Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2014, 14:26   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Goed punt.

Zolang de N-VA geen absolute meerderheid heeft en de regering uitsluitend uit N-VA mandatarissen bestaat kunnen we de N-VA nooit verantwoordelijk houden voor het beleid van de regering. Immers we weten dat elke verandering tegengehouden wordt door de tradito's.

Zelf al bestaat de meerderheid in het Parlement uitsluitend uit N-VA mandatarissen aangevuld met één parlementslid van een traditionele partij, dan nog zal die ene tradito alle 'powers that be' in het Belgique �* papa aanwenden om elke verandering tegen te houden.

Wat kunnen we hier dan aan doen als hardwerkende vlamingen?
Als Vlaming, evenwel geen hardwerkende, meen ik dat we ze gewoon moeten laten doen totdat de sociale zekerheid, door de mix van hun incompetentie, corruptie en ongebreidelde graailust, instort wegens onbetaalbaar.

Op die manier valt de bestaansreden van Belgie weg en gaat de deur open naar een Vlaamse republiek.

Eerst dan kan de Vlaming aan de toekomst beginnen werken.
Oud 18 december 2014, 14:29   #22
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tut tut, jij loog. Manifest.
Dus verontschuldigingen.

En ge peinst gij toch zeker niet dat ik u de volgende keer nog een Duvel ga trakteren? Ge moogt hem zelf betalen en alleen opdrinken.
Ik heb niet de gewoonte mij te laten trakteren door steuntrekkers. U zal iemand anders voor hebben.

En u zou het geld dat u via Di Rupo van de hardwerkende vlamingen steelt beter terugbetalen ipv jan en alleman te trakteren.
Ja_an is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 14:30   #23
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als Vlaming, evenwel geen hardwerkende, meen ik dat we ze gewoon moeten laten doen totdat de sociale zekerheid, door de mix van hun incompetentie, corruptie en ongebreidelde graailust, instort wegens onbetaalbaar.

Op die manier valt de bestaansreden van Belgie weg en gaat de deur open naar een Vlaamse republiek.

Precies.
Francken moet stoppen met België proberen te redden . Hij zou beter die paar tientallen Albanezen hier houden en er nog een stuk of 50.000 bij invoeren.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 14:30   #24
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Maar ze stort dan ook wel in voor de mensen die ze echt nodig hebben.

Hoezo bent u geen hardwerkende vlaming? Dit snap ik niet, een vlaming werkt ipso facto hard.
Oud 18 december 2014, 14:31   #25
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

http://nieuws.vtm.be/politiek/120406...-helemaal-niet

"""Vicepremier en minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) heeft gereageerd op de beelden van VTM NIEUWS, waarin een man door het lint gaat bij een stiptheidsactie. De man riep tijdens de discussie tegen de agenten: "Ik ken meneer Jambon!" Volgens zijn kabinet is dat helemaal niet waar.

Het kabinet van vicepremier Jambon bezorgde VTM NIEUWS de volgende reactie: "Ik ken deze man helemaal niet persoonlijk. Zulk gedrag is onbetamelijk. Iedereen moet aan een politiecontrole gehoorzamen. Zo was ik zelf deze ochtend ook onderhevig aan een controle. We moeten respect betonen voor het werk van politiemensen.”"""
"Ik"...persoonlijk voornaamwoord-eerste enkelvoud
Maar hij moet het waarschijnlijk zelf voorlezen, dan pas is 't OK voor de topicstarter.....
Oud 18 december 2014, 14:35   #26
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht

"""Vicepremier en minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) heeft gereageerd op de beelden van VTM NIEUWS, waarin een man door het lint gaat bij een stiptheidsactie. De man riep tijdens de discussie tegen de agenten: "Ik ken meneer Jambon!" Volgens zijn kabinet is dat helemaal niet waar.

Het kabinet van vicepremier Jambon bezorgde VTM NIEUWS de volgende reactie: "Ik ken deze man helemaal niet persoonlijk. Zulk gedrag is onbetamelijk. Iedereen moet aan een politiecontrole gehoorzamen. Zo was ik zelf deze ochtend ook onderhevig aan een controle. We moeten respect betonen voor het werk van politiemensen.”"""
Maar hij moet het waarschijnlijk zelf voorlezen, dan pas is 't OK voor de topicstarter.....
De Ja an toch.
Zichzelf toch wel even belachelijk gemaakt.
Ik begin te denken dat het een hobby is.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 14:36   #27
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht

U hebt over "Volgens zijn kabinet" gelezen.
Oud 18 december 2014, 14:42   #28
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt over "Volgens zijn kabinet" gelezen.
Goh, hij had dus inderdaad zelf die tekst moeten voorlezen i.p.v. die te laten verspreiden door zijn kabinet.....
Oud 18 december 2014, 15:02   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ze stort dan ook wel in voor de mensen die ze echt nodig hebben.

Hoezo bent u geen hardwerkende vlaming? Dit snap ik niet, een vlaming werkt ipso facto hard.
Je overdrijft nu weer teveel naar de andere kant met uw "ikke ni weet" stijl.

Maar alleszins, ik ben op invaliditeit, ik werk dus niet, ook niet hard dus.

Als de Belgische sociale zekerheid - die in de eerste plaats bestaat om het Belgische profitariaat te laten graaien, de mensen die ziek zijn/niet kunnen werken zijn voor hen een lastige bijzaak - instort moet de Vlaamse staat onmiddellijk een Vlaamse sociale zekerheid regelen.

Voor Vlaanderen en haar inwoners, dat lijkt me duidelijk.
Oud 18 december 2014, 15:10   #30
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En gij denkt dat het er in het nieuwe Vlaanderen van de NVA er beter aan toe zal gaan ?

Naïef dat is het alleszins wel.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 16:36   #31
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
De vakbonden betogen tegen sociaal-economisch beleid. Het probleem hier gaat over politieke deontologie.
Neen het gaat om politieke stakingen en betogingen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 16:37   #32
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Van mij mocht die kerel iedereen in de regering persoonlijk kennen, zolang zijn onderzoek verloopt volgens de gebruikelijke procedures. Zoniet is er inderdaad sprake van vriendjespolitiek. Dus TS, wat weet u over het onderzoek?
Oud 18 december 2014, 16:54   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
En gij denkt dat het er in het nieuwe Vlaanderen van de NVA er beter aan toe zal gaan ?

Naïef dat is het alleszins wel.
Goed, dan kan alles blijven zoals het is.

Als de Walen dan het dan toch voor het zeggen gaan hebben in een onafhankelijke Vlaamse staat, dan is het niet nodig.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 december 2014 om 17:00.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 17:17   #34
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik, meneer, ben een hardwerkende vlaming. Terwijl u deel uitmaakt van het sociaal profitariaat georganiseerd door Di Rupo en Co.

Als er iemand verontschuldigen dient aan te bieden, dan bent u het.
Jij bent een gefrustreerd klein links mannetje. Waar doet N-VA aan vriendjespolitiek? Het feit dat een paljas Jambon zijn naam noemt bij een politiecontrole zegt hoe dan ook noppes.

Op dit forum staat ergens een topic met een opsomming van alle corruptie gepleegd door spa, lees dat eerst eens alvorens alvorens hier te mekkeren.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 17:22   #35
eurobug
Burger

Standaard

Hoe kleiner de prullen zijn die moeten opgeklopt worden tot staatszaken, hoe harder men kan zeker zijn dat de nieuwe regering goed bezig is. Het begint lachwekkende, nee, zelfs absurde, vormen aan te nemen.

Het schandaal van morgen: een peuter struikelt over een uitstekende plavei waar na lang onderzoek van blijkt dat de porsche van de NVA er ooit is overgereden. Hij hield er zelfs een bloedende knie en alles aan over!!1!
eurobug is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 17:33   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vakbonden betogen tegen sociaal-economisch beleid. Het probleem hier gaat over politieke deontologie.
Heb eerder den indruk dat het hier gaat over een kinderachtig gebruik van een forum, dat men met alle geweld naar een facebookniveau wil reduceren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 17:37   #37
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... politieke deontologie.
Wat mag (moet) ik mij daar bij voorstellen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 20:26   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het heeft lang geduurd, maar nu de N-VA op alle niveaus aan de vetpotten zit blijken zij ook niet immuun voor de vriendjespolitiek, politiek profitariaat, hand en spandiensten, etc.

Als men niet akkoord is met een politiecontrole hoeft men blijkbaar enkel laten vallen dat men 'Meneer Jambon kent'.

Goed om weten.

Intussen blijft het oorverdovend stil bij de N-VA. Het is zo ver gekomen dat de partij, noch deheer Jambon zelf uitdrukkelijk afstand neemt van deze insinuaties.

Dit kan enkel gezien worden als een impliciete bevestiging.

Quid de politieke verandering waar de hardwerkende vlaming voor gestemd heeft?
Zeg eens wat er je juist dwarszit, jongen, want het enige dat ik met zekerheid uit je gebrabbel kan opmaken is dat de stakingen en stiptheidsacties niet het verhoopte resultaat opleverden.

Erg hé, dat niet meer bij uitstek de traditionele partijen aan de vetpotten kunnen zitten, maar ook de N-VA. Naar het schijnt heeft zelfs geen enkele partij ooit zoveel binnengerijfd als de partij van de meneer die we allemaal kennen.

En zeggen dat het zeker niet de bedoeling is geweest van de traditionele partijen die dit mogelijk maakten, want die dachten alleen maar aan zichzelf en de vriendjes. En d�*�*r hoorden de Vlaams-nationalisten échtig, techtig niet bij.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 december 2014 om 20:34.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 20:34   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat mag (moet) ik mij daar bij voorstellen?

Een regeling die vriendjespolitiek nog uitsluitend toelaat voor de partijen die er bijna twee eeuwen hun voordeel mee hebben gedaan?
Oud 18 december 2014, 20:37   #40
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit uw nieuwsartikel:

"'Ik ken die man helemaal niet persoonlijk', reageert hij dinsdagavond bij monde van zijn kabinet."

Kennelijk wenst meneer Jambon dit niet persoonlijk te bevestigen. Dat zou hem inderdaad in een lastig parket brengen als nadien een aantal dekseltjes van stinkende potjes gehaald worden.

Ik herhaal: WAAR is de VERANDERING.
Vraag het aan de vakbonden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be