Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2014, 09:45   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Bedrijven zijn doorgaans efficiënter dan de Staat.

Het ontbreken van verspilling zou al een reden op zich zijn om alles te privatiseren.
Hoe berekent u de efficiëntiegraad van de politie?

In een samenleving acht ik het trouwens een absoluut gegeven dat ordehandhaving iets is wat door de overheid hoort te gebeuren (tenzij enkele welomschreven elementen die vanuit de private sector kunnen gebeuren, maar dan wel geregeld door de overheid).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2014, 09:48   #22
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zowel aan Demonen als aan Xeno:

ik herhaal mijn vraag en mijn punt: met welke partijen zouden jullie het anders willen doen ?

Laat het tot jullie doordringen: tina !

.
Kunt gij mij zeggen in welk jaar de schuld nominaal is afgenomen vanaf 1960?
Kunt gij mij zeggen welke regering haar beoogd begrotingstekort ooit heeft gehaald sedert 1960 (zonder manupilatie zoals nationaliseren van pensioenfondsen, verkopen van goud, patrimonium, ...?).
Kunt U mij zeggen hoeveel nettobanen erbij gekomen zijn de laatste 15 jaar en in welke sector of domein?
Ziet U de problemen niet?
De traditionele partijen, en N-VA als overblijfsel vd VU hoort daar bij, proberen alles geleidelijk te veranderen en U ziet welk "succes' dat ons heeft opgeleverd!
Uw nieuwe politiek is gewoon oude wijn in nieuwe zakken die belangrijke hervormingen nog steeds voor zich uitschuift.
Ik verwacht geen heil van deze partijen noch van hun politici.
Wij worden nu overspoeld door een tsunami en die oude machthebbers en hun iets jongere vazallen zullen als eerste sterven en daarna is het aan de jeugd om alles opnieuw op te bouwen. Deze mensen zullen uw dubbel pensioen, de uitzonderingen, de voordelen en gunsten, ... uitspuwen.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2014, 10:00   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De traditionele partijen, en N-VA als overblijfsel vd VU hoort daar bij, proberen alles geleidelijk te veranderen en U ziet welk "succes' dat ons heeft opgeleverd!
O ja, de huidige regering is gestart midden oktober 2014. Nu moet u mij eens vertellen hoe de balans kunt maken van die regering...

De meeste uitvoeringsbesluiten die nu worden getekend, betreffen nog wetten die gestemd werden onder de vorige regering.
Oud 27 december 2014, 10:09   #24
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O ja, de huidige regering is gestart midden oktober 2014. Nu moet u mij eens vertellen hoe de balans kunt maken van die regering...

De meeste uitvoeringsbesluiten die nu worden getekend, betreffen nog wetten die gestemd werden onder de vorige regering.
Wat pensioenen betreft : alle maatregelen die de betaalbaarheid betreft gaan pas ten vroegste in 2026 van kracht.
Er komen geen lastenverlagingen om bedrijven concurrentieel te maken behoudens een loonstop en een afgezwakte indexsprong : de inspanning ligt dus niet bij de regering of haar overheidsbeslag.
Deze regering durft niet drastisch ingrijpen in het overheidsbeslag en is dus een conservatieve regering die maatregelen neemt die pas ingaan over meer dan 10 jaar.
Iemand die zijn hoop stelt op verandering is eraan voor de moeite.

Laatst gewijzigd door demonen : 27 december 2014 om 10:10.
Oud 27 december 2014, 10:13   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat pensioenen betreft : alle maatregelen die de betaalbaarheid betreft gaan pas ten vroegste in 2026 van kracht.
Er komen geen lastenverlagingen om bedrijven concurrentieel te maken behoudens een loonstop en een afgezwakte indexsprong.
Deze regering durft niet drastisch ingrijpen in het overheidsbeslag en is dus een conservatieve regering die maatregelen neemt die pas ingaan over meer dan 10 jaar.
Iemand die zijn hoop stelt op verandering is eraan voor de moeite.
U praat graag SP.a-kamerleden na zonder er zelf over na te denken?

In Knack leest ik nochtans:

Citaat:
De tweede pijler van het beleid van de nieuwe regering is inderdaad de versterking van de concurrentiekracht van de ondernemingen. Een indexsprong en andere lastenverlagingen zijn goed voor een concurrentieschok van 3,6 miljard euro. Ze worden ook aan het begin van de legislatuur toegekend.
http://trends.knack.be/economie/bele...on-435067.html
Oud 27 december 2014, 10:25   #26
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U praat graag SP.a-kamerleden na zonder er zelf over na te denken?

In Knack leest ik nochtans:

http://trends.knack.be/economie/bele...on-435067.html
Onze concurrentiehandicap met Nederland en Duitsland bedraagt bijna 18 miljard Euro (wij zijn 16-20% duurder, deze landen verlagen hun arbeidskost voor de zoveelste keer vanaf 1/1/15 dus dat blijft oplopen). Dit los je enkel op met het terugdringen van het overheidsbeslag van 54% naar max 35%.
Deze regering wil het overheidsbeslag afbouwen met 1,5% over een periode van 5 jaar. Een druppel op een hete plaat!
Oud 27 december 2014, 10:35   #27
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze concurrentiehandicap met Nederland en Duitsland bedraagt bijna 18 miljard Euro (wij zijn 16-20% duurder, deze landen verlagen hun arbeidskost voor de zoveelste keer vanaf 1/1/15 dus dat blijft oplopen). Dit los je enkel op met het terugdringen van het overheidsbeslag van 54% naar max 35%.
Deze regering wil het overheidsbeslag afbouwen met 1,5% over een periode van 5 jaar. Een druppel op een hete plaat!
Toen je ging staken voor meer loon was de hoge loonkost uw allerlaatste probleem.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2014, 11:51   #28
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Toen je ging staken voor meer loon was de hoge loonkost uw allerlaatste probleem.
Toen mijn collega's staakten of jij economische dop had werkte ik bij mijn tweede job.
Trouwens, ik werkte in de nachtploeg, wij hebben nooit 1 dag gestaakt.
Uw ex-collega's van Ford die ontslagen waren in 2003 wegens teveel slechte punten en waarvan velen hun toevlucht zochten en vonden in de toelevering hebben die staking in gang gezet. Dat is in ons bedrijf begonnen en het betrof 3 collega's die daarna onder zware druk van Ford ontslagen werden.
Die mannen hadden hun oude loonbrieven van Ford meegebracht waarop eerst de receiving in staking ging, dan Tenecco, Delphi, Ford modules, die vd hemels, Visteon en op een half uur tijd lag heel ons bedrijf plat. Zij vroegen 1 Euro/uur meer. Die staking heeft zich uitgebreid naar heel België want iedereen wou 1 Euro meer (waarvan je netto 30 Eurocent overhoudt).
Om kort te gaan : nadat wij die Euro kregen (die actie was niet erkend door de vakbonden, ook niet door de plaatselijke delegées) en wij weer opstarten sloegen de delegées op de Ford de noodstop in want zij wilden ook 1 Euro meer. 's Avonds zij Heller op TV Limburg dat zij hun doodvonnis hadden getekend want dat Ford Europa dit nooit zou vergeven noch vergeten.

Laatst gewijzigd door demonen : 27 december 2014 om 12:21.
Oud 27 december 2014, 12:02   #29
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Toen mijn collega's staakten of jij economische dop had werkte ik bij mijn tweede job.
Uw ex-collega's van Ford die ontslagen waren in 2003 wegens teveel slechte punten en waarvan velen hun toevlucht zochten en vonden in de toelevering hebben die staking in gang gezet. Dat is in ons bedrijf begonnen en het betrof 3 collega's die daarna onder zware druk van Ford ontslagen werden.
Die mannen hadden hun oude loonbrieven van Ford meegebracht waarop eerst de receiving in staking ging, dan Tenecco, Delphi, Ford modules, die vd hemels,, Visteon en op een half uur tijd lag heel ons bedrijf plat. Zij vroegen 1 Euro/uur meer. Die staking heeft zich uitgebreid naar heel België want iedereen wou 1 Euro meer (waarvan je netto 30 Eurocent overhoudt).
Om kort te gaan : nadat wij die Euro kregen (die actie was niet erkend door de vakbonden, ook niet door de plaatselijke delegées) en wij weer opstarten sloegen de delegées op de Ford de noodstop in want zij wilden ook 1 Euro meer. 's Avonds zij Heller op TV Limburg dat zij hun doodvonnis hadden getekend want dat Ford Europa dit nooit zou vergeven noch vergeten.
Jij was toch zelf ook een ACV-déléguee?
Eéntje die nooit staakte?

Dat moet wel raar geweest zijn, niet?
Wat zeiden je collega's daarvan?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2014, 12:04   #30
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij was toch zelf ook een ACV-déléguee?
Eéntje die nooit staakte?
Militant.
Oud 27 december 2014, 12:06   #31
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Militant.
Jij militeerde dus tijdens je werkuren?
Of hoe moet ik dat zien?
Oud 27 december 2014, 12:09   #32
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Die mannen hadden hun oude loonbrieven van Ford meegebracht waarop eerst de receiving in staking ging, dan Tenecco, Delphi, Ford modules, die vd hemels,, Visteon en op een half uur tijd lag heel ons bedrijf plat. Zij vroegen 1 Euro/uur meer. Die staking heeft zich uitgebreid naar heel België want iedereen wou 1 Euro meer (waarvan je netto 30 Eurocent overhoudt).

Je bent nu aan het liegen of je was eerder aan het liegen.

Citaat:

In 2003 heb ik Champagne leren kennen want wij hadden toen de conveyor stilgelegd (jullie ontslagpremiers en -regelingen waren toen veel beter dan de onze!). Die man zei dat wij "maar" vd toelevering waren en dat hij niets voor ons kon doen. Ik ben dat nooit vergeten en heb mijn strategie daarop afgesteld en ik heb hem dat nadat onze buit binnen was nog eens onder zijn neus gewreven.

Citaat:
Onze direkties werden gek telkens de conveyor stil lag : "dat kost ons 2.000 Euro per minuut" werd er geroepen en getierd. Wij gingen een koffieke drinken en daarna vragen of ze gekalmeerd waren maar die werden nog gekker
Gij zijt waarschijnlijk op een leeftijd gekomen dat ge niet meer weet wat ge eerder schreef, de tweede mogelijkheid is dat ge niet meer weet wat ge allemaal gelogen hebt.

Laatst gewijzigd door dpg : 27 december 2014 om 12:10.
Oud 27 december 2014, 12:11   #33
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Gij zijt waarschijnlijk op een leeftijd gekomen dat ge niet meer weet wat geschrijft, de tweede mogelijkheid is dat ge niet meer weet wat ge allemaal gelogen hebt.
Oei, subiet gaat hij beginnen te mijnheren...
Oud 27 december 2014, 12:13   #34
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij militeerde dus tijdens je werkuren?
Of hoe moet ik dat zien?
Toen de militanten en later de delegées de Mondeolaan blokkeerden (de sluiting was onherroepelijk) maar geen strategie hadden heb ik de strategie van de toelevering op poten gezet en ben in contact getreden met Monica De Coninck. Wij bleven in staking tot dat wij copy paste van de ontslagvoorwaarden en -vergoedingen vh moederbedrijf kregen.
Op basis daarvan wou mijn bedrijf mij ontslaan maar dat is niet gelukt. Ik kan U verzekeren dat zij daar zeer ver in gegaan zijn.

Laatst gewijzigd door demonen : 27 december 2014 om 12:14.
Oud 27 december 2014, 12:15   #35
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Toen de militanten en later de delegées de Mondeolaan blokkeerden (de sluiting was onherroepelijk) maar geen strategie hadden heb ik de strategie van de toelevering op poten gezet en ben in contact getreden met Monica De Coninck. Wij bleven in staking tot dat wij copy paste van de ontslagvoorwaarden en -vergoedingen vh moederbedrijf kregen.
Op basis daarvan wou mijn bedrijf mij ontslaan maar dat is niet gelukt. Ik kan U verzekeren dat zij daar zeer ver in gegaan zijn.
Daarnet, "nooit één dag gestaakt".
Nu is het weer iets anders...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 december 2014 om 12:16.
Oud 27 december 2014, 12:16   #36
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:

Gij zijt waarschijnlijk op een leeftijd gekomen dat ge niet meer weet wat ge eerder schreef, de tweede mogelijkheid is dat ge niet meer weet wat ge allemaal gelogen hebt.
Ik werkte in de nacht en zag het gros van mijn collega's bij de ploegwisselingen bij aanvang en einde vd shift. Ik dronk altijd een koffie nadat ik uittikte. Onze nachtploeg heeft nooit gestaakt, niet 1 dag!!
In 2003 werkte ik bij SML, een ander toeleveringsbedrijf! Dat was toen de Transit naar Turkije ging en bijna de helft vd mensen kon oprotten.

Laatst gewijzigd door demonen : 27 december 2014 om 12:21.
Oud 27 december 2014, 12:17   #37
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarnet, "nooit één dag gestaakt".
Nu is het weer iets anders...
Toen was de sluiting onherroepelijk. Tijdens de "1-Euro"-stakingen heeft de nachtploeg ALTIJD gewerkt!
Oud 27 december 2014, 12:18   #38
Another Jack
Banneling

Standaard

Wat een zootje...
Oud 27 december 2014, 12:26   #39
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een zootje...
Fantastisch hoe "WIJ, WIJ, WIJ" transformeerde in "WIJ NIET, WIJ NIET, WIJ NIET".

Heel geloofwaardig.
Oud 27 december 2014, 12:27   #40
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Fantastisch hoe "WIJ, WIJ, WIJ" transformeerde in "WIJ NIET, WIJ NIET, WIJ NIET".

Heel geloofwaardig.
Toch zal hij gewoon verder razen alsof er niets aan de hand is.
Wedden?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 december 2014 om 12:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be