Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2014, 19:38   #21
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bij Siemens denken ze over 1 of 2 jaar die batterij te hebben ! ! !
Ik hoop het en dan buiten die kast. Dan mogen ze de electriciteitskost verdelen over de overblijvers en die kapot belasten.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2014, 19:42   #22
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Hèhè, als straks ecopower failliet gaat krijg ik dan 40% terug coöperant zijnde ?
nul euro krijg je dan terug.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2014, 19:44   #23
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
nul euro krijg je dan terug.
Tuurlijk, want het ACW/CD&V zit daar niet achter.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 15 oktober 2014 om 19:45.
Oud 15 oktober 2014, 19:48   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hèhè, als straks ecopower failliet gaat krijg ik dan 40% terug coöperant zijnde ?
Als ge op arco doelt, is het 85% van de inleg. Maar om in de groene energie te blijven, de groenkrachters krijgen toch ook zo iets terug (weze het wel pas binnen een vijftal jaren).
Dus, niet wanhopen, de kans zit erin.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2014, 20:06   #25
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Die subsidies zijn best een goede zaak. Het zorgt ervoor dat bepaalde systemen versneld kunnen worden ingevoerd en dat de innovatie sneller gaat. Het probleem hier met de zonnepanelen is dat men de subsidies slecht gedimensioneerd heeft en men het succes ervan onderschat heeft, vandaar de hoge kost. Met het systeem op zich is hoegenaamd niets mis mee. De subsidies dalen ook in de tijd naarmate de technologie meer concurrentieel wordt en doven dus uit. Momenteel zou de technologie ook effectief concurrentieel zijn waardoor er ook geen subsidies meer nodig zijn. Het is kortom maar een tijdelijke periode.

http://www.knack.be/nieuws/planet-ea...on-112684.html
Maar als ge het zodanig subsidieert, met een gegarandeerde winst, zodat het systeem zichzelf in 3 jaar afschrijft, dan moet ge toch niet verwondert zijn dat het een slachtoffer wordt van zijn eigen succes.
In een tijd dat investeringen met een gegarandeerde opbrengst, hooguit 1% halen, zijn gegarandeerde opbrengsten van 10% gekheden.
Oud 16 oktober 2014, 00:22   #26
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vind ook niet dat onze bedrijven recht hebben om te zagen over loonkost. We smijten met massas subsidies naar hun (innovatiesteun, reconversiesteun, groene stroomcertificaten, KMO portefieulles, enz enz...) waardoor de werkelijke loonkost wel eens een pak lager gaat zijn als die 40 euro per uur.
De vraag is gewoon draagt dit in essentie bij tot het probleem. De veredelde droom om iedereen permanent te laten leren zit zelfs terug lekker ingebakken in het regeerakkoord. Het lijkt mij dat de 'lerende ambtenaar' die zijn carriere kan uitbouwen door te leren , en dat de 'akademische overheid' hier als twee handen op een buik een regeerakkoord geschreven hebben die wars zit van de realiteit. Je moet mensen gewoon reconverteren naar nieuwe sectoren op het moment dat het nodig is. Het is niet dat je een arbeider kunt impregneren met telkens nieuwe cursussen die los staan van zijn beroep op kosten van zijn baas (nog een maatregel van deze overheid die de loonkosthandicap niet helpt op te lossen en die de vakbonden vergeten) , dat je die kerel gaat klaarstomen om van bouwvakker naar ict...

