![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien ging het hier om religieuzen in werkkledij, niet om gewone gelovigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In werkelijkheid wordt het proppen van voorwerpen in je achterste in Belgïe niet aanvaard als sanctie voor uitlatingen waar je het niet mee eens bent. Gelukkig maar. Beschaving is sublimatie.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 6 oktober 2004 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat is er trouwens mis met rauw en ranzig zijn? En wat is het verschil met Kama, Gumbah of Jeroom?
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Rauw & Ranzig For President!
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 6 oktober 2004 om 00:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() pfff... ik vind dat toch allemaal maar moeilijke materie, hoor...
het meest zinnige dat ik er onlangs over gelezen heb, komt trouwens van kamagurka: (humo van vorige week) "In "Handenarbeid" (zijn nieuwe album) staat een serie tekeningen van dieren die een burka dragen, puur om aan te tonen hoe absurd zo'n kledingstuk wel is. Het gevaar van het moslimfundamentalisme is reëel, vind ik, en de angst ervoor ook, maar toch wordt er verkrampt op gereageerd, in de eerste plaats door het Vlaams Blok. De enige goede reactie is volgens mij: weigeren het au sérieux te nemen, en er zoveel mogelijk om lachen. Ooit hebben we hier het katholicisme ontzenuwd. Die moslimfundamentalisten zullen we ook wel klein krijgen, via de media en de kunst." ik denk dat ik mij hierin kan vinden. het is mij zeker niet te doen om mensen die een burka dragen te veroordelen of uit te lachen, of het domweg te verbieden. een verbod op het kledingstuk zelf haalt volgens mij weinig tot niets uit, aangezien dat slechts de uiterlijke kenmerken zijn van een extreme vorm van geloofsbelijdenis, en dat dat eerder een provocerende maatregel is die misschien een averechts effect gaat hebben.
goddamn my navel itches Laatst gewijzigd door doggy : 6 oktober 2004 om 07:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=doggy
een verbod op het kledingstuk zelf haalt volgens mij weinig tot niets uit, aangezien dat slechts de uiterlijke kenmerken zijn van een extreme vorm van geloofsbelijdenis, en dat dat eerder een provocerende maatregel is die misschien een averechts effect gaat hebben.[/QUOTE] Het gaat er helemaal niet om een kledingstuk te verbieden. Wat ze in andere landen dragen gaat ons niets aan. In België zijn maskers niet toegelaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
alsof d�*t hetgeen is waarover iedereen struikelt! geef toe dat het weinig tot niks met "maskers" te maken heeft. zelf op de vb-website zeggen ze: "De burka is niet meteen een teken van integratie en wordt vrij algemeen ook beschouwd als hét symbool van de onderdrukking van de vrouw." die wet over maskers is gewoon een handigheidje om je achter te verstoppen... [SIZE=1](no pun intended ![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een wet niet naleven is nu eenmaal geen teken van integratie. Dat hij staat voor de onderdrukking van de vrouw is evenzeer een feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
wie heeft er nog nooit in 't zwart gewerkt, gefoefeld met de belastingen, te snel gereden, verbouwd zonder de nodige vergunningen... allez, dat van die zonden en die steen, hé. ![]() ik bedoel dus alleen maar dat het nogal flauw is te beroepen op die carnavalswet. Citaat:
![]() |