Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2014, 09:48   #21
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik ben lid van een facebookclub van ex-bezoekers van een beroemd jongerencentrum in ons dorp. En dan lees je: die is dood, die heeft zich verdronken, een ander stak zijn huis in de fik. Van die groep gebruikte overigens zeer veel ook andere drugs. Speed, heroïne, LSD en drank.
Er is een tendens dat smack (Heroïne) een come-back maakt en dan zijn we terug bij af zoals in de jaren '80.
Aha, de aap komt uit de mouw. Andere drugs, maar het is allemaal wel de schuld van cannabis.

Kijk, ik ga zeker niet ontkennen dat vele drugs erg gevaarlijke substanties zijn. Toch ben ik voorstander van legalisering van ALLE drugs. Waarom? Omdat je, zoals de Global Commission on Drugs Policy ook aangeeft, dit beter beschouwt als een gezondheidsprobleem in plaats van een crimineel gegeven. Regulatie, voorlichting, het fnuiken van grote criminele organisaties,... Dat kan allemaal beter gebeuren in een legale context. Dat rapport is zeer leerrijk, maar helaas zijn vele tegenstanders intellectueel in staat om het te lezen en blijven ze maar rondjes draaien. Die aanpak, hoewel niet gelegaliseerd, heeft in Portugal al tot de helft minder probleemgevallen geleid.

Ik weet dat geen kat het zal lezen, toch nog een poging wagen:

http://www.gcdpsummary2014.com/s/glo...mission_EN.pdf

Overigens geldt veel van dit alles niet voor cannabis, omdat het zowat de veiligste drug is (als zo iets bestaat) voor de mens, veiliger dan tabak, alcohol, LSD, cocaïne, speed, heroïne,...

Als maatschappij zouden we moeten evolueren naar een maatschappij die eerder cannabisgericht is dan op alcohol. En vooral naar een maatschappij die goede voorlichting geeft, niet die ongefundeerde braakbal die je tot nu toe hebt opgehoest. Dat wil zeggen: ook wijzen op de risico's wanneer jongeren dit te vroeg gebruiken, best vanaf 24 jaar als de hersenen volgroeid zijn. Maar hoe ga je maken dat die jongeren je geloven als je zoveel nonsens vertelt als "grote mensen"?
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 09:53   #22
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je mag je vergissen.
Maar dat is wel dom.

.
En dan staan jullie stom als jongeren heroïne gebruiken. Met dit soort desinformatie is het geen wonder dat men je niet gelooft: haha cannabis gevaarlijk en verslavend, dat zal met heroïne dan ook wel meevallen denken ze dan.

Onnozelaars met hun Prohibition toch... Misdadig is het.
Oud 9 oktober 2014, 10:09   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Heb toch ook gemerkt bij mijn congolese vrienden dat wiet gevaarlijk is. Zij die hier dat goedje roken belanden voortdurend in de gevangenis en zijn voortdurend verwond door straatgevechten. Arme stakkers. De alcoholverslaafden hebben ook hun problemen, maar die zijn van een andere aard, en niet zozeer door geweld gekenmerkt.

Wiet is geen simpel stimulantje. Het is gevaarlijke drugs. Vooral op lange termijn. Maar da's een mening gebaseerd op persoonlijke observatie, en dus niet wetenschappelijk gestaafd. Niet elk vermoeden moet dan ook altijd wetenschappelijk bewezen worden. Wiet is slecht. Alcohol is slecht, maar iets minder destructief misschien.
Congolezen roken niet alleen jointjes he ..die drinken daar meestal iets bij....En ook zonder die wiet zouden ook die wel in verwikkeld geraken in allerhande geweldplegingen zeker......Het is nogal wiedes dat crapuul crapuul blijft....en dat roken en of drinken plus de rest het er niet beter zal op maken.
Ik verdenk er U van om zelfs nooit een krant te lezen .....de grootste miserie en ellende.....overlast.....alle dagen uitgebreid te lezen....door Alcoholmisbruik.
Een drug die wereldwijd 2,5 miljoen doden waaronder 320.000 jongeren op zijn geweten heeft noemt U MINDER destructief ??
9 op de 10 geweldddadige feiten zijn het gevolg van Alcohol(misbruik) en dan ga jij doodleuk vertellen dat Alcohol de zeden verzacht.Vraag aan iedere politieagent waarmee ze het meest miserie hebben...Inderdaad zatlappen altijd en overal.Het is toch algemeen aangenomen dat Cannabis mensen in de meeste gevallen wat zachtaardiger maakt...of op zijn minst de aggessiviteit niet doet toenemen.
Maar ik heb de indruk dat wat er ook verteld geschreven of beleefd wordt die zatte Nonkel Pros die niet meer op zijn benen kan staan op het huwelijksfeest...met een dubbele tong de grootste onzin uitkraamt....zich agressief opstelt tegenover zijn vrouw....en uiteindelijk al kotsend eindigt op het WC....het voorval zal steeds worden naverteld met de nodige hilariteit.Weet ge nog de Nonkel Pros amaai...hebben wij gelachen dat is toch ne plezante he ...
Moest er één iemand op dat zelfde feestje zeggen ik drink geen Alcohol ik rook liever af en toe een jointje....hij zou beschuldigd worden van alle zonden ter wereld...een drugsgebruiker in de familie ..wie had dat gedacht !

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 oktober 2014 om 10:14.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 10:34   #24
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik verdenk er U van om zelfs nooit een krant te lezen .....de grootste miserie en ellende.....overlast.....alle dagen uitgebreid te lezen....door Alcoholmisbruik.
Een drug die wereldwijd 2,5 miljoen doden waaronder 320.000 jongeren op zijn geweten heeft noemt U MINDER destructief ??
9 op de 10 geweldddadige feiten zijn het gevolg van Alcohol(misbruik) en dan ga jij doodleuk vertellen dat Alcohol de zeden verzacht.Vraag aan iedere politieagent waarmee ze het meest miserie hebben...Inderdaad zatlappen altijd en overal.Het is toch algemeen aangenomen dat Cannabis mensen in de meeste gevallen wat zachtaardiger maakt...of op zijn minst de aggessiviteit niet doet toenemen.
Klopt helaas.

Er is geen enkele drug zo gerelateerd met geweld als alcohol. Het is pure desinformatie van C2C om te beweren dat alcoholproblemen niet geweld gerelateerd zijn.

Bij cannabisgebruik is zelfs minder geweld aan te tonen, hier bv. bij partnergeweld:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25134048
Oud 9 oktober 2014, 11:17   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je mag je vergissen.
Maar dat is wel dom.

.
Zeg het hem maar eens eens goed schoof, uw mening als deskundige over wiet - je hebt ooit eens een film gezien waarin iemand een jointje rookte - wordt hier zeer gewaardeerd.
Oud 9 oktober 2014, 11:57   #26
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zeg het hem maar eens eens goed schoof, uw mening als deskundige over wiet - je hebt ooit eens een film gezien waarin iemand een jointje rookte - wordt hier zeer gewaardeerd.

Stouterik...

Laatst gewijzigd door plǝɹǝʍ ǝp : 9 oktober 2014 om 11:58.
Oud 9 oktober 2014, 17:15   #27
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Aha, de aap komt uit de mouw. Andere drugs, maar het is allemaal wel de schuld van cannabis.

Kijk, ik ga zeker niet ontkennen dat vele drugs erg gevaarlijke substanties zijn. Toch ben ik voorstander van legalisering van ALLE drugs. Waarom? Omdat je, zoals de Global Commission on Drugs Policy ook aangeeft, dit beter beschouwt als een gezondheidsprobleem in plaats van een crimineel gegeven. Regulatie, voorlichting, het fnuiken van grote criminele organisaties,... Dat kan allemaal beter gebeuren in een legale context. Dat rapport is zeer leerrijk, maar helaas zijn vele tegenstanders intellectueel in staat om het te lezen en blijven ze maar rondjes draaien. Die aanpak, hoewel niet gelegaliseerd, heeft in Portugal al tot de helft minder probleemgevallen geleid.

Ik weet dat geen kat het zal lezen, toch nog een poging wagen:

http://www.gcdpsummary2014.com/s/glo...mission_EN.pdf

Overigens geldt veel van dit alles niet voor cannabis, omdat het zowat de veiligste drug is (als zo iets bestaat) voor de mens, veiliger dan tabak, alcohol, LSD, cocaïne, speed, heroïne,...

Als maatschappij zouden we moeten evolueren naar een maatschappij die eerder cannabisgericht is dan op alcohol. En vooral naar een maatschappij die goede voorlichting geeft, niet die ongefundeerde braakbal die je tot nu toe hebt opgehoest. Dat wil zeggen: ook wijzen op de risico's wanneer jongeren dit te vroeg gebruiken, best vanaf 24 jaar als de hersenen volgroeid zijn. Maar hoe ga je maken dat die jongeren je geloven als je zoveel nonsens vertelt als "grote mensen"?
http://www.telegraaf.nl/gezondheid/2...eroine___.html
Oud 9 oktober 2014, 18:44   #28
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

De ene word gek van cannabis, de andere word al hitsig na 'n pint.
Is dronken zijn trouwens op zich niet psychotisch?
Mensen die graag wiet roken doen vaak aan zelfmedicatie, en zou kunnen dat voor velen niet goed is en/of daarin begeleiding nodig hebben. Veel van die compulsieve cannabisrokers beseffen niet echt dat ze uiteindelijk niet (veel) meer stoned worden na de 4e of 5e trek/joint. Plus doordat dat het zo gemarginaliseerd word/werd lijkt het iets te zijn voor marginalen alleen (en velen vinden dat het best zo blijft door een of andere middeleeuwse redenering). Een slecht imago op zich zou jongeren dan moeten waarschuwen, kunt u dat geloven?
Waarom komen trouwens alleen negatieve artikels aan bod in de media tegenwoordig? Zijn ze de publieke opinie aan het proberen te manipuleren? Positieve artikels zat op het internet (google bij het nieuws eens "cannabis").
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 19:37   #29
Bhairav

Standaard

Citaat:
Voor mensen zoals u mag zo'n zinloos verbod gerust gehandhaafd worden, puur en alleen omdat het uiting geeft van uw afkeer...
Oud 9 oktober 2014, 21:29   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
De ene word gek van cannabis, de andere word al hitsig na 'n pint.
Is dronken zijn trouwens op zich niet psychotisch?
Mensen die graag wiet roken doen vaak aan zelfmedicatie, en zou kunnen dat voor velen niet goed is en/of daarin begeleiding nodig hebben. Veel van die compulsieve cannabisrokers beseffen niet echt dat ze uiteindelijk niet (veel) meer stoned worden na de 4e of 5e trek/joint. Plus doordat dat het zo gemarginaliseerd word/werd lijkt het iets te zijn voor marginalen alleen (en velen vinden dat het best zo blijft door een of andere middeleeuwse redenering). Een slecht imago op zich zou jongeren dan moeten waarschuwen, kunt u dat geloven?
Waarom komen trouwens alleen negatieve artikels aan bod in de media tegenwoordig? Zijn ze de publieke opinie aan het proberen te manipuleren? Positieve artikels zat op het internet (google bij het nieuws eens "cannabis").
Als u écht het verschil wil zien tussen + en -: ga naar de VS en bezoek daar verschillende instellingen waar men zich bezig houdt met drugsverslaafden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 03:42   #31
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Als u écht het verschil wil zien tussen + en -: ga naar de VS en bezoek daar verschillende instellingen waar men zich bezig houdt met drugsverslaafden.
+ en - = voor- en nadelen?
Blijkbaar vinden steeds meer en meer mensen dat cannabis gebruik onbestraft moet zijn. U vind dat niet?
Oud 10 oktober 2014, 07:12   #32
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Helaas zijn twee vrienden van mij overleden door deze troep.

