Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2003, 14:48   #21
ToffeKnol
Burger

ToffeKnol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Da's wel 12 miljard, hé?
Toch niet, dat is 275 miljoen.
ik weet niet in welke niet-meer-bestaande munt u rekent (dubloenen? pistolets? sestertiën?) maar onze munt is de euro.
ToffeKnol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 15:04   #22
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Even ter informatie, de rijkdom van ons koningshuis wordt geschat op 90miljard belgische frank!! Ook niet onaardig dacht ik zo! Dit werd geschat door het Europese tijdschrift Euro Business in 1999!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 15:50   #23
akanit
Burger

akanit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
akanit schreef:

En Arafat heeft dat geld niet geerfd of in het zakenleven verdient hé .

Hoe heeft hij het eigenlijk verdiend? Want jij schijnt dat te weten...

Wel ik weet niet hoe hij eraan komt,maar ik weet wel dat hij niet rijk geboren is en dat hij geen bedrijven heeft.Dus de enige manier om daaraan te komen is de giften die hij voor z'n volk krijgt zelf achterover te drukken.

Meer dan 50% van de palestijnen moet rondkomen met maar 2€ per dag ,leven onder de armoedegrens en zijn ondervoed.
Het is ook algemeen geweten dat het palestijns bestuur corrupt tot op het bot is en Arafat daardoor zeker niet geliefd meer was.Maar sinds de bezetting van z'n hoofdkwartier een half jaar geleden heeft hij de aandacht van die corruptie kunnen afleiden en terug op Israel kunnen richten.

Een beetje zoals bush z'n belabberde binnenlandse politiek doet vergeten door zich op Irak te richten.
Oud 6 maart 2003, 15:54   #24
ToffeKnol
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door akanit
Citaat:
akanit schreef:

En Arafat heeft dat geld niet geerfd of in het zakenleven verdient hé .

Hoe heeft hij het eigenlijk verdiend? Want jij schijnt dat te weten...

Wel ik weet niet hoe hij eraan komt,maar ik weet wel dat hij niet rijk geboren is en dat hij geen bedrijven heeft.Dus de enige manier om daaraan te komen is de giften die hij voor z'n volk krijgt zelf achterover te drukken.
Sorry maar dat antwoord vind ik niet goed genoeg. Als alles zo simpel in elkaar zat, dan konden we alle wereldproblemen oplossen na drie Duvels aan de toog van de Ultieme Hallucinatie.
Oud 6 maart 2003, 16:24   #25
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Zeg Knol,

Heeft Arafat dat geld miischien verdiend met een job als account manager bij een koekjesleverancier?

Het is algemeen bekend dat Arafat de overgrote meerderheid van de gelden die als buitenlandse hulp bestemd zijn voor het Palestijnse volk gebruikt om wapens te kopen, gordelbommen en opleidingscentra voor terroristen te financieren, het duren levensstandaard van zijn vrouw in Zwitserland te betalen, en zichzelf en zijn omgeving te verrijken.

Dit houdt onder andere in 10 �* 15 miljoen Euro per maand steun van de Europese Unie, alsook pakken 'ontwikkelingshulp' van zijn goede vriend Eddy Boutmans.

Met andere woorden : uw en mijn geld!
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2003, 16:58   #26
ToffeKnol
Burger

Standaard

Citaat:
Zeg Knol,

Heeft Arafat dat geld miischien verdiend met een job als account manager bij een koekjesleverancier?

Het is algemeen bekend dat Arafat de overgrote meerderheid van de gelden die als buitenlandse hulp bestemd zijn voor het Palestijnse volk gebruikt om wapens te kopen, gordelbommen en opleidingscentra voor terroristen te financieren, het duren levensstandaard van zijn vrouw in Zwitserland te betalen, en zichzelf en zijn omgeving te verrijken.

Dit houdt onder andere in 10 �* 15 miljoen Euro per maand steun van de Europese Unie, alsook pakken 'ontwikkelingshulp' van zijn goede vriend Eddy Boutmans.

Met andere woorden : uw en mijn geld!
Ach, dat "algemeen bekend".

U doet mij denken aan iemand waar ik ooit naast zat tijdens een diner. Zegt hij op een bepaald moment: "Zeg, die X (een Belgisch minister), het is toch schandalig wat die doet, hé!"
Ik: "Wat doet hij dan?"
Hij: "Maar enfin, X, ge weet toch wel!?"
Ik: "Maar nee, leg me eens uit wat X volgens u verkeerd doet? Geef eens voorbeelden."
Hij: "Allez! Zeg, gij zijt een rare zunne."

Authentiek.
Oud 6 maart 2003, 17:00   #27
ToffeKnol
Burger

Standaard

Citaat:
Zeg Knol
Het is trouwens ToffeKnol, niet Knol en zeker niet KnolSelder.

Ik ben misschien een knol, maar dan wel een toffe.
Oud 6 maart 2003, 17:01   #28
akanit
Burger

Standaard

Citaat:
Sorry maar dat antwoord vind ik niet goed genoeg. Als alles zo simpel in elkaar zat, dan konden we alle wereldproblemen oplossen na drie Duvels aan de toog van de Ultieme Hallucinatie.

Wel ,als je meer wil leren over Arafat volg dan deze link.

http://www.forbes.com/forbes/2003/0317/049.html

Maar het is nen Amerikaanse website dus ge moet ze niet geloven hé

Maar ik moet dus bewijzen wat niemand kan nl:Waar hij zijn geld vandaan heeft.Dat is een vraag die verschillende palestijnen,de europese unie ,de VS en Israel zich afvragen.Er wordt al jaren gevraagd om meer transparantie over de verdeling van 5.5 miljard $ hulp aan de Palestijnen.En nu begint die er te komen onder leiding van Sallam Fayyad.
Maar allé we zullen dan die cafépraat stoppen en maar zeggen dat Arafat tijdens z'n presidentsschap ook succes in de zaken heeft gehad en op korte tijd 300 miljoen $ heeft verdient.

BTW: die 300$ is het bedrag dat bewezen is, maar het echte bedrag dat hij beheerd samen met z'n financieel adviseur Mohammed Rachid wordt geschat op 1.3 miljard $
Oud 6 maart 2003, 17:15   #29
ToffeKnol
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wel ,als je meer wil leren over Arafat volg dan deze link.

http://www.forbes.com/forbes/2003/0317/049.html

Maar het is nen Amerikaanse website dus ge moet ze niet geloven hé
OK, ik lees:

"Money keeps Arafat in power. With a tight grip on much of the $5.5 billion in international aid that has flowed into the PA since 1994, he appears to have overseen virtually all disbursements, from $600 payments to alleged terrorists and $1,500 in "tuition" for security officers, to $10 million, reportedly paid by a company controlled by friends of Arafat, for a 50-ton shipment of weapons from Iran."

Lees ik dat goed? Heeft hij niet minder dan 600 dollar aan zogenaamde terroristen en 1500 dollar aan veiligheidsagenten doorgesast? Niet eens aan bewezen terroristen? Straks ga je nog beweren dat hij zijn trouwring heeft betaald met een kredietkaart van de Palestijnse Autoriteit !

Ik lees in dit artikel nergens dat hij zich persoonlijk heeft verrijkt, wel dat hij een potje heeft gemaakt van de boekhouding van zijn regering. Maar ik had het niet anders verwacht want onze vriend Yasser maakt overal een potje van.
Oud 6 maart 2003, 20:09   #30
akanit
Burger

Standaard

Citaat:
The oil-tax collections--some $500 million from 1996 to 2000--previously flowed into a separate account controlled by Arafat and Rachid.
In dat artikel staat onder andere dat er dus $500 miljoen naar een apparte rekening vloeide onder controle van Arafat.
Oud 6 maart 2003, 20:19   #31
akanit
Burger

Standaard

Citaat:
Ik lees in dit artikel nergens dat hij zich persoonlijk heeft verrijkt, wel dat hij een potje heeft gemaakt van de boekhouding van zijn regering.
Wel,hij heeft 300 $ miljoen ,maar maakt een potje van z'n boekhouding ?!
Die arme Yassar toch,stel je voor hoeveel geld hij moest hebben moest hij een beetje verstand hebben van boekhouden
Oud 6 maart 2003, 22:51   #32
ToffeKnol
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik lees in dit artikel nergens dat hij zich persoonlijk heeft verrijkt, wel dat hij een potje heeft gemaakt van de boekhouding van zijn regering.
Wel,hij heeft 300 $ miljoen ,maar maakt een potje van z'n boekhouding ?!
Die arme Yassar toch,stel je voor hoeveel geld hij moest hebben moest hij een beetje verstand hebben van boekhouden
Nogmaals, dit zijn geen argumenten. U loopt voortdurend in cirkeltjes, aangedreven door uw eigen vooroordelen. Voor uzelf is dat misschien ok maar u verwacht toch niet dat u anderen daarmee zult overtuigen?

Ik vind de leiding van het Vlaams Blok een stel klootzakken maar dat wil toch niet zeggen dat ik er meteen van mag uitgaan dat ze ook de drugshandel in hier in België in handen hebben? (Het zou me niet verwonderen, dat is een andere zaak. Maar ik zie tot nu toe nog geen bewijs daarvan dus ik stel ook niet dat zoiets 'duidelijk' is.)

Arafat is op veel fronten een mislukking maar er zijn echt betere argumenten nodig om mensen ervan te overtuigen dat de financiële hulp van de Europese Unie naar 'zijn' bankrekening verdwijnt.
Oud 6 maart 2003, 22:55   #33
Ali
Schepen

Ali's schermafbeelding

Standaard

ook al heeft Arafat zoveel miljoenen zoals jullie hier beweren,
wil dat nog niet zeggen dat hij dan een gelukkig mens is.
ik denk dat ik toch gelukkiger ben dan hij ...met mijn stempelgeld en mijn kindergeld.
Oud 7 maart 2003, 08:54   #34
Frolic
Burgemeester

Frolic's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ali
ik denk dat ik toch gelukkiger ben dan hij ...met mijn stempelgeld en mijn kindergeld.
Ali, jij ben ook niet een beetje doorzichtig
Oud 7 maart 2003, 14:15   #35
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frolic
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ali
Ali, jij ben ook niet een beetje doorzichtig
Ondanks het feit dat moslims gerust mogen liegen en bedriegen als het er op aan komt hun doel te bereiken, hebben ze toch met Pim Fortuyn gemeen dat ze meestal eerlijk zeggen wat ze bedoelen.

"Ik zeg wat ik meen, en ik doe wat ik zeg", was Pim's motto.

Zodra de meesten hier ook eens gaan beseffen dat de meeste moslims dit motto eveneens huldigen zullen de schellen wel van hun ogen vallen.

Maar ik vrees dat hun ogen ondertussen allang dichtgeklopt zullen zijn.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2003, 14:31   #36
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Even ter informatie, de rijkdom van ons koningshuis wordt geschat op 90miljard belgische frank!! Ook niet onaardig dacht ik zo! Dit werd geschat door het Europese tijdschrift Euro Business in 1999!
De levensstandaard van Belgen is een tikkeltje hoger dan die van de Palestijnen.
Dus in in relatieve kostprijs per onderdaan zal er wel een lichtelijk verschil zijn tussen Arafat en Albert II.
Oud 7 maart 2003, 14:47   #37
Eddy De Taeye
Vreemdeling

Standaard

Superstaaf schreef:

Citaat:
Dus in in relatieve kostprijs per onderdaan zal er wel een lichtelijk verschil zijn tussen Arafat en Albert II.
Weg met de beglicisten!!!!!!!

Eddy
Eddy De Taeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2003, 14:58   #38
ToffeKnol
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Ondanks het feit dat moslims gerust mogen liegen en bedriegen als het er op aan komt hun doel te bereiken, hebben ze toch met Pim Fortuyn gemeen dat ze meestal eerlijk zeggen wat ze bedoelen.

"Ik zeg wat ik meen, en ik doe wat ik zeg", was Pim's motto.
Van een akelig mannetje gesproken...
Heb je hem ooit horen fulmineren tegen de Belgen?
Vreselijk dat hij vermoord is, maar die man had er een puinhoop van gemaakt als hij ooit premier werd.
Oud 7 maart 2003, 15:20   #39
akanit
Burger

Standaard

Citaat:
Nogmaals, dit zijn geen argumenten. U loopt voortdurend in cirkeltjes, aangedreven door uw eigen vooroordelen. Voor uzelf is dat misschien ok maar u verwacht toch niet dat u anderen daarmee zult overtuigen?
Kijk,het gaat mij erom dat de leider van 1 van de armste volkeren op deze wereld op die 9 jaar sinds hij daarvan aan het hoofd staat 300 miljoen $ kan vergaren.Dat is gewoon etisch niet verantwoord.Die 300 word niet ontkend door Arafat of zijn omgeving,wel die 1.3 miljard $.

Moest verhofstadt op 8 jaar paarsgroen ineens met een bankrekening van 300 mio € tevoorschijn komen dan zouden hier wenkbrauwen gefronst worden.

En ik probeer hier niemand te overtuigen maar uit gewoon mijn mening hierover.In apostelen heb ik geen interresse.
Oud 7 maart 2003, 17:34   #40
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Waar het mij om gaat is dat het gewoon een schande is dat Boutmans en de Europese Unie MIJN GELD naar die smeerlap toeschuiven.

De Palestijnen kunnen mij gestolen worden.

Ons geld moet HIER worden gebruikt voor ONZE arme mensen.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be