![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De enigste reden waarom er meer autoverkeer gewenst is, heeft te maken met het gemak waarmee we in onze wagen kunnen stappen en het fout gevoel van vrijheid. Zelfs gratis openbaar vervoer zal dat niet veranderen.
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() In mijn idee hoeft die sukkelaar geen initiële taksen meer te betalen (bezit is gratis) en de km vergoeding compenseert. Met andere woorden: de werkgever zal meer mekkeren, dan die sukkelaar.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 17 november 2014 om 11:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn er landen die een beter energiebeleid en sowieso verkeersbeleid voeren, maar betweterland is daar allergisch voor. Citaat:
Het openbaar vervoer -op het spoor- zal altijd op de achtergrond blijven voor de meerderheid van de mobiele mensen. Natuurlijk is voor een bepaalde (kleine) groep het spoor interessanter en goedkoper, maar beknot ook hun flexibiliteit zodat menige nog altijd ergens meerijdt of zich een auto huurt.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2014 om 11:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik woon niet bij U in de achtertuin. Maar U begrijpt het punt wel.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Autorijden is helemaal niet goedkoop, het is wel met uitstek het beste/flexibelste vervoermiddel met het grootste draagvlak (hoe kan men daartegen zijn).
Ondanks dat de overheid er infrastructureel alles aan doet de auto "te ontraden", ttz al jaren nalatig is er iets aan te willen veranderen. Ook het openbaar vervoer kan men verbeteren zoals menig buurland. tekeninkske en 2 tabellen zijn ruim voldoende: N° 1 fileverkeer in Europa en USA/Canada ![]() Het autosnelwegenprogramma 1973, uiteraard zelfs nog niet rond de grootste steden Antwerpen en Brussel # uitgevoerd. ![]() ![]() En zei maar zeker dat menige autoconstructeur: GM-Opel, Renault, Ford, ... nog in Be gebleven zou zijn moesten die paniekeurs van de late 70´s en 80´s meer gezond verstand gehad hebben, helaas vijgen na Pasen. Want in 2014 is dit uitgevoerd: ![]() ![]() ![]() NR-W/Roergebied... tesamen met Nederland... en Vlaanderen, het dichtbevolkste deel van Europa... zoek de verschillen :
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2014 om 11:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik spreek over tijd. U zegt dat het een rad voor de ogen draaien is. U gebruikt een uitdrukking, maar de vlag dekt de lading niet. In mijn geval zou het bezoekje aan mijn ouders met het gezin 8 uur vervoertijd kosten. En pas op, als je een paar minuten te laat aankomt omdat de kleine zijn schoenen niet op tijd terugvond, mag je nog een uur langer wachtten. Dat is 1/3 van een dag om heen en terug te gaan. Voor de rest doe ik eigenlijk geen verre verplaatsingen, op de jaarlijkse vakantie na. Als u doet alsof 1/3 dag peanuts is, een drogreden. Wel, dat vind ik niet serieus. Al wie beweert dat deze manier van verplaatsen de voorkeur geniet, weet niet waarover hij praat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kan ik zo dom zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij krijgen 0,0864 per kilometer of net geen 3,5 Belgische franken.. Doe je veel mee hé! Laatst gewijzigd door reservespeler : 17 november 2014 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Inderdaad. Ik zeg dan ook dat de prijs van openbaar vervoer niet belangrijk is. Daarin komen we dus overeen. Citaat:
Zo moeilijk is dat niet he? Het is in theorie zo en in de praktijk zo.
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie niet waar het probleem is? In Wallonië lijkt me na zo goed alles uitgevoerd?
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() En de banken maar leningen verkopen voor mooie dure autos...
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Dta gaat niemand toegeven natuurlijk, maar de wagen is weldegelijk een gouden kooi.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 17 november 2014 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Vlaanderen heeft ondertussen 474 inwoners/km², Wallonië 212 inwoners/km² mss dachten ze in de 80´s dat dit andersom ging worden, grapje. ![]() Zeg maar alles uitgevoerd, de grootste steden... Charleroi, vooral Luik hebben zelfs snelwegtunnels onder de stad liggen. "Grootsteden ![]() * http://services-techniques.met.wallo...25e40_a_liege/ http://fr.wikipedia.org/wiki/Tunnel_de_Cointe overzicht tunnels expresswegen tot autosnelwegen, lengtes en data: http://www.lotsberg.net/data/belgia/list.html
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2014 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Burger
|
![]() Je kan dat probleem niet oplossen met 1 maatregel.
Autogenruik doen afnemen kan je alleen door een goed alternatief te bieden. Dagelijks nog tijdens de spits naar Brussel trekken is complete waanzin, helaas voor sommigen een realiteit omdat er naar hun werkplek geen goede verbindingen zijn. Ik pleit voor grote, GRATIS (nadruk) parkings in speciaal daarvoor gebouwde stations die rond de grote centra worden gebouwd. Daar vertrekken alleen treinen met als bestemming het centrum van Antwerpen, Brussel, Luik, ... zonder onderweg nog stops te maken. Dat is 1. In de grootstenden (Brussel en Antwperpen, de rest is daar eigenlijk te klein voor): metronetten die de hele stad dekken. Concreet zou het niet langer dan een half uur mogen duren om vanuit zo'n superstation overal in Brussel/Antwerpen terecht te kunnen. Dat is 2. Dan is het de bedoeling om autoverkeer binnen de Brusselse/antwerpse ring te verbieden tijdens de werkdagen. Dat is drie. Eens de zelfrijdende auto-technologie een vaststaand feit is, de technologie verplichten op nieuwe modellen. Die technologie zorgt ervoor dat de capacitiet van de weg veel beter gebruikt kan worden. Tijdens bepaalde uren (spits) zijn niet - automatische auto's verboden. Iedereen kan nog rustig met zijn oldtimer of niet-automatische auto rijden, maar niet in stadsgebieden en/of tijdens de spits. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Net zoals bij alle grote investeringen waar de grote spelers op de vrije markt nu op teren.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 17 november 2014 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |