![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In een samenleving acht ik het trouwens een absoluut gegeven dat ordehandhaving iets is wat door de overheid hoort te gebeuren (tenzij enkele welomschreven elementen die vanuit de private sector kunnen gebeuren, maar dan wel geregeld door de overheid). |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kunt gij mij zeggen welke regering haar beoogd begrotingstekort ooit heeft gehaald sedert 1960 (zonder manupilatie zoals nationaliseren van pensioenfondsen, verkopen van goud, patrimonium, ...?). Kunt U mij zeggen hoeveel nettobanen erbij gekomen zijn de laatste 15 jaar en in welke sector of domein? Ziet U de problemen niet? De traditionele partijen, en N-VA als overblijfsel vd VU hoort daar bij, proberen alles geleidelijk te veranderen en U ziet welk "succes' dat ons heeft opgeleverd! Uw nieuwe politiek is gewoon oude wijn in nieuwe zakken die belangrijke hervormingen nog steeds voor zich uitschuift. Ik verwacht geen heil van deze partijen noch van hun politici. Wij worden nu overspoeld door een tsunami en die oude machthebbers en hun iets jongere vazallen zullen als eerste sterven en daarna is het aan de jeugd om alles opnieuw op te bouwen. Deze mensen zullen uw dubbel pensioen, de uitzonderingen, de voordelen en gunsten, ... uitspuwen. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De meeste uitvoeringsbesluiten die nu worden getekend, betreffen nog wetten die gestemd werden onder de vorige regering. |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er komen geen lastenverlagingen om bedrijven concurrentieel te maken behoudens een loonstop en een afgezwakte indexsprong : de inspanning ligt dus niet bij de regering of haar overheidsbeslag. Deze regering durft niet drastisch ingrijpen in het overheidsbeslag en is dus een conservatieve regering die maatregelen neemt die pas ingaan over meer dan 10 jaar. Iemand die zijn hoop stelt op verandering is eraan voor de moeite. Laatst gewijzigd door demonen : 27 december 2014 om 10:10. |
|
|
|
|
|
|
#25 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In Knack leest ik nochtans: Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Deze regering wil het overheidsbeslag afbouwen met 1,5% over een periode van 5 jaar. Een druppel op een hete plaat! |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Trouwens, ik werkte in de nachtploeg, wij hebben nooit 1 dag gestaakt. Uw ex-collega's van Ford die ontslagen waren in 2003 wegens teveel slechte punten en waarvan velen hun toevlucht zochten en vonden in de toelevering hebben die staking in gang gezet. Dat is in ons bedrijf begonnen en het betrof 3 collega's die daarna onder zware druk van Ford ontslagen werden. Die mannen hadden hun oude loonbrieven van Ford meegebracht waarop eerst de receiving in staking ging, dan Tenecco, Delphi, Ford modules, die vd hemels, Visteon en op een half uur tijd lag heel ons bedrijf plat. Zij vroegen 1 Euro/uur meer. Die staking heeft zich uitgebreid naar heel België want iedereen wou 1 Euro meer (waarvan je netto 30 Eurocent overhoudt). Om kort te gaan : nadat wij die Euro kregen (die actie was niet erkend door de vakbonden, ook niet door de plaatselijke delegées) en wij weer opstarten sloegen de delegées op de Ford de noodstop in want zij wilden ook 1 Euro meer. 's Avonds zij Heller op TV Limburg dat zij hun doodvonnis hadden getekend want dat Ford Europa dit nooit zou vergeven noch vergeten. Laatst gewijzigd door demonen : 27 december 2014 om 12:21. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Eéntje die nooit staakte? Dat moet wel raar geweest zijn, niet? Wat zeiden je collega's daarvan? |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#32 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Je bent nu aan het liegen of je was eerder aan het liegen. Citaat:
Gij zijt waarschijnlijk op een leeftijd gekomen dat ge niet meer weet wat ge eerder schreef, de tweede mogelijkheid is dat ge niet meer weet wat ge allemaal gelogen hebt. Laatst gewijzigd door dpg : 27 december 2014 om 12:10. |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Banneling
|
Oei, subiet gaat hij beginnen te mijnheren...
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Op basis daarvan wou mijn bedrijf mij ontslaan maar dat is niet gelukt. Ik kan U verzekeren dat zij daar zeer ver in gegaan zijn. Laatst gewijzigd door demonen : 27 december 2014 om 12:14. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu is het weer iets anders... Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 december 2014 om 12:16. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In 2003 werkte ik bij SML, een ander toeleveringsbedrijf! Dat was toen de Transit naar Turkije ging en bijna de helft vd mensen kon oprotten. Laatst gewijzigd door demonen : 27 december 2014 om 12:21. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Banneling
|
|
|