![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Koud.
"Kalt" zeggen ze in D. Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 november 2014 om 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Lokaal Raadslid
|
![]() In Brussel ligt het probleem dikwijls bij de verrijkende driftkikkers die hun buitenlands rijbewijs gewoon kunnen omruilen voor een Belgisch. En hier rijden ze dan extreem agressief zonder de regels te volgen, de politie mag toch niks doen van de PS baronnen uit angst voor rellen.
Laatst gewijzigd door Pontus : 8 november 2014 om 09:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En oogkleppen op heb ik al evenmin, integendeel, ik zoek nooit de confrontatie op en ga nooit op een potentiële confrontatie in. Simpel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vandaar die oogkleppen; als je iets niet wil zien dan zie je het niet uiteraard. En het is niet omdat je niet ingaat op verkeersaggressie dat je ze niet ziet of ondervind... en dan spreek ik nog niet over "uitlokken": Aan de lichten op kruispunt scheef met de voorkant van de wagen op de voorsorteerstrook gaan staan en met uw gat de reglementaire weg blokkeren en dan traag of niet bewegen als het groen wordt zodat de anderen achter u een keer of 2 extra voor het rode licht staan. En dan is dat hier nog maar frustratie opwekken in beste geval. Zonder richtingaanwijzer u tussen 2 andere wagens wringen of zelfs smijten of voor de vrachtwagen de afrit nemende... bumperkleven aan alle snelheden (180km/u bv) boven de toegelaten snelheid en geirriteerd voorbijsteken langs rechts omdat uw voorganger niet rap genoeg rijd volgens uw eigen zieke geest. En u wee als je daar commentaar op geeft dan ben jij het die zot is, die geen goede chauffeur is.. Ik bedoel maar; we zouden in het algemeen beter onszelf eens onder de loep nemen en terug wat met meer verstand en respect voor elkaar gaan leren rijden en niet als de opgefokte of opgejaagde driftkikkers zoals de meesten dus wel degelijk rijden. Al was het maar puur voor de vorm dat ze zich aan iedereen anders aan het verkeer deelnemende dan zichzelf ergeren. Maar ja als je bumperklevend, zonder pinker en onbezonnen over de openbare weg razen met onaangepaste snelheid aan de weersomstandigheden normaal vind en elke verkeers- en hoffelijkheidsregel een hinder vindt hoor je wat mij betreft gewoon niet thuis op de baan. Want als iemand met zulke ingesteldheid jouw kind of geliefde dood of verlamd rijdt roept men wel moord en brand en eist "gerechtigheid"...
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 21 november 2014 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waar haal je dat vandaan? Als je ergens een trend over de voorbije 30 jaar wil benoemen dan zou ik zeggen dat ik vergeleken met 30 jaar geleden nu veel vaker zondagsrijders, zoals die vroeger werden genoemd, tegenkom: mensen die geen doorzicht hebben in het verkeer en er niet in slagen om vlot te rijden, sukkels in het verkeer dus. Maar meer opgefokte kikkers? Nee, die zie ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Want als ik 70 rijd waar 70 mag dan zie ik mij en nog 3 voor mij regelmatig ingehaald door een A7, BMW, Focus,... -zonder richtingsaanwijzer liefst- die al een tijdje nerveus achter in mijn gat plakken. Ook die blikken en hun zure smoelen spreken boekdelen. Dat zijn uw sukkels; mensen die defensief rijden en zich aan elke verkeersregel houden. Die noem jij zondagsrijders want jij en vele anderen hebben het schijt aan die regeltjes en verkeersveiligheid niet? En het drukker geworden verkeer is ook zoiets dat je maar even negeert. Tenslotte jij wil zo snel mogelijk van A naar B in uw patswagen en al wie of wat u hindert is een spaak in uw zijde. Want dat versta jij en uw gelijkgestemden als "vlot" rijden niet?
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar, AsGardSGO, defensief rijden gelijk stellen aan zich rigoureus aan elke verkeersregel houden getuigt niet van veel verkeersmaturiteit. Defensief rijden gaat over verkeersinzicht en overzicht: begrijpen wat er zich rond je afspeelt, aanvoelen en correct inschatten wat de anderen gaan doen, risicosituaties herkennen voor ze zich stellen, en daar preventief op anticiperenen. En indien je echt in een probleem terechtkomt de uitweg vinden die je er zonder kleerscheuren uit helpt. Zeg nu niet dat je dat niet herkent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Onder invloed rijden doe ik in geen geval als ik met de auto van een ander rijd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Een lichaam dat in beweging is wenst in beweging te blijven.
Wij zijn allemaal boeddha's gelijk wij het verkeer ondergaan. Verkeersagressie is nog steeds de uitzondering en niet de regel. En dat is onvoorstelbaar. Tenzij wij allemaal boedhha's zijn.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ik zal de eerste zijn om toe te geven dat ik zeker niet de beste chauffeur ben maar ik poog alvast de beste te zijn die ik kan zijn en geen anderen in gevaar te brengen. En zeker niet vanuit mijn ego, frustratie of doelbewuste arrogantie. Maar sorry begin niet over verkeersmaturiteit als je het zelf subjectief bekijkt. Uiteraard is defensief rijden niet enkel zich rigoreus aan de verkeersregels houden en is verkeersinzicht en overzicht belangrijk. Maar ik weet het we geven niet graag toe dat de verkeersregels er in de eerste plaats net daarvoor zijn om daarbij te helpen. Tenslotte, je kan nog zo perfect mogelijk anticiperen, inschatten en risico's herkennen maar de praktijk leert ons wel iets anders. Kijk maar naar de dagelijkse ongevallen op onze oververzadigde wegen en die vaak in de files gebeuren... stuk voor stuk eersteklas chauffeurs, toch volgens eigen zeggen. Het is een illusie altijd en eeuwig een uitweg te vinden in elke situatie ook al verwacht je het onverwachte want vroeg of laat verrast het je wel eens. En telkens door het oog van de naald kruipen is geen verkeersmaturniteit maar enorm veel geluk hebben, zeker als je door eigen arrogantie toch al eens iets verkerd inschat of in ergste geval iets veroorzaakt. Versta me niet verkeerd ik val u zeker niet persoonlijk aan en als jij echt die goede chaufeur bent die zich aan de verkeersregels houd, zijn pinker gebruikt en constant alles goed weet in te schatten, of defensief en hoffelijk rijdt m.a.w. petje af dan. Maar de nozems met hun klakse achterste voren op hun kop in hun jhonny-bak of de zelfingenomen zelfstandige of andere arme burgers die maar op rijden zoals ze zelf goesting hebben en zich de koning van de openbare (race)weg wanen kun je moeilijk verkeersmatuur noemen he.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 2 december 2014 om 00:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De topicstarter houdt van racistische veralgemeningen.
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 7 december 2014 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |