Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2004, 16:54   #21
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Met andere woorden: Vlaamse smeerlapperij is Belgische smeerlapperij?

Tja, sorry, maar dan pas ik voor uw website.
Ik vind het spijtig dat niemand eens de moeite neemt om een beetje kritisch na te denken...
Tenzij U pissen op België, kritisch denken noemt...

Heeft U er al eens over nagedacht dat U een blinde volgeling zou kunnen zijn van de Blok-propaganda?

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 17:03   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah! Toch IETS dat zelfs jij liever gesplitst ziet.

(Even off topic.
Hoe zit het met het aanvechten van het vreemdelingenstemrecht?)
Oud 8 oktober 2004, 17:18   #23
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Volgens de belgicisten alleszins wel, ja...

Ik zou daar persoonlijk liever een onderscheid in zien, maar wie ben ik ?

Citaat:
Ik vind het spijtig dat niemand eens de moeite neemt om een beetje kritisch na te denken...

Heeft U er al eens over nagedacht dat U een blinde volgeling zou kunnen zijn van de Blok-propaganda?
Ja, maar ik kon alleen maar concluderen dat ik net dezelfde mening zou toegedaan zijn indien het Vlaams Blok niet bestond.

Ik ben niet tegen belgië óm tegen belgië te zijn, he, Rudy. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb voldoende goede redenen (althans, voor mezelf dan) om de anti-belgische kaart te trekken. De voornaamste reden is de logica zelve : "Waarom moeilijk (lees : inefficient) als het ook makkelijk (lees: efficient) kan ?".

De actualiteit toont al de ganse levensduur van belgië aan dat er wel degelijk grote verschillen zijn tussen beide landshelften, die met de regelmaat van de klok tot 'botsingen' leiden. Alles wat nog federaal wordt geregeld, leidt tot grote of minder grote communautaire spanningen. Als gevolg van die spanningen is "belgië besturen" een soort dansen-op-een-slappe-koord-act.
En d�*t, Rudy, is nergens voor nodig. Wanneer de geschiedenis uitwijst dat twee regio's niet als natuurlijke partners geschapen zijn, dan moet men onder ogen durven zien dat die regio's misschien wel... recht hebben op autonomie ?

Unitair werkte het niet. Mooiste bewijs daarvan is dat er een ruim maatschappelijk draagvlak bestond om over te stappen naar een federale staatsstructuur.
Federaal werkt het óók niet. Integendeel. Het geld dat momenteel verspild wordt aan overbodige ministerkabinetten, aan wafelijzerpolitiek, aan communautair afgedreigde 'afkoopsommen', enz... zou BEIDE landshelften véél beter kunnen dienen indien de beide landshelften hun eigen koers konden varen. Niets is efficiënter dan een beleid, geënt op een homogene regio. Hoe heterogener het te bestieren gebied, hoe complexer (en duurder) het wordt om een overkoepelend beleid te realiseren.

Vandaar : waarom moeilijk als gemakkelijk ook kan ? Niets is logischer dan de mensen te geven waar de mensen recht op hebben : zelfbeschikking. Dat is op langere termijn óók positief voor de Waalse gemeenschap (hoewel het in het begin een bittere pil zal zijn wanneer blijkt dat de Melkkoe geen druppel meer geeft).

Misschien wijd ik daar binnenkort ook nog eens een page aan : "100 goede redenen voor een vreedzame boedelscheiding" of zo
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".

Laatst gewijzigd door abramis brama : 8 oktober 2004 om 17:19.
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 17:30   #24
PieterN
Burger

PieterN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PieterN
Standaard

Leuke site

na het lezen van misverstand 1 : er zijn ooit omgekeerde geldstromen geweest van wallonië naar vlaanderen, zou ik zeggen : splitsen die boel.
Zoiets maakt me echt boos, met wat zijn we hier bezig ? We helpen onszelf enkel en alleen maar de dieperik in als we doorgaan met wallonië ...
Oud 8 oktober 2004, 18:09   #25
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Een gelijkaardige stek "Something's rotten in Flanders" heb ik even overwogen, maar bij nader toezien bleek zowat alles wat misloopt in Vlaanderen rechtstreeks of onrechtstreeks te wijten aan het bestaan van belgië.

Ik zal U dus moeten ontgoochelen. Dat idee werd afgevoerd bij gebrek aan materiaal. 8)
Het Vlaams Blok kent de laatste tijd anders ook heel wat schandaaltjes.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 18:10   #26
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterN
Leuke site

na het lezen van misverstand 1 : er zijn ooit omgekeerde geldstromen geweest van wallonië naar vlaanderen, zou ik zeggen : splitsen die boel.
Zoiets maakt me echt boos, met wat zijn we hier bezig ? We helpen onszelf enkel en alleen maar de dieperik in als we doorgaan met wallonië ...
Als we doorgaan met het Vlaams-nationalisme, bedoelt u. Is België nog niet klein genoeg misschien?
Oud 8 oktober 2004, 18:13   #27
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Als we doorgaan met het Vlaams-nationalisme, bedoelt u. Is België nog niet klein genoeg misschien?
belgië is momenteel bij benadering 30 000 km² te groot.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
Oud 8 oktober 2004, 23:39   #28
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Intussen werd een nieuw onderdeel toegevoegd : "Zogezegd". Een archief van citaten, gegroepeerd per politieke partij/belangengroep. Momenteel staan er enkele honderden, maar dat aantal moet nog serieus toenemen. Alle bijdragen zijn welkom. Indien mogelijk wel graag vermelding van :
- datum (de citaten worden immers chronologisch gestockeerd)
- bron

Volgende doelstelling (naar een idee van Rudy, waarvoor dank ) : een page waarop uitvoerig gedocumenteerd alle argumenten pro-Vlaamse-Onafhankelijkheid worden verzameld. Maar dat kan nog effe duren, want dat zal veel opzoekingswerk vergen. Suggesties daarvoor zijn uiteraard ook altijd welkom. 8)
Oud 9 oktober 2004, 01:23   #29
PieterN
Burger

Standaard

Citaat:
Bwah neen, vlaanderen is groot genoeg om in europa op eigen benen te staan ... Ik heb geen probleem met solidariteit, maar de solidariteir komt hier niet van de twee kanten hé ... De voorbeelden zijn legio

Ik zou er geen probleem mee hebben als 'België' door te gaan, maar dan wel in een volledig gefederaliseerd land ... Nu is er daar maar weinig sprake van,
en ik denk niet dat het er ooit zal van komen.

Om het simpel uit te drukken voor jou : als je aan een bedelaar geld heeft, en je ziet hem een uurtje later een pint drinken met jou geld op café, ga je hem dan 's anderdaags terug geld geven ?
Oud 9 oktober 2004, 01:53   #30
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om het simpel uit te drukken voor jou : als je aan een bedelaar geld heeft, en je ziet hem een uurtje later een pint drinken met jou geld op café, ga je hem dan 's anderdaags terug geld geven ?
Dat soort cliché's is natuurlijk - enfin, als je nog een beetje kritisch kan nadenken - belachelijk.

Alsof alle Walen bedelaars en profiteurs waren.
En alsof er geen armoede in Vlaanderen bestond (www.armoede.be).

Wie is nu arrogant ?
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 02:00   #31
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wacht dus totdat de Blokkers aan de macht komen ...

Na de splitsing van België, zal men vastellen dat Antwerpen te veel betaalt voor Hasselt. Of dat West-Vlamingen meer werken dan Oost-Vlamingen. Dat de OCMW's van Oostende te laks zijn in vergelijking met de OCMW's van Ronse.

Zo gaat het met extreem-rechts: er zullen altijd zondebokken moeten zijn, indien zij de macht willen behouden.
Oud 9 oktober 2004, 02:05   #32
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen

Uiterst-rechts is tegen kritisch denken. Veel geesten zijn blijkbaar al klaar voor een VB-regering. Dan zullen zij nog steeds pissen, maar in hun eigen broek. Want succes met het social beleid van zo'n partij.
Oud 9 oktober 2004, 07:43   #33
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Intussen werd een nieuw onderdeel toegevoegd : "Zogezegd". Een archief van citaten, gegroepeerd per politieke partij/belangengroep. Momenteel staan er enkele honderden, maar dat aantal moet nog serieus toenemen. Alle bijdragen zijn welkom.
Ha, hier heb ik nog enkele Georgische gezegden voor je:

- "Ik heb heel wat te vertellen," zei de vis, "maar ik heb te veel water in mijn mond."

- "De onhandige visser bevuilt alleen het water."

- "Als je je neus in het water steekt, worden je wangen ook nat."
Oud 9 oktober 2004, 10:56   #34
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Zo gaat het met extreem-rechts: er zullen altijd zondebokken moeten zijn, indien zij de macht willen behouden.
België is geen 'zondebok'. België is een land waar:
1. we nooit voor gekozen hebben
2. we steeds benadeeld zijn geweest op alle mogelijke vlakken én men dan nog eens geprobeerd heeft om onze taal en cultuur gewoon te vernietigen. (En in de vlaamse rand proberen francophonen het nog steeds(!))
3. we een beleid krijgen dat steeds mijlenver afligt van waar de vlamingen in overgrote meerderheid voor kiezen (centrum-rechts) omdat men in wallonië massaal voor het 'Waals Neo-Communistisch Blok' aka de PS kiest.

Op individueel vlak is er geen probleem tussen vlamingen en walen, net zomin als er een probleem is tussen vlamingen en fransen, maar het land België moet verdwijnen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 11:37   #35
PieterN
Burger

Standaard

Citaat:
Dat soort cliché's is natuurlijk - enfin, als je nog een beetje kritisch kan nadenken - belachelijk.

Alsof alle Walen bedelaars en profiteurs waren.
En alsof er geen armoede in Vlaanderen bestond (www.armoede.be).

Wie is nu arrogant ?
't is natuurlijk ongelooflijk simpel gezegd, maar het zegt genoeg over jou
dat je deze beeldspraak letterlijk neemt

Op een simpele manier wilde ik duidelijk maken dat het Vlaamse geld niet goed beheerd wordt in Waalse 'politieke' handen. De politiekers zijn de bedelaars in deze beeldspraak, niet de Waalse mensen.
Oud 9 oktober 2004, 12:52   #36
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wacht dus totdat de Blokkers aan de macht komen ...

Na de splitsing van België, zal men vastellen dat Antwerpen te veel betaalt voor Hasselt. Of dat West-Vlamingen meer werken dan Oost-Vlamingen. Dat de OCMW's van Oostende te laks zijn in vergelijking met de OCMW's van Ronse.

Zoals je zelf schreef Dorian,
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 12:54   #37
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

[font=Arial][size=3]Aan alle Vlamingen. [/size][/font]<SPAN style="FONT-FAMILY: Arial; mso-bidi-font-size: 10.0pt">

<FONT size=3><FONT color=#000000>Als Vlamingen leven wij:

<SPAN class=postbody1><SPAN style="LETTER-SPACING: 0pt; mso-ansi-font-size: 12.0pt">- in een land waar alle beleidsmakers de mond vol hebben van het begrip democratie, maar waar de verkiezingsuitslagen genegeerd worden (denken we maar aan Antwerpen, waar met 33 % van de kiezers geeneens gesproken wordt).

Laatst gewijzigd door Pieter de Coninck : 9 oktober 2004 om 12:55.
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 13:28   #38
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bwah neen, vlaanderen is groot genoeg om in europa op eigen benen te staan ... Ik heb geen probleem met solidariteit, maar de solidariteir komt hier niet van de twee kanten hé ... De voorbeelden zijn legio

Ik zou er geen probleem mee hebben als 'België' door te gaan, maar dan wel in een volledig gefederaliseerd land ... Nu is er daar maar weinig sprake van,
en ik denk niet dat het er ooit zal van komen.

U wil dus gewoon de afschaffing van de hele sociale zekerheid? Dat is pas echt rechts.
Oud 9 oktober 2004, 13:30   #39
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't is natuurlijk ongelooflijk simpel gezegd, maar het zegt genoeg over jou
dat je deze beeldspraak letterlijk neemt

Op een simpele manier wilde ik duidelijk maken dat het Vlaamse geld niet goed beheerd wordt in Waalse 'politieke' handen. De politiekers zijn de bedelaars in deze beeldspraak, niet de Waalse mensen.
Waarom zeg je dat dan niet meteen? Dat zou toch veel eerlijker zijn? Maar ja, eerlijkheid is te moeilijk, hè. Bovendien zijn er ook goede Franstalige politici: Reynders, Kubla, Milquet. Niet direct profiteurs.
Oud 9 oktober 2004, 13:37   #40
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U wil dus gewoon de afschaffing van de hele sociale zekerheid? Dat is pas echt rechts.
Als ik me niet vergis zegt PieterN gewoon dat hij solidair wil zijn, maar niet met profiteurs. En U wilt zeggen dat wie het profitariaat niet wil onderhouden rechts is en diegene die dat wel doet is links (in veel gevallen zijn die linksen ook die profiteurs )...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be