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezo...content=nieuws
Derk,
was hun dood een vrije keuze?
Zouden ze gelukkiger gestorven zijn zonder cannabis?

Soms denk ik; goh ik leef liever tien jaar korter.
Ik wil wel stoppen met roken, maar waarom zouden mensen stoppen met cannabis?
De meeste gebruiken het dagelijks en de enige hinder die ze ervan ondervinden is de illegaliteit.

Als iemand in mijn kringen morgen doodgaat door sigaretten, alcohol en pharmapillen op voorschrift. Is dat toch een keuze geweest?

Moest ik nu gans BE droogleggen omdat sommige te koppig waren een maat te vinden?
Het verbod op drugs is onvolwassen, kinderachtig en bemoeizuchtig.
Vergelijk Antwerpen zo eens met Rotterdam. Wij houden van de ordehandhaving in Nederland, maar wij vragen ons toch af welke cowboys ze hier in dienst nemen. Gisteren Alloo op televisie, die vrouwelijke agente... need I say more??? Goe voor de stylo idd, schrijft maar wa boetes madam... Mensen als U zijn er niet om te beschermen, maar puur voor uw staat te dienen en niet meer de mensheid.
Een man met laag inkomen omdat hij zonder beznine viel even 100 euro boete geven... Zie ze patrouilleren om boetes te schrijven, loeren al om... Maar beschermen zat er nooit in....
Raar dat steden waar drugs talrijk aanwezig zijn niet half zoveel problemen dan wij hebben en dat agenten daar keurig met het volk omgaan, eenders welk volk. Hier zitten we met Cowboys die erop zijn je op de bon te zwieren.

Ik vind het erg dat er mensen overleden zijn in je kring, maar hoef je daarmee de duivel te voeden?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 08:09   #33
Bhairav

Standaard

Uit respect voor "slachtoffers" zouden we hysterisch moeten doen bij cannabis. Hoe rechtsen redeneren...
Oud 10 oktober 2014, 09:29   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik ken verschillende van die instellingen in Californië.Omzeggens de meeste ontwenners zitten daar om af te kicken van heel wat andere substanties dan cannabis....Heel veel verslaafden aan Alcohol en ook aan pillen op voorschrift...dan nog eens heel wat Coke en Amfetaminen verslaafden.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 10:58   #35
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De cannabis die vandaag wordt gekweekt is een zwaar verdovend middel en veel mensen nemen het dagelijks alsof het snoepgoed is. Binnen een paar jaar zijn hun hersens redelijk kapotgekookt.
Oud 10 oktober 2014, 11:02   #36
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
De cannabis die vandaag wordt gekweekt is een zwaar verdovend middel en veel mensen nemen het dagelijks alsof het snoepgoed is. Binnen een paar jaar zijn hun hersens redelijk kapotgekookt.
Dus pleiten voor legale cannabisverkoop waarbij men de sterkte kent. En niet als reden zien om het te verbieden (zoals veel blijkbaar zich niet anders kunnen inbeelden).
Oud 10 oktober 2014, 11:22   #37
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Klopt helaas.

Er is geen enkele drug zo gerelateerd met geweld als alcohol. Het is pure desinformatie van C2C om te beweren dat alcoholproblemen niet geweld gerelateerd zijn.
Zijn er mensen die werkelijk zo iets beweren? Je moet wel echt wereldvreemd zijn om de link tussen alcohol en geweld niet te zien.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 11:28   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helaas zijn twee vrienden van mij overleden door deze troep.

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezo...content=nieuws
Ik lees weinig tot niets over de oorzaak van het overlijden..

Laatst gewijzigd door Rudy : 10 oktober 2014 om 11:30.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 12:12   #39
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik lees weinig tot niets over de oorzaak van het overlijden..
Het is even erg als AIDS en Ebola met zwarten te associëren en homo's met maatschappelijk verval.
Oud 10 oktober 2014, 12:13   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het is even erg als AIDS en Ebola met zwarten te associëren en homo's met maatschappelijk verval.
dat probeerde ik te begrijpen. Bij deze.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be