Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2014, 15:34   #21
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Stoor jij je als Christen dat priesters onnatuurlijk celibatair leven?
Hij zei dat hij een christen is. 50% kans dus dat hij tot een denominatie behoort waar het celibaat niet wordt opgelegd aan de meeste clerici.
Oud 8 oktober 2014, 15:40   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Als Christen stoor ik mij daar toch behoorlijk aan

Zet je TMF of JIM TV eens op en bij quasi elk filmpje wordt de vrouw als onderdanige h**r of lustobject uitgebeeld. Waar is het respect naartoe voor de vrouw?

Ok, wellicht wordt dit gedaan omdat dit commercieel aantrekkelijker is (seks verkoopt) maar als mijn zoon/dochter later dit ziet als 11 of 12 jarige gaan zij dat beeld als "normaal" aanschouwen en daar wil ik mij tegen verzetten.

Ben ik een zeurpiet of zijn jullie het met me eens

(ik geef nu slechts één voorbeeld aan maar ik kan er moeiteloos 10 andere opnoemen)
Neen ik denk dat jij in weze iets heel anders bent dan een zeurpiet.....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 oktober 2014 om 15:42.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 15:45   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Alain Soral zei ooit dat we in een tijd leven waar seks nog nooit zoveel afgebeeld en gemediatiseerd is en tegelijkertijd nog nooit zo weinig gepraktizeerd. (Hij zei het uiteraard veel plastischer en veel platter, op zijn Frans: "on est dans une époque où le sexe est partout et où on n'a jamais baisé aussi peu".)

Of nog: de zogenaamde "seksuele bevrijding" heeft een maatschappij van seksueel gefrustreerden gecreëerd. Dat is ook logisch, hé. In een traditionele maatschappij met huwelijkstrouw heeft iedereen zijn of haar partner. In een libertijnse maatschappij heb je aan de top van de piramide een aantal supergenieters die de veroveringen aaneenrijgen (Sarkozy, Hollande) en daaronder een brede massa, aangeduid onder het eufemisme "célibataires actifs", met lange periodes onvrijwillige geheelonthouding.

Dat is echter niet typisch voor de seksualiteit in onze maatschappij, maar strekt zich uit naar alle levensdomeinen. De pseudo-vrijheid van het totalitaire kapitalisme dat zich "vrije markt" noemt, is de vrijheid om gefrustreerd te worden terwijl de macht in handen blijft van de grote concerns.

Sinds de val van de Muur schreeuwen alle debielen in koor "There Is No Alternative!" maar de huidige economische sociale, ecologische, energetische én democratische crisis dwingt ons om de discussie over alternatieve te heropenen.

Podemos!
Mijn tanteke Nadine moet daar zeker niet voor onderdoen hoor met haar hondertal ex vriendjes
Oud 8 oktober 2014, 16:56   #24
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Of nog: de zogenaamde "seksuele bevrijding" heeft een maatschappij van seksueel gefrustreerden gecreëerd. Dat is ook logisch, hé. In een traditionele maatschappij met huwelijkstrouw heeft iedereen zijn of haar partner. In een libertijnse maatschappij heb je aan de top van de piramide een aantal supergenieters die de veroveringen aaneenrijgen (Sarkozy, Hollande) en daaronder een brede massa, aangeduid onder het eufemisme "célibataires actifs", met lange periodes onvrijwillige geheelonthouding.
Goed gezegd. Er zijn een hoop wannabe's die het ideaal van de top nastreven, terwijl ze dat zich met hun maatschappelijke positie helemaal niet kunnen veroorloven.

Dan lijken me de traditionele gezinnen toch een pak gelukkiger en bevredigd op seksueel gebied.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 17:05   #25
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

De muziekzenders via TV , kijk ik simpelweg niet , wegens geen goesting !!
Youtube is interessanter

Hoe zou men reageren met meer naakte mannen in videoclips ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 17:18   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Goed gezegd. Er zijn een hoop wannabe's die het ideaal van de top nastreven, terwijl ze dat zich met hun maatschappelijke positie helemaal niet kunnen veroorloven.

Dan lijken me de traditionele gezinnen toch een pak gelukkiger en bevredigd op seksueel gebied.
In een libertijnse maatschappij houdt niemand je tegen om te kiezen voor een traditioneel gezinnetje.Niemand veplicht je in een libertijnse maatschappij om op de versiertoer te gaan en zoveel mogelijk partners binnen te doen.

Of die traditionele gezinnetjes nu een pak gelukkiger en bevredigder zouden zijn durf ik toch sterk in twijfel te trekken...aan het aantal mensen die vreemdgaan alsook het aantal prostituees / klanten te zien heb ik daar toch sterk mijn twijfels over ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 oktober 2014 om 17:19.
Oud 8 oktober 2014, 17:30   #27
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In een libertijnse maatschappij houdt niemand je tegen om te kiezen voor een traditioneel gezinnetje.Niemand veplicht je in een libertijnse maatschappij om op de versiertoer te gaan en zoveel mogelijk partners binnen te doen.

