Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2014, 11:03   #21
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
http://socialsecurity.fgov.be/nl/ove...werknemers.htm

Van de totale RSZ bijdrage van 37.8 % gaat slechts 2.3 % naar werkloosheidsverzekering. De grootste slag gaat naar pensioenen, geneeskundige zorgen en kindergeld.
Ja en dat zal genoeg zijn zeker om al die werklozen en bruggepensioneerden te betalen ?
Mijn gat.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 11:05   #22
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Als universitair zal u dat normaal geen zak kunnen schelen wat de arbeider heeft en niet heeft ... universitairen lopen over een gewone mens heen en spotten er normaal mee... hier klopt iets niet echt,
Ik heb op dit forum van Schoof nog nooit één woord gelezen dat er zou op kunnen wijzen dat hij neerkijkt op arbeiders. Volgens mij ga je hier uit de bocht met deze bewering.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 11:06   #23
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Neen dat weet ik maar niets belet u van gedurende die jaren gebruik te maken van een tweede of derde pijler.
Tweede en/of derde pijler heeft niets te maken met een discussie over wettelijk pensioen.
Oud 26 november 2014, 11:11   #24
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Het max pensioen in de prive is 1.640 Euro netto.
Om dit te krijgen moet U 45 jaar gewerkt hebben en minstens 52.000 Euro/jaar verdienen. Al wat U meer verdient gaat niet naar uw pensioenopbouw maar naar de netto-ontvangers.
40% van alle werknemers komen 5 jaar na pensionering in de armoede.
In 2025 zal dat 60% zijn!

mauw, mauw, namastiaauw,

in de jungle heeft geen enkele tijger, boom, vogel, kat, wild zwijn of vis een welvaartsvaste pensioen, dus waarom moeten jullie zieke, grootgeschapen mensapen dat wel hebben? Ruim twee miljoen jaar lang kenden jullie als Mensapendom geen pensioen, dus beste is het afschaffen en oudere, bejaarde mensaapjes laten inslapen, zoals jullie het nu toch doen met honden, katten, paarden enz.

Gelijke rechten dus voor mensapen en niet mensapen, als stoffelijke manifestaties en reincarnaties van oude atma's (zielen) in koolstoflichamen op planeet aarde, Gaia, MOther EArth, Dharti Maata (Aywa uit film Avatar, ref: 'Aywa will attack').

dewanand en Wieroe
niet blanke, niet lange, niet grootgeschapen Hindoe fundamentalisten
Planet of the Intelligent Hindu chimps

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 11:20   #25
Tavek
Banneling

Standaard

Maar ik ben akkoord dat de sociale bijdragen beter besteed kunnen worden en normaliter zelfs met de bijdragen van een zelfstandige toch een gevoeliger hoger pensioen moet kunnen bekostigd worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 11:21   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

2 en 3é pijler beloven meer rendement dan welke belegging dan ook.
Ik vrees dat men een kat in de zak aan het verkopen is en dat er al veel vogeltjes gevangen zijn hiermee.
Bovendien moet je het allemaal maar opbrengen telkens, om de 4 weken betalen.
Bovenop nog eens 22% bijdragen betalen + nog wat % administratie kosten en omdat allemaal aan te kunnen moet je al in de hoge inkomens zitten die dan weer 50% belast zijn.
Op het eind van de rit heb je veel inkomen "gehad" waarvan je netto minder dan 900€ nog zal overhouden.
Kwestie van het eens nuchter te bekijken of het allemaal wel de moeite is.

En 3 keer raden wie met al die centjes gaan lopen is altijd?

Laatst gewijzigd door Mambo : 26 november 2014 om 11:24.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 11:21   #27
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De rechtsonzekerheid is in die pijlers enorm. Zo is de rv op 4 maanden tijd verhoogd van 15% naar 25%. Uw belastingsaftrek wordt verminderd, de heffing op uw eindkapitaal gebeurt nu reeds, ...
Vergeet niet dat die 2de pijler nog maar zeer recent bestaat en dat 60% vd werknemers hier niet van genieten. Die gelden zijn belegd en het is best mogelijk dat U niets gaat krijgen.
Ik vrees dat op termijn deze pijlers genationaliseerd gaan worden.
Het gaat zover komen dat de Staat gaat zeggen :"U beschikt over een eigen huis, U heeft zoveel spaargeld, etc en U krijgt van ons het minimumpensioen ... op uw 69ste".
Jij ziet spoken. Geef één feit dat daar naartoe wijst. Zeker van dat je het niet kunt.
De overheid heeft nog maar net in overleg met de sector de regelgeving voor de eerstkomende tien jaar vastgezet hoe ze de bestaande contracten moet omvormen naar het eengemaakte statuut arbeider-bediende.
Oud 26 november 2014, 11:40   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klinkt mij alsof je jaloers bent op universitairen? Vele universitairen mislukken ook in het leven hoor.
Inderdaad, de meesten worden bediende.
Oud 26 november 2014, 12:39   #29
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jij ziet spoken. Geef één feit dat daar naartoe wijst. Zeker van dat je het niet kunt.
De overheid heeft nog maar net in overleg met de sector de regelgeving voor de eerstkomende tien jaar vastgezet hoe ze de bestaande contracten moet omvormen naar het eengemaakte statuut arbeider-bediende.
http://trends.knack.be/economie/pens...on-215245.html

