![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Waar kiest u voor? | |||
Onafhankelijk Vlaanderen zonder Brussel |
![]() ![]() ![]() |
6 | 60,00% |
Confederaal België |
![]() ![]() ![]() |
3 | 30,00% |
huidig België |
![]() ![]() ![]() |
1 | 10,00% |
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mee eens!
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Probleem is daarentegen dat Nederland zichzelf zoiets als de "BV Nederland" ziet.
Nederland richt zich binnen Europa op diverse landen en groepen van landen. België cq Vlaanderen en Nederland hebben daarin vaak tegengestelde belangen of maken daarin elk andere keuzes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mee eens, er zijn geen problemen, maar ook geen uitdagingen. De BV Nederland gaat de uitdaging blijkbaar niet aan
U opgevallen? Generaal Middendorp dreigde Belgische Senaatsleden dat de samenwerking met het Nederlandse Leger in gevaar dreigt te komen. Lijkt me dus niet dat er daadwerkelijke een uitdaging zou zijn zoals u aangeeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En de "show must go on".
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zeer optimistisch..
Ik denk alleen niet terecht in dit geval. Jeff |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Vergelijk zo de omzet van de grootsteden eens, de economie ![]() Arm België... Wij kennen groepen die maandelijks meer dan duizenden euro's doordraaien bij onze buren. Voor quasi al mijn aankopen is het in Nederland te doen. Wij praten dezelfde taal.... Kunnen wij niet wat minder Francofoon zijn en wat meer Nederlands??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uit dien hoofde heb ik gekozen voor de optie 'confederaal België'. Ik zal mijn keuze toelichten. Als Groot-Nederlander betreur ik het separatisme van 1830. Ik hou van de Nederlanden: Nederland, Vlaanderen, Brussel en (indien men die keuze aldaar aanvaardt) Wallonië en Luxemburg. Een confederatie van Nederland-Vlaanderen-Brussel is het aanvangspunt voor de restauratie van de Nederlanden. Wallonië en Luxemburg kunnen, als zij dat willen, tot deze unie toetreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik vraag mij gewoon af waarom Wallonië niet bij Frankrijk gaat en Vlaanderen niet bij Nederland? Dat is toch de logica zelve? Wat hebben wij gemeen met de Walen en hoe leven wij samen, op welke manier? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb goede contacten met Ward Kennes van CD&V, ook een Beneluxparlementslid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Ja zo hebben wij met heel de wereld iets gemeen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De man vertelt enthousiast over de Lage Landen en werkt hard aan de netwerken waarin hij zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een onafhankelijk Vlaanderen. Uiteraard is dat inclusief Broekzele.
Of Een unitair Belgie, zonder grendels, vetos en alle andere antidemocratische spitsvondigheden. Nous sommes quand meme tous des Belges, non?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 18 februari 2015 om 12:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 18 februari 2015 om 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nous sommes tous les Néerlandais, non? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is dat werkelijk zo....??
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar op zich vind ik die twee mogelijkheden wel interessant omdat ze op het scherp van de snee staan. Wil men namelijk Brussel laten vallen als prijs voor de Vlaamse onafhankelijkheid ? Ja of neen ? Daar komt het hier eigenlijk op neer. Mijn standpunt terzake nog een keer: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=203 http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=91 http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=67 http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=41 http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=30621 Erg spijtig in dat verband vind ik de keuze van iemand als Quercus die we hier toch kennen als Groot-Nederlander....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 19 februari 2015 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Misschien is er ook een tijdelijke tussenoplossing mogelijk?