![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal dus nooit in regie laten werken. Indien het echt niet anders kan, dan ben ik aanwezig tijdens de werken die in regie uitgevoerd worden. Werken in regie is me nog maar één keer overkomen en eigenlijk viel dat, doordat ik steeds aanwezig was, best mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
60 dagen extra is 3 maanden. En werd het loon gerekend in dagen? Ook dat is hoogst merkwaardig hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen werken voor een loon, in dat loon is inbegrepen: - Het uurloon (betaling per gepresteerd uur). - Het vakantiegeld (een heel jaar gewerkt geeft recht op 20 dagen verlof). - De eindejaarspremie (Een vol jaar gewerkt van november tot november geeft hier recht op). Waarom en hoe werkt het eigenlijk: - Het verleden wees uit dat er mensen waren die zelf niet konden sparen. - Onder druk van (vakbonden waarschijnlijk) werd er een gedeelte van het loon ingehouden voor moeilijke periodes. Welke waren die moeilijke periodes dan? ° Het verlof, je moest niet werken maar kreeg ook geen geld. ° Het eindejaar, je had feestdagen die extra geld kostten (eten, geschenkjes, ....). Hoe wordt dit geregeld? - De arbeiders staan een deel van hun loon af. - De arbeiders betalen een heel jaar extra RSZ om een zo groot mogelijk bedrag verlofgeld over te houden (de formule voor RSZ is dan ook: brutoloon x 108% * 13,07%) - Voor de eindejaarspremie gold vroeger de regel dat de werkgever die enkel moest betalen in het geval dat er winst gemaakt werd, ondertussen is men daar vanaf geweken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar laat dit vooral een les zijn: middenstanders leven om te foefelen. Nu weet u het.
Laatst gewijzigd door C2C : 30 november 2014 om 10:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat je dat wilt voorkomen is heel normaal, heel normaal zelfs dat je onnodige onkosten zelfs wilt voorkomen in jouw geval tenzij deze in samenspraak is met de aannemer betreft een 'geborgen gebrek'. En over de offertes, dat woord schoot me niet direct te binnen toen ik die bewuste post schreef even recht te zetten, deze zijn normaal niet bindend waarna de definitieve bestek pas kan uitgevoerd worden en de bijkomende clausules bepalen dan de uiteindelijke factuur...maar je hebt wel van die absurde situaties die zomaar gefactureerd worden buiten het weten om van de aannemer en daarom vindt ik het niet meer dan normaal dat je daar correct op reageert met een gesprek...heeft dat geen effect schakel dan ander mogelijkheden in, nog niet dan is het een instantie die daarover zal bepleiten, maar het meeste is wel bij wet geregeld. (alhoewel, 'eenzijdig geregeld', zonder redenen om wat meer op te brengen dan dat ze in feite zouden kunnen verliezen op de service en efficiëntie van de werken zelf.) Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 30 november 2014 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een vooroordeel heeft u van de middenstanders? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overheid pikt van geselecteerden. Overheid steelt een deel in het zakske. Overheid sponsort met de rest geselecteerden. De gesponsorden zijn de groten. Politiek zoekt totale controle, grote passen in dat kader. De gedupeerden zijn de rest, met middenstanders als lastigste (omdat controle ook een kost heeft en vele kleintjes controleren dus meer kost dan enkele grote controleren) slachtoffers. Bekijk het vanuit de ogen van een dief. Een dief poogt hetzelfde als overheid: productie kopen zonder te moeten helpen produceren. Haal het geld waar het zit. Lastiger om van 100 plaatsen 100 euro te pikken dan van 1 plaats 10000 euro. Daarom.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ik twee medewerkers mee laat werken op één dag zijn, is er toch met gemak 3 x 8 = 24 uren gewerkt op één dag op factuur?
Waarom zou dat niet kunnen?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 30 november 2014 om 15:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk hebben we te weinig gegevens om een oordeel te kunnen vellen. Eén ding is zeker, sluitende contracten maken goede vrienden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is de meerderheid het eens dat die situatie totaal uit den boze is. Mijn punt is nu: Als jullie dit onrechtvaardig vinden, waarom dan dit ook niet afschaffen? 1) Betaald verlof Waarom zou een ondernemer personeel betalen op een moment dat deze werknemers geen activiteit voor de onderneming uitvoeren? 2) Dertiende maand Er zijn maar 12 maanden. Dus waarom een dertiende maand. Een resultaatgebonden bonus vind ik aanvaardbaar, maar een dertiende maand die altijd wordt uitbetaald is gewoon belachelijk.
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wanneer een aannemer over de prijs van zijn offerte dreigt te gaan, zal er meestal mindere kwaliteit geleverd worden. De meeste mensen weten niet wat nodig is om een werk correct uit te voeren en daar wordt vaak van geprofiteerd. Mensen denken dat ze met een offerte zekerheid hebben, maar uiteindelijk is dat maar schijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |