![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom een kluwen van belastingsregels met een gazilioen achterpoorten? Gewoon simpel houden. Geen achterpoorten, geen uitzonderingen geen whatevers. Subsidies gewoon laten verdampen. En ja, kindergeld is een subsidie ten voordele van een zelfgekozen hobby.
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het al zoveel maal gezegd: ik ben voorstander voor het afschaffen van kindergeld, net zoals ik voor het afschaffen van BTW op marginale levensmiddelen ben (waaronder luiers, kleren, eten, schoeisel, ...).
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een selectieve afschaffing van het kindergeld lijkt mij totaal de verkeerde boodschap. Het zijn net die tweeverdieners die we moeten aanmoedigen om kinderen te krijgen. Ze verdienen misschien wel veel, maar ze moeten zich ook blauw betalen aan crèches en dergelijke. Het is net die combinatie van kinderen en werken die we zoveel mogelijk moeten aanmoedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is overduidelijk dat er dan MINDER kinderen zouden komen. De Oude Grieken wisten reeds dat je gemiddeld per vrouw 2 �* 3 kinderen moet hebben om je verworven welstand te behouden. belgie zit daar al een eind onder bij z'n autochtone vrouwen. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom krijgen eenverdieners waar de vrouw bewust thuis blijft om voor een creche vol kinderen te zorgen kindergeld?
Afschaffen dat kindergeld.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vakbonden afschaffen ? Boerenbond afschaffen ? Wat wil je nog overhouden ? A'pen of Midden Brabant ? Zwarte Piet ? Laatst gewijzigd door Boduo : 17 november 2014 om 18:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, en ik zie niet in hoe mijn persoonlijke situatie mijn mening daarover zou beïnvloeden? Anders dan aardig wat sociaaldemocraten berusten mijn ideologische peilers en praktische beleidsvoorkeuren niet op de strenge behoefte in lijn te zijn met de voordeligste route naar een zo vol mogelijke portefeuille.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien omdat, als ze beiden gaan werken, ze beiden betalen voor de kas van de kindervergoeding. Misschien moeten we er eens aan denken om ze dubbel kindervergoeding te geven.
Laatst gewijzigd door Bob : 17 november 2014 om 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was voor 99 % zeker dat jij geen kinderen hebt. Soit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onder een bepaald minimum betaal je mee aan het kindergeld. Boven een bepaald maximum betaal je niets bij aan het kindergeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De BTW op levensmiddelen mag daarentegen wel eens flink omgedraaid worden. Ziezo, weer een lekker goed-liberale regeling die iedereen ten goede zal komen!
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Degene die werkt zal zo meer overhouden. Degene die te vuil is om te werken moet ook niet kweken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag eens een paar maanden leven met kindergeld en een paar met een BTW-loze Colruytkar en H&M-aankoop. Gooi er nog een Torfs-paar bij.
Weet het me dan te zeggen.
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik kan me hierin vinden. Ik vind niet dat een ander moet bijdragen omdat ik gekozen heb voor 2 kinderen. Minder overhead voor de overheid ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |