Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2014, 14:51   #21
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Blijkbaar tot groot ongenoegen van Zuid-Nederlanders die zich daar laatst op een vergadering erg over opwonden.
Nederlanders werken er mooi aan mee om die verwarring in stand te houden door de "Hup Holland Hup" slogan .
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 14:58   #22
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
Ik lees juist dat in België 1 op de 15 mensen moslim is, en dat er ongeveer 7.000.000 Vlamingen zijn. Maar hoeveel procent van de Vlamingen is dan echt Flamingant . Ik bedoel dus als je de allochtonen en autochtonen er niet bij rekent.
Er zijn al geen "echte" en "valse" Vlamingen. Een Vlaming die voorstander van België is, is even Vlaming als een Vlaming die voor de splitsing van België is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 14:59   #23
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke definitie hanteert u dan om "een echte Vlaming" te omschrijven?
Ik denk dat hij Vlaams-Nationalisten bedoelt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 15:04   #24
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees juist dat in België 1 op de 15 mensen moslim is, en dat er ongeveer 7.000.000 Vlamingen zijn. Maar hoeveel procent van de Vlamingen is dan echt Flamingant . Ik bedoel dus als je de allochtonen en autochtonen er niet bij rekent.
Inderdaad misleidende vraag. Heb je soms een idee hoeveel Vlamingen als moslim geboren zijn of zich ertoe bekeerd hebben? Dat zijn er inmiddels ook al duizenden.

En als je wilt weten wie er allemaal van autochtone origine is, kun je maar best niet te ver in de geschiedenis teruggaan, want dan zou kunnen blijken dat we allem�*�*l afstammen van autochtonen.

Als je bv. 'slechts' 100 jaar teruggaat naar die tot Belg genationaliseerde autochtonen zijn, kom je makkelijk uit boven het miljoen.

Die klok kan je alvast niet meer terugdraaien. Dan hak je daarmee eigenhandig zelf je armen en benen af en kan je voortuin op je buik naar den Aldi shoppen.

Laatst gewijzigd door thePiano : 18 december 2014 om 15:05.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 15:12   #25
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Er zijn al geen "echte" en "valse" Vlamingen. Een Vlaming die voorstander van België is, is even Vlaming als een Vlaming die voor de splitsing van België is.
Wat is dat nu weer voor een bewering?
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 15:13   #26
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ge snapt het niet, de rechtse rakkers willen zeggen : "ge zijt geen Vlaming wanneer ge niet voor de NVA zijt".
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 15:16   #27
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Ge snapt het niet, de rechtse rakkers willen zeggen : "ge zijt geen Vlaming wanneer ge niet voor de NVA zijt".
Neen, ik snap het niet. Wat heeft Vlaming zijn met NVA te maken?
Oud 18 december 2014, 15:17   #28
Gelukkoos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Als je bv. 'slechts' 100 jaar teruggaat naar die tot Belg genationaliseerde autochtonen zijn, kom je makkelijk uit boven het miljoen.
Dit lijkt mij het interessantste antwoord. Dus er zijn een klein tweemiljoen Vlamingen met een roots van 100 jaar. En met Vlaanderen zijn het de vijf provincies dus. Dus een op de vier inwoners van Vlaanderen heeft een roots van 100 jaar.
Oud 18 december 2014, 15:17   #29
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Neen, ik snap het niet. Wat heeft Vlaming zijn met NVA te maken?
Niets, maar daar komt het tegenwoordig volgens het stelletje zot gedraaide NVA-gekken hier op het forum wel op neer.
Oud 18 december 2014, 15:27   #30
thePiano

Standaard

Citaat:
Tja, Hoeveel procent Vlamingen zijn er in Vlaanderen waarvan er pakweg al minstens 5 �* 6 generaties leven ?
Als je rekent dat 1 generatie = 15 jaar, dan spreek jij over 75 tot 90 jaar. Dat is een wel erg korte periode in de geschiedenis van België.

Als je in Antwerpen een telefoonboek openslaat sta je verbaasd hoeveel Spaanse namen daar in voorkomen. Dat zijn veelal afstammelingen van Spanjaarden die in 1585 Antwerpen veroverden. Ga je die d'r ook bijtellen?

Of je kan nog verder terugtellen, naar de 9de eeuw bv. toen de Vikingen (Noormannen) de Lage Landen inpalmden. Ook bijtellen?

En waarom nog niet verder teruggaan? Toen de Romeinen ons de dapperste aller Galliërs noemden. En kom me nu niet vertellen dat Boduognat (57 v.C.) een 'echte' Vlaming was hé!

Laatst gewijzigd door thePiano : 18 december 2014 om 15:29.
Oud 18 december 2014, 15:30   #31
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Niets, maar daar komt het tegenwoordig volgens het stelletje zot gedraaide NVA-gekken hier op het forum wel op neer.
Ik bedoel: Jezelf Vlaming voelen heeft niets met politiek te maken. En ik heb niet de indruk dat de vraag van 'NVA-gekken' komt, maar van iemand die het 'Vlaams-gevoel' vast verbindt met flamingantisme of/en NVA. Fout dus, en tendentieus.
Oud 18 december 2014, 15:33   #32
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als je rekent dat 1 generatie = 15 jaar, dan spreek jij over 75 tot 90 jaar. Dat is een wel erg korte periode in de geschiedenis van België.

Als je in Antwerpen een telefoonboek openslaat sta je verbaasd hoeveel Spaanse namen daar in voorkomen. Dat zijn veelal afstammelingen van Spanjaarden die in 1585 Antwerpen veroverden. Ga je die d'r ook bijtellen?

