![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet toch nog iets leren van de politieke wereld hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doet zeker ter zake. U moet niet zo gekunsteld verwonderd doen door te stellen dat u niet begrijpt dat een minister zijn eigen beleidsnota's niet leest. In la douce France is het maar net hetzelfde.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 november 2014 om 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Weet ik veel of één of andere Belgische politieke partij haar over één en ander openlijk zal aanspreken : ik heb nergens iets in die zin gesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Wil dit met een concreet gegeven aantonen en dan praten we verder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ministers doen beroep op betrouwbare en in principe op bekwame medewerkers. Zij kunnen onmogelijk alles lezen en/of alles schrijven. En soms loopt het eens fout. We hebben te doen met mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Kortom, u kunt geen concreet gegeven voorbrengen om uw (veronder)stelling te staven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moesten deze fouten blijven aanslepen, ja dan wordt het een probleem. U kunt als excessieve 'foutenschrijvende' taalminaar misschien dan eens terug komen piepen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 november 2014 om 22:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U blijft het voor het overige over mij hebben, als "excessieve taalminaar" (met één n) zoals u het omschrijft. Ik denk dat u weet dat ik zo nu en dan aan dit forum deelneem in een verwoede poging om mijn beperkte kennis van het Nederlands niet helemaal teloor te laten gaan. Uw taal, net als de mijne, is een onderdeel van onze cultuur, mijnheer. Ik heb respect voor uw taal en cultuur. Dezelfde mate van respect voor mijn taal en cultuur kan ik van niemand eisen, dus ook niet van u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is geen probleem zolang we allemaal een beetje ons best doen om ons verstaanbaar te maken, en de ander te begrijpen.
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Oei. Ik heb altijd geleerd dat taal en taalgebruik toch nog iets meer inhoudt dan “een beetje ons best doen om ons verstaanbaar te maken”. Weer mis, blijkbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Kennelijk is er toch één Belgische Nederlandstalige krant die het nuttig vond om een artikeltje aan het Frans taalgebruik van mevrouw Sleurs te wijden : http://www.nieuwsblad.be/article/det...41126_01397802
Ikzelf vind het, bij het herlezen van uw aller bijdragen tot dusver, welhaast aandoenlijk hoe de meesten de aperte taalonkunde van uw bedoeld federaal beleidspersoon pogen goed te praten. Ach, ik weet het wel, en het geldt bijlange niet enkel voor België : de werkelijk bekwame mensen willen niets meer met de politiek te maken hebben, en we moeten ons allen derhalve tevreden stellen met minder bekwamen, ja bijwijlen zelfs met volstrekt onbekwamen. Dat resulteert al gauw in een neiging tot het het veel te makkelijk onder de mat vegen van onvergeeflijke blunders, van een duidelijk gebrek aan respect voor de burgers, en van totaal onaanvaardbaar gedrag. Eén en ander goed praten, niet omdat het goed is maar “omdat het één van ons is”, of omdat hij/zij toevallig tot een politieke partij behoort waarvoor we enige sympathie koesteren, of zelfs omdat hun snoetje ons wel bevalt, blijkt de enige aanvaarde regel te zijn. Ik denk dat het nochtans stilaan de tijd wordt dat wij allen, als burgers van Europa en van ons respectievelijk land, voldoende assertiviteit proberen op te brengen om ten minste te willen vaststellen dat het al te dikwijls niet goed is, ook al gaat het om één van ons, of om iemand die tot “onze” partij behoort, of om iemand wiens snoetje best aangenaam om zien is. Op dit forum is de polarisatie inmiddels dermate alles overheersend dat het objectief aanklagen van onkunde van politici niet meer wordt geduld : meteen na de beginpost wordt er quasi uitsluitend ad hominem gereageerd, al was het maar om het werkelijk onderwerp van de discussie onder te sneeuwen. Maar ooit zult ook u in de realiteit moeten durven de ogen openen, en niet meer blind willen zijn voor al te duidelijke onkunde van politici die weliswaar enige bekwaamheid voorhouden doch die niets méér zijn dan oenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus nogmaals: Dit zegt niets over het Frans van Sleurs.
![]() |
![]() |
#40 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ten eerste : het argument dat jij het niet beter moet doen, omdat je iemand kan vinden die het slechter doet, is geen argument. Dat is pure arrogante luiheid. Euh, ik geloof dat mevrouw Sleurs zelf aanvaard heeft om staatssecretaris te worden. Ze wordt daar dus voor betaald dus ze IS beroepspolitica. Welk signaal wil ze dan geven : geef het geld maar, maar het werk liever niet ? Ik dacht toch dat haar partij voor 'verandering' stond ? Welke verandering dan ? Als je dezelfde kritiek kan geven op 'de partij en haar vertegenwoordigers als op de PS en haar vertegenwoordigers waar is de verandering dan. Trouwens is zou graag wel eens een geschreven nota van een franstalige minister of staatsecretaris willen zien in dergelijk schabouwelijk Nederlands. Want daar gaat het over : over een geschreven beleidsnota. En dus niet over gesproken taal. Je kan alleen maar besluiten dat mevrouw Sleurs niet bekwaam is, punt. Want het andere besluit kan enkel zijn dat ze iets minder van de helft van de bevolking waarvoor ze hoort te werken compleet misprijst. Van een arts die zich buigt over het lot van mindervaliden zou men meer mogen verwachten... |
|
![]() |
![]() |