Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2015, 05:45   #21
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Er vliegen veel te veel mensen onnodig in de gevangenis.

Het is een pervers systeem dat niet alleen ingedamd, maar in zijn huidige vorm afgeschaft moet worden.
Er is teveel onbestrafte criminaliteit. Hoe dam je die in? Met enkelbandjes?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 07:07   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Er is teveel onbestrafte criminaliteit. Hoe dam je die in? Met enkelbandjes?
Bijvoorbeeld. Een gedeeltelijk huisarrest in combinatie met werken om de schulden af te dragen is al een veel beter alternatief voor de gevangenis voor criminele daden zonder fysieke agressie.

Dat criminaliteit onbestraft gaat, heeft op zich niets te maken met het gevangeniswezen. Integendeel, met wat minder gevangenissen zouden meer middelen vrijkomen voor misdaadbestrijding - of voor het verminderen van de voorarrestperiode. Mensen zitten soms maandenlang in de gevangenis zonder proces, afgesneden van de buitenwereld, zonder geld, &c. Dat is echt schrijnend.

Laatst gewijzigd door lombas : 17 maart 2015 om 07:08.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 07:10   #23
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij en ik zijn toevallig de staat. Jij vind dat ze 1.000 € verdienen, ik vind dat ze pas recht van spreken hebben als hun slachtoffers volledig vergoed zijn en dat moet niet van belastinggeld.
Dan is ze in de gevangenis steken wel het laatste dat je moet doen.
Oud 17 maart 2015, 11:10   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bijvoorbeeld. Een gedeeltelijk huisarrest in combinatie met werken om de schulden af te dragen is al een veel beter alternatief voor de gevangenis voor criminele daden zonder fysieke agressie.

Dat criminaliteit onbestraft gaat, heeft op zich niets te maken met het gevangeniswezen. Integendeel, met wat minder gevangenissen zouden meer middelen vrijkomen voor misdaadbestrijding - of voor het verminderen van de voorarrestperiode. Mensen zitten soms maandenlang in de gevangenis zonder proces, afgesneden van de buitenwereld, zonder geld, &c. Dat is echt schrijnend.
100 % akkoord !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 11:25   #25
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vind dat ze pas recht van spreken hebben als hun slachtoffers volledig vergoed zijn en dat moet niet van belastinggeld.
Ze mogen al blij zijn dat ze onderdak krijgen en eten krijgen.

Trainingszalen om er sterker uit te komen na hun straf al heftig nieuwe plannetjes smedende tijdens de zittijd.

Opleidingen die gegeven worden ...

En nog geld bovenop krijgen ook?

Eén regel:

Niet in de gevangenis geraken lijkt mij nog steeds het beste plan, dat men zich gedraagt zoals het hoort of grow up gewoon. Het is totaal niet stoer, cool of megacool maar gewoon dom om daar te geraken en er te mogen gaan genieten van de door die brave belastingbetaler betaalde kost en inwoon.

Eigen schuld, dikke bult. (met alle respect voor Quasimodo)

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 maart 2015 om 11:27.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 11:34   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Trainingszalen om er sterker uit te komen na hun straf al heftig nieuwe plannetjes smedende tijdens de zittijd.

Eén regel:

Niet in de gevangenis geraken lijkt mij nog steeds het beste plan, dat men zich gedraagt zoals het hoort of grow up gewoon. Het is totaal niet stoer, cool of megacool maar gewoon dom om daar te geraken en er te mogen gaan genieten van de door die brave belastingbetaler betaalde kost en inwoon.

En toch heb ik binnenpretjes als ik lees dat De Staat beboet wordt.
Zelfs al komt dat geld van ons, belastingbetalers.
De politiekers lachen groen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 11:45   #27
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Begrijp ik het goed? 16 gevangenen x 10 dagen x 1000 euro?
En wie mag dat betalen? De brave uit te zuigen belastingbetaler?
Zijn die Europafantasten en onze rechters nu echt op hun hoofd gevallen, de centen van onze werkende burgers vergooien aan een bende gespuis die om wie weet welke redenen allemaal, inbraken, diefstallen, geweld enz (en daar moet je toch al één en ander voor op je kerfstok hebben...) eindelijk in de gevangenis zijn beland???
D�*t is pas wraakroepend, en niet dat deze heren een paar dagen een paar ongemakken hebben moeten ondervinden! Hoeveel brave hardwerkende burgers moeten ook al niet eens last van een of ander ondervinden? Of weten we niet dat we ook recht hebben op1000 euro als we te lang op de trein hebben moeten wachten, of geen plaats hadden om te zitten, of dat het brood van de bakker te oud was, of dat onze gsm is uitgevallen???
Leven we nog niet genoeg in een snertmaatschappij?
Waar is de rechter die nu beslist dat die duizenden euro's meteen verbeurd moet worden en dienen voor de kosten die ze veroorzaken met in den bak te zitten?
ik denk 6x16x1000 ... 6000€ per gevangene.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 11:47   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

lol, gij zou die mensen terug de criminaliteit in duwen, of dacht ge echt dat zij in B werk vinden ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 12:39   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij en ik zijn toevallig de staat. Jij vind dat ze 1.000 € verdienen, ik vind dat ze pas recht van spreken hebben als hun slachtoffers volledig vergoed zijn en dat moet niet van belastinggeld.

Dat die criminelen hun slachtoffers behandelen als beesten deert jou niet?
Of vind je dat je mag stelen waar iemand lange tijd voor gewerkt en gespaard heeft?
Al ooit de nutteloze vernielingen in een woning gezien als ze niet vinden wat ze zoeken?
Geen enkel medelijden met mensen die hun poten niet van andermans eigendom kunnen afhouden.
Je schijnt een en ander door elkaar te smijten, de staat is in deze veroordeeld, omdat ze mensen als beesten behandeld.

Het is dus de staat die crimineel is. Dus, in ongeveer uw woorden:

Dat de staat haar gevangenen behandeld als beesten deert jou niet?
Oud 17 maart 2015, 12:41   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Eén regel:

Uw uitleg slaat nergens op, in de VN rapporten schrijven ze o.a. dat het voorarrest hier door de staat structureel misbruikt wordt als straf.

Je weet wel, voorarrest, zonder dat mensen veroordeeld zijn en zonder dat hun zaak ten gronde besproken is of zelfs maar besproken zal worden tijdens hun gevangenisstraf.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 17 maart 2015 om 12:43.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 17:38   #31
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Zij zullen vooral nougabollen krijgen. Het gaat om een dwangsom in het kader van een "staking" (nu ja, als betaald worden terwijl je nie werkt als een staking gezien kan worden, uiteraard).
Bij mijn weten werd de situatie "genormaliseerd" naar aanleiding van het eerste vonnis. Dus hoeft de dwangsom niet betaald te worden.

Zolang de cipiers dus niet opnieuw staken (nog een week of twee, dus), is er geen vuiltje aan de lucht.
Oud 17 maart 2015, 17:51   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Zij zullen vooral nougabollen krijgen. Het gaat om een dwangsom in het kader van een "staking" (nu ja, als betaald worden terwijl je nie werkt als een staking gezien kan worden, uiteraard).
Bij mijn weten werd de situatie "genormaliseerd" naar aanleiding van het eerste vonnis. Dus hoeft de dwangsom niet betaald te worden.

Zolang de cipiers dus niet opnieuw staken (nog een week of twee, dus), is er geen vuiltje aan de lucht.
Citaat:
De cipiers van de gevangenis in Itter legden op 7 december spontaan het werk neer. Hierdoor werd er gewerkt volgens het nachtregime zodat bezoeken van familie en advocaten werden opgeschort en een zitting van de strafuitvoeringsrechtbank werd uitgesteld. Deze situatie hield aan tot 17 december.
Dat lijken me toch tien dagen te zijn waarin de gevangenen hun rechten gefnuikt zijn.

Het gaat onder andere over strafuitvoeringsrechtbankzittingen die niet zijn doorgegaan, als je weet dat daar over de vrijlating beslist wordt, dan lijkt me 1000€ per dag nog weinig.

Alleszins, de drempel om de staat aan te klagen en de Europese rechten op te eisen wordt lager.

Er gaan nog veel processen tegen de staat volgen - die de staat wat betreft de rechten van de gevangenen allemaal gaat verliezen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 17 maart 2015 om 17:52.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 18:13   #33
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat lijken me toch tien dagen te zijn waarin de gevangenen hun rechten gefnuikt zijn.

Het gaat onder andere over strafuitvoeringsrechtbankzittingen die niet zijn doorgegaan, als je weet dat daar over de vrijlating beslist wordt, dan lijkt me 1000€ per dag nog weinig.

Alleszins, de drempel om de staat aan te klagen en de Europese rechten op te eisen wordt lager.

Er gaan nog veel processen tegen de staat volgen - die de staat wat betreft de rechten van de gevangenen allemaal gaat verliezen.
Een dwangsom geldt altijd voor de toekomst, en gaat meestal in vanaf de dag na de betekening van het vonnis. Volgens wat ik lees, dateert het vonnis van vrijdag 12 december. Het zal dus ten vroegste betekend zijn op maandag 15 december, en meer dan waarschijnlijk pas op dinsdag 16 december.
De dwangsom begon dus waarschijnlijk te lopen vanaf 17 december, als bij toeval de dag de actie stopgezet werd.

Voor het overige heb je gelijk, gedetineerden stappen steeds vaker naar de rechter. En in dit specifiek geval (staking van cipiers) geef ik hen geen ongelijk. Belgie is al lang en vaak genoeg op de vingers getikt omdat er geen minimale dienstverlening is georganiseerd.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 17 maart 2015 om 18:15.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 19:47   #34
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Eigenlijk zit ik hier te gniffelen: de Staat wordt ook eens beboet.
Goed werk v.d. advokaten.
En waar haalt de staat zijn centen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 19:54   #35
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het kan niet "erg" genoeg worden.
Heel wat politiekers beelden zich in dat zij �*lles mogen doen.
Ze kunnen niet genoeg op hun nummer(tje) gezet worden.
Het probleem en de oplossing is dat de politiekers moeten zorgen dat onze gevangenissen niet vollopen met al het wereldgespuis dat tot hier geraakt. Dan zullen deze toestanden niet meer hoeven voor te komen!
Gooi de grenzen dicht en beslis zelf wie nog binnen komt en waarom.
Het geld van de belastingbetaler te grabbel gooien voor gevangen gespuis en hun advocaten, dat kan niet!
In die zin heb je gelijk met "het kan niet erg genoeg worden". Pas dan zal men eindelijk ingrijpen zoals het hoort.

Laatst gewijzigd door andev : 17 maart 2015 om 19:55.
Oud 17 maart 2015, 20:01   #36
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er vliegen veel te veel mensen onnodig in de gevangenis.

Het is een pervers systeem dat niet alleen ingedamd, maar in zijn huidige vorm afgeschaft moet worden.
Er zijn ongetwijfeld ook mensen die denken dat er nog te veel rondlopen die in de gevangenis thuishoren. Van het genre" is gekend door het gerecht en al 37 keren opgepakt voor..." en nu weer in de krant voor...
Oud 17 maart 2015, 20:07   #37
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Er zijn ongetwijfeld ook mensen die denken dat er nog te veel rondlopen die in de gevangenis thuishoren. Van het genre" is gekend door het gerecht en al 37 keren opgepakt voor..." en nu weer in de krant voor...
Werkt dan toch niet zo goed precies? Dat oppakken?
Oud 17 maart 2015, 20:08   #38
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
lol, gij zou die mensen terug de criminaliteit in duwen, of dacht ge echt dat zij in B werk vinden ?
We kunnen beginnen met wat volk op administraties te ontslaan en die gedeeltelijk te vervangen door zulke mensen.
Oud 17 maart 2015, 20:09   #39
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die tien dagen haalde ik hier uit:
"De cipiers van de gevangenis in Itter legden op 7 december spontaan het werk neer. Hierdoor werd er gewerkt volgens het nachtregime zodat bezoeken van familie en advocaten werden opgeschort en een zitting van de strafuitvoeringsrechtbank werd uitgesteld. Deze situatie hield aan tot 17 december. "
Maar bon, daar gaat het niet echt over. Die gasten hoeven geen geld te krijgen omdat ze eventjes zonder roomservice of wat dan ook zaten.
Tenzij dat geld gebruikt wordt om hun slachtoffers te vergoeden/de gemaakte kosten in de gevangenis te vergoeden.
Er lopen veel mensen rond in onze maatschappij die niets hebben misdaan en het heel wat lastiger hebben zeker? Geen geld voor onze oudjes, de zorgcentra voor hen moeten duurder worden enz. Maar voor geboefte is er wel geld teveel ?

Laatst gewijzigd door andev : 17 maart 2015 om 20:23.
Oud 17 maart 2015, 20:12   #40
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je schijnt een en ander door elkaar te smijten, de staat is in deze veroordeeld, omdat ze mensen als beesten behandeld.

Het is dus de staat die crimineel is. Dus, in ongeveer uw woorden:

Dat de staat haar gevangenen behandeld als beesten deert jou niet?
Dat is jou visie op de feiten dat die gasten "als beesten" worden behandeld.
De vreemdelingen onder hen (de meeste dus) zullen ook wel weten hoe ze in een Marokkaanse of andere cel zouden behandeld worden zeker?
En dan heb je nog diegenen die hun slachtoffers als beesten hebben behandeld, maar dat is niet erg uiteraard...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be