Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2015, 17:14   #21
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Allebei. De Palestijnen zijn geen zielige uitzondering in de geschiedenis. De slachtofferrol die zij en sommige aanhangers van hen aannemen is gebaseerd op zelfmedelijden en niet op realiteit. De Palestijnen zijn zelf voor een belangrijk deel schuldig aan de situatie waarin ze verkeren. Nogmaals: als je drie oorlogen in het verliezende kamp zit, kun je niet verwachten dat al je eisen zo maar worden ingewilligd. Ook is heel de kaart van het Midden Oosten is getekend door Groot-Brittannië en Frankrijk, maar alleen Israël zou moeten verdwijnen volgens sommigen hier. Hypocrisie ten top.
Er zijn heel veel landen die niet 'van boven' (wat dat ook moge betekenen) zijn ontstaan, en indien dat zo is, kan dat nooit een morele vergoeilijking zijn voor mistoestanden. Israel is militair de baas dank zij de steun van het machtigste land ter wereld.
Bent u wel een voorstander van democratie? Als u lees denk ik van niet. Want u vindt het moreel aanvaardbaar dat iets 'van boven' wordt opgelegd.

En over het verliezende kamp hebt. Israel heeft de veldslagen gewonnen. Maar de oorlog is nog steeds aan de gang.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 17:59   #22
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

..

Laatst gewijzigd door Drukazz : 7 januari 2015 om 17:59.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 18:14   #23
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Er zijn heel veel landen die niet 'van boven' (wat dat ook moge betekenen) zijn ontstaan, en indien dat zo is, kan dat nooit een morele vergoeilijking zijn voor mistoestanden. Israel is militair de baas dank zij de steun van het machtigste land ter wereld.
Bent u wel een voorstander van democratie? Als u lees denk ik van niet. Want u vindt het moreel aanvaardbaar dat iets 'van boven' wordt opgelegd.

En over het verliezende kamp hebt. Israel heeft de veldslagen gewonnen. Maar de oorlog is nog steeds aan de gang.
Europeanen hebben ook al heel wat veldslagen gewonnen tegen de Islamitische wereld in het verleden.

De vraag is wie de oorlog daar gaat winnen.
Oud 7 januari 2015, 20:19   #24
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn heel veel landen die niet 'van boven' (wat dat ook moge betekenen) zijn ontstaan, en indien dat zo is, kan dat nooit een morele vergoeilijking zijn voor mistoestanden.
Jan van den Berghe stelde dat 'er een beslissing werd genomen boven de hoofden van de inwoners van Palestina'. Dat is een opmerking die kant noch wal raakt. Bij vrijwel elk land is er door een kleine groep besloten een staat te stichten, boven de hoofden van een inwoners van een gebied. Er zijn uit mijn hoofd 3 landen waar de meerderheid van de bevolking heeft gekozen voor een eigen staat via een onafhankelijkheidsreferendum: Kosovo, Montenegro en Zuid-Soedan.

Citaat:
Israel is militair de baas dank zij de steun van het machtigste land ter wereld.
Een opmerking van niks: de oorlogen van 1948, 1967 en 1973 werden door Israël gewonnen zonder steun van de Amerikanen.

Citaat:
Bent u wel een voorstander van democratie? Als u lees denk ik van niet.
Je doet er goed aan je beter in te lezen over staat-en natievorming.

Citaat:
Want u vindt het moreel aanvaardbaar dat iets 'van boven' wordt opgelegd.
Het gaat niet om moreel aanvaardbaar; het gaat om de realiteit. Jij toont aan niet te weten hoe staten en naties ontstaan. Om in het Midden Oosten te blijven: alle landen daar zijn gecreëerd door Groot-Brittannië en Frankrijk. Ga je ook stampij maken dat er een christelijke staat (Libanon) is gesticht?

Citaat:
Israël heeft 3 oorlogen gewonnen: de Israëlische onafhankelijkheidsoorlog van 1948, de Zesdaagse Oorlog van 1967 en de Jom Kipoeroorlog van 1973.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 7 januari 2015 om 20:20.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 21:01   #25
geertvdb

Standaard

Citaat:
Jan van den Berghe stelde dat 'er een beslissing werd genomen boven de hoofden van de inwoners van Palestina'. Dat is een opmerking die kant noch wal raakt.
U hebt er van gemaakt: '...staten altijd 'van boven' worden gesticht...' Wat toch iets anders is.
Waarom raakt DAT kant noch wal? Dat is namelijk exact wat er gebeurd is. Hebben de Palestijnen ooit inspraak gehad??

Citaat:
Bij vrijwel elk land is er door een kleine groep besloten een staat te stichten, boven de hoofden van een inwoners van een gebied. Er zijn uit mijn hoofd 3 landen waar de meerderheid van de bevolking heeft gekozen voor een eigen staat via een onafhankelijkheidsreferendum: Kosovo, Montenegro en Zuid-Soedan.
Uw 'nooit' is ondertussen 'vrijwel nooit'. Los van het feit of uw stelling klopt of niet, u gebruikt het als een argument om de benarde situatie van de Palestijnen te minimaliseren.

Citaat:
Een opmerking van niks: de oorlogen van 1948, 1967 en 1973 werden door Israël gewonnen zonder steun van de Amerikanen.
Sorry, maar ...serieus?? Hun wapens werden gefabriceerd in hun eigen fabrieken? Betaald met eigen middelen??

Citaat:
Je doet er goed aan je beter in te lezen over staat-en natievorming.
Oei, dat komt hard aan, ik ben nochtans lic. Internationale Politiek...

Citaat:
Het gaat niet om moreel aanvaardbaar; het gaat om de realiteit. Jij toont aan niet te weten hoe staten en naties ontstaan. Om in het Midden Oosten te blijven: alle landen daar zijn gecreëerd door Groot-Brittannië en Frankrijk. Ga je ook stampij maken dat er een christelijke staat (Libanon) is gesticht?
Ik heb u gevraagd of het een morele vergoeilijking was, en u hebt dat bevestigd... Nu komt ge erop terug?
Hoe dat staten ontstaan is voor mij onbelangrijk. De vraag is of het een goed idee was. En dat de Palestijnen geen engeltjes zijn en oorlogen hebben verloren, of aan de 'verkeerde' kant stonden, is ook irrelevant. Een staat gesticht op basis van het idee dat het een door God beloofd land is, is een krankzinnig idee.

Citaat:

Israël heeft 3 oorlogen gewonnen: de Israëlische onafhankelijkheidsoorlog van 1948, de Zesdaagse Oorlog van 1967 en de Jom Kipoeroorlog van 1973.
Ge zou denken dat de problemen dan van de baan zouden moeten zijn. Maar dat zijn ze niet, hé.
Oud 7 januari 2015, 23:17   #26
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

in 1948 zelfs met amper wapentuig!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 18:44   #27
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt er van gemaakt: '...staten altijd 'van boven' worden gesticht...' Wat toch iets anders is.
Waarom raakt DAT kant noch wal? Dat is namelijk exact wat er gebeurd is. Hebben de Palestijnen ooit inspraak gehad??
Vrijwel altijd of altijd is bijna hetzelfde. In elk geval: het komt zelden tot nooit voor dat een bevolking 'kiest' een staat te worden. Daarom snijden de opmerkingen van Van den Berghe en jou geen hout: jullie doen alsof het uitzonderlijk is dat de 'Palestijnen' (die overigens rond 1919 totaal geen aparte natie waren, maar dat ter zijde) niets is gevraagd. Denk je dat de inwoners van de huidige staten Libanon, Syrië, Irak en Jordanië ergens om hadden gevraagd?

Citaat:
Uw 'nooit' is ondertussen 'vrijwel nooit'. Los van het feit of uw stelling klopt of niet, u gebruikt het als een argument om de benarde situatie van de Palestijnen te minimaliseren.
Nee: jij vergroot de positie van de Palestijnen, waar zij zelf een belangrijke rol in spelen, uit. Jouw eenzijdige visie komt door een gebrek aan kennis dan wel nuance.

Citaat:
Sorry, maar ...serieus?? Hun wapens werden gefabriceerd in hun eigen fabrieken? Betaald met eigen middelen??
En dan? Alsof dat een criterium is.

Citaat:
Oei, dat komt hard aan, ik ben nochtans lic. Internationale Politiek...
Ik hoop dat je beter kan dan de onterechte slachtofferrol van de Palestijnen verwoorden. Ik stoor me net zo hard aan het jankverhaal dat de Palestijnen van alles zou zijn aangedaan als het imperialistische geleuter van Eliyahu.

Citaat:
Ik heb u gevraagd of het een morele vergoeilijking was, en u hebt dat bevestigd... Nu komt ge erop terug?
Moraliteit heeft niets te maken met de ontstaanswijze van landen: die ontstaan vrijwel altijd door toedoen van een kleine groep. Dat maakt het dus een morele vergoelijking. De staat Israël is een feit. Wat jij doet is op zijn minst impliceren dat jij wilt dat Israël van de kaart verdwijnt op basis van een gebrek aan kennis.

Citaat:
Hoe dat staten ontstaan is voor mij onbelangrijk. De vraag is of het een goed idee was. En dat de Palestijnen geen engeltjes zijn en oorlogen hebben verloren, of aan de 'verkeerde' kant stonden, is ook irrelevant. Een staat gesticht op basis van het idee dat het een door God beloofd land is, is een krankzinnig idee.
Hier sla je de plank echt volkomen mis. Je gaat totaal voorbij aan de ontstaanswijze van Israël: het antisemitisme onder de Arabieren en daardoor de weigering van de Arabieren een staat voor de Joden te accepteren. Ook kregen de Joden een nationaal tehuis aangewezen van de Britten. Van de creatie van een Joodse staat was toen nog geen sprake. Bovendien is zionisme een seculiere ideologie en hebben naties verschillende mythen als verbindende factor. Ik begrijp behalve van extreem rechtse forummers niet dat het bestaansrecht van Israël in twijfel wordt getrokken. Israël exclusief de Westover is met afstand de meest democratische en vrije staat in het Midden Oosten en alleen Noord-Korea, Cuba en bijna alle landen in het Midden Oosten erkennen de staat niet.

Citaat:
Ge zou denken dat de problemen dan van de baan zouden moeten zijn. Maar dat zijn ze niet, hé.
Dat ligt aan de weigering van de Palestijnen hun nederlagen te erkennen.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 10 januari 2015 om 18:47.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 20:03   #28
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Palestina opnieuw naar Veiligheidsraad voor vertrek troepen Israël
Bs'd

Het wordt tijd dat Israel is gaat werken aan het vertrek van alle arabieren uit Israel.

Zijn er geen muren meer nodig, worden er geen burgers meer afgeslacht, geen bussen meer opgeblazen, kortom, dan breekt de vrede uit in Israel.

Europa mag alle arabieren hebben. Ze zijn er daar gek op. Krijgen er maar niet genoeg van.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 20:40   #29
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Het wordt tijd dat Israel is gaat werken aan het vertrek van alle arabieren uit Israel.
[knip]
Stel nu eens dat ik hier zou schrijven: "het wordt tijd dat Belgie gaat werken aan het vertrek van alle joden uit Belgie"

Er zou driftig op het rode driehoekje gedrukt worden, en terecht!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 21:19   #30
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Ik vind sowieso dat mensen die de maatschappij waarin zij zijn opgegroeid verwerpen, of dit nu in België of Israël gebeurd, de staat het recht moet hebben om paspoort in te trekken en terug te sturen naar hun thuislanden. Daarin treed ik meneer Aboutaleb en De Wever bij
Oud 10 januari 2015, 21:50   #31
geertvdb

Standaard

Citaat:
Vrijwel altijd of altijd is bijna hetzelfde.
Oei, dat denk ik niet. Als ge vrijwel nooit zwanger raakt, of ge geraakt nooit zwanger is een groot verschil. In het eerste geval zit ge met een paar kinderen, in het 2e niet. Het is dus feitelijk het tegenovergestelde.

Uw visie dat mensen maar fatalistisch het lot (moeten) ondergaan in welke natie ze leven is gewoon flauwe kul. En uw argument is: dat is nu gewoon zo, en dat is altijd zo geweest, dus niet 'muzzen'.
Sorry, als er hier morgen Hollanders aan de macht komen, ga ik in het verzet. Net zoals mijn grootvader in het verzet ging in 1940.
En de geschiedenis staat vol met bevolkingsopstanden.

Citaat:
In elk geval: het komt zelden tot nooit voor dat een bevolking 'kiest' een staat te worden. Daarom snijden de opmerkingen van Van den Berghe en jou geen hout: jullie doen alsof het uitzonderlijk is dat de 'Palestijnen' (die overigens rond 1919 totaal geen aparte natie waren, maar dat ter zijde) niets is gevraagd. Denk je dat de inwoners van de huidige staten Libanon, Syrië, Irak en Jordanië ergens om hadden gevraagd?
So what? De inwoners van Jordanië hebben tenminste een overheid die ook Jordaans is. En dezelfde taal spreekt en (+/-) dezelfde mentaliteit heeft als het overgrote deel van de bevolking.
De Palestijnen kregen plotseling bazen met een totaal andere cultuur en godsdienst. En bovendien moesten ze hun land afgeven. Ge zou voor minder geïrriteerd raken, zou ik denken.

Citaat:
Nee: jij vergroot de positie van de Palestijnen, waar zij zelf een belangrijke rol in spelen, uit. Jouw eenzijdige visie komt door een gebrek aan kennis dan wel nuance.
Dat doe ik helemaal niet! Ik vermijd net elke discussie over de aanslagen, de situatie in Gaza, etc. Dat is een zinloze discussie, het kip en het ei-discussie.

Ik heb het enkel over het domme idee om een Joodse staat te stichten op basis van een mythe. En over de vreemde kronkels van de geschiedenis. De stichters van de Israelische staat hadden namelijk door dat de Palestijnen geen Arabieren waren, maar de afstammelingen van de bekeerde Joden. Er is toen aan gedacht om ze terug te bekeren tot het Jodendom. Een gemiste kans, waar ze nu liever niet aan herinnerd worden.

Citaat:
Ik hoop dat je beter kan dan de onterechte slachtofferrol van de Palestijnen verwoorden. Ik stoor me net zo hard aan het jankverhaal dat de Palestijnen van alles zou zijn aangedaan als het imperialistische geleuter van Eliyahu.
Nogmaals, ik doe dat net niet! Lees mijn bijdragen. Het 'jankverhaal' van de Palestijnen maakt nooit onderwerp uit van mijn posts. En nooit heb ik bvb hun raketaanvallen vergoeilijkt.

Citaat:
Moraliteit heeft niets te maken met de ontstaanswijze van landen: die ontstaan vrijwel altijd door toedoen van een kleine groep. Dat maakt het dus een morele vergoelijking. De staat Israël is een feit. Wat jij doet is op zijn minst impliceren dat jij wilt dat Israël van de kaart verdwijnt op basis van een gebrek aan kennis.
Waar zeg ik dat Israel van de kaart moet verdwijnen??

Op basis van een gebrek aan kennis? Da's om te lachen dat ge dat zegt, niet? Ik kan hier Eli en Drukazz het zwijgen opleggen doordat ik exclusief Joodse bronnen citeer. Dus zo gebrekkig zal mijn kennis niet zijn, hé.

En andere forumgangers die kritisch zijn tegenover Israel weten er nog veel meer van dan ik. Dat is ironisch genoeg het gevolg van de propaganda die Eli en Drukazz hier spuien. Dat irriteert, en mensen gaan zich bijgevolg informeren.

Citaat:
Hier sla je de plank echt volkomen mis. Je gaat totaal voorbij aan de ontstaanswijze van Israël: het antisemitisme onder de Arabieren en daardoor de weigering van de Arabieren een staat voor de Joden te accepteren.
Maar Arabieren zijn zelf Semieten.

En het strafste is: Palestijnen zijn geen Arabieren. En ze weten het zelf; En de Israelis weten het.

Citaat:
Bovendien is zionisme een seculiere ideologie en hebben naties verschillende mythen als verbindende factor.
Serieus? Op welke mythe is België gesticht? En Luxemburg? En Nieuw Zeeland?
En er is een mythe en een mythe.
Als een mythe complete flauwe kul is, dan gaat ge veel problemen krijgen. Ik denk bvb aan de mythe van het Dritte Reich.
En het zionisme is wel degelijk gebaseerd op de mythes van het OT, van een beloofd land en van mythes over volksverhuizingen (die feitelijk nooit plaatsgevonden hebben).

Citaat:
Ik begrijp behalve van extreem rechtse forummers niet dat het bestaansrecht van Israël in twijfel wordt getrokken. Israël exclusief de Westover is met afstand de meest democratische en vrije staat in het Midden Oosten en alleen Noord-Korea, Cuba en bijna alle landen in het Midden Oosten erkennen de staat niet.
Dat het in die andere landen nog slechter is, ontken ik niet, hé.
Bovendien is dat land is gewoon niet gemaakt om daar met zoveel mensen op te gaan wonen. Ecologisch is het daar een catastrofe. En ze willen dan nog meer Joden importeren, want de Palestijnen maken teveel kinderen, en ze willen demografisch niet onderdoen.
KRANKZINNIG!

Citaat:
Tja, als Anderlecht van Brugge verliest, gaat Anderlecht dan daarna weigeren om nog tegen hem te spelen? En zeggen: 'Brugge is beter, wij aanvaarden de nederlaag'?
In oorlog zijn er geen regels.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 10 januari 2015 om 21:58.
Oud 12 januari 2015, 00:13   #32
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Stel nu eens dat ik hier zou schrijven: "het wordt tijd dat Belgie gaat werken aan het vertrek van alle joden uit Belgie"

Er zou driftig op het rode driehoekje gedrukt worden, en terecht!
Doodse stilte.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2015, 20:54   #33
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de palestijnen hadden geen probleem met bezetters Egypte en Jordanië tot 67. Maar dat Israël hen dan de gaza en westbank bezorgt is het ineens onvoldoende begrijpe wie kan
Oud 12 januari 2015, 20:58   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ontbreekt het de Palestijnen volkomen aan. Als je drie oorlogen verliest, moet je niet verbaasd opkijken dat je land inlevert en irreële eisen stellen voor een definitieve vrede.
Hoezo? Als je de geschiedenis bekijkt, kan je talloze volkeren aanwijzen die het hard te verduren hebben gekregen. Waarom meent u dan dat het zelfbeschikkingsrecht hen niet toekomt? Omdat ze niet konden opboksen tegen een militair sterkere vijand of omdat ze misschien geen machtige vrienden hadden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2015, 20:59   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je eerste zin is pertinent onjuist en je tweede zin zegt niet veel omdat staten altijd 'van boven' worden gesticht.
Neen, hoor. Die zin is maar al te waar: niemand in Palestina werd geconsulteerd. Boven de hoofden van de mensen werd daar in de VN beslist dat er een Joodse staat kon komen. Stel je eens voor dat er van de ene op de andere dag in de VN wordt beslist dat de zigeuners een nieuwe staat mogen oprichten in deel van wat nu Hongarije of oostelijke Slovakije is, zonder dat de Hongaren of Slovaken die daar al generaties wonen ook maar iets werd gevraagd.
Oud 12 januari 2015, 21:05   #36
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrijwel altijd of altijd is bijna hetzelfde. In elk geval: het komt zelden tot nooit voor dat een bevolking 'kiest' een staat te worden. Daarom snijden de opmerkingen van Van den Berghe en jou geen hout: jullie doen alsof het uitzonderlijk is dat de 'Palestijnen' (die overigens rond 1919 totaal geen aparte natie waren, maar dat ter zijde) niets is gevraagd. Denk je dat de inwoners van de huidige staten Libanon, Syrië, Irak en Jordanië ergens om hadden gevraagd?
Meer zelfs de Britten wilden de arabieren (ik dacht tot 90%) over het gehele gebied geven zodat ze toch maar met hen zouden strijden tegen de nazi's.
Het antwoord van de Arabische bewoners is bekend he. Te weinig en prompt werd er mee met de nazi's gestreden door deze arabieren.

Laatst gewijzigd door Dixie : 12 januari 2015 om 21:05.
Oud 12 januari 2015, 21:05   #37
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoezo? Als je de geschiedenis bekijkt, kan je talloze volkeren aanwijzen die het hard te verduren hebben gekregen. Waarom meent u dan dat het zelfbeschikkingsrecht hen niet toekomt? Omdat ze niet konden opboksen tegen een militair sterkere vijand of omdat ze misschien geen machtige vrienden hadden?

De Palestijnen waren tot in de jaren 70 met hun bondgenoten machtiger dan Israël. Nadien hadden ze geen steun meer. Het is niet zo dat palestijnen altijd zo zwak zijn geweest. Ze hebben een paar keer gegokt en verloren. Zelfbeschikkingsrecht bestaat. Het is geen recht op een stuk land indien men de wapens opneemt ipv voor vrede te gaan. Dan verliest men het recht op zelfbeschikking.
Oud 12 januari 2015, 21:29   #38
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
De Palestijnen waren tot in de jaren 70 met hun bondgenoten machtiger dan Israël. Nadien hadden ze geen steun meer. Het is niet zo dat palestijnen altijd zo zwak zijn geweest. Ze hebben een paar keer gegokt en verloren. Zelfbeschikkingsrecht bestaat. Het is geen recht op een stuk land indien men de wapens opneemt ipv voor vrede te gaan. Dan verliest men het recht op zelfbeschikking.
Serieus? Wie bepaalt dat? Is dat een internationale wet, of hebt ge dat zelf uitgevonden?
Oud 12 januari 2015, 21:43   #39
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Serieus? Wie bepaalt dat? Is dat een internationale wet, of hebt ge dat zelf uitgevonden?
Recht van de sterkste sinds het begin van de mensheid.

Als ik uw redenering moet volgen, wat doen de Palestijnen in Palestina? Moeten ze het land niet teruggeven Filistijnen?

Zelfbeschikkingsrecht is geen absoluut recht.
Oud 12 januari 2015, 22:43   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Volgens uw benadering hadden de Ieren dus geen recht op zelfbeschikking. Ga dergelijke onzin eens verkopen in Ierland...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be