Of je kan nog verder terugtellen, naar de 9de eeuw bv. toen de Vikingen (Noormannen) de Lage Landen inpalmden. Ook bijtellen?

En waarom nog niet verder teruggaan? Toen de Romeinen ons de dapperste aller Galliërs noemden. En kom me nu niet vertellen dat Boduognat (57 v.C.) een 'echte' Vlaming was hé!
De Romeinen hebben overigens vrijwel de volledige oorspronkelijke bewoners van het toenmalige 'Vlaanderen' over de kling gejaagd. Wat er hier woont zijn ofwel afstammelingen van Kelten uit Frankrijk ofwel van Germanen.

Ik durf er trouwens wat voor verwedden dat met uitzondering van de Limburgers de rest van Vlaanderen genetisch vooral met Fransen overeenkomen.

Zuig daar maar eens op.
Oud 18 december 2014, 15:47   #33
thePiano

Standaard

Citaat:
De Romeinen hebben overigens vrijwel de volledige oorspronkelijke bewoners van het toenmalige 'Vlaanderen' over de kling gejaagd. Wat er hier woont zijn ofwel afstammelingen van Kelten uit Frankrijk ofwel van Germanen.

Ik durf er trouwens wat voor verwedden dat met uitzondering van de Limburgers de rest van Vlaanderen genetisch vooral met Fransen overeenkomen.

Zuig daar maar eens op.
Als je in Brussel of in Antwerpen een kwartier rond het Centraal Station hangt, zie je de hele wereld voorbij komen en dat zijn voor 90 procent allemaal Belgen, Vlamingen dus.

Antwerpen kent ca. 180 nationaliteiten maar dat zijn straks ook allemaal Belgen, tenminste als ze blijven.

Ze mogen zelfs hun familienaam veranderen, van Tsjang Wong Li en Vakhtang Bakhturiani naar Jef Janssens of Louis Peeters.

Probeer ze dan nog maar eens te tellen, die non-Vlamingen of non-Flaminganten van je. Je kan beter de niet-N-VA 'rs tellen, een stuk makkelijker.

Mijn advies: Leer er maar mee leven, België is geen eiland (meer). Je kan de geschiedenis niet en nooit meer terugdraaien. Game over.

Laatst gewijzigd door thePiano : 18 december 2014 om 15:47.
Oud 18 december 2014, 15:55   #34
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan weet ik als echte Vlaming voor hoeveel procent ik mij Vlaming moet voelen.
Jij past je dus aan aan de meerderheid?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 16:07   #35
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Jij past je dus aan aan de meerderheid?
Volgens Darwin maak je dan inderdaad de meeste kans om te overleven. Wie zich het best aanpast aan een veranderende biotoop die verhoogt de levenskansen van eigen bloed aanzienlijk. Het zijn zelden de intelligentste, de snelsten, de rijksten, de dappersten onder ons die overleven. Aanpassen of oprotten of anders tenondergaan is de boodschap.
Oud 18 december 2014, 16:07   #36
Gelukkoos
Burgemeester

Standaard

Het separeren van bevolkingsgroepen kan vermakelijk in vrede verlopen, of het kan in oorlog.Bevolkingsgroepen die elders in oorlog leven kunnen weer elders in vrede leven. Het veiligst is denk ik als het een allegaartje is zoals Antwerpen.
Oud 18 december 2014, 16:08   #37
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorlopig (beperkt) onderzoek wijst uit dat ongeveer 61 % van de Belgische mannen tot de y-dna haplogroep R1b behoren. Volgende tekening laat zien war de meeste R1b wonen. Ge ziet dat de overgang niet Noord-Zuid is maar West-Oost.
Dit toont idd aan dat ook in België er zeer weinig genetische verschillen zijn tussen de gewesten zijn. Maar eerder tussen oude graafschappen enz

Mijn eigen stamboomonderzoek bevestigt dat. Als Limburger uit het Maasland heb ik geen voorouders die Westelijker dan Hasselt woonden. Des te meer uit de euregio Maas-Rijn+ Luxemburg.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 16:11   #38
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn advies: Leer er maar mee leven, België is geen eiland (meer). Je kan de geschiedenis niet en nooit meer terugdraaien. Game over.
Idd

Ge moet eens op de namen van die fordarbeiders letten: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2185639
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 16:14   #39
thePiano

Standaard

Citaat:
Het separeren van bevolkingsgroepen kan vermakelijk in vrede verlopen, of het kan in oorlog.Bevolkingsgroepen die elders in oorlog leven kunnen weer elders in vrede leven. Het veiligst is denk ik als het een allegaartje is zoals Antwerpen.
Met verwilderde mensen die bloed aan hun handen hebben (bv. de koppensnellers van Islamitische Staat) ligt dat wel wat moeilijker. Tenslotte zijn we ook maar zoogdieren, die overleefden door dieren (en andere stammen) op te jagen en af te slachten.

We zijn dat wat afgeleerd en zien tegenwoordig alleen nog maar de steak op ons bord liggen en niet meer de koe die gedood en geslacht werd. Maar miljoenen jaren evolutie, veeg je niet op een paar honderd jaren uit.

Diep van binnen zijn we allemaal roofdieren, die door ons intellect en opvoeding toevallig bovenaan de voedselketen zijn geraakt.
Oud 18 december 2014, 16:24   #40
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Minder dan 10% is echt Flamingant.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be