![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Persoonlijk heb ik wel baat gehad bij zo'n PMS-onderzoek. En voor zover mij bekend is het ook kosteloos of vergis ik me?
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
|
Citaat:
Overigens is dat medisch onderzoek wel degelijk verplicht. Mits motivatie mag het echter ook door de huisarts én de oogarts én de tandarts én een pyscholoog etc. uitgevoerd worden, maar dat is dan wel op eigen kosten. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
CLB-onderzoek is inderdaad kosteloos, en is per net georganiseerd. Spelen wel degelijk een belangrijke rol in de preventieve geneeskunde.
Wie dat niet wil, kan in plaats daarvan nu al een zelfde onderzoek, maar dan op eigen kosten, bij een arts naar keuze doen. Die Limburgse mama had zich beter eerst goed geïnformeerd. Maar het is uiteraard best opwindend om met een klacht in het Belangeske te staan. Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet dramatisch doen, zich informeren en vaststellen dat het debat dat ze "wil openen" niet eens nodig is had ook gekund. Wie dat wil kan via de huisartst gaan, al is dat redelijk onzinnig en inefficiënt.
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De overheid vertrekt van de veronderstelling dat iets wat gratis is dus ook per definitie aantrekkelijk is. De bewuste ouder met centen kan daar anders over denken. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Minister
|
Citaat:
In mijnen tijd was dat nog PMS voor zover ik me herinner, en het enige zinvolle dat daar ooit is uitgekomen, is een eerste kennismaking met reanimatietechnieken en en een mogelijkheid om de meisjes in hun ondergoed te plagen |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ik wed dat gij daar bij Stevaert ook intrapte ! Laatst gewijzigd door Anna List : 6 januari 2015 om 15:46. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, de dokters von Krapsalaten en von Eisbein.
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn artsen die niets anders doen dan wat routine medische onderzoeken van schoolpubers. Ondertussen doen kandidaat geneeskundigen hun uiterste best om te slagen voor de ingangstest geneeskunde. |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#36 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De staat gaat uw ouders geen forfaitair bedrag terugstorten van hun belasting omdat jij niet onderzocht wordt op school.
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er bestaat zoiets als "Kind en Gezin", formeel aangeduid als bewaker van de gezondheid van de kindjes. Momenteel gratis, en gesponsord via de mutualiteit. Onderwijs dient voor wat het is. Een instelling met kennisoverdracht. Niet een instelling dat een bevolking op een paternalistische wijze behandelt, die veronderstelt dat de doorsnee burger te dom is om zelfredzaam te zijn. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|