![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een tijdje geleden de eerste reacties gelezen, en ik was benieuwd naar het vervolg. Maar ik kan het topic echt niet meer vinden. Ofwel is het verwijderd, ofwel kijk ik er echt volledig overheen. Kan je misschien een link posten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Idem voor Pegida Wallonië. Met een burgerbeweging heeft dit niets te maken. Niets anders dan een politiek initiatief uit bepaalde hoek die er alles aan doet om niet zich niet als dusdanig te afficheren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergelijkbaar met een "burgerinitiatief" als hart boven hard dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Yes, goed dat u beiden vergelijkbaar vindt. Maw politiek gestuurd.
Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 20 januari 2015 om 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, dat vrees ik inderdaad. Ik ben niet naïef genoeg om te denken dat zo'n beweging volledig "spontaan" zou zijn ontstaan. Dat neemt niet weg dat ik me in heel wat van hun punten kan vinden, en zo'n beweging op zich niet negatief vind (moest het niet te partij gestuurd zijn).
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 januari 2015 om 20:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mee eens. Daar zou ik evenmin iets mee willen te maken hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Burgemeester
|
![]() => Dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Maar misschien heeft het een weerslag op het antisemitisme in heel de wereld, alsook in België. Dan lijkt het mij wel belangrijk aangezien er in ons land veel Joden wonen. Waarmee ik dus niet gezegd wil hebben dat er vanuit Joodse hoek terreur te verwachten valt. Enkel dat de acties van Israel tegen Palestina hier in ons land gevolgen kunnen hebben met betrekking tot mogelijke terreurdaden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is maar één ding: de Joodse gemeenschap zoekt wel de grens op van hun grondwettelijke vrijheden, maar overschrijdt deze niet. (reden waarom ik sommige grondwettelijke vrijheden wil verfijnen: zie oa de draad waar ik pleit om de vrijheid van onderwijs anders in te vullen) De moslims doen dat duidelijk wel. Als ze hun goesting niet krijgen, dan gaan ze gaan spelen aan de oevers van de Vesder ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even een noodzakelijke correctie:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maddens stelt zelfs dat we mogen een klein beetje er buiten "kleuren". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in de bredere discussie over de verzoening van de waarden van de Verlichting met levensbeschouwelijke opvattingen is de problematiek wel gelijkaardig. En sterker nog, de joods-orthodoxe gemeenschap is veel geïsoleerder dan de moslims. Ze hebben aparte scholen, aparte sociaal-culturele activiteiten, en op de arbeidsmarkt doet zich hetzelfde voor. Net daardoor lopen ze minder in de kijker, en is de houding van veel Vlamingen dat dat ok is, want "je hebt er geen last van". Maar stel dat de moslims zich ook zo zouden beginnen organiseren, dan zou het kot te klein zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |