Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2014, 19:01   #21
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het is toch raar (maar niet verwonderlijk): telkens wanneer iemand een onderbouwd artikel schrijft dat u en uw vriendjes niet aanstaat, dan is hij een onvervalste Belgicist!

Zo is het gemakkelijk natuurlijk: vlug wat op de man spelen en hop, we zijn er vanaf! Het typische kneuterig Vlaams-nationalistische vermijdingsgedrag op dit forum.
Waarom reaguurt u alleen op het alleréérste zinnetje in de bijdrage van forum-genoot "quercus"?

Waarom onderneemt u geen min of meer geloofwaardige poging de overige zinnetjes in die bijdrage van forum-genoot "quercus" d.m.v. een onderbouwde tegendrage te weerleggen?

Is dat te moeilijk, misschien?

Ik neem hierbij wellicht volslagen voorbarig aan dat typisch kneuterig Vlaams-nationalistisch vermijdingsgedrag op dit forum u volkomen vreemd is, en bied nu reeds mijn verontschuldigingen aan mocht ik mij in dezen volkomen vergist hebben

(PS: hopelijk viel de mooie v-alliteratie op )

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 20 november 2014 om 19:06.
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2014, 19:09   #22
Lange Limburger
Banneling

Standaard

Citaat:
U vindt dit niet natuurlijk. Vaneiges. Maar ik vind dit wel. De term 'belgicist' wordt door u en uw acolieten maar al te vaak te onpas gebruikt om geen antwoord te moeten geven op netelige vragen of onderbouwde artikels. Zó zit het in mekaar.
Dooddoener nummer xxxx!
Lange Limburger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2014, 19:11   #23
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Jaarlijks 16 miljard. Daar zal niet veel aan gelogen zijn.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2014, 19:39   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waarom MOETEN 'we' 'onze' soevereiniteit en beslissingsmacht overdragen aan een 'hoger' niveau?
Bij gebrek aan eurosceptische politiek in België.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2014, 19:40   #25
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Andre De Coster is gekend als een die-hard Belgicist.
Kan je even een link geven naar een citaat van Andre De Coster waar hij beweert een "die-hard Belgicist" te zijn ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 20 november 2014, 19:45   #26
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waarom reaguurt u alleen op het alleréérste zinnetje in de bijdrage van forum-genoot "quercus"?
Blijkbaar heb jij het ook moeilijk met dat alleréérste zinnetje van forum-genoot Quercus als ik jouw spellingfout zie.

Oud 20 november 2014, 19:54   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is toch raar (maar niet verwonderlijk): telkens wanneer iemand een onderbouwd artikel schrijft dat u en uw vriendjes niet aanstaat, dan is hij een onvervalste Belgicist!

Zo is het gemakkelijk natuurlijk: vlug wat op de man spelen en hop, we zijn er vanaf! Het typische kneuterig Vlaams-nationalistische vermijdingsgedrag op dit forum.
Wat schrijven jij en je vriendjes telkens als de méést onderbouwde studie van prof. Juul Hannens boven water komt?

Zo is het gemakkelijk natuurlijk: vlug op de man spelen en hop, we zijn er vanaf. Het typisch kneuterige Belgisch nationalistische vermijdingsgedrag op dit forum.
Oud 20 november 2014, 20:10   #28
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
"Blablabla" van een toponderzoeker van de KULeuven...Nationalisten die weer eens spuwen op hun intelligentsia. Wat een mediocriteit en bekrompenheid.
Natuurlijk dat Vlamingen meer bijdragen aan de Rijksfinanciën: ze zijn dan ook veel talrijker.
Ik wacht al jaren op cijfers van de Vlaamse regering over transfers. Zij weet hoeveel die geldstroom bedraagt. Waarom worden die cijfers niet bekendgemaakt en moeten we het stellen met de groteske cijfers van het VB over 16 miljard transfers?
Toponderzoeker die de term 'Hineininterpretierung' gebruikt, wat voor niet-vaklui toch wat 'bruin' uitvalt ? Zou dat soms de bedoeling zijn ? Maar dit terzijde.
''Deze interpersoonlijke herverdeling houdt zeer expliciet géén rekening met de plaats waar men woont, wel met het feit of men werkt, ziek is, oud, laag- of hooggeschoold, of gewoon: over een hoger inkomen beschikt. '' en dit is blijkbaar een argument om de transfers tussen de regio's onder de mat te vegen.
""dat de transfers tussen hoog- en laaggeschoolden vijf keer hoger zijn dan tussen de regio's en deze tussen de 20 procent rijksten en de 20 procent armsten zelfs tien keer""" Idem
""de interregionale transfers zijn een onbelangrijk bijproduct van een bewust bedoeld herverdelingssysteem tussen mensen"" Amai, een stelling zonder bewijs....hoe noemen ze dat ?
''Maar let wel: niet Vlaanderen als zodanig betaalt deze transfer, wel de federale overheid (waaronder dus ook de Vlamingen natuurlijk, maar evengoed Walen en Brusselaars).'' Ach zo, dus het heeft geen belang hoeveel die regio's precies federaal afdragen en federaal ophalen ?????
Ik laat de rest van dit betoog aan mij voorbij gaan......
Jaja, van zo'n toponderzoekers moeten we hebben......je leert zo nog eens iets
Oud 20 november 2014, 20:15   #29
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
0%
De federale inkomsten komen van de inwoners-belastingplichtigen, niet van de gewesten.
Laat ik beleefd blijvenen dit geen onnozel gezever noemen......maar 'k moet op mijn tanden bijten....
Of moeten we hier écht iedere keer schrijven 'de belastingplichtige inwoners van de gewesten Vlaanderen, Brussel en Wallonië' ?
Of is dit toch geen getrol en dacht je écht dat iemand zou bedoelen dat eerst de gewesten belastingen innen en die dan doorstorten aan het federale ? Of zoiets...
Oud 20 november 2014, 21:05   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
"Blablabla" van een toponderzoeker van de KULeuven...Nationalisten die weer eens spuwen op hun intelligentsia. Wat een mediocriteit en bekrompenheid.
Natuurlijk dat Vlamingen meer bijdragen aan de Rijksfinanciën: ze zijn dan ook veel talrijker.
Ik wacht al jaren op cijfers van de Vlaamse regering over transfers. Zij weet hoeveel die geldstroom bedraagt. Waarom worden die cijfers niet bekendgemaakt en moeten we het stellen met de groteske cijfers van het VB over 16 miljard transfers?
Transferscijfers, afkomstig v.d. KUL, KBC & Abafim :
sociale zekerheid: 3,74 miljard €
federale begroting: 1,52 miljard €
financiering regio's: 1,34 miljard €
federale schuld: 4,5 miljard €
intresten op overdrachten: 1,6 miljard €

totale transfer: 12,68 miljard € = 511,51 miljard oude B. Fr.

PER JAAR ! ! !

Laatst gewijzigd door Boduo : 20 november 2014 om 21:06.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2014, 21:10   #31
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Hoeveel procenten dragen Vlaanderen, Wallonië en Brussel bij aan de federale inkomsten ? En hoeveel procenten putten Vlaanderen, Wallonië en Brussel uit die federale inkomsten ?
Als dat in dit artikel zou hebben gestaan, dan zou ik op dat artikel kunnen reageren. Nu kan ik dat stuk enkel beschouwen als blablabla.....
was net het zelfde aan het denken toen ik het artikel las!
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2014, 21:28   #32
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze interpersoonlijke herverdeling houdt zeer expliciet géén rekening met de plaats waar men woont, wel met het feit of men werkt, ziek is, oud, laag- of hooggeschoold, of gewoon: over een hoger inkomen beschikt. Het blijft dan ook verbazen dat men vindt dat deze stroom van transfers tussen mensen transparanter' wordt als men er naar kijkt met een bril die er absoluut niet voor bedoeld is, namelijk de regionale bril.
Waar meneer de HoogBelgicist natuurlijk opzettelijk geen rekening mee houdt is dat of men "werkt, ziek is, oud, laag- of hooggeschoold, of gewoon: over een hoger inkomen beschikt" in Belgie zeer sterk gecorreleerd is met in welke regio men woont, en dit omwille van de verschillende politieke keuzes gemaakt in die regios.

Dat is dus bij uitstek een goede bril om ernaar kijken.

Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2014, 23:14   #33
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Laat ik beleefd blijvenen dit geen onnozel gezever noemen......maar 'k moet op mijn tanden bijten....
Of moeten we hier écht iedere keer schrijven 'de belastingplichtige inwoners van de gewesten Vlaanderen, Brussel en Wallonië' ?
Of is dit toch geen getrol en dacht je écht dat iemand zou bedoelen dat eerst de gewesten belastingen innen en die dan doorstorten aan het federale ? Of zoiets...
Dat hangt af van jouw keuze om de transfers te berekenen op basis van woonplaats of op basis van werkplaats.

Oud 20 november 2014, 23:23   #34
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat hangt af van jouw keuze om de transfers te berekenen op basis van woonplaats of op basis van werkplaats.
Wil je nog één keer # 30 lezen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2014, 23:29   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Doe geen moeite.
ViveLaBelgique is een BUBbel en in Bruxelles werken veel Vlamingen die in Vlaanderen wonen en dus bij Vlaanderen gerekend worden. Dat heeft een voor de BUBbels ongewenste invloed op de berekening van de transfers.
Oud 21 november 2014, 07:02   #36
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Jaarlijks 16 miljard. Daar zal niet veel aan gelogen zijn.
Daar zal ... niet veel ....

Hoeveel is dat ?
Veel ... weinig ....
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 11:15   #37
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De KUL Vives studies berekenen de transfers op basis van woonplaats. Van de andere studies die je opnoemt weet ik het niet. Uiteindelijk zijn al deze studies gebaseerd op cijfers van de Nationale bank, de FOD en de RSZ.

Oud 21 november 2014, 11:19   #38
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Doe geen moeite.
ViveLaBelgique is een BUBbel en in Bruxelles werken veel Vlamingen die in Vlaanderen wonen en dus bij Vlaanderen gerekend worden. Dat heeft een voor de BUBbels ongewenste invloed op de berekening van de transfers.
Bij deze een rechtzetting. Ik ben geen BUBbel. Ik heb ook geen behoefte aan woordvoerders.

Europe van de regio's berekent de sociaalecomische transfers ook op basis van werkplaats. Ook de gehele fiscaliteit van de lidstaten wordt hervormd op basis van werkplaats.

Oud 21 november 2014, 17:43   #39
mauste
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Een beetje zielig toch dat onvermogen van de separo-nationalisten om een normaal debat aan te gaan met andersdenkenden. Altijd de man spelen en dan vluchten in steriel gezwam.
Ik begrijp waarom de Vlaamse separo-nationalisten en extreem-rechtsen de domsten van Europa worden genoemd!
mauste is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2014, 18:03   #40
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pontisponsje Bekijk bericht
Als de Vlamingen die nu in Brussel werken (meestal ambtenaren) in Vlaanderen komen werken, wat gebeurt er dan?
Wat is jouw definitie van "Vlamingen" ? Ga jij uit van Brusselaars, Walen & Vlamingen naargelang hun woonplaats ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be