén klootjesvolk, wij zijn noeste werkers met ne kop op hun lijf waar gerust wat gezond verstand in zit, en we kunnen KUNSTMATIGE-FANTASIE-WERELDJES waarin we door anderen gedicteerd worden aan wie we onze centen moeten afdokken zoals in het parasitaire "La Belgique �* Papa" best missen !
Oud 29 september 2004, 01:58   #24
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Gezien het "land" Kroatië met slechts 4.4 milj inwoners zich kandidaat stelt om volwaardig lid te worden van de Europese Unie moet het mijns inziens kunnen dat een "land" als Vlaanderen met 6 miljoen inwoners zich eveneens kandidaat stelt om lid te worden en erkend te worden als "onafhankelijke staat"
Ik denk dat Vlaanderen en Wallonië als opvolgerstaten worden gezien van Wallonië en ook zo zullen beschouwd worden. Men zal dus van Vlaanderen en Wallonië verwachten dat ze de gemaakte afspraken door België onderhouden. Pacta sunt servanda.

Een oplossing als van de Baltische staten, die niet als opvolgerstaten van de USSR werden gezien maar als onrechtmatig bezette gebieden die hun vrijheid herwonnen, lijkt me niet waarschijnlijk. Van die staten verwacht men niet dat ze de gemaakte afspraken van de USSR nakomen, andere staten van het GOS wel.

De vraag is of Vlaanderen niet automatisch dus lid zal zijn van de EU als het onafhankelijk wordt. Maar ik ben niet zo thuis in de exacte materie...
Oud 29 september 2004, 10:14   #25
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ha ja, k'leef inderdaad in mijn eigen wereldje, het wereldje dat ze REALITEIT noemen, en waar je iedere dag moet knokken om brood op de plank te krijgen om te overleven en je kinderen te laten studeren en waar er NIET met geld mag gesmost worden wegens "te zuur verdiend"...... eigenlijk wil ik alléén maar duidelijk maken dat de vlaming een beetje meer chauvinistisch zou moeten ingesteld zijn en wat méér eigendunk mogen ten toon spreiden want wij zijn verdorie géén klootjesvolk, wij zijn noeste werkers met ne kop op hun lijf waar gerust wat gezond verstand in zit, en we kunnen KUNSTMATIGE-FANTASIE-WERELDJES waarin we door anderen gedicteerd worden aan wie we onze centen moeten afdokken zoals in het parasitaire "La Belgique �* Papa" best missen !
maar jongen toch, la belgique a papa
dat zijn van die vb-bon mots die tegenwoordig maar weinig meer ter zake doen
vrijwel iedere belg zit in de positie dat ze hard moeten werken om hun eigen leven te kunnen bekostigen, laat staan dat van anderen
ik ga niet ontkennen dat er massale inefficienties zijn in het belgische overheidsapparaat, maar (a) dat kan je van iedere land zeggen (b) de regionalisatie is wellicht nog de minst efficient vorm van overheids-spenderen geweest, nu hebben we alles in het drie- of viervoud
Oud 29 september 2004, 10:17   #26
Koriander
Provinciaal Statenlid

Standaard

Vlaamse Nationalisten moeten België vewoesten,

het is de kern van europa, waar verschillende taalgroepen samenleven,

Europa moet vernietigd worden omdat het op ideologisch vlak alleen nazisme

aan de wereld kan geven en omdat het te lang de Derde Wereld heeft gedomineerd.
Koriander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2004, 10:58   #27
ICE-MAN
Parlementslid

Standaard

Citaat:
maar jongen toch, la belgique a papa
dat zijn van die vb-bon mots die tegenwoordig maar weinig meer ter zake doen
vrijwel iedere belg zit in de positie dat ze hard moeten werken om hun eigen leven te kunnen bekostigen, laat staan dat van anderen
ik ga niet ontkennen dat er massale inefficienties zijn in het belgische overheidsapparaat, maar (a) dat kan je van iedere land zeggen (b) de regionalisatie is wellicht nog de minst efficient vorm van overheids-spenderen geweest, nu hebben we alles in het drie- of viervoud
zij die alles in een veelvoud-van willen mogen daar zélf voor betalen.... voor hun eigen veelvoud !
zij die echter "met ons" willen doorgaan kunnen zich onder onze vlag scharen en meebetalen en meegenieten... maar wij blijven best niet zorgen voor de grillen van parasieten !
Oud 29 september 2004, 11:08   #28
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zij die alles in een veelvoud-van willen mogen daar zélf voor betalen.... voor hun eigen veelvoud !
zij die echter "met ons" willen doorgaan kunnen zich onder onze vlag scharen en meebetalen en meegenieten... maar wij blijven best niet zorgen voor de grillen van parasieten !
scharen? is dat de schaar erin zetten? anders, GRAAG

