![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Citaat:
U zal het met me eens zijn dat dit een veel complexere kwestie is dan men denkt en een slechte splitsing voor de Vlamingen nadeliger zou zijn dan geen splitsing. Bijgevolg heeft het wat tijd gekost om een zo goed mogelijk voorstel uit te werken, dat zeer binnenkort zal worden voorgelegd. Daar heeft men geen "State of the Union" van Verhofstadt voor nodig. Verhofstadt heeft even gemeend dat hij de zaken persoonlijk kon regelen, maar is door de feiten allang ingehaald. Voor het eerst in de federale geschiedenis gaat een door het Vlaamse niveau uitgewerkt voorstel het federale parlement halen in plaats van het omgekeerde. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
hoe precies?
|
|
|
|
#23 |
|
Parlementsvoorzitter
|
De VLD heeft niets geleerd uit haar verkiezingsnederlaag en doet er alles aan om op federaal niveau in het zadel te kunnen blijven (inclusief dreigen uit de Vlaamse regering te stappen). Het interview met Bart Somers in de Standaard was hypocriet tot en met: 'laat ons stoppen elkaar politieke spelletjes' terwijl partijgenote F. Moerman daarmee juiist begonnen is. Ik zou nog eerder op het Vlaams Blok stemmen dan op die machtsgeile, arrogante VLD'ers...
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vlaamse Leeuw, toon uw klauwen en uw tanden ! Tenzij het valse zijn en ze 's nachts op uw nachttafeltje liggen...
Herinner u de woorden van Geert Bourgeois-ie, de arrivist i.pl.v. activist !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 4 oktober 2004 om 07:28. |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
maar hier terzake blijf ik denken dat die communautaire heisa niets bijbrengt tot een goed functioneren van de staat... het is iets waarmee enkele tienduizenden zich graag bezigheouden... ieder diertje zijn pleziertje... en er zijn veel belangrijker problemen... wat kunnen een paar franstalige verkozenen balangrijk zijn... zie de ons omringende landen... die ook hebben belangrijke problemen en hier te lande moet men zich met die problematieken bezighouden... trouwens, CD&V !in zijn vroegere vorm CVP)en de vroegere Volksunie (waaruit jullie stammen) hadden decennia de tijd om de staat beter te maken en ze deden er niets wezeznlijks aan... en de peiling die recentelijk uitgevoerd werd geeft mij gelijk in mijn vroegere bewering dat de meerderheid van de NL-taligen niet van B-H-V wakker ligt...
|
|
|
|
#30 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#31 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
uiteraard is het extremistisch geweld en de zijn de kalotten daar niet mee opgezet... maar een begroting is veel belangrijker (zie de ons omringende landen) dan een luxeprobleempje van enkele burgemeesters en enkele tienduizenden communautaire spellekesspelers...
|
|
|
|
#32 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
U geeft op passende wijze blijk van de manier waarop uw hooggeprezen VLD kost wat kost aan de macht probeert te blijven. Als het kan voor Vlaanderen en anders maar zonder. Als macht primeert boven de eisen van de eigen Vlaamse mensen kan de VLD de volgende verkiezingen misschien een kartel vormen met de MR? Kwestie van de schade een beetje proberen te beperken. Ze laten dan tenminste hun ware aard zien.
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat. 't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad. Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht. Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht. |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hun Vlaamse reflexen zijn ze kwijt van zodra hun postjes en vetpotten in gevaar dreigen te komen. Macht corrumpeert. Na de CVP, lijdt de VLD nu aan die ziekte. Ze zullen het afgerekend krijgen, de lafaards. |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Schepen
|
Als VLD en SP.a hun woord niet houden mbt splitsing B-H-V moet Leterme hen uit de Vlaamse regering gooien, zo simpel is het.
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ach het is een Vlaamse eis (gesteund door de grondwet en het arbitragehof he Steenblok) en dus is het een 'vals probleem'. Hoeveel keer hebben we dat al niet gehoord uit de mond van Franstalige politici....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Citaat:
Als ze trouwens echt bezig zijn met het lands belang en de schatkist, waarom slaagde de federale regering, met de VLD op kop, er dan niet in een serieus voorstel uit te werken tegen de door Verhofstadt zelf ingestelde termijn? |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
het is en blijft een onbenullig spelletjes spelen van extremisten...
|
|
|
|
#39 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Die kwieten van de VLD denken echt dat de bevolking bestaat uit een bende randdebielen. Begin dit jaar hebben ze maanden tijd verprutst aan het belangrijke dossier van het migrantenstemrecht en nu is de splitsing van B-H-V plots niet erg belangrijk. Kan iemand mij uitleggen waarom het stemrecht voor migranten zoveel belangrijker is dan de stem van Vlamingen?
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Banneling
|
Citaat:
dan kan je het solidariteitsprincipe (ofte het instand houden van de Vlaamse geldstranfers naar Wallonië) zien als een spelletje van een Waalse extremistische dievenbende. Die extremistische dievenbende blijft het noemertje solidariteit misbruiken om de door haar geïnstitutionliseerde en gelegaliseerde diefstal verder te zetten. Ik ben benieuwd hoelang die franskiljone dievenbende dit onbenullig spelletje nog zal kunnen spelen. wait and see |
|
|
|
|