http://www.econoshock.be/de-3-biggetjes/

Jullie blijven bij het repartitiestelsel. Hoe belangrijk is dan die eerste pijler van het wettelijk pensioen, in verhouding tot de tweede pijler van de groepsverzekeringen?

Crombez : Die worden één, na een overgangsperiode.
We hebben vroeger al het Belgacom pensioenfonds binnengebracht in de eerste pijler, dat kan ook met de groepsverzekeringen. Maar eerst moet je homogeniseren, je moet zorgen dat de tweede pijler een recht wordt voor iedereen. Daar zal tijd overgaan, want nu is daar veel ongelijkheid.

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...ingsinterviews
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 12:57   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik lees in dat artikel niet dat die zeventiger een gepensioneerde arbeider is, noch dat hij heel zijn leven heeft gewerkt.

Bij gebrek aan duidelijke informatie heb ik bijgevolg geen mening. Behalve dan dat het triest is dat hij met bier bekogeld werd. Maar een gebrek aan goede manieren bij havenarbeiders maakt hun standpunt nog niet verkeerd.
Hij zegt dat hij heel zijn leven hard gewerkt heeft, dag en nacht.

Het zag er mij niet iemand uit die een vrij beroep uitoefende.
En al evenmin een 'succesvolle zelfstandige', zelfs geen 'succesvolle kleine zelfstandige'.
Dus kan het alleen maar een arbeider zijn of een heel kleine zelfstandig.

Weten doen we het niet, maar mijn pifometer ....

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 16:31   #31
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hij zegt dat hij heel zijn leven hard gewerkt heeft, dag en nacht.

Het zag er mij niet iemand uit die een vrij beroep uitoefende.
En al evenmin een 'succesvolle zelfstandige', zelfs geen 'succesvolle kleine zelfstandige'.
Dus kan het alleen maar een arbeider zijn of een heel kleine zelfstandig.

Weten doen we het niet, maar mijn pifometer ....

.
Wat kan ons uw pifometer schelen?

Al beginnen topics openen met zware uitspraken en 30 posts later zélf zeggen dat je niet weet of je uitgangspunt wel klopt? Sterk bezig! Meer van dat!
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 17:06   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Als universitair zal u dat normaal geen zak kunnen schelen wat de arbeider heeft en niet heeft ... universitairen lopen over een gewone mens heen en spotten er normaal mee... hier klopt iets niet echt,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht

Al beginnen topics openen met zware uitspraken en 30 posts later zélf zeggen dat je niet weet of je uitgangspunt wel klopt? Sterk bezig! Meer van dat!
Ik nodig beide grote muilen uit om de openingspost eens te herlezen.

Wie of wat deze man ook is of gedaan heeft, ik geef in de openingspost weer dat het schandalig is dat die man zo'n laag pensioen heeft; en ik stel een vraag naar de verantwoordelijkheid daaromtrent.
Plus een schande dat de dokkers die man zo behandelen. Ietwat respect voor de medemens, vooral de oudere en de jongere, is iets dat wat mij betreft ingebakken zit in de Vlaamse cultuur. Hetgeen mankeert bij sommigen van die rode vuilniszak-gekleden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 17:11   #33
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Wie op zijn 60e nog een broodnodig pensioen nodig heeft is slecht bezig geweest. Dan had hij beter op zijn 20e een koord rond zijn nek gehangen. Van mij mogen ze hun pensioen in hun ... steken. Ik draag het wettelijk verplicht minimum bij en moet er zelfs niet voor terug hebben. Maar ze moeten ook niet zagen als ik op mijn 50e geen bal meer uitsteek (oeps nooit gedaan).
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 17:26   #34
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Kan de regering dan niet besparen door deze man 800 euro te geven ipv een royale 900? Er is nood aan extra geld want ook andere gepensioneerden klagen, zie Albert de zoveelste, de grote vriend van de regeringspartijen, de arme man komt niet meer toe...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 18:01   #35
Bert de wafel
Partijlid

Standaard

Het ene moment springt u in de bres voor de dokwerkers van Antwaarpe.

Het waren gvd geen dokwerkers in Brussel !
http://forum.politics.be/showthread.php?t=209244

Vervolgens gaat u dezelfde groep beschimpen waarvoor u eerst in de bres sprong.
Gans zijn leven gewerkt; 900 euro pensioen, weggepest door dokkers.

Dit is vreemde schizofrene logica van uwerwege maar past perfect bij de NVA-stemmer en hun god.

Voor alle duidelijkheid, deze oude man kwam wel op straat om te protesteren tegen deze kl*te-regering waar u achterstaat, maar dat is u waarschijnlijk ontgaan...

.

Laatst gewijzigd door Bert de wafel : 26 november 2014 om 18:03.
Bert de wafel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 18:57   #36
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je gelijk hebt dan heb je ook gelijk. Maar vergeet ook niet het zilverfonds van Verhofstad.
Dat was wel van Johan hé.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 19:00   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik lees in dat artikel niet dat die zeventiger een gepensioneerde arbeider is, noch dat hij heel zijn leven heeft gewerkt.

Bij gebrek aan duidelijke informatie heb ik bijgevolg geen mening. Behalve dan dat het triest is dat hij met bier bekogeld werd. Maar een gebrek aan goede manieren bij havenarbeiders maakt hun standpunt nog niet verkeerd.
Hij zegt zelf dat ie zijn heel leven gewerkt heeft.
Oud 26 november 2014, 19:05   #38
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja en dat zal genoeg zijn zeker om al die werklozen en bruggepensioneerden te betalen ?
Mijn gat.
De bijdrage voor de SZ zijn te weinig om de volledige SZ te financieren.
een gedeelte BTW opbrengsten worden daar nu al voor gebruikt.

Hier ook de link vooraleer ik banbliksems krijg van het links gespuis.

https://www.socialsecurity.be/CMS/nl...BOUT_2_2_1.xml

Financiële organisatie

Drievoudige financieringsbron

Instelling : Federale Overheidsdienst Sociale Zekerheid

Het globaal budget van de sociale zekerheid komt in totaal neer op ongeveer 55 miljard euro per jaar. Dit stelsel wordt voornamelijk door rechtstreekse bijdragen op arbeid gefinancierd. De bijdragen vertegenwoordigen 66% van de inkomsten.

De lasten van de sociale zekerheid worden niet enkel door werkgevers en werknemers gedragen. De federale Staat stort jaarlijks een forfaitair bedrag aan de RSZ (Rijksdienst voor sociale zekerheid) en aan het RSVZ (Rijksinstituut voor de sociale verzekeringen der zelfstandigen).

Sinds enkele jaren geldt een alternatief financieringsstelsel voor de sociale zekerheid. Het is daarbij de bedoeling de Staatstoelagen te beperken en tevens de werkgeversbijdragen te verminderen. In plaats van arbeid te belasten, spijzen alternatieve middelen het algemeen budget van de sociale zekerheid. De alternatieve financiering bestaat uit een percentage btw-inkomsten en accijnzen op tabak.

Overheidsmanagement

Financiële organisatie
Financiële organisatie : inleiding
Drievoudige financieringsbron
Inning van bijdragen
Globaal beheer voor de werknemersregeling
Wat met de andere takken die niet gedekt zijn door het globaal beheer van de werknemers
Globaal beheer voor de regeling voor zelfstandigen

Zie ook :
Structuur : inleiding
Gemeenschappelijke verantwoordelijkheid : inleiding
Administratieve organisatie : inleiding
Oud 26 november 2014, 19:07   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht

?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ???????????????????????

ONS? Spreek voor u zelf ja!
Oud 26 november 2014, 19:09   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Wie op zijn 60e nog een broodnodig pensioen nodig heeft is slecht bezig geweest. Dan had hij beter op zijn 20e een koord rond zijn nek gehangen. Van mij mogen ze hun pensioen in hun ... steken. Ik draag het wettelijk verplicht minimum bij en moet er zelfs niet voor terug hebben. Maar ze moeten ook niet zagen als ik op mijn 50e geen bal meer uitsteek (oeps nooit gedaan).
O............ M............... groot doen tot je iets aan de hand krijgt en dan hopen dat de anderen u uit de stront trekken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be