worden de antwerpse parasieten dan trouwens ook uit vlaanderen geschopt? antwerpen vernederd door vlaanderen: 1302 revisited!
Oud 29 september 2004, 15:05   #29
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Rake bemerking; twee nuances daarbij:
1. Vlaanderen is ten gronde NIET het gewest, maar wel een deelstaat die gewest overstijgt; alle Vlaamse politieke partijen, alle Vlaamse media, universiteiten, grote culturele of maatschappelijke organisaties, evenals kwasi alle wetenschappelijke en sportieve federaties zijn georganiseerd op niveau van de Vlaamse gemeenschap (vereenvoudigd: enkel datgene wat de Belgische wetgever oplegt is nog nationaal, of regionaal). Politiek en maatschappelijk is die gehele gemeenschap dus de kern van de Vlaamse deelstaat. het gewest is sechts een node aanvaard compromis dat overigens 1. in Vlaanderen de facto géén eigen betekenis heeft, en 2. nog niet gestabiliseerd, cfr. de zware problemen van brussel omal haar gewestelijke taken correct uit te voeren.
2. Onze taal is niet het 'Vlaams', maar wel degelijk het Nederlands.

Citaat:
wat zou t'makkelijkste zijn om aan een totaal onbekende uit te leggen, zodoende dat ge zeker zijt dat hij het begrijpt....

1° welkom in Republiek Vlaanderen.........

of

2 ° welkom in Vlaanderen, één van de drie deelstaten van het Koninkrijk België, met als Vlaamse hoofdstad Brussel, dat eigenlijk een gewest is dat een eigen autonomie heeft en waar ze u spijtiggenoeg niet gaan verstaan als ge vlaams spreekt, maar dat moet ge u niet aantrekken dat komt door de taal-faciliteiten die de franstalige minderheid krijgen, want minderheden moeten goed behandeld worden !
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2004, 15:39   #30
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

waarschijnlijk is er binnenkort nog meer aandacht en geld voor de diverse regio's binnen Europese lidstaten, maar Vlaanderen als onafhankelijk land binnen de Unie, sorry, da's een sprookske.
Oud 29 september 2004, 16:02   #31
ICE-MAN
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
waarschijnlijk is er binnenkort nog meer aandacht en geld voor de diverse regio's binnen Europese lidstaten, maar Vlaanderen als onafhankelijk land binnen de Unie, sorry, da's een sprookske.
ik hou van sprookskes die uitkomen en binnenkort is het misschien wel zover !!
Oud 29 september 2004, 16:24   #32
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik hou van sprookskes die uitkomen en binnenkort is het misschien wel zover !!
tuurlijk dat, tuurlijk

maar ik gun iedereen hun dromen
Oud 29 september 2004, 20:20   #33
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezien het "land" Kroatië met slechts 4.4 milj inwoners zich kandidaat stelt om volwaardig lid te worden van de Europese Unie moet het mijns inziens kunnen dat een "land" als Vlaanderen met 6 miljoen inwoners zich eveneens kandidaat stelt om lid te worden en erkend te worden als "onafhankelijke staat"

overzicht van enkele landen die behoren tot de EU en waarvan hun bevolkingsaantal minder groot is als dat van Vlaanderen (bron website EU) :

Malta 0.4 milj inwoners
Luxemburg 0.42 milj inwoners
Cyprus 0.8 milj inwoners
Estland 1.4 milj inwoners
Slovenië 2 milj inwoners
Letland 2.4 milj inwoners
Lithouwen 3.5 milj inwoners
Ierland 3.7 milj inwoners
Finland 5.1 milj inwoners
Slowakije 5.4 milj inwoners

Laat ons Vlamingen alléén doorgaan, de walen mogen ook alléén verder, ze gaan met hun 4 miljoen inwoners als onafhankelijke staat in europa misschien nog beter af zijn als Letland of Lithouwen gezien hun gunstige centrale ligging !
Ik stel voor de flaminganten alleen te laten en ons nu met een unitair België bezig te houden.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2004, 21:58   #34
Bruno232
Banneling

Bruno232's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Aantal inwoners als criterium tot toetreding in de EU. Turkije heeft meer als 60 miljoen inwoners, die mogen twintig keer toetreden!
Mooi.8)
Bruno232 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2004, 22:51   #35
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volledig mee eens!

Echter: als Vlaams-Nationalist hoef je echt geen redenen of excuses te hebben om voor uw eigen onafhankelijke staat te ijveren hoor.

Die aperte en gerechtvaardigede redenen die U, terecht overigens, aanhaalt zijn uiteraard wel handig om de minder goed ingelichte of door de altijd perfide en intellectueel frauderende royalisten misleide onwetenden te mobiliseren.
Oud 30 september 2004, 11:18   #36
ICE-MAN
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik stel voor de flaminganten alleen te laten en ons nu met een unitair België bezig te houden.
k'hoop dat ge met 4 man zijt om u met uw unitariteiten-clubje bezig te houden...
dan kunt ge deftig kaarten, belotten of hartejagen of zo.... zoniet gaat ge moeten blijven patience spelen !
Oud 30 september 2004, 13:16   #37
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

De splitsing van België is de enige manier om Vlaanderen op hetzelfde welvaarts niveau te houden. Met de DHL grap waarbij een oplossing beboycot werd door de Franstalige brusselaars hebben we een heel slechte beurt gemaakt in het internationale zakenleven, investeerders zullen nu wel minder geneigd zijn om hier te investeren.
De Walen kunnen altijd aanspraak maken op europees geld om onderontwikkelde gebieden te stimuleren, maar dat zal heel wat minder zijn dan de bergen Vlaams geld dat de nu verprutsen.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2004, 13:33   #38
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
De splitsing van België is de enige manier om Vlaanderen op hetzelfde welvaarts niveau te houden. Met de DHL grap waarbij een oplossing beboycot werd door de Franstalige brusselaars hebben we een heel slechte beurt gemaakt in het internationale zakenleven, investeerders zullen nu wel minder geneigd zijn om hier te investeren.
De Walen kunnen altijd aanspraak maken op europees geld om onderontwikkelde gebieden te stimuleren, maar dat zal heel wat minder zijn dan de bergen Vlaams geld dat de nu verprutsen.
let's cut the crap

1. Het "internationale zakenleven" kan het geen reet schelen of die pakjes in Zaventem gesorteerd.
2. Integendeel, het internationale zakenleven verkiest een locatie zonder nachtvluchten. Op die manier heeft het gezondere werknemers.
3. Geef mij 1 reden waarom het gerechtvaardigd is om 1 miljoen mensen EXTRA (dus zelfs niet "in de plaats van" maar EXTRA) wakker te houden. Wat is dat met jullie Vlamingen? Welk pervers plezier halen jullie hier uit?
Oud 1 oktober 2004, 00:10   #39
ICE-MAN
Parlementslid

Standaard

Citaat:
let's cut the crap

1. Het "internationale zakenleven" kan het geen reet schelen of die pakjes in Zaventem gesorteerd.
2. Integendeel, het internationale zakenleven verkiest een locatie zonder nachtvluchten. Op die manier heeft het gezondere werknemers.
3. Geef mij 1 reden waarom het gerechtvaardigd is om 1 miljoen mensen EXTRA (dus zelfs niet "in de plaats van" maar EXTRA) wakker te houden. Wat is dat met jullie Vlamingen? Welk pervers plezier halen jullie hier uit?
1. inderdaad t'kan hen geen reet schelen waar die pakjes vandaan komen..... als ze op tijd zijn..... maar hola-héla als den één of andere waalse vakbond den band stillegt en t'pakske komt te laat dan gaan ze van hun reet maken en nogal géén klein beetje !
2. locatie kan hun gestolen worden, als't maar lekker dichtbij is en "fuck" de gezondheid, een goeie werknemer moet alles doen voor de firma anyway ! of ze vervangen je desnoods door ne goedkopere die t'wel doet !
3. k'woonde vroeger aan een station en de eerste twee maanden schoot ik s'nachts wakker van de goederentreinen die passeerden, daarna werd ik het gewoon en nu woon ik in de noordrand en soms schiet ik ne keer wakker van den een of den anderen luidruchtigen ouwen russische cargo die overscheert, maar meestal ben ik moegewerkt en slaap gelijk een marmot (en k' doe k'ik mijn dubbel beglaasde venster dicht) en hoor ik er niks van.... mijn vrouwke heeft méér last van mijn gesnurk dan van de vliegtuigen ! en zeg nu zelf .....één miljoen mensen wakker houden hoe doede da ?????????
Oud 1 oktober 2004, 06:33   #40
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno232
Vlaanderen mag zich uiteraard kandidaat stellen voor het EU-lidmaatschap. Klein detail: het moet dan ook nog onafhankelijk worden. Succes. [size=1](tzal nodig zijn )[/size]
een beetje geduld hé
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be