In essentie is de kostprijs van personeel en onze overheid iets die opgestapeld zit in het product kostprijs, en duwt het onze kostprijs door de rits regels omhoog, en vergroot het de kloof met chinese productie. Die kloof wordt op termijn dichtgereden door chinezen die meer gaan vragen en verdienen. Maar vergeet vooral niet mijne heren de kostprijs is meer dan dat, hij zit opgestapeld in al onze duurde diensten en al onze duurdere gebouwen, de overheid van de overheid zit overal in opgestapeld, nog veel erger dan we ons kunnen inbeelden verhoogt het de kostprijs van alles; Die overhead komt duidelijk als je eens gaat winkelen in de action. Het verschil in prijs is soms dramatisch, stylo's aan 0.57euro, rekenmachientjes aan 1euro, die ons jaren worden aangesmeerd aan een veelvoud van de prijs. Als je kijkt naar de winstmarge's van de europese firma's die deze goederen produceren met 40% ROI, of 20% productiemarge, dan is het voor mij duidelijk dat zelfs al doe je die personeelskost inderdaad zakken , dan nog kun je een stylo van 2euro niet doen zakken naar 0.57euro. Een dagcreme van 20euro doen zakken naar 2euro, een onderbroek van 14euro in de hema doen zakken naar 4euro... het verschil is werkelijk dikwijls spectaculair.

De fout is ook dat onze maatschappij volledig zichzelf inflateert naar een zelfinflaterend punt, waarvan we allang niet meer beseffen hoe duur het zich opstapelt in allerlei prijzen.
Neem nu de auto: bij een serieus accidient wordt hij perte totale verklaard. In feite wordt hij hersteld in Polen. Hij is dus perte total belast door de lasten op arbeid, maar zou wel hersteld kunnen worden. We beschouwen het als normaal en efficient dat die auto gedumpt wordt, en het verlies komt tercht bij onze verzekering. Dit blaast onze verzekering naar een duurder punt. Gelukkig dat we nog een toevallig tegenstrijdige beweging hebben van dalende ongevallen, en dalende mortaliteit. Of anders waren de verzekeringen nog 50% duurder... Onze bedrijven betalen mee al die duurdere verzekeringen. Net zoals onze bedrijven de gratis electriciteit betalen, en dat ze de milieuwetgeving betalen, en dat ze al de sociale lasten en lasten op arbeid moeten aanrekenen, etc...

Laatst gewijzigd door brother paul : 16 oktober 2014 om 00:31.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2014, 00:34   #27
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan gaan heel wat bedrijven overkop, aangezien ze goedkope financiering hebben geregeld. En banken gaan in de moeilijkheid komen, want ze huurden voor een prijs de daken/terreinen van bedrijven om daar hun zaken neer te zetten. Het zijn goudmijnen door de groene stroomcertificaten, die u en ik betalen.

Maar mij niet gelaten, die dievenbende mag er aan.
Dat is geen dievenbende als de regels zo uitgeschreven zijn, want anders waren al die bedrijven daarvoor veroordeeld bij de rechtbank.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2014, 07:05   #28
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

Niets is gratis. Daar zullen de babyboomers met hun halve loopbanen en dikke pensioenen nog we achter komen. Karma is a bitch.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2014, 08:05   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ecopower g�*�*t niet failliet.
Dat is nu toch al duidelijk zeker ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2014, 08:08   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar als ge het zodanig subsidieert, met een gegarandeerde winst, zodat het systeem zichzelf in 3 jaar afschrijft, dan moet ge toch niet verwondert zijn dat het een slachtoffer wordt van zijn eigen succes.
In een tijd dat investeringen met een gegarandeerde opbrengst, hooguit 1% halen, zijn gegarandeerde opbrengsten van 10% gekheden.
Ge moet niet verwonderD zijn als Ecopower gewoon verder werkt zonder "gegarandeerde" opbrengst.
Oud 16 oktober 2014, 08:18   #31
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn nochtans uw teergeliefde bedrijven die de grootste klant zijn van energiesubsidies. Of denk je dat particulieren zonnepanelenparken van een paar duizend vierkante meter neerzetten, of windturbines van 2MW en meer ?

WIJ subsidieren de bedrijven hun winstgevende groene energieprojecten. Ik kan het weten, ik heb zo een aantal turbines gezet en een zonnepanelenpark van pakweg een miljoen euro. Zonder subsidies weggegooid geld, met groene stroomcertificaten opeens een goudmijn.
Wie moeten ze daarvoor danken? VOKA? Unizo? N-VA?
Oud 16 oktober 2014, 08:20   #32
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan gaan heel wat bedrijven overkop, aangezien ze goedkope financiering hebben geregeld. En banken gaan in de moeilijkheid komen, want ze huurden voor een prijs de daken/terreinen van bedrijven om daar hun zaken neer te zetten. Het zijn goudmijnen door de groene stroomcertificaten, die u en ik betalen.

Maar mij niet gelaten, die dievenbende mag er aan.
Ik dacht dat je de Sp.a ondertussen genegen was? Het was hun beleid....
Oud 16 oktober 2014, 12:19   #33
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge moet niet verwonderD zijn als Ecopower gewoon verder werkt zonder "gegarandeerde" opbrengst.
Maar de initiële zonnepanelers niet
Oud 16 oktober 2014, 16:59   #34
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In mijn onmiddellijke omgeving ken ik een jong koppel dat zonnepanelen op z'n dak heeft, zelfs nog niet in de ideale stand.
Vorig jaar betallden ze aan Electrabel de jaarrekening: 4,57 €.
Oud 16 oktober 2014, 20:08   #35
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In mijn onmiddellijke omgeving ken ik een jong koppel dat zonnepanelen op z'n dak heeft, zelfs nog niet in de ideale stand.
Er moet gezegd worden, dat ze het wel goed hebben uitgerekend
Oud 16 oktober 2014, 20:14   #36
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Ecopower g�*�*t niet failliet.
Dat is nu toch al duidelijk zeker ?
Vorige week zelfs nog een dividend ontvangen
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2014, 20:36   #37
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De eerste eigenaars zijn allang terugbetaald en jij zult steeds hogere prijzen betalen, terwijl een zonnepaneeleigenaar zijn 'ingevoerd' gedeelte stroom heel klein zal zijn en ze allerlei kunstgrepen zullen moeten toepassen om het toch belast te krijgen.

En van de moment dat er opslagcapaciteit komt of een ander apparaat om het tekort aan stroom op te vangen als er te weinig zon is, zal er afscheid genomen worden van het net en kunnen ze ook geen capaciteitsvergoeding meer eisen.

In your eye.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 16 oktober 2014 om 20:38.
Oud 16 oktober 2014, 20:38   #38
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijn rekening 6 €....Ik heb stroom teveel, maar met gebruik van een electrische boiler die ik inschakel i.p.v. de boiler op de CV maak ik dat het teveel tijdig op is. Met wat rekenwerk, kan je dat mooi in evenwicht brengen.

De boom in met ze.
Oud 16 oktober 2014, 21:43   #39
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Wie moeten ze daarvoor danken? VOKA? Unizo? N-VA?
Een lomp kalf dat niet kan tellen.

Laatst gewijzigd door Tavek : 16 oktober 2014 om 22:03.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2014, 18:13   #40
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
De eerste eigenaars zijn allang terugbetaald en jij zult steeds hogere prijzen betalen, terwijl een zonnepaneeleigenaar zijn 'ingevoerd' gedeelte stroom heel klein zal zijn en ze allerlei kunstgrepen zullen moeten toepassen om het toch belast te krijgen.

En van de moment dat er opslagcapaciteit komt of een ander apparaat om het tekort aan stroom op te vangen als er te weinig zon is, zal er afscheid genomen worden van het net en kunnen ze ook geen capaciteitsvergoeding meer eisen.

In your eye.
Het volledig autonoom zijn van de zonnepanelers is dan wel een groot voordeel voor het net (laagspanningsverdeelnetten moeten minder zwaar zijn, maar vooral, de producenten zullen geen reserveenergie moeten voorzien, voor het geval dat de zon het vertikt van te schijnen).
Dus, hoe sneller hoe liever.
Alleen zoals de kaarten nu liggen zie ik dit nog niet te snel gebeuren. Daarvoor, zal het injectietarief, zoals het is voorgesteld, wel eerst flink, wat moeten verhogen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be