Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2004, 21:59   #21
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
(b) Na de betoging werd aangekondigd dat het bestaande wetsvoorstel verder uitgewerkt zou worden en erna onmiddellijk voorgelegd aan het parlement. Ondertussen dat ook maanden geleden. Van dat onmiddellijk is niets gebleken.
Daar is een technische parlementaire commissie (op aanmaning van de N-VA opgericht) mee bezig geweest, die dat voorstel enkele dagen geleden pas volledig heeft afgerond.
U zal het met me eens zijn dat dit een veel complexere kwestie is dan men denkt en een slechte splitsing voor de Vlamingen nadeliger zou zijn dan geen splitsing. Bijgevolg heeft het wat tijd gekost om een zo goed mogelijk voorstel uit te werken, dat zeer binnenkort zal worden voorgelegd. Daar heeft men geen "State of the Union" van Verhofstadt voor nodig.

Verhofstadt heeft even gemeend dat hij de zaken persoonlijk kon regelen, maar is door de feiten allang ingehaald. Voor het eerst in de federale geschiedenis gaat een door het Vlaamse niveau uitgewerkt voorstel het federale parlement halen in plaats van het omgekeerde.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2004, 22:00   #22
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Misschien even aan deze VB'er proberen duidelijk te maken dat de N-VA + CD&V niet in de federale regering zitten en dus enkel vanuit het parlement kunnen proberen om hun wetsvoorstel er door te krijgen.
die slogan van jou, "NVA -> nuttig in europa"
hoe precies?
Oud 3 oktober 2004, 22:21   #23
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

De VLD heeft niets geleerd uit haar verkiezingsnederlaag en doet er alles aan om op federaal niveau in het zadel te kunnen blijven (inclusief dreigen uit de Vlaamse regering te stappen). Het interview met Bart Somers in de Standaard was hypocriet tot en met: 'laat ons stoppen elkaar politieke spelletjes' terwijl partijgenote F. Moerman daarmee juiist begonnen is. Ik zou nog eerder op het Vlaams Blok stemmen dan op die machtsgeile, arrogante VLD'ers...
Oud 3 oktober 2004, 22:30   #24
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
De VLD heeft niets geleerd uit haar verkiezingsnederlaag en doet er alles aan om op federaal niveau in het zadel te kunnen blijven (inclusief dreigen uit de Vlaamse regering te stappen). Het interview met Bart Somers in de Standaard was hypocriet tot en met: 'laat ons stoppen elkaar politieke spelletjes' terwijl partijgenote F. Moerman daarmee juiist begonnen is. Ik zou nog eerder op het Vlaams Blok stemmen dan op die machtsgeile, arrogante VLD'ers...
Kan ik inkomen. Het is lang geleden dat een partij zich nog zo arrogant heeft gedragen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2004, 23:16   #25
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
dat was toch opgelost in 5 minuten !
dat was toch de voorwaarde om in de Vlaamse Regering te stappen !

de postjes zijn binnen....
U weet net zo goed als ik dat deze kwestie nu eenmaal in het federale parlement moet geregeld worden, maar dit wil niet zeggen dat alle Vlaamse partijen - toch diegene die in de Vlaamse regering zitten - aan hetzelfde zeel kunnen trekken, namelijk de splitising van BHV!

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 06:47   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
U weet net zo goed als ik dat deze kwestie nu eenmaal in het federale parlement moet geregeld worden, maar dit wil niet zeggen dat alle Vlaamse partijen - toch diegene die in de Vlaamse regering zitten - aan hetzelfde zeel kunnen trekken, namelijk de splitising van BHV!
Dat zullen ze onverwijld doen.
Oud 4 oktober 2004, 06:55   #27
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Vlaamse Leeuw, toon uw klauwen en uw tanden ! Tenzij het valse zijn en ze 's nachts op uw nachttafeltje liggen...

Herinner u de woorden van Geert Bourgeois-ie, de arrivist i.pl.v. activist !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 4 oktober 2004 om 07:28.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 07:57   #28
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Gezien ze niet eens weten, dat CD&V en N-VA enkel een wetsvoorstel kunnen indienen (wat ze ook doen) gezien ze niet in de federale regering zitten.
En dat wisten ze dus niet voor de verkiezingen? Maw zij hebben hun kiezers voorgelogen! Tsstss, tu quoque nva!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 08:38   #29
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dat is geen tijdverdrijf, daar het het functioneren van de staat moet verbeteren en vergemakkelijken. Dan werken de staatsinstellingen doeltreffender, waardoor er meer aandacht kan worden besteed aan bijvoorbeeld werkgelegenheid.

U is echter zoals iemand die meent dat het goed afstellen van de autospiegels niet belangrijk is en dat het controleren van het oliepeil maar tijdverdrijf is. U stelt zich tevreden met het horen van een draaiende motor. Een goede bestuurder kijkt echter verder: hij controleert, vult aan en stelt bij opdat hij later onbezorgd kan rijden.
onterechte vergelijking, waarde Jan... als ik een verkeerd geluid hoor dan neem ik de gepaste maatregelen...
maar hier terzake blijf ik denken dat die communautaire heisa niets bijbrengt tot een goed functioneren van de staat...
het is iets waarmee enkele tienduizenden zich graag bezigheouden... ieder diertje zijn pleziertje...
en er zijn veel belangrijker problemen...
wat kunnen een paar franstalige verkozenen balangrijk zijn...
zie de ons omringende landen... die ook hebben belangrijke problemen en hier te lande moet men zich met die problematieken bezighouden...

trouwens, CD&V !in zijn vroegere vorm CVP)en de vroegere Volksunie (waaruit jullie stammen) hadden decennia de tijd om de staat beter te maken en ze deden er niets wezeznlijks aan...

en de peiling die recentelijk uitgevoerd werd geeft mij gelijk in mijn vroegere bewering dat de meerderheid van de NL-taligen niet van B-H-V wakker ligt...
Oud 4 oktober 2004, 08:39   #30
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Vlaamse Leeuw, toon uw klauwen en uw tanden ! Tenzij het valse zijn en ze 's nachts op uw nachttafeltje liggen...

Herinner u de woorden van Geert Bourgeois-ie, de arrivist i.pl.v. activist !
och dat stom beest heeft al lang rotte tanden en afgesleten klauwen...
Oud 4 oktober 2004, 08:43   #31
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
een serieuze partij als de VLD handelt in 's lands belang, zet prioriteiten en laat tecnici dergelijk onbelangrijk probleem uitpluizen...
uiteraard is het extremistisch geweld en de zijn de kalotten daar niet mee opgezet...
maar een begroting is veel belangrijker (zie de ons omringende landen) dan een luxeprobleempje van enkele burgemeesters en enkele tienduizenden communautaire spellekesspelers...
Oud 4 oktober 2004, 09:25   #32
MaaslandLuc
Lokaal Raadslid

MaaslandLuc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
een serieuze partij als de VLD handelt in 's lands belang, zet prioriteiten en laat tecnici dergelijk onbelangrijk probleem uitpluizen...
uiteraard is het extremistisch geweld en de zijn de kalotten daar niet mee opgezet...
maar een begroting is veel belangrijker (zie de ons omringende landen) dan een luxeprobleempje van enkele burgemeesters en enkele tienduizenden communautaire spellekesspelers...
U ridiculiseert een grondwettelijk recht voor Vlaanderen tot wat getouwtrek van extremisten?
U geeft op passende wijze blijk van de manier waarop uw hooggeprezen VLD kost wat kost aan de macht probeert te blijven. Als het kan voor Vlaanderen en anders maar zonder. Als macht primeert boven de eisen van de eigen Vlaamse mensen kan de VLD de volgende verkiezingen misschien een kartel vormen met de MR? Kwestie van de schade een beetje proberen te beperken.
Ze laten dan tenminste hun ware aard zien.
Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht.
MaaslandLuc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 10:21   #33
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een serieuze partij als de VLD handelt in 's lands belang
Ja tuurlijk en met Pasen komen de klokken van Rome met eieren.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 11:09   #34
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat luxeprobleempje misbruiken uw blauwe excellenties wel in hun verkiezingscampagnes en de boeken die ze allemaal menen te moeten schrijven.
Hun Vlaamse reflexen zijn ze kwijt van zodra hun postjes en vetpotten in gevaar dreigen te komen.
Macht corrumpeert.
Na de CVP, lijdt de VLD nu aan die ziekte.
Ze zullen het afgerekend krijgen, de lafaards.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 11:15   #35
SB1234
Schepen

Standaard

Als VLD en SP.a hun woord niet houden mbt splitsing B-H-V moet Leterme hen uit de Vlaamse regering gooien, zo simpel is het.
SB1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 12:23   #36
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ach het is een Vlaamse eis (gesteund door de grondwet en het arbitragehof he Steenblok) en dus is het een 'vals probleem'. Hoeveel keer hebben we dat al niet gehoord uit de mond van Franstalige politici....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 22:21   #37
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
De VLD is momenteel alleen nog een vehikel dat Verhofstadts onvermijdelijke val (als er in Wallonië eens met de vingers geknipt wordt is het al gefikst) zo lang mogelijk moet uitstellen. Een heikel debat als BHV zo lang mogelijk uitstellen is één van de tactieken die ze daarbij moeten hanteren.

Als ze trouwens echt bezig zijn met het lands belang en de schatkist, waarom slaagde de federale regering, met de VLD op kop, er dan niet in een serieus voorstel uit te werken tegen de door Verhofstadt zelf ingestelde termijn?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 11:06   #38
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
De VLD is momenteel alleen nog een vehikel dat Verhofstadts onvermijdelijke val (als er in Wallonië eens met de vingers geknipt wordt is het al gefikst) zo lang mogelijk moet uitstellen. Een heikel debat als BHV zo lang mogelijk uitstellen is één van de tactieken die ze daarbij moeten hanteren.

Als ze trouwens echt bezig zijn met het lands belang en de schatkist, waarom slaagde de federale regering, met de VLD op kop, er dan niet in een serieus voorstel uit te werken tegen de door Verhofstadt zelf ingestelde termijn?
wait and see....
het is en blijft een onbenullig spelletjes spelen van extremisten...
Oud 5 oktober 2004, 11:16   #39
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Die kwieten van de VLD denken echt dat de bevolking bestaat uit een bende randdebielen. Begin dit jaar hebben ze maanden tijd verprutst aan het belangrijke dossier van het migrantenstemrecht en nu is de splitsing van B-H-V plots niet erg belangrijk. Kan iemand mij uitleggen waarom het stemrecht voor migranten zoveel belangrijker is dan de stem van Vlamingen?
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 12:12   #40
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
wait and see....
het is en blijft een onbenullig spelletjes spelen van extremisten...
als je het zo ziet ...
dan kan je het solidariteitsprincipe (ofte het instand houden van de Vlaamse geldstranfers naar Wallonië) zien als een spelletje van een Waalse extremistische dievenbende. Die extremistische dievenbende blijft het noemertje solidariteit misbruiken om de door haar geïnstitutionliseerde en gelegaliseerde diefstal verder te zetten.
Ik ben benieuwd hoelang die franskiljone dievenbende dit onbenullig spelletje nog zal kunnen spelen.
wait and see
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be