Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2015, 16:48   #21
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Nog nooit iets op het gemeentehuis moeten gaan halen? Soms denk ik dat die constant aan het blowen zijn. Maar zoooooooooooo traag dat die gaan
Nooit iets van gemerkt integendeel ....altijd prima zorgvuldig beleefd en correct bediend.Trouwens haast en spoed is zelden goed.Trouwens waarom zouden mensen moeten lopen als gekken ? Loop jij maar je eigen schoenen voorbij als je dat plezant vindt.....maar vergeet niet van op tijd eens adem te halen he...want voor je het weet lig je daar

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 januari 2015 om 16:56.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 17:02   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
toch toch, in de wereld van demonen is alles de schuld van de ambtenaren.
Het is in zoverre de schuld van de ambtenaren, dan dat de regering de tering naar de nering wil zetten, wat de ambtenaarslonen/pensioenen betreft, ze van geen rede willen weten, en beginnen te staken.
Het is dan misschien niet de schuld van de ambtenaren, maar wel van hun vakbonden. En er zijn wel weinig ambtenaren die er tegen protesteren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 17:17   #23
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Nooit iets van gemerkt integendeel ....altijd prima zorgvuldig beleefd en correct bediend.Trouwens haast en spoed is zelden goed.Trouwens waarom zouden mensen moeten lopen als gekken ? Loop jij maar je eigen schoenen voorbij als je dat plezant vindt.....maar vergeet niet van op tijd eens adem te halen he...want voor je het weet lig je daar
Ik moet verhuizen. Waar woon jij En er is een verschil tussen haast en spoed en uw werk deftig te doen. Maar het zal aan mij liggen dat ik altijd die zuurpruimen achter het loket krijg. Zoals in het postkantoor. Een dikke bomma die roddelen met een gepensioneerde belangrijker vindt dan de rij wachtenden aan haar loket. En als je ze daar dan op aanwijst dan wordt ze een donderwolk.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 17:23   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet verhuizen. Waar woon jij En er is een verschil tussen haast en spoed en uw werk deftig te doen. Maar het zal aan mij liggen dat ik altijd die zuurpruimen achter het loket krijg. Zoals in het postkantoor. Een dikke bomma die roddelen met een gepensioneerde belangrijker vindt dan de rij wachtenden aan haar loket. En als je ze daar dan op aanwijst dan wordt ze een donderwolk.
Eerst sprak je over het gemeentehuis en nu is het alweer de post.Bpost is deels een overheidsbedrijf ...deels een privébedrijf beste vriend....en je kakelende bomma die kom ik ook al weleens tegen aan de kassa van Delhaize.
Oud 20 januari 2015, 17:33   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Kijk brugpensioen is gewoon iemand die stempelt met een opleg van de werkgever.
IN feite moet je naar de begroting toe redeneren:

IK WERK = ik breng voor de begroting 30K op
IK DOP of BRUGPENSIOEN = ik kost aan de begroting 15K
Juist maar...
Zoals ge zegt krijgt de bruggepensioneerde een opleg van de werkgever.
Daar betaalt hij 50% belastingen op.
Afhankelijk van de hoogte van de opleg komt maar de helft van de werkloosheidsuitkering ten laste van de staat.
Dus vooral de werkgever is de grootste verliezer.
Wat denk jij?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 17:41   #26
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Niets van aantrekken en ze er blijven op wijzen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 17:42   #27
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Eerst sprak je over het gemeentehuis en nu is het alweer de post.Bpost is deels een overheidsbedrijf ...deels een privébedrijf beste vriend....en je kakelende bomma die kom ik ook al weleens tegen aan de kassa van Delhaize.
Ook dat is waar. Maar wat doe jij er dan aan?
Oud 20 januari 2015, 17:44   #28
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Juist maar...
Zoals ge zegt krijgt de bruggepensioneerde een opleg van de werkgever.
Daar betaalt hij 50% belastingen op.
Afhankelijk van de hoogte van de opleg komt maar de helft van de werkloosheidsuitkering ten laste van de staat.
Dus vooral de werkgever is de grootste verliezer.
Wat denk jij?
Maakt het zoveel verschil ? Hij zal de overheid dan misschien maar 7 of 8K kosten. Maar anders brengt hij wel 30K op.
Oud 20 januari 2015, 17:48   #29
Sukkelaar

Standaard

QUOTE=Bob;7509193]Maakt het zoveel verschil ? Hij zal de overheid dan misschien maar 7 of 8K kosten. Maar anders brengt hij wel 30K op.[/quote]

Is dat een zorg voor de bruggepensioneerde? Meer dan 90 % van hen gaan tegen hun zin op brugpensioen.
Oud 20 januari 2015, 17:48   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Het begrotingstekort voor 2014 is bijgesteld naar een tekort van 3,3% en dat is bijna een half procent meer dan afgesproken met de Eu.
Dit tekort is gebaseerd op voorlopige cijfers. Het echte tekort is pas in april duidelijk wanneer alle cijfers verwerkt zijn waardoor het tekort nog (veel) hoger zal zijn.
In maart krijgt België hulp vd Troika om orde op zaken te stellen. Ons land staat voor de zwaarste sanering sedert WOII.
De 6de staatshervorming impliceert slechts 84% overdracht van middelen tav de bevoegdheden. Het tekort bij onze franstalige vrienden is nu reeds buitensporig. Dat betekent vuurwerk!
Oud "nieuws".
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 17:49   #31
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of aan de kassa van de Carrefour, maar veel minder aan de kassa van de Aldi of de Lidl. Deze laatste verdienen dan ook minder.
Oud 20 januari 2015, 17:49   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ook dat is waar. Maar wat doe jij er dan aan?
Ook ik erger me daar wel eens aan.Is dat terecht of onterecht ? Anderzijds is het wel allemaal de moeite ??
Als ik tegen mensen praat die terugkeren van een vakantie of verblijf in andere zuiderse oorden...hoor ik steeds dat verlangen naar een rustiger bestaan met minder stress...waar mensen nog de moeite doen en tijd maken voor een praatje....tijd maken om nog wat te leven...Iedereen lijkt daar dan toch maar jaloers op te zijn.Kan je hen ongelijk geven ? Is ons welzijn niet belangrijker dan onze welvaart ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 januari 2015 om 17:50.
Oud 20 januari 2015, 17:50   #33
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat een zorg voor de bruggepensioneerde? Meer dan 90 % van hen gaan tegen hun zin op brugpensioen.
Maar het is wel de realiteit.
Oud 20 januari 2015, 17:53   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
QUOTE=Bob;7509193]Maakt het zoveel verschil ? Hij zal de overheid dan misschien maar 7 of 8K kosten. Maar anders brengt hij wel 30K op.
Is dat een zorg voor de bruggepensioneerde? Meer dan 90 % van hen gaan tegen hun zin op brugpensioen.[/quote]

Meen je dat ? Ik heb toch niet die indruk...misschien wel in het begin maar na pakweg een jaar zijn ze toch blijkbaar allemaal heel gelukkig...(toch de mensen die ik ken )
Oud 20 januari 2015, 17:54   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maakt het zoveel verschil ? Hij zal de overheid dan misschien maar 7 of 8K kosten. Maar anders brengt hij wel 30K op.
Hangt ervan af.
Bij een naakt ontslag brengt hij helemaal niets op.
Oud 20 januari 2015, 17:57   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelooft ge toch zelf niet ?
Oud 20 januari 2015, 18:02   #37
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hangt ervan af.
Bij een naakt ontslag brengt hij helemaal niets op.
Dan is het verschil inderdaad 45K (op de belasting op zijn opzegvergoeding na).
Maar houdt de werkgever wel bvb 20K over om te investeren (wat hij soms wel, soms niet zal doen, en als hij het niet doet, waarop hij soms wel, soms niet belastingen betaalt).
Oud 20 januari 2015, 18:12   #38
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Of aan de kassa van de Carrefour, maar veel minder aan de kassa van de Aldi of de Lidl. Deze laatste verdienen dan ook minder.
Ik ben een trouw Carrefour klant en erger mij niet zozeer omdat ik moet wachten in de rij want vanaf meer dan 4 klanten wordt er een bijkomende kassa geopend maar wel over het heen en weer geroep tussen de kassiersters.
Oud 20 januari 2015, 18:13   #39
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Maar het is wel de realiteit.
Maar wat kunnen zij er aan doen? Zij worden vervanger door een jonger iemand die minder verdient en aan de werkgever dan ook minder kost.
Oud 20 januari 2015, 18:22   #40
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Meen je dat ? Ik heb toch niet die indruk...misschien wel in het begin maar na pakweg een jaar zijn ze toch blijkbaar allemaal heel gelukkig...(toch de mensen die ik ken )[/quote]

Ik schreef toch dat ze tegen hun zin op brugpensioen gaan. Dat zij nadien van mening veranderen kan ik niet meer opvolgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be