Of die traditionele gezinnetjes nu een pak gelukkiger en bevredigder zouden zijn durf ik toch sterk in twijfel te trekken...aan het aantal mensen die vreemdgaan alsook het aantal prostituees / klanten te zien heb ik daar toch sterk mijn twijfels over ?
In een libertijnse maatschappij viert hoererij dus hoogtij, zelfs de getrouwden kunnen er niet onderuit.
Er moet iets veranderen in de geesten, Fred.
Oud 8 oktober 2014, 17:33   #28
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uiteraard als maagd in het huwelijk gestapt

ge zou maar eens moeten ontdekken dat uw madam maximaal 2x sex wilt (1x zoon en 1x dochter) of dat uwe vent gene omhoog krijgt
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 17:45   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een libertijnse maatschappij viert hoererij dus hoogtij, zelfs de getrouwden kunnen er niet onderuit.
Och ... wat gerampetamp links en rechts mij stoort het allemaal zo niet...Als er iets in de geesten zou moeten veranderen is dat niet zo direct op seksueel gebied vind ik....er schuilen in veel geesten engere dingen die ik graag zou zien veranderen.
Oud 8 oktober 2014, 18:03   #30
vlaams realist
Banneling

Standaard

TMF , MTV , enz ... storen me niet echt . Dat die zenders winstmakend zijn vindt ik best raar .
Kheb echter een paar keer meegekeken naar "dance-moms"
Hoe die ....... met hun minderjarige kinderen en met elkander omgaan .
Van de "HO's" in de muziekclips veronderstel ik dat ze bewust en goed betaald hun rol spelen .
Dat kunnen de minderjarigen in "dance-moms" niet zeggen .
Dat is pure uitbuiting .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 19:20   #31
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

De "verseksing" van de samenleving is toch positiever dan de "vergewelddadiging" van de samenleving? Mocht iedereen een beetje meer seksen (maar met gelijke kansen en gelijk respect voor vulva en penis), dan zou de wereld toch een stuk aangenamer zijn.

Vandaag zie ik veel politici, verzetsstrijders, terroristen, kapitalisten en andere zeveraars die dringend eens seks moeten hebben, in plaats van zoveel mensen te liggen lastigvallen.

Het bonobo-model is interessant, in vergelijking met het modernisme waarin geweld, oorlog, rechts crispé en kapitalisme heersen.

Laatst gewijzigd door C2C : 8 oktober 2014 om 19:22.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 21:28   #32
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Uiteraard als maagd in het huwelijk gestapt

