![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bembem. Start eens een draad men louter Bembem-problemen, ipv een draad voor ieder persoonlijk probleempje.
Laatst gewijzigd door Rudy : 20 oktober 2014 om 11:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor leefloon moet je ook werkwilligheid tonen. Maar geen probleem, bij mijn madam komen er genoeg die gaan solliciteren voor een job als manager terwijl ze amper hunne naam kunnen schrijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Trouwens, tip nav een andere draad. Ik zou als ik u was niet aan kinderen beginnen, als ge al te tam zijt om te gaan werken. Deze werken namelijk niet volgens het 9 to 5 principe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door DewareJakob : 20 oktober 2014 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je hier nu even een soort openbare forumsollicitatie doet... Er zijn toch een hoop zelfstandigen op het forum die hier een sollicitatiebewijsje kunnen posten? Dan heb je't maar af te printen... Geloof me, de mensen die hier eigen zaken en zelfs fabrieken hebben (naar hun eigen zeggen toch) willen niet liever dan dat jij solliciteert, die zullen 't voorbeeld dus wel geven ... Mss helpt het hé...
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze kan natuurlijk echt gaan soliciteren en werken, dan heeft ze de RVA niet meer nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze moet wachten op een afspraak met iemand van de personeelsdienst kan ze lang wachten. Als 't al niet via een interimkantoor gaat waar ge u moet inschrijven... Hier gaat dat sneller en bereikt ze ineens een ander publiek. Een publiek dat voor een groot deel bestaat uit werkgevers (naar hun eigen zeggen)... Waarom zou men geen positieve reacties geven aan iemand die de moeite doet om op een originele manier achter werk te vragen? Aangezien er velen op dit forum zijn te vinden dat werklozen moeten solliciteren moeten diezelfden ook bereid zijn er voor te zorgen dat zo'n bewijsjes er zijn, want de werklozen moeten die binnen brengen... Verbeter de wereld, begin op 't forum...
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou die dat doen ? Waarom zou die gratis "bewijsjes" invullen , nutteloze gesprekken met onwillige mensen voeren ? Heeft die tijd op overschot ? VDAB werknemers worden betaald om zulke onzin te volgen . Verklaard onmiddellijk de weerzin om VDAB gestuurde mensen te ontvangen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik dacht dat net zij de werklozen willen steunen in hun zoektocht naar werk. En tijdens die zoektocht is de vdab er om bewijsjes te zien passeren. Geen bewijsje==>geen zoektocht naar werk want ze zit dan met een schorsing. En zonder centen gaat ge niet veel zoeken... ![]() Citaat:
Integendeel, iedereen zegt dat ze moet werken en niemand komt met iets af... Maar wel doordrammen dat het makkelijk is om aan een job te geraken... ![]() Het kan toch niet zijn dat iedereen het heeft over werk vinden maar niemand haar kan zeggen: hier is een job... ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Was de opleiding een jaar eerder begonnen (voordat de rva nog maar wist dat de opleiding bestond, de opleiding is namelijk nagelnieuw en enkel te volgen aan de AP). Had de rva maanden op voorhand gecontacteerd dat ik de opleiding wou aanvatten, maar kreeg maar geen antwoord. Toen in september het academiejaar begon ben ik maar beginnen studeren, terwijl ik bij de vdab nog steeds opgelijst stond als "werkzoekend". Na een paar maanden kreeg ik dan ook een brief van de rva waar ik moest aantonen dat ik actief op zoek was naar werk (wat uiteraard niet zo was, daar ik op school zat). Dit heeft nog maanden geduurd van onzekerheid of ik nog een dop sou krijgen of niet, maar uiteindelijk gaf de rva groen licht omdat ik direct eerlijk was met alles op te biechten.
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik mag inderdaad blij zijn dat mijn opleiding werd erkend als een knelpuntenopleiding, of ik zat in de zware problemen...
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hebt ge het voorbije jaar niet gewerkt ofzo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mja, alhoewel er zich inmiddels verwikkelingen hebben opgetreden en het misschien zelfs niet eens nodig meer is! - maar daar zal ik maar over zwijgen want anders gaan ludy&co klagen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() maar ik vrees dat het zelfs niet eens nodig meer zal zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |