![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt ervan af zeker, ik zou ook gans de dag met een stijve rondlopen maar enfin...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Even een fundamentele vraag. Mag ik zélf nog bepalen wie er in mijn huis binnen komt ?
Want als ik dus de redenering volg, moet ik als werkgever eender wie aannemen die op een sollicitatie afkomt. De wereld op z'n kop.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Gisteren ochtend op radio1, ging het daarover en in de Limburg was er zelfs een poetsbedrijf dat beweerde dat bij hun de meeste mensen vroegen om allochtone poetsers.
Hautekiet in zijn nopjes, vond dat dit goed was. Dus vragen achter een allochtone poetshulp is niet racistisch, vragen om een vlaamse poetshulp is wel racistisch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bane als gij een platonische verliefdheidsrelatie wilt ontwikkelen met uw poetsvrouw, (uiteindelijk is elke werknemer - werkgever relatie een vorm van platonische verliefdheid, concreet je moet elkaar toch kunnen verdragen en fouten kunnen verdragen anders lukt dat nooit) dan kun je inderdaad moeilijk verliefd worden op iets dat u totaal niet ligt. Zo'n depressieve stinkende poetsvrouw die het ene na het andere zit te beschadigen in uw huis moet je inderdaad niet verdragen tot in het oneindige omdat je dan het etiket 'ik ben geen racist en ik moet elke stinkende onopgeleide, onaangepaste kuisvrouw in mijn huis tolereren in naam van de geen haat straat gedachte waardig '
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Ik kies toch ook zelf mijn garage, mijn loodgieter, mijn school., mijn verzekeringsagent.. op basis van wie ik vindt dat in verhouding tot de prijs kwaliteit levert. Waarom zou iemand met een kleurtje voorrang moeten krijgen. Op het moment dat zo iemand mijn vertrouwen kan winnen, zal dat trouwens geen probleem zijn. Wie diensten aanbiedt, doet er best aan dat vertrouwen zo goed mogelijk te wekken. Slaagt hij daar niet in, dan moet hij zich aanpassen en maatregelen nemen waardoor mensen hem/ haar sneller vertrouwen.
Trouwens als men aan positieve discriminatie ivm dienstencheques zou doen, dan komen straks de pocolinksen weer klagen dat mensen met een kleurtje vooral het 'vuile' werk mogen doen. En zo draait de groen-rode molen altijd maar op dezelfde manier verder. Stop eens met de betutteling. Iemand die het waard is, zal geen probleem ondervinden om gelijk waar aan de slag te gaan. Ik heb al vaak met allochtone mensen gehandeld en dat kwam enkel maar omdat we een vertrouwensrelatie konden scheppen, maar er zijn ook allochtonen waarbij ik er zelfs niet aan dacht om ermee in zee te gaan. Idem voor autochtonen trouwens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omgekeerd hebben alle asiaten wel een goeie visie over wat proper is, dus kan ik mij levendig inbeelden dat mijn huis gepoetst wordt door zo'n fantastisch huppel de puppel asiaatje, die mij tussendoor nog eens een massage geeft.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 24 februari 2015 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het gaat ook niet alleen over poetsen, of over goed kunnen poetsen. Het gaat, en dat is al gezegd geweest, ook over iemand in je diepste van je privacy binnen halen; dus een kwestie van vertrouwen en gemoedsrust ook. Gemoedsrust bijvoorbeeld in de cultuur. Het ligt in onze cultuur dat als je zus ergens gaat poetsen, dat je haar dan op haar werkplek niet lastig gaat vallen. Maar misschien is de allochtone broer van de poetsvrouw wel geïnteresseerd of zijn zus wel werkt in een voldoende halal-omgeving. Om nog maar te zwijgen over potentiële supplementarie welvaartsverdeling. Of iets minder vrijwillige steun vanwege ongelovigen aan gelovigen en hun moskees en aan de lokale kandidaat-ambulancier voor Syrische gekwetsten ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als aan deze criteria voldaan wordt, dan mag hij/ze van mij beginnen. Als hij/ze dan ook nog eens bewijst dat ze kan poetsen, mag hij/ze blijven ook. Moslims en niet nederlandstaligen vallen dus al uit de boot.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om te beginnen zijn de meeste mensen die gebruik maken van een poetsvrouw met dienstencheques overdag NIET thuis wegens allebei gaan werken. Men moet dus al het volste vertrouwen in die mensen kunnen hebben alvorens ze de sleutel van uw huis te geven. Vertrouwen is dan ook één van de grootste prioriteiten om iemand als poetsvrouw aan te werven. Natuurlijk is "het bureau" in eerste instantie verantwoordelijk, maar ik weet niet of ze dit element als prioritair stellen bij de aanwerving van poetsvrouwen. Zelf heb ik al decennia lang een poetsvrouw met dienstencheques. Men heeft mij gevraagd of ik een probleem had met allochtone poetsvrouwen, ik heb geantwoord dat ze wèl Nederlands moesten kennen; Mijn vaste poetsvrouw waar ik zeer tevreden over ben, is Poolse. Ze volgde Nederlandse les, maar blijft te weinig ervaring hebben om perfect Nederlands te spreken, we gebruiken de uren dat ze bij mij poetst (ik ben thuis) als oefening. Bij haar afwezigheid heb ik een paar maal een vervanging gekregen: - een Afrikaanse mevrouw die een paar uur extra moest komen. Ik moest die dag toevallig dringend weg, dus het laatste uur was ze alleen. Niet enkel heeft mevrouw ongeveer de helft van de tijd getelefoneerd, maar toen ik terugkwam bleek ze zelfs niet gedweild te hebben (dweil was nog droog) zoals gevraagd, en was ze het dus afgetrapt nadat ik weg was gegaan. Resultaat: ik verwittig bureau: NOOIT meer deze mevrouw. - een Pakistaanse mijnheer - met wit broekje - kwam ook eens vervangen. Ideaal om als butler op te treden in een appartement van Liberace, maar totaal onbruikbaar in een woning met tuin en terras. Toen hij het terras moest kuisen wees hij op zijn witte broek die vuil ging worden, de vuile dweil gooide hij nadien letterlijk voor me op de grond met de dwingende opdracht: "wasmachien". Het werd hoe langer hoe dramatischer en vooral sexistischer nadat ik stomweg had geantwoord op zijn vraag van "waar is mijnheer" met "ik heb geen mijnheer"... DOM van me. Enfin, heb nadat hij buiten was onmiddellijk bureau gebeld. Bleek dat hij zelfs bij zijn vorige klant een half uur te vroeg vertrokken was (hij stond ook een half uur te vroeg aan mijn deur en begon met zijn boterhammen op te eten, tijdens de door mij betaalde uren). Kortom, deze oefening was gewoonweg desastreus. - nog een Afrikaanse: traag maar poetste wel goed. sprak Nederlands en deed vooral haar best om het goed te spreken. Kortom: toen heb ik bureau verwittigd dat ik deze mevrouw dus wèl nog wou hebben indien er vervanging was. Dit om maar te zeggen: er ZIJN problemen met allochtonen. Niet enkel over de kwaliteit van het poetsen (mijnheer wit broekje poetste perfect en minutieus) maar vooral ook over de attitude. Zulke mensen laat je niet zomaar alleen in je huis zonder toezicht. Maar dat mag je dus niet meer wensen van Yussuf. Ik volg professor Storme in zijn redenering: als mensen niet meer mogen kiezen wie ze in hun huis laten, dan gaan ze geen dienstencheques meer gebruiken, maar terug zoals vroeger via de mond aan mondreclame in het zwart hun poetsvrouw naar keuze aanwerven. En dan heeft Yussuf er het nakijken naar.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() verdorie!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 februari 2015 om 09:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een keer was genoeg.
Nog wat verhaaltjes: Mijn bejaarde moeder heeft ook geen njet gegeven bij de vraag of ze allochtone poetsvrouw wou hebben. Resultaat: dit bejaard mens heeft al een stuk of tien allochonen gehad. Telkens werken ze een aantal maanden en dan bollen ze het af. De smoesjes zijn om in een boek te publiceren (leverkanker dus dodelijke ziekte, ontslag bij de werkgever omwille van die leverkanker???? (ze was nog niet ziek geweest, maar verklaarde dat het bureau had gezegd dat ze beter kon ontslagen worden (nu gij), andere firma waar ze werd aangenomen (leverkanker was weg) vroeg aan mijn moeder om van firma te veranderen maar verdween na een maand naar Nederland). Doodvriendelijke mevrouw hoor, bracht regelmatig eten mee voor mijn moeder (rode biet met olijven en pili pili, echt lekker) maar toch "raar kantje". Deze was Marokkaanse. Dan nog een marokkaanse die telkens een kwartier te laat kwam en vroeger doorging nadat ze een half uur pauze had genomen (een uur in het geheel dus). Enfin, de lijst is lang. Nu heeft ze net weer een nieuwe Marokkaanse, die het goed doet zegt ze.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 februari 2015 om 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik mijn vrouw pak gaat ze daarna ook in bad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We vergeten ook dat, vooral oudere mensjes, hun poetshulp ook als gezelschap zien.
Naast het poetsen wordt ook al eens een koffietje gedronken. En over wat praten die oudjes? Waarschijnlijk niet over de islam of de hutjes in den Congo. Waarom haalt men er toch altijd racisme bij ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet. Ik zeg aan mijn dienstenchequebedrijf dat ze geen niet nederlandskundige moeten sturen. Blijkbaar mag dat niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat krijgt men als men de mensen verplicht om iemand aan te werven die men niet wil? Tenslotte is het de klant die iemand aanwerft, en is het bureau de tussenpersoon.
http://www.demorgen.be/economie/wat-...jken-a2229716/ Citaat:
Wie is er nu zo stom om een poetsvrouw naar de stal te verwijzen ipv haar te laten poetsen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementslid
|
![]() De gemiddelde mens heeft nu eenmaal minder vertrouwen in een vreemdeling dan in een streekgenoot. Vooroordelen spelen daar een rol in maar helaas worden die maar al te vaak bevestigd waardoor de mensen daar nog eens in gesterkt worden.
Zoals De schoofzak zegt gaat het hem hier niet puur over het kuiswerk maar ook over het opgeven van privacy en die persoon daarmee kunnen vertrouwen. Allerlei antidiscriminatiewetten gaan daar weinig aan veranderen. |
![]() |
![]() |