ge zou maar eens moeten ontdekken dat uw madam maximaal 2x sex wilt (1x zoon en 1x dochter) of dat uwe vent gene omhoog krijgt
Ik doelde op gezonde mensen die niet frigide of impotent zijn.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 8 oktober 2014 om 21:28.
Oud 8 oktober 2014, 21:32   #33
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Och ... wat gerampetamp links en rechts mij stoort het allemaal zo niet...Als er iets in de geesten zou moeten veranderen is dat niet zo direct op seksueel gebied vind ik....er schuilen in veel geesten engere dingen die ik graag zou zien veranderen.
Wel, het is een leuke fantasie. Alleen wil het lichaam niet meewerken door allerlei geslachtsziektes, hiv en aids.
En dan zijn er nog de kinderen die niet willen dat papa en mama scheiden..
Oud 8 oktober 2014, 22:32   #34
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, het is een leuke fantasie. Alleen wil het lichaam niet meewerken door allerlei geslachtsziektes, hiv en aids.
Ik leef naast een moslimgezin , waar de dagelijkse ruzies de 100 decibels ruim overschrijden . Natuurlijk denken die kindjes dat dat normaal is . Ze gedragen zich dan ook zo in de tuin . Roepen , gillen , slagen .
Kan ik gehoorbescherming vragen ?
Misschien had Abdel effe moeten nadenken voor hij Fatima 4 x bezwangerde .
Raar maar waar , het is moeilijk om een 6 personen gezin te onderhouden met maar 1 arbeider-loon .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 18:33   #35
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hiv EN aids....hiv is geen ziekte maar het virus dat aids veroorzaakt Het is weliswaar de meest ernstige SOA maar ook de minst besmettelijke....wie veilig vrijt is omzeggens 100 % safe.Dan zijn er nu nog de sneltests...binnen de 15 minuten kan je weten of je besmet bent ja dan neen.De andere geslachtsziektes zijn vervelend maar heel goed te behandelen.
Alhoewel ernstig is hiv nu heel goed onder controle te houden....mits de nodige medicatie veroorzaakt het hiv geen aids meer.Het is geevolueert van dodelijke naar chronische ziekte.
Natuurlijk zal in veel gevallen een scheiding niet leuk zijn voor kinderen....alhoewel dat in praktijk nogal meevalt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 oktober 2014 om 18:39.
Oud 9 oktober 2014, 22:38   #36
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iets veranderen in de geesten: neem een voorbeeld aan de Fransen.
Die mensen hebben meestal weinig complexen als het gaat over "l'amour".
Voor hen is sex het meest normale in een "gewoon" mensenleven. Het is een déél van het leven. Zij zien dat niet als iets apart waarover er een probleem moet gemaakt worden.
Een typisch voorbeeld: de "Moulin Rouge" in Parijs.
Die naam wekt bij ons, bij velen, iets op van bloot, vulgaire vertoning en zelfs sex.
De Fransen aanzien dat als een ode aan de schoonheid van de vrouw én de man. Het gaat over het GENIETEN van het leven in AL z'n aspecten.
Het is géén vulgaire vertoning.
Het is uniek in de wereld.
Het is de Franse charme.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 09:44   #37
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Iets veranderen in de geesten: neem een voorbeeld aan de Fransen.
Die mensen hebben meestal weinig complexen als het gaat over "l'amour".
Voor hen is sex het meest normale in een "gewoon" mensenleven. Het is een déél van het leven. Zij zien dat niet als iets apart waarover er een probleem moet gemaakt worden.
Een typisch voorbeeld: de "Moulin Rouge" in Parijs.
Die naam wekt bij ons, bij velen, iets op van bloot, vulgaire vertoning en zelfs sex.
De Fransen aanzien dat als een ode aan de schoonheid van de vrouw én de man. Het gaat over het GENIETEN van het leven in AL z'n aspecten.
Het is géén vulgaire vertoning.
Het is uniek in de wereld.
Het is de Franse charme.
Dat is omzeggens overal ook zo bij Zuiders zie Exotische mensen....Bij de latino's bijvoorbeeld....Daar is het gewoon een onderdeel van het leven...je werkt je slaapt je eet en je neukt.....Ze doen veel minder gewichtig over een vrijpartij.....latino's en ook boedhisten hebben een lichaam om van te genieten .....en geen lichaam om af te beulen zoals de noeste boeren uit het Noorden....Hier wordt meer gepraat over de daad dan genoten van de daad....Het wordt ook dikwijls door vrouwen aangewend als chantagemiddel.....als je braaf en lief bent dan....anders niks.....
Over het algemeen leven zuiderse mensen veel intenser....ze hechten minder belang aan materie....sparen voor later is niet direct hun ding....ze leven nu vandaag ..tommorow is another day....Zelfs walen zijn al anders op dat gebied dan Vlamingen Noren of Zweden.
Als je één jaar in pakweg Brazilië of een ander Zuiders land kan wonen...ben je een ander mens.
Oud 10 oktober 2014, 09:46   #38
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is omzeggens overal ook zo bij Zuiders zie Exotische mensen....Bij de latino's bijvoorbeeld....Daar is het gewoon een onderdeel van het leven...je werkt je slaapt je eet en je neukt.....Ze doen veel minder gewichtig over een vrijpartij.....latino's en ook boedhisten hebben een lichaam om van te genieten .....en geen lichaam om af te beulen zoals de noeste boeren uit het Noorden....Hier wordt meer gepraat over de daad dan genoten van de daad....Het wordt ook dikwijls door vrouwen aangewend als chantagemiddel.....als je braaf en lief bent dan....anders niks.....
Over het algemeen leven zuiderse mensen veel intenser....ze hechten minder belang aan materie....sparen voor later is niet direct hun ding....ze leven nu vandaag ..tommorow is another day....Zelfs walen zijn al anders op dat gebied dan Vlamingen Noren of Zweden.
Als je één jaar in pakweg Brazilië of een ander Zuiders land kan wonen...ben je een ander mens.
Vind ik niet de juiste manier om te leven zo. Dan liever onze Vlaamse levensstijl

Laatst gewijzigd door Drukazz : 10 oktober 2014 om 09:47.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 09:59   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Vind ik niet de juiste manier om te leven zo. Dan liever onze Vlaamse levensstijl
Leef maar als een goede Vlaming...wie ben ik om je tegen te houden
Oud 10 oktober 2014, 11:57   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
De weinige keren dat ik Jim of TMF heb opstaan, zie ik vooral clips waarin het blijkbaar sexy is dat vrouwen gigantische vet-konten hebben waarmee ze staan te waggelen. Aanstootgevend is dat niet; belachelijk wel.
De vrouwelijke bevolking vindt Jim en TMF niet belachelijk, noch seksistisch.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be