![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daar heb je gelijk in maar uit ervaring weet ik dat dit niet zo makkelijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Neen, wel om te staken maar de werkwilligen moeten ongehinderd toegang krijgen tot de werkvloer en dat is bij die "democraten" niet het geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() eigenlijk is het simpel.
Kan een bedrijf werken zonder CEO : ja Kan een bedrijf werken zonder arbeiders/bedienden: nee Dus duidelijk wie er belangrijker is.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een groot deel van de bevolking is hier op de aarde om te werken, te eten, zich voort te planten en dan te sterven. Er is maar een heel klein deel van de bevolking dat creatief en innovatief is. Naar dat kleine deel van de bevolking wordt altijd kak gegooid uit jaloezie of omdat ze niet verstaan worden. Zoals een Van Gogh, een Beethoven, een Einstein, enz ....
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat denkt ge eigenlijk dat een staking is ? Ik heb niet gestaakt maar ik heb zeker empatie met hen. Die vettige redenering dat de werkwilligen per definitie tegen de stakers zijn gaat totaal niet op. Dus Unizo en dergelijke meer mogen niet uit mijn naam spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kunstenaars zijn ook creatief maar daarom nog geen ondernemers. Onderzoekers en mensen die in een R&D omgeving werken zijn ook creatief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Anderzijds dat bij de banken een forse vermindering van bedienden plaats heeft is te wijten aan de informatisering. Denk eens na hoe dikwijls dat jij nog naar je bank gaat in vergelijking met 5 jaar terug? En vergelijk eens het aantal personeelsleden dat er toen werkten met de huidige; natuurlijk moet je rekening houden met de verzekeringen die veel banken er tegenwoordig bij nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() Als een bedrijf over stag dreigt te gaan is het de werknemer die als eerste het risico loopt: hij dreigt als eerste zijn werk te verliezen.
Laatst gewijzigd door Tomas : 2 december 2014 om 13:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als een bedrijf over stag dreigt te gaan is het vaak de werkgever die zichzelf al enkele maanden niet heeft uitbetaald, die volledige dagen (geen 8 uur) alles doet om er terug bovenop te geraken en die zich misschien zelf in schulden heeft gebracht in de hoop dat het wel zal beteren.
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people. Laatst gewijzigd door IanVD : 2 december 2014 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb als werknemer nog nooit 9 to 5 gedraaid, dus ik bouw mee die zaak op. Mijn overuren moeten betaald worden. Gelukkig ben ik ook zelfstandig in bijberoep en worden mijn uren die ik werk dus altijd betaald. Zelfs als de klant niet betaalt, voor administratief werk of opleiding, zijn ze nog betaald want anders zou ik iemand anders moeten betalen voor het werk dat ik doe dat de klant niet betaalt. Opportunity cost heet dat. Laatst gewijzigd door stuyckp : 2 december 2014 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Net zoals het eenieders recht is om te beslissen actie te voeren en te staken is het eenieders recht om géén actie te voeren of nièt te staken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |