![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Staan er goed voor dan. Spuit en slik maar verder door zou ik zeggen. Uiteraard is een allergie een overgevoelige reactie van het immuunsysteem. Maar dat is het net; een aangetast immuunsysteem gaat ook sneller overgevoelig reageren in is dus in wezen een zwakker immuumsysteem. Was het niet in het minste omdat we het van kinds af aan aanvallen en het in natuurlijke groei tegenwerken door het afhankelijk te maken van externe factoren. Dit is nu eenmaal mijn mening daarover die gevormd is vanuit een kritische kijk en voornamelijk gebaseerd op de nieuwe bevindingen die er gemaakt zijn en worden binnen de medische wereld. En ja tegenstrijdige medische inzichten leveren nu eenmaal hevige discussies op en komen uiteindelijk neer op een universeel probleem: de vaak aanwezige onwil van zij die nieuwe feiten of visies per definitie weerleggen of ze nu gestaafd zijn of niet ten behoeve van het in stand houden der gevormde mening.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Wat is het voordeel?
Het nadeel: http://archives.who.int/eml/expcom/e...pplication.pdf The benefits of fluoride toothpaste are firmly established. Taken together, the trials, which included more than 42,000 children provide clear evidence that fluoride toothpastes used at least once a day are efficacious in preventing dental caries in permanent teeth. Als je geen fluoride in je tandpasta hebt, mis je dat effect dus. Dat is ontegensprekelijk een nadeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ik ben al jaren gestopt met dat vergif te pakken.
Overgeschakeld naar tandpasta zonder fluoride en gefilterd kraantjes water. Deze filters kosten wat geld maar het je kan niet besparen op je gezondheid. Als je toch bij flessenwater wil blijven, drink dan van het merk Spa Reine. Testaankoop heeft testen gedaan op alle merken in België en hiervan de resultaten gepost. En ze concludeerden dat 1 op 4 flessenwaters niet geschikt is voor dagelijkse consumptie. Ik kan me nog herinneren dat Spa Reine het laagste fluoride gehalte had. Je moet maar eens googlen als je deze lijst wil terug vinden. Laatst gewijzigd door DMT : 9 december 2014 om 23:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Overigens is het zinloos om fluoride te willen verwijderen uit kraantjeswater via een filtertje zoals van Brita. Daarvoor is heavier stuff nodig als omgekeerde osmose en destillatie. Citaat:
Citaat:
Overigens vind ik drinkwater fluorideren weinig nuttig, eens ingeslikt is het nutteloos en zelfs contraproductief. In Brakel wordt het ook niet gefluorideerd, het zit zo in de grond. Citaat:
Kortom: ik vrees dat je misleid bent. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Zo komen er ook geen minimale hoeveelheden fluor via het mondslijmvlies in mijn bloed. Zeker als je dit bijvoorbeeld beschouwd over verschillende decennia. Eigenlijk ben ik dit beginnen te doen omdat fluor een laagje maakt op de tanden, en ik van mening ben dat als je decennia lang je mond met fluor in contact laat, dit in het bloed ook laagjes in je aders vormt. En aldus aderverkalking in de hand werkt. Ik vind dat de hoge gezondheidsraad hier uitsluitsel over kan geven door bij overledenen met aderverkalking de aanslag in de aders te onderzoeken op hun gehalte van fluor. http://zaplog.nl/zaplog/article/vero...aderverkalking
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie Laatst gewijzigd door Gelukkoos : 14 december 2014 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een suggestie voor het mechanisme achter een eventuele link (die zeker nog niet vast staat) tussen aderverkalking en fluoride vind je in deze studie: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24012047 Het kan alleszins geen kwaad om dat nooit in te slikken. Is nergens nodig voor. |
|
![]() |
![]() |