![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Die connotatie heb ik nooit verbonden aan het woord 'zelfmoord'. Het is niet moedig, het is niet laf. Het is een persoonlijke keuze met verregaande gevolgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat neemt niet weg dat het argument "niemand mag doden, dus een beul ook niet" op zich geen goed argument is tegen de doodstraf. Er zijn wel tal van andere goede argumenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voorstander van de uitvoering van de doodstraf, maar enkel in zeer uitzonderlijke omstandigheden.
Bijvoorbeeld voor de zwaarste misdaden zoals Dutroux beging. Bijvoorbeeld voor moorden die echte executies zijn zoals op de redactie van Charlie Hebdo. Bijvoorbeeld voor recidive van moord. De uitvoering van de doodstraf zou ik laten gebeuren zoals mijn dierenarts mijn honden laat inslapen: pijnloos slaapmiddel, en dan een vergif dat de spieren verlamt waardoor het hart stil valt. Die Amerikaanse toestanden: onbegrijpelijk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IS heeft de doodstraf oa voor homoseksuele geaardheid.
![]() ![]()
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die twee sukkels in Parijs hadden waarschijnlijk een " ejaculatio praecox" toen ze wisten dat ze eraan waren. Indien mogelijk zal men dit vermijden, maar met gijzelaars of in het geval Verviers is het uiteraard het risico niet waard dat ze het overleven. Zelfs al komen ze tot een voortijdige ejaculatie voordat de maagd van 72 eraankomt. Anderzijds ben ik voorstander van dwangarbeid in het gevang, zodat ze alvast hun eigen kost en inwoon zelf moeten verdienen. 17°C max en dagelijkse kost van brood en water als je niet werkt. Wil je ander eten, gelucht worden en de verwarming hoger: werken voor de kost. Moeten wij ook doen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Een slachtoffer van een recidiverende moordenaar is ook irreversibel dood hoor.
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Moest je nu ,nog zeggen, voor homoseksuele handelingen, ik zou het kunnen begrijpen. Maar gewoon om homo van aard te zijn, dat is wel triest. Die mensen kunnen daar ook niks aan doen.
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een kwestie van het al dan niet schuldig zijn. Mijn punt ging er over dat eens je schuldig bent verklaard, je straf niet mag afhangen van het type bewijs materiaal. Jij hebt het over het vaststellen van de schuld (de schuldvraag), ik heb het over het opleggen van een straf eens de schuld vast staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie dan ook niet in waarom de straf niet in functie van van die bewijzen kan zijn. Maar ge kunt gelijk hebben. Het blijft een moeilijke evenwichtsoefening. Om goed te zijn mag niemand veroordeeld worden bij de minste twijfel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verkeerde omschrijving. Het is geen straf maar wat het moet zijn:
V E R W IJ D E R E N !!! zoals wat men met afval ZOU moeten doen, ook hier.
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de neergelegde terroristen in Parijs, en de twee van Verviers, gaan niet ontsnappen en al evenmin recidiveren. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |