![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang het nog mogelijk is een PC van het internet los te koppelen. Anders verlies je die controle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog niet, maar de evolutie naar het "huren" van software paketten (office 365, photoshop) ipv kopen en lokaal gebruik lijkt onomkeerbaar.
Om niet te spreken over de honderden gratis foto-albums waarmee je voortdurend om de oren geslagen wordt. Edit : Ook games, zelfs die je lokaal tegen de computer speelt, vereisen nu dikwijls dat je een internet verbinding hebt met een server zoals steam om te kunnen spelen.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 1 oktober 2014 om 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar maken jullie je dik over!
Wie wil nu vrijwillig ook maar iets van Microsoft gebruiken op zijn pc? Linux rulez
![]() |
#26 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Office huren is voor mij de betere keuze. beste is dat men de keuze blijft geven ivm huren of kopen. Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
OS is volledig gratis samen met een 33000 andere programma's.
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
OneDrive, Nas en Externe harde schijf doen het ook. Linux is leuk tot er iets mis gaat, kwestie van office en fotoverwerking niet echt alternatieven.
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Weet dat dit géén volwaardige backup is en een vals gevoel van veiligheid geeft.
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Libreoffice en Gimp,
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik houd geen drie identieke HD's in mijn laptop, wel een identieke externe HD. Bij verlies, defect of wat dan ook, is een andere partitie of aparte fysieke drive in hetzelfde toestel nutteloos als back up. Wat je nodig hebt is een tweede fysieke locatie, zeg maar een privé cloud.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Hoezo?
Er zijn niet veel euvels in Linux waar een herinstallatie de enige oplossing is. Zelden wordt dan ook op fora voor Linux een herinstallatie aangeraden als pechverhelping. Als ik één Euro-cent zou krijgen voor elk verstrekt advies om Windows te herinstalleren om het euvel te verhelpen (over de jaren heen), dan hoefde ik niet meer te werken. Citaat:
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() Gimp is geen alternatief voor lightroom. Darktable mag dan gratis zijn, op gebied van gebruiksvriendelijkheid en fotoweergave is lightroom een pak beter.
Ipv Gimp zou ik eerder gaan voor lightzone. Gebruiksvriendelijker dan Gimp en voldoende voor de meeste. Echter, PSE nog gebruiksvriendelijker en iets meer mogelijkheden voor de occasionele gebruiker. Libreoffice, een ramp. Voldoende om een brief mee te typen maar als het meer moet zijn dan is MSoffice de enigste keuze. Excel en PowerPoint zijn echt een meerwaarde. Nee, ik kijk niet naar het gratis verhaal. Voor goede software betaal ik. En dat is wat er scheelt bij Linux gebaseerde OS'en. Moest men daar betaalde software gebruiken dan gaat de kwaliteit van de programma's omhoog.
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Dus ik sla op op mijn comp kopiëer naar de steeds aangesloten HD en 1 maal per week haal ik de derde uit mijn schuif en kopiëer daar alles van de voorbije week op, dus ik heb 3 kopies van elke foto en/of document. pffff
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Als Ubuntu of Mint dezelfde gebruikservaring kunnen aanbieden en de software even goed zou zijn, dan zou ik eventueel erover nadenken.
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als je dan een superknoeier bent zoals ik die al eens in het register durft te gaan klooien of in de services dan is het helemaal FUN! Een voorbeeld: Gebruik je een eigen viruspack + firewall, het moet niet echt omdat in veel gevallen die software de Win Firewall al uitzet maar ik zet die nog eens extra uit in 'services.msc' en dan komt de kat op de koord als je App's zou willen upgraden, downloaden want Win8 eist dat die aanstaat. En zo zijn er nog wel enkele leuke dingen in Win8. Hier staan ze allemaal terug op Win7 Pro of Ultimate. ![]() Puur gericht op tablet, apps, aanraakschermen Win8 ... maar als je daar geen boodschap aan hebt ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 1 oktober 2014 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Wine vraagt wel een beetje kennis en Crossover werkt zonder dat je eigenlijk iets moet instellen. En geloof het of niet Ubuntu is gebruiksvriendelijker dan Wind8. En geloof het of niet, Linux wordt professioneel meer gebruikt dan het amateuristische Microsoft en ik bedoel bij NASA, satelieten enz. Ik durf er zelfs om te wedden dat je smartfoon ook linux gebruikt onder het mom van Android dan.
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 1 oktober 2014 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ga dan ook geen bepaalde instellingen wijzigen. ![]() Desktop staat altijd aan. Modern is uitstekend als "start", sneller dan de oude start.
![]() |
![]() |
#40 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iets downloaden en installeren is zowel op OSX als Windows gemakkelijker dan op Ubuntu. Apt-get noem ik nu niet echt een voorbeeld van gebruiksvriendelijkheid. Er is een store maar dat heeft elke OS tegenwoordig. Citaat:
Citaat:
Aangepaste versies, we spreken niet over Ubuntu of Mint. Nasa zal geen Satteliet 15 by Adobe gebruiken op ubuntu. Servers is ook iets anders dan een desktop-OS voor kantoor en thuis. We spreken over dit laatste. Citaat:
WP 8.1 gebruik ik.
![]() |